[CIP] Project QbiX Water Cooled, (aluminium cube) \o/

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer nice! :)

/me Ben benieuwd wat je in het dekseltje van je resevoir gaat laten graveren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:37:
Zeer nice! :)

/me Ben benieuwd wat je in het dekseltje van je resevoir gaat laten graveren! :P
uhmm... w00t!? en een smilie :P
mooi gedaan dat reservoirtje...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

The_Resetter schreef op 17 mei 2004 @ 12:16:
[...]
Waarom zou ik als ik ergens naar toe ga het water er uit halen ??? 8)7 8)7 is niet nodig hoor.
[...]
omdat het lichter is? (niet dat ik t zou doen, maar dat zou een goede reden kunnen zijn)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

[...]
Waarom zou ik als ik ergens naar toe ga het water er uit halen ??? 8)7 8)7 is niet nodig hoor.
Ik kan mijn voorstellen dat je om eventueel lekken te voorkomen de boel ff leeg laat lopen....
Maar uit dit indirecte antwoord destileer ik dus dat er gewoon een vast deksel op komt zonder opening :)

Blijf het topic in de gaten houden om nog eens een nuttige vraag te stellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het met Chloroform volledig waterdicht of moet je dan nog kitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
het is Kühlung ;)

voor de rest heb nix niet erop aan te merken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi werk _/-\o_ hoeveel manuren zitten er nu al ongeveer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 16:14:
[...]

Chloroform smelt het plexi aan elkaar, kitten oid is absoluut daarna niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
arnoman schreef op 17 mei 2004 @ 19:01:
[...]
Chloroform smelt het plexi aan elkaar, kitten oid is absoluut daarna niet meer nodig!
Hoe breng je dat chloroform dan aan? Met zo'n drup ding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Megamind schreef op 17 mei 2004 @ 19:07:
[...]

Hoe breng je dat chloroform dan aan? Met zo'n drup ding ofzo?
Een pipet bedoel je? Zou ook kunnen, maar meestal doen je dan met een naald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ArchettA schreef op 17 mei 2004 @ 16:26:
[...]

het is Kühling ;)

voor de rest heb nix niet erop aan te merken _/-\o_
Het is Kühlung :P })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:14
Biglines schreef op 17 mei 2004 @ 14:41:
[...]

omdat het lichter is? (niet dat ik t zou doen, maar dat zou een goede reden kunnen zijn)
Neej, ik ga nu al 2 jaar met een chieftec van 35 kilo naar lanparty's dus een kilo meer of minder kijk ik al niet meer na :P
Mystic Spirit schreef op 17 mei 2004 @ 14:50:
[...]

Ik kan mijn voorstellen dat je om eventueel lekken te voorkomen de boel ff leeg laat lopen....
Maar uit dit indirecte antwoord destileer ik dus dat er gewoon een vast deksel op komt zonder opening :)

Blijf het topic in de gaten houden om nog eens een nuttige vraag te stellen :9
Er komen 3 gaten in, 2 voor de slangtules en 1 voor de ontluchting :) gewoon boven in even een gaatje maken wat schroefdraad er in tappen.
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 16:14:
[...]

Plexi smelt aan elkaar, je last ook ipv lijmen, dus volledig waterdicht, mits je alles volledig vlak hebt geschuurt, chloroform heeft geen vullende werking.

Ow ja of het nu cooling kuling khülung of weet ik wat is maakt me nix uit ;) :P t gaat om het idee, mijn Duits is net zo goed als mijn Frans aka niet zo best.

[ Voor 24% gewijzigd door The_Resetter op 18-05-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

hoe doe je dat chloroform lijmen? Lijkt me nie echt gezond spul, deed je dat buiten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

nee, binnen in een niet geventileerde, afgesloten kleine ruimte :P

edit: nee, sorry flauw grapje, maar buiten lijkt me toch wel het verstandigst als je niet 12 uur later met koppijn wakker wilt worden en dnken, WTF is er gebeurd :?

BTW, ERRUG strake mod! ik heb hem gebookmarked want ik ga dit zeker volgen :D

[ Voor 72% gewijzigd door Jgsvuden op 18-05-2004 12:23 ]

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
The_Scarabial schreef op 18 mei 2004 @ 11:33:
hoe doe je dat chloroform lijmen? Lijkt me nie echt gezond spul, deed je dat buiten ofzo?
Er staat wel een tutorial hier ergens op GoT, ik ga het iig niet uitleggen, k heb geen zin dat er straks een stuk of wat voor pampus liggen omdat ik ze wat heb wijs gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Arghhh maak ik nog een fout |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48

Meneer aard

Porsche rulez!

