Als ik op tweakers of elders zoek naar wat eventueel een goede nieuwe DVD-speler zou zijn (standalone) dan lees ik voornamelijk subjectief geblaat van mensen die heel tevreden zijn over hun dure spelers van merken die groot zijn op audio gebied, en mensen die daartegeover stellen dat hun 100 euro kostende Revoy daar nauwelijks voor onder doet.
Maar er moeten toch specs. zijn waaruit dat valt af te leiden?
Bijvoorbeeld de Video DA converter:
ik heb nu een philips met een 27 Mhz 10 bit DA converter
een vriend van mij heeft een JVC met een 54 Mhz converter
maar ik vind het beeld van mijn philips scherper en het heeft minder fouten, vreemd?
weer een ander heeft een sony met een 108 Mhz 12 Bit DA converter en deze heeft wel weer duidelijk beter beeld dan mijn philips
Ik zag zelf een DENON met 108 Mhz 14 bit DA converter dus deze zou kwa specs superieur zijn aan de anderen (en heeft het bijbehorden prijskaartje van € 2475,- ) maar hoe weet je nou van te voren (dus zonder te testen met de rest van je spullen) dat hij echt beter is dan de genoemde sony?
Ik lees ook veel van mensen die pioneer helemaal geweldig vinden omdat die als enige een foutloze kleurweegave heeft.
maar hoe lees je zoiets uit de specs van het apparaat?
maw welke specs zijn echt veelzeggend voor de kwaliteit van een DVD speler, zodat je een beetje een objectieve selectie kan maken ?
Maar er moeten toch specs. zijn waaruit dat valt af te leiden?
Bijvoorbeeld de Video DA converter:
ik heb nu een philips met een 27 Mhz 10 bit DA converter
een vriend van mij heeft een JVC met een 54 Mhz converter
maar ik vind het beeld van mijn philips scherper en het heeft minder fouten, vreemd?
weer een ander heeft een sony met een 108 Mhz 12 Bit DA converter en deze heeft wel weer duidelijk beter beeld dan mijn philips
Ik zag zelf een DENON met 108 Mhz 14 bit DA converter dus deze zou kwa specs superieur zijn aan de anderen (en heeft het bijbehorden prijskaartje van € 2475,- ) maar hoe weet je nou van te voren (dus zonder te testen met de rest van je spullen) dat hij echt beter is dan de genoemde sony?
Ik lees ook veel van mensen die pioneer helemaal geweldig vinden omdat die als enige een foutloze kleurweegave heeft.
maar hoe lees je zoiets uit de specs van het apparaat?
maw welke specs zijn echt veelzeggend voor de kwaliteit van een DVD speler, zodat je een beetje een objectieve selectie kan maken ?
To be, or not to ...ehh.... what was the question?