[XP] Dynamische schijf, kan geen partities maken?

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb een harde schijf met data (muziek, tekst en foto's) aan mijn computer gehangen maar nu staat er bij computerbeheer dat dit een 'dynamische schijf' is.
In Partition Magic kan ik deze schijf nu ook niet opdelen in partities, en hij geeft ook niet aan hoeveel data op de schijf staat (hij zegt simpelweg dat 12345 van de 12345 ruimte gebruikt is).

Hoe zet ik deze schijf om naar een 'standaard' schijf zonder dat ik mijn data verlies?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niet. :)

Backup alles en herpartitioneer (damn wat een woord...) die 2de schijf ;)

/EDIT :
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:01:
[...]

Ja... en dan is het ook nog herpartitiONeer 8)
Zo goed :P

[ Voor 53% gewijzigd door nero355 op 28-03-2004 17:22 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op 28 maart 2004 @ 16:23:

....herpartitieer (damn wat een woord...)
Ja... en dan is het ook nog herpartitiONeer 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 17:02 ]

• bart_vd
Hoe komt het dan dat dit een 'dynamische harde schijf' is?
Ik heb een vriend data over laten zetten van de ene naar de andere schijf, en die 'andere schijf' is de schijf inh kwestie, wat heeft hij fout gedaan bij het overzetten? De originele schijf was een normale schijf, waarom is de kopie dynamisch? en als ik het hem ovwernieuw laat doen, wat moet hij dan anders doen?

Verwijderd

Heeft hij de bestanden gekopieerd of image van schijf copy met een programma ala Norton Ghost/DriveImage?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

bart_vd schreef op 28 maart 2004 @ 23:14:
Hoe komt het dan dat dit een 'dynamische harde schijf' is?
Ik heb een vriend data over laten zetten van de ene naar de andere schijf, en die 'andere schijf' is de schijf inh kwestie, wat heeft hij fout gedaan bij het overzetten? De originele schijf was een normale schijf, waarom is de kopie dynamisch? en als ik het hem ovwernieuw laat doen, wat moet hij dan anders doen?
Wanneer je een lege schijf in een PC doet en WindowsXP hem detecteert als zijnde nieuwe hardware, dan is één van de standaardvragen: "Wilt U de schijf indelen als een dynamische schijf? -blabla". Bij eenieder die gewend is om in alle gevallen achteloos op Ja/Yes te klikken, zal de schijf uiteraard Dynamisch ingedeeld worden ;)

• bart_vd
Wat een fijne knul is die 'vriend' van mij toch ook. Nouja, thanks :)
De enigste oplossing is dus de schijf formateren en er weer opnieuw alle data op te zetten. Toch?

Zoja:

Case closed.
Pagina: 1