The_Resetter schreef op 18 mei 2004 @ 13:27:
[...]

Er staat wel een tutorial hier ergens op GoT, ik ga het iig niet uitleggen, k heb geen zin dat er straks een stuk of wat voor pampus liggen omdat ik ze wat heb wijs gemaakt :P
Staat in de CME Faq, onder het kopje how-to`s ofsow. Daar staat het onder

ff link snorren moment :)

gevonden:
[rml][ How2] Lijmen met chloroform[/rml]

edit:

Link toegevoegd :+

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer aard op 18-05-2004 13:42 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
tnx mr aard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Meneer aard schreef op 18 mei 2004 @ 13:40:
[...]

Staat in de CME Faq, onder het kopje how-to`s ofsow. Daar staat het onder

ff link snorren moment :)

gevonden:
[rml][ How2] Lijmen met chloroform[/rml]

edit:

Link toegevoegd :+
cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Jaaaaaaa daar is die weer, en jij bent er ook nog zie ik :P

Ik wilde op Hemelvaart dag en de daarop komende dagen flink gaan modden maar het weer zat hier niet mee :( vrijdag was het enige mooie dagje om wat te doen.

In een pc zitten HDD’s maar die dingen maken nogal wat kabaal omdat ze de trillingen doorgeven aan de kast zelf, dus moest er een HDD rekje komen.

Dus ben ik aan de gang geweest met een staafje aluminium, beetje meten wat gaatjes er in een keertje buigen, en presto klaar is Resettertje.

Ik presenteer u, het HDD rekje.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3822.JPG

Hoekjes \o/ :+
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3823.JPG

Die hoekjes heb ik gemaakt, door gebruik te maken van mijn uber brute kracht (aghum) en een bankschroef, even een recht lijntje maken op het te buigen stukje klemmen, en buigen, hoe je dat doet ligt aan je zelf ik kon de staafjes met de hand buigen, maar je kan ook een hamer pakken of een blok hout.

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3824.JPG

Zoo laagje verf er over. :p
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3825.JPG

En waarvoor zijn die gebogen hoekjes toch, nou vanwege die trillingen, en dit heb ik er aan gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3828.JPG
Men neme wat aluminium, en 4 Eheim pomp ontkoppelaars (van die rubber plugjes met schroefdraad) en die ros je in dat alu, en voilà is het niet een plaatje :P

Echt super simpel te maken maar ongelofelijk effectief, ik hoor de schijven iig niet in een losse test draai, behalve met schrijven dan ;).

Lief :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3829.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door The_Resetter op 09-01-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
Dat ziet er weer prima uit, zoals de rest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmmm, netjes ! :)

Nais resevoir op laatste pic :) ( is toch resevoir of niet ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 22:01:
mmmmmmm, netjes ! :)

Nais resevoir op laatste pic :) ( is toch resevoir of niet ? )
Volgens mij wel, maar kan me niet herinneren dat er iets groens in zat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misch heeft hij er fluor groen water in gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Ik zat er al op te wachten wanneer ziet iemand het :P maar ja dat is hem idd, dus update’tje 2.

Ik heb het deksel er maar opgelast, volgens de graveer meneer, kon de door mij afgeleverde afbeelding niet, omdat hij alles naar vector moest omzetten, en hij geen zin had om een paar uur over te trekken.

Dus even wat gaatjes gemaakt zodat ik hem als “window” kan plaatsen in de case, even mooi in het midden leggen, eventjes klemmen, en wat chloroform er op.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3811.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3812.JPG

En ik wilde even checken op lekkage, dus wat UV groene kleurstof er in, dat maakt het wat makkelijker om lekken op te sporen, groen zal echter niet in de case gebruikt worden daar zal ik gebruik gaan maken van UV rode kleurstof.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3815.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3818.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3821.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3826.JPG

En de final shot, het reservoir op mijn vorige mod van plexiglas, Project Plexicus iLLuminati.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3827.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door The_Resetter op 09-01-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt er steds mooier en mooier uit te zien! echt l33t!!! Mod ON!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker strak :D alleen jammer da hij er niks in kon graferen........misschien iets op folie laten afdrukken wa grotendeels doorschijnend is en da erop maken??

