Toon posts:

MPLS vs IPsec vs Epacity

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

ben momenteel de trotse bezitter van een 64K huurlijn ;)

deze wil ik zo snel mogelijk vervangen door een VPN oplossing.

Nu weet ik dat je dat eigelijk via drie varianten kan doen.
(met naar verhouding een gelijkle SLA en een gelijke bandbreedte SLA 99.96 en een 1:1)

1. MPLS (easynet)
2. Epacity(KPN)
3. IPSEC(DEMON)

ISP zijn maar een voorbeeld.

nu is mijn vraag waarom meer betalen voor het zelfde ?? MPLS en Epacity zijn duurder.

Verwijderd

Epacity is ook op basis van MPLS

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Aangezien er nog geen antwoord op deze topic is gegeven en ik toch graag wil weten wat het verschil is tussen IPSEC en MPLS, kick ik deze post maar even.

[edit]
Zijn er eigelijk nog meer varianten dan deze twee met wat Pyris zegt naar verhouding een gelijkbare SLA en een gelijkbare bandbreedte SLA 99.96 en een 1:1 verhouding?

[edit2]
Misschien is het handig als deze topic naar Professional Networking & Servers wordt verplaatst.

[ Voor 52% gewijzigd door Liqued op 03-03-2004 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik deze post daar neer zet word ik daar vriendelijk verzocht om hem hier neer tezetten???

ik snap er hier af en toe helemaal niks van..

8)7

• Liqued
Wat raar. Dit lijkt me toch duidelijk een onderwerp wat onder "Professional Networking & Servers" valt. Ik heb dit in iedergeval nodig voor een professionele omgeving (patientgegevens en andere bedrijfskritische date die zowel veilig en altijd beschikbaar moeten zijn).

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 20:47
Hmm beetje zoeken met google en je begrijpt de strekking van ipsec/vpn en mpls.
Ik denk dat je topic hierheen moest omdat dit twee simpele zoekopdrachten met google zijn

Verwijderd

Topicstarter
hahhaha ja hoor een simple google oplossing?? dacht het niet of ik ben zo'n nitwit. maar ik vraag om ervaring en dus ook selchte ervaringen.. ps ik ben er nu wel achter dat als ik bijvoor beeld Voip wil ik dus naar een MPLS OF Eapacity moet. maar, dit is een rede waarom ik op google niet verder kwam .. want daar heb je alleen maar positieve reacties!

maar wat ik wil heb je niet op google.. echt niet..

• Liqued
ps ik ben er nu wel achter dat als ik bijvoor beeld Voip wil ik dus naar een MPLS OF Eapacity moet.
Epacity maakt gebruik van MPLS (net zoals easynet). Epacity is alleen een naam die KPN aan deze dienst geeft (als ik het goed heb natuurlijk ;) )

Verwijderd

Topicstarter
nee dat heb je goed MPLS is eigelijk de naam van het systeem er achter. Een boel bedrijfen gebruiken MPLS maar KPN gebruikt de naam Epacity.. en deamon heeft hier ook een variant op (Demon Connect)

ik ben er wel al uit. alleen nog maar onderhandelen ;-)

had graag wat ervaringen hier over gehad maar dat schijn je eigelijk hier niet op mogen vragen. want dan heb je je vraag niet duidelijk gestelt of bla bla bla niet genoeg zelf gezocht ik vraag om ervaaring, over een desbetreffende provider. maar ik zal het hier bij laten tnx voor het mee denken.

ps. het word waarschijnlijk voor ons een easynet oplossing met 2 cisco 1721 routers met ISDN fall back. en een 1.5mb SDSL 1:1 en hier over gaan wij VOIPEN :P
Pagina: 1