SB Audigy 2 ZS Platinum Pro op DD5.1 versterker

Pagina: 1
Acties:

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 16:35
Ik heb de Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro gister gehaald en aangesloten op mijn Pioneer VSX-D2011 Dolby 5.1 / DTS / THX versterker via de Digitale uitgang van dat kastje wat bij die geluidskaart zit

als ik nou 5.1 speakers op geef in de software en doe de test dan hoor ik Links en rechts voor maar center, links achter en rechts achter niet

als ik power dvd opstart en daar een dvd opstart dan heb ik wel gewoon Dolby Digital geluid volgens mijn versterker, maar gewoon in windows krijg ik het dus niet voor elkaar, iemand een idee hoe dit kan ?

BarryMel

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
het komt heel vaak voor (bijna altijd volgens mij) dat je bij zulke testen sommige boxjes niet hoort, heb ik namelijk zelf ook

• barrymel
jorngrisel schreef op 27 maart 2004 @ 18:28:
het komt heel vaak voor (bijna altijd volgens mij) dat je bij zulke testen sommige boxjes niet hoort, heb ik namelijk zelf ook
ja maar als het in die test niet werkt dan werkt het in games ook niet, als ik met die speakers van creative voor en achter heb dan hoor ik in games echt van achter iemand aan komen of water achter je

BarryMel

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Via de digitale aansluiting krijg je alleen maar stereo geluid, of bij DVD's DTS en DD. Games en gewoon windows geluid gaat er dus gewoon stereo over heen. Wil je 5.1 moet je je kaart analoog aanlsuiten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• frankknopers
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ken dit probleem. Toen ik de audigy 2 ZS had aangesloten op mijn nieuwe speakers (7.1) kreeg ik een gebrekkig stereogeluid. Ik had ook in de creative software en in windows de juiste opstelling geselecteerd (in mijn geval dus 7.1). Nog steeds geen surround sound.

Dus even alle creative opties nagezocht en toen heb ik CMSS in de EAX console aangevinkt. Toen opeens wel een blijvend goed surroundgeluid uit mijn Gigaworks.

Dus kijk even of je CMSS in de EAX console van Creative hebt aangezet. ;)

(ik neem aan dat dit ook voor digitaal werkt)

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 27-03-2004 20:26 ]

Goud is geen geld

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Frank_Knopers schreef op 27 maart 2004 @ 20:24:
Ik ken dit probleem. Toen ik de audigy 2 ZS had aangesloten op mijn nieuwe speakers (7.1) kreeg ik een gebrekkig stereogeluid. Ik had ook in de creative software en in windows de juiste opstelling geselecteerd (in mijn geval dus 7.1). Nog steeds geen surround sound.

Dus even alle creative opties nagezocht en toen heb ik CMSS in de EAX console aangevinkt. Toen opeens wel een blijvend goed surroundgeluid uit mijn Gigaworks.

Dus kijk even of je CMSS in de EAX console van Creative hebt aangezet. ;)

(ik neem aan dat dit ook voor digitaal werkt)
Ik denk (weet 99% zeker) dat dat niet gaat werken.

Om digitaal surround te krijgen moet de chip DD of DTS kunnen encoderen. Dat kan de audigy niet!

• barrymel
deepspace schreef op 27 maart 2004 @ 20:39:
[...]

Om digitaal surround te krijgen moet de chip DD of DTS kunnen encoderen. Dat kan de audigy niet!
dus in princiepe heb ik voor nix een geluidskaart van 250 euro gekocht................

BarryMel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
barrymel schreef op 28 maart 2004 @ 00:53:
[...]

dus in princiepe heb ik voor nix een geluidskaart van 250 euro gekocht................
Als je er alleen DVD's enzo mee kijkt heb je 'm inderdaad voor niks gekocht en was je net zo goed af met een goedkopere kaart. Die platinum pro heeft enkel als extra die externe bracket en asio 2.0 maar verder is deze precies gelijk aan de gewone ZS van 80,- euro ofzo.

Wellicht kun je 'm nog omruilen of anders verkopen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• frankknopers
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

deepspace schreef op 27 maart 2004 @ 20:39:
[...]

Op de doos van de Audigy 2 ZS series staat anders wel: DD and DTS decoder built-in :?

Ach ja, als het niet werkt dan kun je daar niets aan veranderen. Misschien een andere geluidskaart.. :|

Goud is geen geld

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Frank_Knopers schreef op 28 maart 2004 @ 09:03:
[...]

Op de doos van de Audigy 2 ZS series staat anders wel: DD and DTS decoder built-in :?

Ach ja, als het niet werkt dan kun je daar niets aan veranderen. Misschien een andere geluidskaart.. :|
Precies, een decoder, geen encoder! Voor zover ik weet kan alleen de Nvidia soundstorm DD encoding doen!

Er is onder linux ook een tool die via software een AC3 stream met surround uitgeeft. Erg cool, heb het echter nog nooit getest... link voor de fans:
http://essej.net/ac3jack/

Als de TS in zijn games idd digitaal surround geluid had gewilt heeft ie idd de 250 euro voor niks uitgegeven. Maar dat had ie van te voren met een klein beetje research ook wel kunnen weten. Ik vind het wel een beetje dom eigenlijk 8)7 . Als de verkoper het hem heeft aangesmeert kan ie de kaart natuurlijk terug brengen! Hij is dan immers verkeerd ingelicht O-)

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 28-03-2004 11:05 ]

• barrymel
deepspace schreef op 28 maart 2004 @ 10:22:
[...]

Precies, een decoder, geen encoder! Voor zover ik weet kan alleen de Nvidia soundstorm DD encoding doen!

Er is onder linux ook een tool die via software een AC3 stream met surround uitgeeft. Erg cool, heb het echter nog nooit getest... link voor de fans:
http://essej.net/ac3jack/

Als de TS in zijn games idd digitaal surround geluid had gewilt heeft ie idd de 250 euro voor niks uitgegeven. Maar dat had ie van te voren met een klein beetje research ook wel kunnen weten. Ik vind het wel een beetje dom eigenlijk 8)7 . Als de verkoper het hem heeft aangesmeert kan ie de kaart natuurlijk terug brengen! Hij is dan immers verkeerd ingelicht O-)
ja ik had zelf een beetje zitten kijken en op deze zat coax digitaal uit en ook zo'n remote en zo leek me wel mooi om te zappen met mp3s en zo of wat dan ook

maar had er nog niet zo over na gedacht dat het alleen met dvds zou werken

ik had voor een andere pc Creative Inspire 5500 5.1 Digital 5x6W+1x18W RMS er bij genomen maar das precies het zelfde als mijn versterker...... dus die speakers gaan ook terug en moet ik dus analoge speakers voor kopen en die geluidskaart hoef ik helemaal niet, gewoon de onboard sound is dan mooi zat voor op de versterker en voor die pc met gewone sb live 5.1 kan ik dan de Creative Cambridge SoundWorks® MegaWorks® THX® 5.1 550 kan nemen want die worden gewoon analoog aangestuurd via de 3 uitgangen van de geluidskaart :)

BarryMel

Pagina: 1