Maakt het merk Geforce-kaart veel uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Ben van plan om binnenkort een nieuwe Geforce te kopen, ik heb nu een 440Mx, dus dat wordt wel tijd.

Maakt het merk uit? Het zijn allemaal Nvidia Geforce chips. Of zijn er duidelijk betere merken?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Bijna alle merken maken gebruik van het referentie-ontwerp van Nvidia.
Kaarten van ASUS zijn altijd wat uitgebreider, maar ook een stuk duurder.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Maar is dat dan wel in kwaliteit en snelheid te onderscheiden? Of zijn het meer kleine opties?

Verwijderd

Naar mijn mening:
- Club3D/PowerColor is zeg maar het budgetmerk
- en Geforce de nonbranded/verzamel aanduiding.
Daarnaast heb je nog diverse submerken die min of meer tussen de budget en top invallen - en diverse OEM's die hun kaarten baseren op reference-design.

Search: kwaliteit Geforce @ VB / -365dagen

Verdere verschillen zijn oa. snelheid van geheugen, koeling, kwaliteit componenten (bijv. filters), kabels, handleidingen, CD's, spellen, etc.

En dan maakt het qua prijs nog uit of je hem koopt bij de dozenschuiver of de lokale shop.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 19:17 ]

Verwijderd

hmm ik dacht dat de ts op zoek was naar een geforce ;)

zelf ga ik altijd voor de wat duurdere merken zoals asus, omdat die vaker een compleet pakket afleveren dan de budgetmerken (software/kabeltjes)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 19:05 ]

Verwijderd

Het verschil zit hem vooral in de gebruikte filters voor de vga output, duurdere kaarten hebben vaker een beter filter. dit omdat deze merken meer kunnen betalen voor de amerikaanse fcc keuring.

een goedkoop merk wil gewoon snel en makkelijk door deze keuring komen en filterd daarom vaak meer signaal dan nodig, dit resulteerd vervolgens in een slechtere signaal kwaliteit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 19:00:
Naar mijn mening:
- Club3D/PowerColor is zeg maar het budgetmerk
- Sapphire het topmerk
- en ATI de nonbranded/verzamel aanduiding.
Dan heeft Sapphire zich flink snel opgewerkt, want een paar jaar geleden had nog niemand er van gehoord en toen het net uitkwam werd het meer in het rijtje van Club3D geschoven en daar hoort ie nog steeds thuis vind ik. Niet dat Sapphire slecht is, verre van, ik heb zelf ook een Sapphire (Radeon 9500 Pro) kaart en die doet het puik, maar qua prijs ligt ie meer in de buurt van Club3D, welke het ook niet slecht doet qua kwaliteit.

En de topicstarter heeft het trouwens over Geforce kaarten, jij hebt het alleen maar over Radeon kaarten :X ;)

The devil is in the details.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Ja een Geforce. Je kunt nu wel weer een discussie beginnen Geforce of Radeon ,maar daar begin ik niet aan. ik denk toch dat dit persoonlijk is. En zelf ben ik tevreden over mijn Mx440. Hij is alleen aan een update toe.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Falcon2107 schreef op 27 maart 2004 @ 19:15:
Ja een Geforce. Je kunt nu wel weer een discussie beginnen Geforce of Radeon ,maar daar begin ik niet aan. ik denk toch dat dit persoonlijk is. En zelf ben ik tevreden over mijn Mx440. Hij is alleen aan een update toe.
Niemand probeert je een Radeon aan te smeren, ik wees er alleen even op dat euss het over ATi had terwijl jij het over Nvidia hebt :)

The devil is in the details.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Daar ben ik ook niet bang voor. (aansmeren van een radeon). Zo vat ik dat dan ook niet op.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb n Club3D GeForce FX5700 (non ultra) en die werkt goed, met leuke cooling erop :P
kan ook best overklokken
standaard 425 mhz en 500 mhz
over te klokken tot 575 mhz, en 650 mhz :P zonder artifacts :P

ik heb ook n ASUS Radeon 9600 XT/TVD, en ik weet nie of t aan Radeon ligt of aan t merk, maar t beeld is gewoon mooier, in 2D en 3D :P op standaard settings dan,

bij de geforce kan je namelijk Texture sharpening en digital vibrance instellen :P zo kan je n oud verneukt scherm nog redelijk beeld laten vertonen :P...
ennuh mn 3e PC heeft n PowerColor Radeon 9000 Pro, alleen bij die moets de cooler vervangen worden, en die standaard cooler zag er wel leuk uit, maar deed t voor geen meter... dus n standaard VGA fannetje van €5,- gekocht en die deed t beter :?...

[ Voor 24% gewijzigd door BiG-GuY op 27-03-2004 19:28 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 27 maart 2004 @ 19:25:
ik heb n Club3D GeForce FX5700 (non ultra) en die werkt goed, met leuke cooling erop :P
kan ook best overklokken
standaard 425 mhz en 500 mhz
over te klokken tot 575 mhz, en 650 mhz :P zonder artifacts :P

ik heb ook n ASUS Radeon 9600 XT/TVD, en ik weet nie of t aan Radeon ligt of aan t merk, maar t beeld is gewoon mooier, in 2D en 3D :P op standaard settings dan,

bij de geforce kan je namelijk Texture sharpening en digital vibrance instellen :P zo kan je n oud verneukt scherm nog redelijk beeld laten vertonen :P...
ennuh mn 3e PC heeft n PowerColor Radeon 9000 Pro, alleen bij die moets de cooler vervangen worden, en die standaard cooler zag er wel leuk uit, maar deed t voor geen meter... dus n standaard VGA fannetje van €5,- gekocht en die deed t beter :?...
Wat heb je voor koeling op die FX5700 ?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ryan666 schreef op 27 maart 2004 @ 19:49:
[...]

Wat heb je voor koeling op die FX5700 ?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hairm001/Mpc/5700.jpg dit is mn Club3D GeForce FX5700, die zwarte dingetjes zijn geheugen "coolertjes", nog 4 van die op de andere kant van de kaart... is groter dan op plaatje lijkt :P...

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 27-03-2004 20:11 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

ik ga persoonlijk voor MSI en ASUS,
waarom? uitgebreid pakket zoals ze al zeiden:
DVI naar VGA connectoren enz.
De kaartjes (welke wil je) zijn goed overclockbaar (2.2 n/s goed te flashen > fx5900)

Club3D > pure misleiding. doet geen moeite om de gewone versie van de SE versie te onderscheiden, zelfs niet op de verpakking.
Sapphire: voel me op een of andere manier toch wel door aangetrokken :| O+

Ik heb zelf een Creative Geforce 4 TI4200 -64 MB DDR- werkt nog perfect voor mij.

EDIT: ASUS / MSI doen er meestal ook meer moeite voor om de geheugen enz en de core goed te koelen door een -best- grote koeler erop te zetten. Soms hebben de budget merken dat ook wel. Dus het is gewoon even kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 21:31 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk

Verschillende merken met dezelfde chip maakt vrijwel niets uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.