[CIP] Project QbiX Water Cooled, (aluminium cube) \o/

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
knip....
lol is dat hier al vaker gebeurd, dat er nieuwe users zich aanmelden alleen vanwege een coole mod? ik dacht dat zulke dingen alleen op de grotere fora gebeurden (Bit-Tech dan vooral)

iig een leuk compliment voor The_Resetter ;)
Ik meld me niet alleen aan voor deze mod maar ik meld me aan DOOR deze mod. :9 B)
thanks voor de tip ohcyt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

TimS schreef op 10 juni 2004 @ 13:29:
[...]

Ik meld me niet alleen aan voor deze mod maar ik meld me aan DOOR deze mod. :9 B)
thanks voor de tip ohcyt.
en toen had jij de 500ste post, gefeliciteerd :P

maar ook The_Resetter gefeliciteerd met je 500ste postje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Gr0wLiThE schreef op 10 juni 2004 @ 11:49:
[...]

Lees anders het topic ff... *zucht...* Naja hij maakt risers van plexi voor die fans zodat je die dingen allemaal niet meer ziet (snoertje, motortje, printje)... Ook dat groene water was alleen maar om te testen (met groen water zie je eerder of er iets lekt) en dat word dus rood binnenkort...
*zucht terug* Lees jij mijn reply maar gewoon goed.
Ik zeg dat ik het met het groene water ook wel een stoer effect vind, en er wat mij betreft dus geen rood inhoeft.

Ik ben benieuwd wat voor risers het gaan worden waardoor je die arm niet meer zou kunnen zien. Dat lijkt me nl. niet het geval. Maja.. hij heeft me al vaker verbaasd met deze mod =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dam, dit is egt een van de beste casemods ooit. fantastiesche foto's, thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:14
peddro schreef op 10 juni 2004 @ 13:51:
[...]

en toen had jij de 500ste post, gefeliciteerd :P

maar ook The_Resetter gefeliciteerd met je 500ste postje... :)
Tnx ! me eerste grote topic op GoT ;) ookal zwerf ik hier al een tijd rond :P

Dit weekend geen updatejes want ik ben lannen in Oosterwolde (hotel de zon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

*bookmarked.

?Nu pas?

ja nu zie ik m pas :D ..
Dit is nu al 1 van de coolste mods van deze tijd :) ..

* Solid Seal krijgt ook CaseMod kriebels :)

[ Voor 5% gewijzigd door Solid Seal op 11-06-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik ben benieuwt naar het eindresultaat _/-\o_

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Ganz schreef op 11 juni 2004 @ 14:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganz schreef op 11 juni 2004 @ 14:57:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Ja ja ik weet duuuurt lang :P, eindelijk weer een update ik ben druk bezig geweest om dingen te regelen voor campzone, en het zat me ook even niet mee met de case dus heb ik er even een tijdje afstand van gedaan, maar om op een mooie zonnige dag toch maar verder te gaan.

Ik zat even met de achterkant in mijn maag, de case had ik eigenlijk een paar cm groter moeten hebben, maar met veel gekloot is het me toch nog gelukt om een mobotray en backplate te maken. Deze is dan wel wat ingekort omdat die anders niet paste :( maar goed met 1 of 2 pci sloten minder red ik me ook wel ;)

Dus heb ik even mijn oude mobo uit de kast getrokken, en afmeten maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN4090.JPG
Ook het monteren van de mobostand-off schroefjes was lastiger dan ik dacht, het probleem is dat het 3,5mm schroefdraad is en niet een metrische maat, maar de kern van die standoff was 3.2 mm, dus heb ik de gaten eerst voorgeboord met een 3.2mm boortje en doen heb ik met een thumbscrew het draad getapt om het maar zo te noemen ;)
Weten jullie dat ook weer, een mooie tip dacht ik zo.

En de backplate.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN4091.JPG

En dan nu de verlichting, ik ben zo hier en daar bezig geweest de draden alvast te meshen met UV rode mesh van AC-Ryan, het is nou niet echt mesh van hoge kwaliteit maar het kan er net mee door.

Mijn sponsor ct-systemen is zo vriendelijk geweest om mij van de nodige verlichting te voorzien, ik ga gebruik maken van 2 UV ccfl’s en 2 Meteorlight’s rood, je ziet ook 2 rode ccfl’s zien liggen maar deze zijn mij niet rood genoeg dat is eerder roze met wit, dus heb ik zelf maar een rode LEDbar gemaakt :P die rode ccfl’s ruil ik wel even om voor nog 2 UV lampjes.