iig word vet......ben benieuwt na de volgende post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
weet je dat zeker van die hdd beugeltjes? ik heb dat geintje ook geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/ServerCube/SC081-s.jpg

leek ideaal en lekker makkelijk, maar bleek in de praktijk een hel te wezen on te plaatsen of te verwijderen... weet waar je aan begint!

dus toen heb ik dit maar gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/ServerCube/SC116-s.jpg

het bakje waar de schijven inzitten zit vast op een plaatje dat op de bodem van de case wordt vastgezet met rubbers eronder. (als je goed kijkt zie je ze zitten) de onderste 2 thumbscrews borgen het bakje vast en aan de andere kant zitten 2 gleuven... een soort opklik systeem zegmaar:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/ServerCube/SC110-s.jpg

je zult wel even iemand moeten zoeken met een zetbank (metaalbedrijf oid) en even een paar "U" profieltjes moeten laten zetten en een paar "L" profieltjes. de rest kan je allemaal wel thuis af denk ik (iig ik wel)

dat reservoir wat je gemaakt hebt is echt super! _/-\o_ ziet er erg strak uit en dat doe ik je zeker niet na!

ik heb nu de servercube een tijdje in gebruik als werkpc (mn werkbak heeft net een windoos reinstall gehad en ik overweeg een paintjob) en ik kom tot de ondekking dat de harddisks toch wel warm worden.... 28-37 graden idle :o ik ga er denk ik ook waterkoeling inbouwen, maar dan extern... want intern past niet meer :+
ik zit te denken aan zon zalman koeltoren met een paar custom made hdd koelblokjes.... :)

magoed, dit tipt nu al niet meer aan jouw kast, en de jouwe is nog niet eens klaar! laat ons niet te lang wachten op een update ok? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door FiXeL op 26-05-2004 00:49 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Fixel jij kan mijn gedachten lezen, ik zat even te meten en de hdds staan best dicht op elkaar, opzig geen probleem ware het niet dat ik maxtors heb, aka dood door hitte, dus nu ben ik op zoek naar koper boeren in de buurt, of jij moet wat kunnen regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu gewoon een koperplaats pakt waar je al je hd op bevestigd zijn. En op die plaat laat je koperbuisje in kronkels lopen die je dan vast soldeerd. Is goedkoop en werkt wel denk ik. Ik ga het binne kort proberen want mijn maxtors worden zonder koeling 50°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Resetter schreef op 25 mei 2004 @ 22:52:

En de final shot, het reservoir op mijn vorige mod van plexiglas, Project Plexicus iLLuminati.
Erg gaaf! Hoeveel tijd gaat er zitten in het maken van een reservoir? Misschien moet je ze in serie gaan maken en ergens aanbieden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

uhm The_Resetter, wat voor plaatje had je dan? mss dat je zelf naar vector kunt converteren, of iemand hier op forum je wil helpen? tenzij je een of andere draak hebt ofzow moet dat niet zo moeilijk zijn...

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik kan wel een heleboel plaatjes omzetten naar vector, alleen moet je dan ff uitzoeken hoe je flash (.fla of .swf ofzo) omzet in .dxf (wat die gozer graag wil hebben)... Dan zou ik het plaatje wel ff voor je willen vectoriseren...

Mail maar een (high)res picca to: gr0wlithe [AT] hotmail [DOT] com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ik bewonder u zeer _/-\o_
Ziet er zeer mooi uit vooral omdat er zo gelet word op details.

Vraagje : Heb je nog nooit gedacht van... allemachtig waar ben ik mee bezig ? Dat de moed je bijna in de schoenen zakt ?

Dat heb ik nog wel eens vooral als het me ff tegen zit. Zo ben ik bezig met een brommer weer heel iets anders maar met die scooterkappen kun je ook leuke dingen doen >:) alleen weet ik niet meer precies hoe dat duffe ding in mekaar moet wheheehe *oeps*

Ik wens je nog heel veel sterkte met de rest van je MoD.

Ik stem op je voor modder van het jaar 2004 :Y)

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreKev
  • Laatst online: 16-08 16:42

BreKev

a.k.a. BreKev

Woei, Ik kom voor het eerst sinds lange tijd weer eens langs in CME, kom ik dit als eerste tegen. _/-\o_ hulde _/-\o_
Dit is echt mooi :), krijg ik toch ook zelf weer zin om wat te gaan doen, maar eerst de examens maar even doen :P.
/me bookmarks topic :7
Ga zo door

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Gr0wLiThE schreef op 26 mei 2004 @ 09:12:
Ik kan wel een heleboel plaatjes omzetten naar vector, alleen moet je dan ff uitzoeken hoe je flash (.fla of .swf ofzo) omzet in .dxf (wat die gozer graag wil hebben)... Dan zou ik het plaatje wel ff voor je willen vectoriseren...

Mail maar een (high)res picca to: gr0wlithe [AT] hotmail [DOT] com
dxf is een autocad formaat, je kan wel plaatjes inlezen in autocad, maar weet niet of dat goed werkt, werdt 3dstudio ook niet met dxf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Dat zijn weer 2 kinky updates :)

Maar.. bij je HD-ophangsysteem. Dat moertje loopt door en door door dat rubbertje of niet? Dan geeft die namelijk net zo makkelijk trillingen door aan waar hij aan is bevestigd.
Er moet juist geen vaste verbinding zijn tussen je HD en kast, en die maak je wel met die boutje. Het is minimaal, maar het kan beter :P
Waarom die stripjes niet van koper gemaakt met een waterleidinkje erover heen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 02:09:
Als je nu gewoon een koperplaats pakt waar je al je hd op bevestigd zijn. En op die plaat laat je koperbuisje in kronkels lopen die je dan vast soldeerd. Is goedkoop en werkt wel denk ik. Ik ga het binne kort proberen want mijn maxtors worden zonder koeling 50°.
Nou ik wil ook nog dat het er een beetje uitziet, niet van dat pruts werk NOFI. + ik heb al een leuk idee voor die blokken :)
Biglines schreef op 26 mei 2004 @ 08:54:
uhm The_Resetter, wat voor plaatje had je dan? mss dat je zelf naar vector kunt converteren, of iemand hier op forum je wil helpen? tenzij je een of andere draak hebt ofzow moet dat niet zo moeilijk zijn...
Lukt nu toch niet meer, aangezien het reservoir te hoog is voor die machine.
Fed-Ex schreef op 26 mei 2004 @ 09:14:
Ik bewonder u zeer _/-\o_
Ziet er zeer mooi uit vooral omdat er zo gelet word op details.

Vraagje : Heb je nog nooit gedacht van... allemachtig waar ben ik mee bezig ? Dat de moed je bijna in de schoenen zakt ?
De moed gewoon niet in de schoenen laten zakken, natuurlijk bij mij ging er ook wel eens wat mis waarvan ik achteraf denk DOH!, maar dan ga ik gewoon ergens anders mee verder en verzin ik weer een oplossing.
frickY schreef op 26 mei 2004 @ 10:37:
Dat zijn weer 2 kinky updates :)

Maar.. bij je HD-ophangsysteem. Dat moertje loopt door en door door dat rubbertje of niet? Dan geeft die namelijk net zo makkelijk trillingen door aan waar hij aan is bevestigd.
Nee, ik weet niet hoe maar ze hebben dat boutje (en plaatje) in het rubber gekregen, dus je kan die dingen zo dubbelvouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reservoir is echt l33t! Wil hem zien met rode vloeistof! :P
Jammer dat dat graferen niet kan...

Verder moet ik zeggen dat je erg netjes en goed werkt!! Respect hoor! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
Wat je altijd nog kan doen is je afbeelding uitsnijden, en dan plakken op het reservoir en dan schuren of zandstralen....

EDIT: Je kunt natuurlijk ook een plexi plaatje van dezelfde grootte laten graveren en die er op plakken met chloroform... Alleen krijg je dan wel een dik deksel maar het last wel tot een plaat....

[ Voor 46% gewijzigd door tafkaw op 26-05-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice nice nice, andere woorden he ik er niet voor over :P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
The_Resetter schreef op 26 mei 2004 @ 01:45:
Fixel jij kan mijn gedachten lezen, ik zat even te meten en de hdds staan best dicht op elkaar, opzig geen probleem ware het niet dat ik maxtors heb, aka dood door hitte, dus nu ben ik op zoek naar koper boeren in de buurt, of jij moet wat kunnen regelen ;)
i am just here to help :)

ik heb zelf ook maxtors, en die worden inderdaad erg heet.. magoed, ik kan misschien wel een paar plaatjes voor je zetten en opsturen, maar op mn werk hebben we alleen 2,5mm dik alu wat daar voor geschikt is. je zult dan zelf de gleuven en zo moeten maken + de rest van het geheel. als je een tekening hebt is het helemaal ideaal, maar ik kan natuurlijk ook die bakjes maken die ik nu heb. laat maar wat horen vanavond via msn ofzo :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
Ik vind dit een van de beste echte caemod's niet van die halve premod dingen
zoals die red darkness forum is ook wel mooi maar zo veel premodded
Je bent 1 van de weinige echte _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:58:
[...]

Ik vind dit eigenlijk totaal geen MOD.... Dit is compleet zelf bouw, niks gemod dus!
Dan moet het eigenlijk worden:

GoT > Casemodding, Elektronica & volledige zelfbouw > [CIP] Project QbiX Water Cooled, (aluminium cube) \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Zip dan toch? Zelfbouw in progress :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ bookmarked _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er nog iets aan gedaan in dit 3-daags weekend?
I hope so >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:55:
Heb je er nog iets aan gedaan in dit 3-daags weekend?
I hope so >:)
Dan zal hij vanzelf de foto's wel plaatsen hoor lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
En of ik wat heb gedaan :P

Ik zat laatst wat te spelen met mijn oude voeding om de solid state relais te testen, toen ik wat dingetjes van de sponsor zat aan te sluiten, perongeluk kwam een laserled tegen het reservoir aan, ik was blij verbaasd met dat effect, wat voor’n effect ?? nou lees wat verder en je weet genoeg.

De laserled zelf, eigenlijk is het niets meer dan 3 ledjes in serie aangesloten in een verchroomd plastic bakkie die mede als reflector dient, erg simpel maar het werkt perfect ;)
De chroomlaag heb ik aan de onderkant weg geschuurd want ik wilde die laser leds op het reservoir lassen met chloroform.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3831.JPG

En na wat schuurwerk, ziet die er zo uit, wel vaag want de binnen kant is zwart plastic :S
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3832.JPG

Even op het reservoir plaatsen beetje chloroform er bij, en ze zitten muurvast.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3834.JPG

Houd er rekening mee dat er op dit moment tijdelijk groen UV water in zit, dit word UV rood.

En dan nu het effect, en aangezien plaatjes meer zeggen als woorden.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3838.JPG

Bovenkant water.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3840.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3841.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3848.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3851.JPG

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :*)

[ Voor 11% gewijzigd door The_Resetter op 09-01-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

dat ziet er echt ontzettend vet uit zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Net bakkie man 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een zeer gaaf project en ik hou het zeker in de gaten.

Ga zo door klasse _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

ziet er echt vet uit!

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

strak effect... werkt dat ook met blauw? :P

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg mooi effect! vooral die lichtbundels die tegen de kant aan kaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
het water lijkt alleen een beetje troebel, alsof er slierten inzitten ofzoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omfg, dit is echt te nice voor woorden.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel gaaf effect die ledjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Laatst online: 15-08-2022
Zo hee die leds zien er echt supervet uit :9~ :9~ Waar komen die slierten eigenlijk vandaan?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29

Goku33

Ownage!

Echt prachtig hoor, keep up the good work! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bertrand schreef op 01 juni 2004 @ 14:29:
Zo hee die leds zien er echt supervet uit :9~ :9~ Waar komen die slierten eigenlijk vandaan?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
denk luchtbelletjes, door de lange sluitertijd krijg je strepen, omdat ze naturlijk niet stilhangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes eindelijk de pic met de rode vloeistof erin! maar OMG met die leds erbij is het nog mooier als ik gedacht had! :9 Erg leuk id! Hoe komt het dat je zo gesponsort wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
jazekers vreed, is zo mooier als met groen vloeistof erin hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
_ferry_ schreef op 01 juni 2004 @ 14:37:
[...]

denk luchtbelletjes, door de lange sluitertijd krijg je strepen, omdat ze naturlijk niet stilhangen ;)
En jij hebt helemaal gelijk.
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:49:
Yes eindelijk de pic met de rode vloeistof erin! maar OMG met die leds erbij is het nog mooier als ik gedacht had! :9 Erg leuk id! Hoe komt het dat je zo gesponsort wordt?
Goed lezen ;) er zit nog geen rode UV kleurstof in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt zelfs alsof de groene vloeistof er nog inzit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
En ik knap er nog een update tegen aan.

Zoals je kan zien zitten er gaatjes langs de rand in het reservoir, die zitten daar voor een reden, ik heb al eens eerder gemeld dat ik een water reservoir / window wilde.
En dat is het ook geworden, het eind resultaat is werkelijk schitterend al zeg ik het zelf.

Dus even wat afmeten, en de gaatjes er in.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3854.JPG

En naar 10 minuutjes heen en weer met de figuurzaag, krijg je dit.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3858.JPG

Even netjes afwerken met wat vijltjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3862.JPG

Closeup hoek.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3866.JPG

En even borstelen, hier nog zonder lak laag, dus afblijven met de vingertjes ;) :P
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3869.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3872.JPG

En dit is na de lak laag,
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3884.JPG

Niet op de kleur letten dat komt door het licht :)
En hier kan je mooi zien hoe fijn het resultaat is na wat handwerk :D
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3896.JPG

Een plaatje ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3900.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/build2/resize/DSCN3902.JPG

Ik ga zometeen even het reservoir er in monteren, dan krijgen jullie weer pix :D
Want we zijn allemaal foto geil :P :P :P :P :+

[ Voor 12% gewijzigd door The_Resetter op 09-01-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w, lijp :) echt man jij kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 19:45
Dit ziet er echt super uit zeg, dat kan niet iedereen :)

Heb je trouwens nog meer plaatjes van die laserled, snap niet helemaal wat geschuurd is en waar de lichtbundels uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Verdicampo schreef op 01 juni 2004 @ 15:45:
Dit ziet er echt super uit zeg, dat kan niet iedereen :)

Heb je trouwens nog meer plaatjes van die laserled, snap niet helemaal wat geschuurd is en waar de lichtbundels uitkomen.
Nope, maar ff Sunbeam Lazer LED's in tikken bij google en je vind alles wat je wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Super vette mod, dat reservoir, *kwijl*

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je reservoir/window aan de achterkant?

Verder ziet het er wel ERG vet uit moet ik zeggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
pjlgt schreef op 01 juni 2004 @ 15:59:
Je reservoir/window aan de achterkant?

Verder ziet het er wel ERG vet uit moet ik zeggen _/-\o_
Eigenlijk is het de zijkant :P niet de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er zeker strak uit :7 je blijft ons verbazen......eerst de rad........toen het pompje.........tword steeds vettter (me 2 t's :+ ) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

OMG, wat een super strakke mod, je blijft iedere keer weer verbazen, die laserleds zijn cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

* Mister I ziet het reservoir en besteld gelijk bij een IA een paar laserleds voor zijn reservoir :)
Onder het motto van beter goed gestolen dan slecht gejat of zoiets :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die LEDs zijn 1337, echt een heel apart effect ik zou dr maar snel patent op aanvragen als k jou was ;)

ook dat aluminium ziet er professioneel uit <knip, hier stond onzin, ik moet leren lezen>

dat borstelen, wat voor tool gebruik je daarvoor?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
:9~ _/-\o_ :9~

Meer kan DeeD niet uitbrengen, al vanaf pagina 1...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Wow, en ik maar denken dat god niet bestaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wacht met spannign op volgende pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Mister I schreef op 01 juni 2004 @ 20:22:
* Mister I ziet het reservoir en besteld gelijk bij een IA een paar laserleds voor zijn reservoir :)
Onder het motto van beter goed gestolen dan slecht gejat of zoiets :? :P
Beter goed gejat dan slecht bedacht B)

Maaruuuh Mijhijhijhijhijn ideeeee :X :'( :+ :Y)
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:36:
die LEDs zijn 1337, echt een heel apart effect ik zou dr maar snel patent op aanvragen als k jou was ;)

ook dat aluminium ziet er professioneel uit <knip, hier stond onzin, ik moet leren lezen>

dat borstelen, wat voor tool gebruik je daarvoor?
Ow jeej nu moet je alweer je post edditen ;) want ik heb dat al eens vermeld :P, met een normale staal borstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw!!!!!

Het wordt wel heel spannend.

Ik mag aannemen dat je case straks te bewonderen is op de HCC???

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Holy S**t!! _/-\o_

Dat reservoir is alleen al reden genoeg om op waterkoeling over te stappen ;) :9~

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dat metaal effect gekregen? En wat bedoel je met borstelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zei bij vorige update dat je resevoir ging plaatsen, en dat we een pic kregen. Heb je hem al geplaatst ? Ik ben heel ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:01:
Hoe heb je dat metaal effect gekregen? En wat bedoel je met borstelen?
Met een staalborstel. Borstelen=gebruiken van een borstel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoe zit het trouwens met kalk aanslag in plexiglazen reservoirs?

Verder een erg mooie kast in wording!

[ Voor 25% gewijzigd door CrashOne op 01-06-2004 22:13 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 21:51:
Wauw!!!!!

Het wordt wel heel spannend.

Ik mag aannemen dat je case straks te bewonderen is op de HCC???

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat moet ik op de HCC ??, neej op Lanparty's daar zal die vaker te zien zijn dan op beursen, Campzone bijvoorbeeld, daar regel ik het casemodden voor dit jaar, dus als iemand zich geroepen voelt om te komen helpen ;)
CrashOne schreef op 01 juni 2004 @ 22:13:
Hoe zit het trouwens met kalk aanslag in plexiglazen reservoirs?

Verder een erg mooie kast in wording!
Geen last van (zolang je het water niet laat opdrogen), om te testen voor lekkage enzo, zit er normaal kraan water in, maar zodra t hele handeltje word ingebouwd dan zal er demi water in komen, met een UV rode kleur toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die Laser LED in je reservoir erg meesterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt die update? vanavond nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 23:02:
wanneer komt die update? vanavond nog?
Reeeelaaaaax 8)

Okeeeeej de beloofde plaatjes :D, ik kneep het even toen ik merkte dat ik hem niet gemonteerd kreeg met de moertjes, ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik ook ruimte moest overlaten voor de moertjes :o, maar even langs de slijp steen tot op het schroefdraad en het paste perfect :D

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3903.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3906.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3913.JPG

Een totaal plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3915.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3919.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resetter.nl/casemod/QbiX/water/resize/DSCN3921.JPG

Zoals ik al eens eerder zei, je moet het effect in het echt zien :) en daar kan tot nu toe maar 1 iemand over praten, dorpgenoot je weet wie je bent :P

[ Voor 12% gewijzigd door The_Resetter op 09-01-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man dat is zo erg kwijl! :9~

srry, maar met zon mod kan ik gewoon niet wachten!!! ik heb opeens heel erg veel zin om een WC met reservoir te maken!

man ga zo door, echt mooie en goed uitgewerkte ideeen!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w lijp man, ik zal het effect wel komen bekijken op campzone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

The_Resetter schreef op 01 juni 2004 @ 21:35:
[...]

Beter goed gejat dan slecht bedacht B)

Maaruuuh Mijhijhijhijhijn ideeeee :X :'( :+ :Y)
Ja, idd.
Ik doe het wel op een andere manier hoor ;), wil wel wat gaan doen met licht effecten in me reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, idd.
Ik doe het wel op een andere manier hoor ;), wil wel wat gaan doen met licht effecten in me reservoir.
Maybe dat je iets op muziek kan laten doen ;) dat je dan verschillende kleuren leds laat aangaan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 13:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

The_Resetter schreef op 01 juni 2004 @ 17:49:
Eigenlijk is het de zijkant :P niet de achterkant
Komt je voeding dan ook aan de zijkant te zitten? :?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reservoir bevestiging is heeel netjes _/-\o_ maar komt het aan de binnenkant te zitten of aan de buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zijn die bouten niet wat aan de grote kant? Vind die dingen nogal ver uitsteken en aangezien je er nogal wat gebruikt begint het al aardig op een stekelvarken :Y) te lijken. Denk dat wanneer je de kop zou verzinken, het nog net een stuk strakker word allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op 02 juni 2004 @ 11:49:
Zijn die bouten niet wat aan de grote kant? Vind die dingen nogal ver uitsteken en aangezien je er nogal wat gebruikt begint het al aardig op een stekelvarken :Y) te lijken. Denk dat wanneer je de kop zou verzinken, het nog net een stuk strakker word allemaal.
is al een paar keer eerder aan de orde geweest.. ik vind het er wel puik uit zien hoor :*) keep it up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Ethnocentrix schreef op 02 juni 2004 @ 10:21:
[...]

Komt je voeding dan ook aan de zijkant te zitten? :?
Zo te zien wel ja :Y), in het geheel plaatje komt het wel wat beter naar voren.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste