Vaak mislukken mijn dvd's. Nu heb ik dus het vermoeden dat dit aan de voeding ligt. Eerst dacht ik dat het aan de brander zelf lag, maar deze is getest en werkt gewoon goed. Maar nu even een vraagje over de voeding. Ik heb hier een Q-technologie voeding 300 Watt.
Hier zitten op aangesloten:
- 2 x 120 gb hdd Western digitall
- 1 x pioneer dvd-rom
- 1 x Pioneer 106d dvd-brander
- 1 x een asus a7v266-c met een xp 2200+ @ 2160 Mhz.
Op het bord zitten nog 2 losse casefans en natuurlijk de cpu fan. ( zallman )
Ook nog een geluidskaartje ( creative SB live. )
en een Geforce 2 GTS/PRO 64 mb
en een 3COM 10/100Mbit netwerkkaartje.
en 2 USB poortjes.
Kan het zo zijn dat deze te veel trekken van mn voeding? Mijn waardes van de 5 V en de 12V zijn wel erg krom. 5 V @ 4,919 V en de 12V op 13,248. Dit gemeten met het programma asus probe.
Dit alles gaf geen problemen, totdat ik er een dvd-brander bij plaatste. Ik hoop eigeliijk niet dat ik een nieuwe voeding nodig heb, want deze is nog niet zo oud en heeft me 80 euro gekost. ( is een silend uitvoering, die ik ook totaal NIET hoor.)
Hier zitten op aangesloten:
- 2 x 120 gb hdd Western digitall
- 1 x pioneer dvd-rom
- 1 x Pioneer 106d dvd-brander
- 1 x een asus a7v266-c met een xp 2200+ @ 2160 Mhz.
Op het bord zitten nog 2 losse casefans en natuurlijk de cpu fan. ( zallman )
Ook nog een geluidskaartje ( creative SB live. )
en een Geforce 2 GTS/PRO 64 mb
en een 3COM 10/100Mbit netwerkkaartje.
en 2 USB poortjes.
Kan het zo zijn dat deze te veel trekken van mn voeding? Mijn waardes van de 5 V en de 12V zijn wel erg krom. 5 V @ 4,919 V en de 12V op 13,248. Dit gemeten met het programma asus probe.
Dit alles gaf geen problemen, totdat ik er een dvd-brander bij plaatste. Ik hoop eigeliijk niet dat ik een nieuwe voeding nodig heb, want deze is nog niet zo oud en heeft me 80 euro gekost. ( is een silend uitvoering, die ik ook totaal NIET hoor.)