Aangezien de ccfl’s enigszins in het blik hangen kunnen die leuke dingentjes natuurlijk niet hun vieze blauwe kleur behouden.

Voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4056.JPG

Na.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4060.JPG

En de kabeltjes, ik weet dat ik wat te grote krimpkous heb gebruikt maar dit is al vervangen met een kleinere maat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4061.JPG

Ja ook dat stukje dat los zit :P
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4063.JPG

En een overzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4087.JPG

En Resetter hoe zien die lampjes er uit als je ze wat stroomt te eten geeft ?

Nou zo :P
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4070.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4072.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/mesh/resize/DSCN4074.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door The_Resetter op 09-01-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS
  • Niet online
Wow ! dat is mooi :9~ _/-\o_
Al heb ik geen idee wat het is, ik vind het mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, weer netjes gedaan.

Alleen hoezo kom je er nu pas achter dat je kast iets groter moest zijn ? ( dat meet je toch uit, of ben ik nou dom ? ). Of wist je het al eerder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alweer :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 19:31:
Mmmm, weer netjes gedaan.

Alleen hoezo kom je er nu pas achter dat je kast iets groter moest zijn ? ( dat meet je toch uit, of ben ik nou dom ? ). Of wist je het al eerder ?
dat meet je ook uit, alleen moet ik wel rekening houden met de profielen en de randen van die backplate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Resetter schreef op 20 juni 2004 @ 19:36:
[...]

dat meet je ook uit, alleen moet ik wel rekening houden met de profielen en de randen van die backplate :P
Mjah, heb ik nu ook al 2x gehad, dat je een klein dingetje over je hoofd ziet bij het afmeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Ja, ik weet dat dit bericht eeuwen geleden geplaatst is, maar ik kwam dit tegen toen ik het topic was aan het doorlezen...
The_Resetter schreef op 27 april 2004 @ 23:08:
Ook heb ik een stukkie van het “mobo tray” gemaakt.
[afbeelding]
Heb je dat profiel voor de mobo-tray zelf gemaakt... of heb je die ergens gekocht? Zoja, waar?
(ik zit er zelf nl ook over te denken een hele kast zelf te gaan bouwen, maar om nou ook nog een mobotray te bouwen zie ik niet zitten... en om een kast te kopen voor de mobotray... nee, beedje duur)

maar verder supperkast... Ik ga dit topic zeker weer bijhouden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
FrankNStein schreef op 20 juni 2004 @ 20:58:
Ja, ik weet dat dit bericht eeuwen geleden geplaatst is, maar ik kwam dit tegen toen ik het topic was aan het doorlezen...

[...]

Heb je dat profiel voor de mobo-tray zelf gemaakt... of heb je die ergens gekocht? Zoja, waar?
(ik zit er zelf nl ook over te denken een hele kast zelf te gaan bouwen, maar om nou ook nog een mobotray te bouwen zie ik niet zitten... en om een kast te kopen voor de mobotray... nee, beedje duur)

maar verder supperkast... Ik ga dit topic zeker weer bijhouden _/-\o_
Ziet er uit als een bestaand stuk waar hij zijn eigen plaatje tegen aan heeft gepopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Wat voor slangen gebruik je nu ?

Tygon slangen vind ik persoonlijk mooier staan, misschien dat CT-systemen die ook kan gaan aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
roedie schreef op 20 juni 2004 @ 21:07:
[...]
Ziet er uit als een bestaand stuk waar hij zijn eigen plaatje tegen aan heeft gepopt.
^^ 8)7

Gewoon uit een oude kast gesloopt :P
Av3ng3rtje schreef op 20 juni 2004 @ 21:11:
Wat voor slangen gebruik je nu ?

Tygon slangen vind ik persoonlijk mooier staan, misschien dat CT-systemen die ook kan gaan aanbieden
Erm Tygon of PVC ziet er het zelfde uit hoor :P alleen heeft Tygon een dikkere wand en de eigenschappen van siliconenslang, plus tygon is niet te betalen, deze transparante pvc leidingen haal ik voor 5 euro per 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Nu online

Dentheman

Zie signature

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Nice _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en dan zoals Bam Margera dat dan zegt :9

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
whow, meestal post ik geen -wow- reacties maar dit is wel heel mooi hoor...
je zou bijna w00t zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Denman89 schreef op 20 juni 2004 @ 21:22:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Nice _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en dan zoals Bam Margera dat dan zegt :9
Ik ken het ;) Nooooice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

The_Resetter is bezig met een über project en het gaat er steeds mooier uitzien _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Gelukkig kan The_Resetter mooie foto's maken wat zijn case erg ten goede komt ;)

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Gek genoeg leg ik niet de link wat het maken van goede foto's te maken heeft met het maken van deze vette casemod... (nofi @ yotta) maar hoe dan ook, puik stukje werk, volg dit topic met zeer veel plezier!

