Toon posts:

kernel_data_inpage_error ... help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw mobo, geheugen en processor gekocht.

setup:
asrock k7s8xe R.3.0
256mb ddr400
amd athlon xp 2400+
ati radeon 9000 pro 128 mb

het probleem is nu tijdens de installatie van windows xp loopt de installatie vast bij onderdeel installing devices. de hele tijd op het zelfde punt.

ik krijg dan blauw scherm met een lap text:

KERNAL_DATA_INPAGE_ERROR

blabla

win32k.sys

mij is verteld dat het waarschijnlijk een apparaat conflict is weet iemand waar het dan aan zou kunnen liggen.

zou het kunnen zijn dat mijn vid. een 3.3v is en daarom niet goed werkt op mijn mobo (in boek staat dont insert 3.3v agp card).

de nood zit hoog plz help me

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Aan je videokaart ligt 't niet (althans, dat 3.3v verhaal is in jouw geval geen issue). Gooi er eens memtest86 overheen (zie PMG FAQ ) want het kan aan je geheugen liggen. Als dat geen soelaas biedt (lees: je krijgt geen error terug) probeer Windows dan eens op een andere disk te installeren of hang de disk eens aan een andere IDE controller/poort. Zie ook hier :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de connector veranderd van IDE1 naar IDE2 en nu loopt de installatie gewoon door ik weet niet hoelang de comp het vol houd zonder een foutmelding te geven maar dat zeg ik dan wel.

maar nu mijn vraag natuurlijk waarom loopt de installati vast met IDE1 en met IDE2 loopt de installatie gewoon door?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

misschien zat je kabel wel niet goed vast ?
daar wel eens aan gedacht ?