Toon posts:

huurlijn versus VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een relatie heeft een verbinding van hoofdkantoor(ede) met 6 nevenvestigingen (in gelderland en overijsel) via huurlijnen (volgens opgave vanwege betrouwbaarheid). Ik denk dat een VPN-verbinding net zo betrouwbaar kan zijn als een huurlijn, maar veel goedkoper. Uitgangspunt is snelheid, betrouwbaarheid en veiligheid.

Wie weet me hier iets meer over te vertellen of wie weet een goed bedrijf die mij hierover kan voorlichten.

Verwijderd

Met een huurlijn heb je meer garanties. Daarnaast is de latency van huurlijn ook lager.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik weet uit de praktijd dat dsl/vpn verbindingen nog wel 's willen haperen, gebeurd niet vaak maar het gebeurd gewoon. Vaste lijnen zijn gewoon betrouwbaarder dan vpn.

Vaak zie ik dat bedrijven toch voor dsl kiezen vanwege de snelheid en kosten :)

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Neem eens contact op met xplorcommunications (http://www.xplorcommunications.nl/). Ze zijn in eerste instantie leverancier voor telecomprodukten (siemens telefooncentrales) ... daarnaast kunnen ze heel goed dit soort trajecten oppakken. En nee ik heb geen binding met dit bedrijf... wel goede resultaten.

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 13:00:
een relatie heeft een verbinding van hoofdkantoor(ede) met 6 nevenvestigingen (in gelderland en overijsel) via huurlijnen (volgens opgave vanwege betrouwbaarheid). Ik denk dat een VPN-verbinding net zo betrouwbaar kan zijn als een huurlijn, maar veel goedkoper. Uitgangspunt is snelheid, betrouwbaarheid en veiligheid.

Wie weet me hier iets meer over te vertellen of wie weet een goed bedrijf die mij hierover kan voorlichten.
Er spelen zoveel factoren in dit verhaal mee dat je niet kan zeggen of het een goedkoper is dan de ander (veiligheid, dataverkeer, SLA's, etc).

Wat tips voor verdere researche:
easynet producten -> access
KPN Epacity
Got onderwerpje

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Mocht je je druk maken over de betrouwbaarheid en haperingen: doe je twee DSL-lijnen van verschillende netwerken... Maar inderdaad is informering hier de eerste stap (Y)

Bloed, zweet & koffie

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja kan ook naar epacity huurlijnen krijgen. Heb je het beste van 2 werelden. Shared medium en huurlijnen voor de access
Pagina: 1