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Laatst online: 09-09 09:26
het wordt met de maand mooier en mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 13:03
Respect man ! _/-\o_ Dit is echt een über-modje !!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 23:10
Ik heb dit topic is ff door gelezen het word echt mooi _/-\o_
Dat reservoir :9~

[ Voor 20% gewijzigd door GleNnoS_ op 21-06-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool man _/-\o_

We wachten op meeeeeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,

Ten eerste wil ik even kwijt dat je mod (natuurlijk) erg cool aan het worden is. ;)

Nu is het tijd voor een vraag(je):

Welk merk spuitbus zilver heb je gebruikt?

Ik ben namelijk op dit moment met een eigen casemod bezig, hiervan heb ik mijn frontjes zilver gespoten. Maar dit zilver is me veels te dof en bovendien als ik mijn vinger ertegen druk blijft mijn vingerafdruk achter :)

En heb je er verder nog iets aan je 'paintjob' toegevoegd, een extra laagje ofzo (ik noem maar wat)?

Bedankt alvast! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 12:25

Exigence

dnkroz

Hij heeft al eerder gezegd dat hij gewoon een standaard Hema spuitbus heeft gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dan heb ik daar overheen gelezen.

Hema? Verkopen zij tegenwoordig ook al spuitbussen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 17:27:
Hmm, dan heb ik daar overheen gelezen.

Hema? Verkopen zij tegenwoordig ook al spuitbussen 8)7
Zolang als ik mij het al kan herinneren, dus gewoon übergoedkope spuitverf van de hema :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Kleine update, de binnen kant, deze wilde ik eerst overspuiten maar omdat dan ook verf komt waar het niet behoort te komen was ik toch maar van plan om een makkelijkere oplossing te nemen die tevens functioneel is, traanplaat folie van de Gamma :P, hoezo functioneel vraag je jezelf misschien af, nou omdat dit zo leuk reflecteert, knal je ook weer wat meer licht in alle hoeken ;)

En ik heb alvast het “voetje” voor de Eheim pomp vast gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN4093.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN4096.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door The_Resetter op 09-01-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
The_Resetter schreef op 21 juni 2004 @ 21:01:
Kleine update, de binnen kant, deze wilde ik eerst overspuiten maar omdat dan ook verf komt waar het niet behoort te komen was ik toch maar van plan om een makkelijkere oplossing te nemen die tevens functioneel is, traanplaat folie van de Gamma :P, hoezo functioneel vraag je jezelf misschien af, nou omdat dit zo leuk reflecteert, knal je ook weer wat meer licht in alle hoeken ;)

En ik heb alvast het “voetje” voor de Eheim pomp vast gezet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is de plaat waar de mobo op komt? Vind het denk ik mooier zonder die folie :) Maar ziet er toch goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Traanplaatfolie lijkt vaak zo goedkoop, maar hier lijkt het juist heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

Ibex

^^ met stom.

Hmz, ik kan er niet aan doen, maar nu heb ik zo iets van "Aaauw, traanplaat, wat jammer nou voor zo een strakke mod" :/

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Ibex schreef op 21 juni 2004 @ 21:41:
Hmz, ik kan er niet aan doen, maar nu heb ik zo iets van "Aaauw, traanplaat, wat jammer nou voor zo een strakke mod" :/
Als het niet staat dan gaat het er af hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
traanplaat vind ik ook jammer...
maar ik wil wel even een tip geven over hema spuitbussen.
De quali is heel slecht, het droogt LANGZAAM, de uiteindelijke look is lelijk,
laat lang vingerafdrukken achter en is heel stroperig.

Kan beter naar de locale verfwinkel gaan en 3 euro per bus meer uit geven (hema ~5 euro,, verfwinkel ~8/9 euro

wat je kan doen tegen poeder dat los laat of vingerafdrukken;
Fatsoenlijke blankelak kopen, dit zou ik sowieso altijd over een gespoten object heen jassen.
(als het belangrijk is) dit beschermt de lak namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Idd, traanplaat is jammer, maakt het geheel een stuk minder strak, denk dat brushed alu mooier is. Maar goed, dat zie je van zelf wel ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Dat traanplaat, ik weet nie, iedereen gebruikt het zoveel en jou casemod was juist zo orgineel, maar ik weet nie hoe het in het geheel staat, misschien ziet het er dan wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
ixl85 schreef op 21 juni 2004 @ 22:09:
traanplaat vind ik ook jammer...
maar ik wil wel even een tip geven over hema spuitbussen.
De quali is heel slecht, het droogt LANGZAAM, de uiteindelijke look is lelijk,
laat lang vingerafdrukken achter en is heel stroperig.

Kan beter naar de locale verfwinkel gaan en 3 euro per bus meer uit geven (hema ~5 euro,, verfwinkel ~8/9 euro

wat je kan doen tegen poeder dat los laat of vingerafdrukken;
Fatsoenlijke blankelak kopen, dit zou ik sowieso altijd over een gespoten object heen jassen.
(als het belangrijk is) dit beschermt de lak namelijk.
Raar ik vind het goede verf het is niet stroperig en laat geen vingerafdrukken achter, en op elk gespoten oppervlakte wat ik heb zit een blanke vernis laag over hoor :P

Weet je wat kut verf is van de gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Tamiya verf is goed, wel ontzettend duur maar het geeft echt een mooie look !! Motip is ook wel lekker spul voor metaal, alleen wel goed in dunne laagjes werken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

farmacop schreef op 21 juni 2004 @ 14:57:
Gek genoeg leg ik niet de link wat het maken van goede foto's te maken heeft met het maken van deze vette casemod... (nofi @ yotta) maar hoe dan ook, puik stukje werk, volg dit topic met zeer veel plezier!
Het maken van goede foto's is erg belangrijk. Ik kom regelmatig een cip tegen waar de foto's vaak slecht zijn genomen. Onscherp, onoverzichtelijk en nutteloos, te veel of te weinig foto's. Bij deze cip is dit alles niet het geval, alles wordt duidelijk uitgelegd met een duidelijke foto erbij. :)

Keep the modding alive :9

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:55
ik ben het met de vorige posters eens: die traanplaat verpest de boel. Ik volg al vanaf het begin dit casebouwproject met enorme belangstelling en verbazing, maarre nu dus geen Dick Advocaat praktijken he:) NOFI...

Maar goed, het is een enorm mooi project, ga zo door met het precieziewerk!!! Echt toppie hoe je het doet en nog steeds het geduld behoudt om het netjes af te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door NooN op 22-06-2004 13:12 . Reden: het is gewoon geen mod, maar een CiP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of die traanplaat lelijk is of niet doet op dit moment weinig terzake. Het gaat om het eindresultaat. Dan pas kan er geoordeeld worden over de traanplaat.

Mocht het lelijk zijn, dan hoop ik voor The Resseter dat het wel eenvoudig te veranderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 13-09 23:10
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:16:
Of die traanplaat lelijk is of niet doet op dit moment weinig terzake. Het gaat om het eindresultaat. Dan pas kan er geoordeeld worden over de traanplaat.

Mocht het lelijk zijn, dan hoop ik voor The Resseter dat het wel eenvoudig te veranderen is.
Ja idd, heeft The Resseter een foto + dat traanplaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
nee :( geen traanplaat..ziet er zoo goedkoop uit vind ik. gebruiken altijd van die noobs die niet weten hoe ze dingen fatsoenlijk moeten afwerken: 'juh ik plak dr wel wat traanplaat overheen'.
maarja, ik blijf er altijd bij dat de modders zelf moeten doen wat zij mooi vinden, de mening van anderen (inclusief mezelf) doet er vrij weinig toe eigenlijk.t is alleen mijn smaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Nu online

Dentheman

Zie signature

HyperioN. schreef op 22 juni 2004 @ 17:28:
nee :( geen traanplaat..ziet er zoo goedkoop uit vind ik. gebruiken altijd van die noobs die niet weten hoe ze dingen fatsoenlijk moeten afwerken: 'juh ik plak dr wel wat traanplaat overheen'.
maarja, ik blijf er altijd bij dat de modders zelf moeten doen wat zij mooi vinden, de mening van anderen (inclusief mezelf) doet er vrij weinig toe eigenlijk.t is alleen mijn smaak niet.
- Jij hebt het over n00bs :o dit is no way een n00b
- En jij vindt dat de resette niet goed z'n modje afwerkt? (tot nu toe) 8)7

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:50

MF

Take a Seat

Denman89 schreef op 22 juni 2004 @ 22:24:
[...]

- Jij hebt het over n00bs :o dit is no way een n00b
- En jij vindt dat de resette niet goed z'n modje afwerkt? (tot nu toe) 8)7
Iets beter lezen zou ook geen kwaad kunnen.

1. Hij zegt niet dat The_Resetter een n00b is maar dat het gebruik van traanplaat meestal gebeurt bij n00bs, het zou dus niet goed genoeg zijn voor The_Resetter.
2. Hij zegt ook niet dat The_Resetter het niet goed afwerkt, maar dat traanplaat meestal door mensen gebruikt word die een slechte afwerking willen verbergen. (iets wat in dit geval niet nodig is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik heb voor mijn cube ook tranenplaat gebruikt, als bodemplaat en ook deels voor de afwerking. alleen is het geen folie, maar 2,5mm dik gewalste alu tranenplaat
ik deel de stelling niet dat het een makkelijke manier is om ff wat lelijke hoekjes weg te werken, tranenplaat kan ook voor decoratieve doeleinden gebruikt worden en resetter gebruikt het o.a. voor de reflectie (waar ik het ook voor gebruikt heb)

dat veel tweakers het gebruiken in hun kast heeft te maken met:
- folie is makkelijk te verwerken
- ziet er cool uit

ik kan me echt niet voorstellen dat men het als afplak tape gebruikt :P

Resetter: ziet er top uit, wat anderen er ook van zeggen... teh 1337 weten beter ;)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
SPIEGELPLEXI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
mensen toch...ik heb helemaal nooit gezegd dat The_Resetter een newb is, of dat hij zijn case niet goed afwerkt.
INTEGENDEEL! ik heb groot respect voor de TS, en zal zelf hoogstwaarschijnlijk nooit zo'n stukje hoogstaand casemodding (casemaking:?) afleveren als wat hij doet.
ik zeg alleen, dat ik dat traanplaat persoonlijk niet zo mooi vind..het geeft een goeiekope indruk, en ik heb wel enkele keren gezien dat mensen het gebruiken om lelijke afwerking te verbergen. maar nogmaals: Ieder zijn eigen smaak!
The_Resetter is de heerser in dit topic, en heeft natuurlijk alles te zeggen over zijn eigen case. dus als jij het mooi vind, moet je het gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst, dit is ongeveer de mooiste mod die ik hier heb zien langs komen de laatste tijd!!! _/-\o_

Ik heb wel een vraagje. Als je nog eens wat dingen in elkaar vijst, wil je dan eens een close up van een hoek maken? Er is er al een redelijke foto, maar ik vraag me toch af hoe je die hoek mooi afgewerkt krijgt.
Ik ben namelijk ook bezig met aluminium en ben aan het denken om de platen een stukje over de hoek te buigen en dan vast te zetten, zo heb je geen kantjes van de platen bij de hoeken. Denk je dat dat zinvol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
FiXeL schreef op 23 juni 2004 @ 00:54:
[...]
Resetter: ziet er top uit, wat anderen er ook van zeggen... teh 1337 weten beter ;)
FiXeL bedankt ;) Wie weet hoe het geheel er uit zal zien, dat kan niemand nog zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

The_Resetter schreef op 23 juni 2004 @ 13:00:
[...]
FiXeL bedankt ;) Wie weet hoe het geheel er uit zal zien, dat kan niemand nog zeggen.
en daarom moet je dat traanplaat eigenlijk ook in z'n geheel zien, dan geef ik mijn eindoordeel over het traanplaat

offtopic:
The_Resetter, kwam je nou uit dedemsvaart? Was er vandaag, en morgen weer, ben aan het werk bij een kippenslachterij , bekisting van het betonstorten slopen :9

[ Voor 4% gewijzigd door The_Scarabial op 23-06-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
The_Scarabial schreef op 23 juni 2004 @ 17:30:
[...]
offtopic:
The_Resetter, kwam je nou uit dedemsvaart? Was er vandaag, en morgen weer, ben aan het werk bij een kippenslachterij , bekisting van het betonstorten slopen :9
Jup ik woon er zo'n 10 minuten fietsen vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
doe dat nou niet joh.. je topic kicken
Ik dacht dat er weer nieuwe geile plaatje waren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Update tijd, eindelijk weer mooi weer, en de case is bijna af, het wachten is nog op een paar IC’s en een DangerDen chipset blok (die allang binnen zijn maar nog nooit zijn verstuurd, ja Fictions dat is een hint).
Dus er kon weer vol op geborsteld worden, maar goed praatjes vullen geen gaatjes, dus hier is het achterpaneel.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/imgs/thumbs/DSCN4175.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/imgs/thumbs/DSCN4169.JPG

En de fan hole’s wat zijn ze mooi he ;) :P
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/imgs/thumbs/DSCN4178.JPG

Ja dat was me een leuk priegel werkje, maar het resultaat is er ook na.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/imgs/thumbs/DSCN4173.JPG

En dan nu voor alle tweakers die niet tegen traanplaat kunnen.

De mobo plaat blijft in de traanplaat, dit omdat die het licht mooi zal doen reflecteren, echter de rest van de sidepannels krijgt een likje verf :D iedereen weer blij, gewoon met de goedkope rommel (zoals ik iemand hoorde zeggen) van de HEMA, een perfect resultaat (op een paar krassen na in het alu die ik niet heb opgevuld omdat je ze toch niet meer ziet)

Achter paneel.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/imgs/thumbs/DSCN4187.JPG

Radiator paneel.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/imgs/thumbs/DSCN4190.JPG

Maar wacht Mike er is meer, wat dan Steve ! laat zien t’is geweeeeldig
Na mijn slechte tellsell imitatie, maar eens wat gedaan aan de verlichting, de verf lag toch nog te drogen.

Zoals sommigen wel uit ervaring weten zijn rode ccfls alles behalve rood, het neigt eerder naar wit roze/oranje, dus wat doet de doorgewinterde casemodder….. juist die maakt zijn eigen licht in de duisternis ;)

Ik heb een 10LEDBar gemaakt, ik heb gebruik gemaakt van 10 4000mcd rode LED’s, wat voor een aardig lichtspektakel zorgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/elec/imgs/thumbs/DSCN4136.JPG

Aan de onderkant (de koperbanen) heb ik een lading hot glue op gedaan met een transparant velletje, zo kan die ook niet kortsluiten aangezien die in de kast komt.

En hoeveel licht geven ze dan ?..... VEEL
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/elec/imgs/thumbs/DSCN4144.JPG

Plastic kratten onder mijn bed.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/elec/imgs/thumbs/DSCN4150.JPG

En mijn eigen open gewerkte case, let er maar niet op die zooi want dat word toch allemaal verplaatst ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/elec/imgs/thumbs/DSCN4149.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes :9 enne traanplaat look is eg wel mooi hoor ;) kan nie w88 op de volgende update :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

je gaat er wel op vooruit als ik die kabelbos zie in de kast die je nu hebt :P hopen dat dat niet in de nieuwe case terug komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
_ferry_ schreef op 30 juni 2004 @ 12:13:
je gaat er wel op vooruit als ik die kabelbos zie in de kast die je nu hebt :P hopen dat dat niet in de nieuwe case terug komt ;)
De water blokken en de hardware wel :P, maar voor de QbiX heb ik allemaal nieuwe kabels van mijn sponsor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 12:22
The_Resetter schreef op 30 juni 2004 @ 11:15:
Aan de onderkant (de koperbanen) heb ik een lading hot glue op gedaan met een transparant velletje, zo kan die ook niet kortsluiten aangezien die in de kast komt.
[/url]
wat voor spul is het waar kan ik het kopen?? ik zit namelijk nog met wat ledjes in de achterkant van mijn pc zitten. alleen de weerstandsjes + aantal draadjes die zitten bloot aan de achterkant.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDheiz NL
  • Laatst online: 16-06 14:15
Ik ben eigenlijk best wel benieuwt hoe de front van je Qbix d'r uit ziet, met de baybus, ledbar en aan knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

OMG echt een uber mod 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door OcGuru op 30-06-2004 13:28 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrppfrijlink
  • Laatst online: 16-01-2024
Super mod _/-\o_ Blijf hem zeker in de gaten houden :)

Only the dead have seen the end of war (Plato)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

Rmg

Danjel schreef op 30 juni 2004 @ 13:19:
[...]

wat voor spul is het waar kan ik het kopen?? ik zit namelijk nog met wat ledjes in de achterkant van mijn pc zitten. alleen de weerstandsjes + aantal draadjes die zitten bloot aan de achterkant.
hot glue word oa gebruikt in lijmpistolen ;)
oftewel gewoon naar de gamma en een lijmpistool voor een paar euro uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Tering die geven wel veel licht. Niet een beetje TÉveel licht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nogsteeds in luv met de afwerking vanb jouw aluminium platen, zou je misschien eens een soort van werkomschrijving willen posten waarin je uitlegt hoe je deze finish precies krijgt? zou ik erg handig vinden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Terugvindpost! Wat een prachtige mod, mooiste die ik in tijden heb gezien :)
Keep up the good work!

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Laatst online: 00:54
Volg je mod nu al een tijdje, ik ga hem echt steeds mooier vinden. Kan echt niet wachten tot het eind resultaat.

Keep up the good work. (super work :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
frickY schreef op 30 juni 2004 @ 23:11:
Tering die geven wel veel licht. Niet een beetje TÉveel licht??
Nee hoor, ze komen niet in het zicht dus je zal er niet in kijken (wat je ook niet moet doen anders zie je 10 stipjes :P)
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 00:03:
ik ben nogsteeds in luv met de afwerking vanb jouw aluminium platen, zou je misschien eens een soort van werkomschrijving willen posten waarin je uitlegt hoe je deze finish precies krijgt? zou ik erg handig vinden =)
Eigenlijk heel simpel, maar om het goed de krijgen moet je het wat vaker doen.
Ik schuur eerst de plaat op, blaas deze met een lucht compressor schoon, en dan is het simpel weg met een metaal borstel naar 1 kant toe borstelen 8)7, maar volgens mij heb ik al eens eerder vermeld met een staalborstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het ziet er heel goed uit :), mooi afgewerkt en veel aandacht aan geschonken. Vind het ook leuk dat je zo veel mogelijk zelf doet. Sommige mensen die brengen al hun spullen weg naar iemand om het te laten doen, en zeggen vervolgens kijk eens wat een mooie casemod ik heb. Keep up the good work dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Mister I schreef op 01 juli 2004 @ 09:29:
Het ziet er heel goed uit :), mooi afgewerkt en veel aandacht aan geschonken. Vind het ook leuk dat je zo veel mogelijk zelf doet. Sommige mensen die brengen al hun spullen weg naar iemand om het te laten doen, en zeggen vervolgens kijk eens wat een mooie casemod ik heb. Keep up the good work dude :)
TNX! Ik heb zelf een afkeer naar premod dus daar zal het ook aan liggen :P

Kleine update, weer een zijpaneel klaar ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/imgs/thumbs/DSCN4194.JPG

Het enige wat ik nog moet doen, is de dvd brander ergens zien te plaatsen, en het front te maken, maar daarvoor moet ik even wachten op een paar spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Laatst online: 08:21

Metalrick

tcpdump ninja

_/-\o_ je blijft mij maar verbazen met deze he-le vette mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Toch blijf ik het idee van de voeding in de zijkant raar vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 11:50:
Wat zijn die duidelijk zichtbare strepen? Ziet er uit alsof er plakband onder de verf zit of zo.
krassen in het alu, maar die zie je niet waar daar zit het reservoir over heen he ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg mooi, echt goed gedaan...mischien nogal een popnagel overflow ;), maar je bent zeker op de goede weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Vandaag even naar Zwolle toe wat mod ideeën opdoen, daar bij de locale modelbouw zaak een busje Tamiya verf gehaald “for plastics” aldus het label, waarvoor ???....... dat zie je nog wel ;) eerst even een lekker makertje.

Teaser time ;), wat je op de onderstaande foto’s ziet is een plaatje plexiglas.

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/baybus/imgs/thumbs/DSCN4204.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/baybus/imgs/thumbs/DSCN4205.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
hmm zwart plexi? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

The_Resetter schreef op 02 juli 2004 @ 02:06:
Vandaag even naar Zwolle toe wat mod ideeën opdoen, daar bij de locale modelbouw zaak een busje Tamiya verf gehaald “for plastics” aldus het label, waarvoor ???....... dat zie je nog wel ;) eerst even een lekker makertje.

Teaser time ;), wat je op de onderstaande foto’s ziet is een plaatje plexiglas.

[afbeelding]

[afbeelding]
Tamiya verf is echt super, alles goed dekkend en het blijft zo goed zitten :Y)

Nice cam bij de weg :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spiegel effect :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
Ik zie dit topic nu voor het eerst....

* Venxir schaamt zich :X

Maar puik werk hoor Resetter, zoveel manuren erin gestoken en daarbij heel mooi vakwerk afleveren. Prachtig dat sommige mensen zoiets kunnen maken als ze de benodigheden hebben :).

Ik zou vooral zeggen, ga zo door! _/-\o_

1337 M0d w00t 8)7

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Laatst online: 09-09 09:26
moooi hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:36

hellfire_ultd

Effe checke!

Volgens mij is dat plexiglas met zo'n folie erop waar je aan de ene kant doorheen kan kijken en aan de andere kant spiegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
hellfire_ultd schreef op 02 juli 2004 @ 08:42:
Volgens mij is dat plexiglas met zo'n folie erop waar je aan de ene kant doorheen kan kijken en aan de andere kant spiegelt.
Kdenk het niet, hij heeft een plexi plaat genomen en aan 1 kant er van die zilveren verf opgespoten, dan alles laten uitdrogen en je hebt een prachtige spiegel.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indeed. Is het ook mogelijk op deze manier een spiegel te maken waar je doorheen kan kijken als er aan de achterzijde een lichtbron doorheenschijnt ?

Dan kan je niet in de kast kijken als de computer uit staat, of de verlichting aan de binnenzijde is uitgeschakeld. Lijtk me een stijlvolle mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:33
Dat is al eens gedaan, iemand had een klein plexi kubusje gemaakt en aan de binnenkant blindeerfolie voor de auto geplakt. Overdag zwart, maar 's avonds komt het licht erdoor :*)
Best stoer :+
Ik weet alleen niet meer waar ik dat gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dr. Donald schreef op 02 juli 2004 @ 11:46:
Dat is al eens gedaan, iemand had een klein plexi kubusje gemaakt en aan de binnenkant blindeerfolie voor de auto geplakt. Overdag zwart, maar 's avonds komt het licht erdoor :*)
Best stoer :+
Ik weet alleen niet meer waar ik dat gezien heb...
Dat was de HTPC van oeloe geloof ik.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Dat soort folie heb ik ook wel, maar nee dat is het niet, het is een plaatje plexiglas waar ik zwarte zijdeglans Tamiya verf op heb gespoten, hierdoor heb ik een zwarte spiegel, deze zal als achterkant worden gebruikt voor de baybus en pwrbutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
met "onaanraakbare knopjes"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

The_Resetter schreef op 02 juli 2004 @ 12:11:
Dat soort folie heb ik ook wel, maar nee dat is het niet, het is een plaatje plexiglas waar ik zwarte zijdeglans Tamiya verf op heb gespoten, hierdoor heb ik een zwarte spiegel, deze zal als achterkant worden gebruikt voor de baybus en pwrbutton.
Cool idee :) Staat ook mooi in het wit.

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Dr. Donald schreef op 02 juli 2004 @ 12:22:
met "onaanraakbare knopjes"? :+
Kijk hij heeft hem door :P, ik ga gebruik maken van die Quantum Qtouch IC's.
Ik heb 3 plaatjes plexiglas 1 transparant 1 zwartgespoten en 1 waar wat in wordt gegraveerd.

Het effect zul je vanzelf wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

The_Resetter schreef op 02 juli 2004 @ 12:43:
[...]

Kijk hij heeft hem door :P, ik ga gebruik maken van die Quantum Qtouch IC's.
Ik heb 3 plaatjes plexiglas 1 transparant 1 zwartgespoten en 1 waar wat in wordt gegraveerd.

Het effect zul je vanzelf wel zien ;)
Oeh, leuk. plexi stapele :P ;)

Gaat erg leuk worden als je zo'n baybus maakt, en het leuke is dat het behoorlijk dik mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Die ga ik ook gebruiken :). Ik was dus ook van plan om een plexi frontje te maken, die van de achterkant zwart te spuiten, en dan een paar vlakjes een ander kleurtje verven voor de knopjes... Ik loop best al een tijdje met dit idee, maar hoe langer ik wacht hoe on-origineler het wordt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
Luistert ie dus tog naar mijn spiegelplexi tip :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
geil :9~

Sorry.. maar meer woorden komen gewoon even niet in me op. Zie die baybus al voor me...
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste