Toon posts:

[ADSL bbned] Beste/snelste modem

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb vandaag met mn domme hoofd mijn allieddata copperjet 810 modem gesloopt. hoe? de bios flash ging niet goed en nu wil dat ding niet meer. heb demon opgebeld en die zeiden ook, hij's dood.

nu kan ik dus mooi een nieuw modem gaan kopen, ik zit nu bij de buurvrouw te interpretten (mijn god wat is 56k langzaam) en ik heb een lijst met de ondersteunde modems voor het POTS systeem uitgeprint.

ik zie hier een lijst met modems staan, maar welke is nou het snelste/stabielste? ik heb op het moment een 2mbit lijn, maar wordt geupgrade dus de modem MOET 8mbit stabiel aankunnen. ik heb veel gehoord over Alcatel modems, Zyxel modems, Speedtouch weet ik het wat.

maar ik weet nou niet welke nou het beste is. kan iemand mij een modem aanraden? heb net een half uur lopen zoeken op google en GoT maar kwam er niet uit. dan was het weer het SMC modem dat goed was, dan weer de Altatel etc.

ik zit trouwens met BBNED via Demon. dus mijn vraag; wie heeft hier 8mbit demon via bbned en heeft een lekker stabiele modem? en welke is dat dus?

bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Vigor 2600 bijv.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Neem gewoon weer een CopperJet 810 :)
Die heb ik hier ook op 8/1 Mbit lopen en het draait erg stabiel, de laatste 6 maanden heb ik hem niet meer hoeven resetten, staat gewoon 24/7 online.
Heb je al contact opgenomen met Allied Data zelf? Het lijkt me sterk dat zij een onjuist geflashte router niet meer kunnen fixen.
Heb je trouwens al geprobeerd of er via de Copperjet Monitor met de Emergency firmware nog iets te redden valt? Jet moet dan wel de router direkt met je NIC verbinden met een cross-UTP kabel, zonder switch of hub. De software kun je downloaden van de FTP server van Allied data.
Ga naar deze directory:
Public/Product_Info/xDSL_Products/CopperJet_810/Revision_4/Firmware_5.x/

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 27-03-2004 21:26 ]

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zyxel is een erg goed merk :)

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op 27 maart 2004 @ 15:44:
Neem gewoon weer een CopperJet 810 :)
Die heb ik hier ook op 8/1 Mbit lopen en het draait erg stabiel, de laatste 6 maanden heb ik hem niet meer hoeven resetten, staat gewoon 24/7 online.
Heb je al contact opgenomen met Allied Data zelf? Het lijkt me sterk dat zij een onjuist geflashte router niet meer kunnen fixen.
valt dit niet onder User Brutality?

----

die Vigor is best wel duur :/ €170,-

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de dubbel post maar kan die Zyxel Prestige 650R-31 ook 8/1 Mbit aan? Neem aan van wel toch?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:29
Henk007, jij refereert naar de firmware voor een copperjet v4. Die is _NIET_ hetzelfde als de v1 (de v1 heeft de snelheidsledjes, de v4 niet) Op het moment dat je v4 firmware in een v1 flasht maak je em zeer waarschijnlijk dood.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 16:05:
sorry voor de dubbel post maar kan die Zyxel Prestige 650R-31 ook 8/1 Mbit aan? Neem aan van wel toch?
Volgens mij ondersteunt ie een upload van max ~900 Kbit, je zult dus niet je maximale upload kunnen benutten. Ben er echter niet 100% zeker van...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Henk007
@MagicTempest,
Dat is correct ja. Zelf heb ik de 810v4 en Wiegje vermeldt niet welke revisie hij heeft. Ik ging er van uit dat hij die ook heeft. Als hij v1 heeft, moet hij uiteraard de v1 firmware nemen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04

Wildfire

Joy to the world!

Whuzz schreef op 27 maart 2004 @ 17:33:
[...]

Volgens mij ondersteunt ie een upload van max ~900 Kbit, je zult dus niet je maximale upload kunnen benutten. Ben er echter niet 100% zeker van...
De ZyXel 650R-31 (voor POTS dus) kan maximaal op 864 kbit/sec syncen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 15:35:
beste tweakers,

ik heb vandaag met mn domme hoofd mijn allieddata copperjet 810 modem gesloopt. hoe? de bios flash ging niet goed en nu wil dat ding niet meer. heb demon opgebeld en die zeiden ook, hij's dood.

nu kan ik dus mooi een nieuw modem gaan kopen, ik zit nu bij de buurvrouw te interpretten (mijn god wat is 56k langzaam) en ik heb een lijst met de ondersteunde modems voor het POTS systeem uitgeprint.

ik zie hier een lijst met modems staan, maar welke is nou het snelste/stabielste? ik heb op het moment een 2mbit lijn, maar wordt geupgrade dus de modem MOET 8mbit stabiel aankunnen. ik heb veel gehoord over Alcatel modems, Zyxel modems, Speedtouch weet ik het wat.

maar ik weet nou niet welke nou het beste is. kan iemand mij een modem aanraden? heb net een half uur lopen zoeken op google en GoT maar kwam er niet uit. dan was het weer het SMC modem dat goed was, dan weer de Altatel etc.

ik zit trouwens met BBNED via Demon. dus mijn vraag; wie heeft hier 8mbit demon via bbned en heeft een lekker stabiele modem? en welke is dat dus?

bij voorbaat dank :)
Weet je wel zeker dat het modem defect is? Ik denk zelf van niet. Je kunt met een tftp server het modem forceren firmware te downloaden. En als je het modem opstart start hij die bootp cyclus. Als er een tftp server wordt gevonden, download het modem de firmware. Op deze manier heb ik al meerdere malen niet meer werkende copperjets revived.

Kijk even op de onderstaande site. Klik daar op hulp bij firmware problemen.

http://speedyron.op.het.n...-cistron-copperjet810.htm

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 15:43

P-ter

...

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 15:35:
heb net een half uur lopen zoeken op google en GoT maar kwam er niet uit. dan was het weer het SMC modem dat goed was, dan weer de Altatel etc.
SMC modem bevalt mij hier goed (bbned 8mbit adsl), heeft er 1 keer uitgelegen.
Maar dat kwam door een stroomstoring ;)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:12

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou gewoon garantie claimen als ik jou was... en desnoods direct via de fabriek

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb al jaren de ouderwetse Alcatel Speedtouch Home. Hij doet het nog perfect en kan ook 8/1 Mbit down/up aan. Die kun je nog wel goedkoop tweedehands oppikken.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Wildfire schreef op 27 maart 2004 @ 20:58:
[...]

De ZyXel 650R-31 (voor POTS dus) kan maximaal op 864 kbit/sec syncen.
en download geeft het modem aan als max: 8064kbps. officieel dus ook niet de volledige 8092kpbs :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• RedVox
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

El Cid schreef op 27 maart 2004 @ 21:43:
Ik heb al jaren de ouderwetse Alcatel Speedtouch Home. Hij doet het nog perfect en kan ook 8/1 Mbit down/up aan. Die kun je nog wel goedkoop tweedehands oppikken.
Is niet helemaal waar. Ik heb het zelfde modem hier, en het is nog steeds super stabiel maar de alcatel's gaan maar tot 830Kb, dus halen niet de volle 1 mbit upload. Alleen de Pro versie's van de speedtouch modem's halen 1 mbit

[ Voor 3% gewijzigd door RedVox op 27-03-2004 22:31 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Owkee...

't Beste modem bestaat niet. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Maar wat het meest waarschijnlijk de beste snelheid geeft...

Als je nog op een een Cisco dslam bent aangesloten in je centrale een modem met een globespan chipset (CJT810R4 of (oude) e-tech ISDN (niet die nieuwe))

Dat kan waardes geven van 8064/1024.... Andere chipsets meestal tussen 800 en 900kbit upstream. Sommige zoals de CJT810R1 (texasinstruments) 960kbit. En ook de draytek vigor kan een globespan emuleren en >900kbit komen.

Op de nieuwe Alcatel dslams van bbned (worden momenteel veel centrales omgebouwd) werkt een alcatel chipset natuurlijk het beste. Welke modems deze hebben? Ik weet alleen de SMC7404 BRA/BRB.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• El Cid
  • Niet online
RedVox schreef op 27 maart 2004 @ 22:31:
[...]

Is niet helemaal waar. Ik heb het zelfde modem hier, en het is nog steeds super stabiel maar de alcatel's gaan maar tot 830Kb, dus halen niet de volle 1 mbit upload. Alleen de Pro versie's van de speedtouch modem's halen 1 mbit
Bij de specs staat anders van wel.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 19:37
ik wil de oude wel hebben:)

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
De copperjet810 blijft een echte topper. Deze modem synct bij mij op 3km afstand op 910 kbit upload :). Alleen zou ik eerst eens kijken of jouw centrale niet binnenkort wordt geupgrade, dan kan je rekening houden met het type modem.

http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 13-05 19:57
Beste Wiegje, even terzijde van het niet meezitten van je flash, als je toch voor een nieuwe router gaat, ga dan na of ze ook daadwerkelijk 1Mbit upload accepteren. (en 8Mbit down offcourse, maar de meesten kunnen dat wèl aardig)

Je wilt nu een stabiele router, maar als je dicht bij de centrale zit en ook nog het uiterste eruit wil halen is dat natuurlijk ook een puntje waard. (heb zelf een E-tech en zit redelijk dicht bij de centrale +/- 490 meter, maar kan up EN down er niet 100% uit halen voor mijn gevoel. Jij gaat ook een full open lijntje krijgen, dus LIJKT mij dat ook een grote rol spelen :) )

Voor stabiele routers en kleine extraatjes moet je voornamelijk op de Firmware updates letten is mijn ervaring.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

RedVox schreef op 27 maart 2004 @ 22:31:
[...]

Die kun je juist ook door firmware update home naar pro versie van maken :P

Lucky Goldstar

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

http://www.dutchweb.net/d...lish_actueel_04-02-06.xls

Bekijk die link is dit zijn de modems/routers/bridges die goed onderstuend worden door BBned.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

El Cid schreef op 28 maart 2004 @ 01:31:
[...]

Bij de specs staat anders van wel.
Mag jij mij die spec even laten zien :)

Even de links erbij voor de meeste recente alcatel's

http://www.speedtouch.com/prod510.htm
http://www.speedtouch.com/prod330.htm
http://www.speedtouch.com/prod610.htm

Ook de andere modellen voor Adsl zijn allemaal 832Kbps max.

Dit is een Pro versie, die wel 1mbit upload haalt volgens de spec's:

http://www.speedtouch.com/pdf/datasheetprowf.pdf

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

DJkim schreef op 28 maart 2004 @ 03:00:
[...]

Die kun je juist ook door firmware update home naar pro versie van maken :P
Ik heb de andere firmware erin, en zoals gezegd, het werkt perfect... maar geen 1mbit upload. 83.2KB max, terwijl bijv met de 810 copperjet ik hier wel 100KB haal.

• El Cid
  • Niet online
RedVox schreef op 28 maart 2004 @ 12:37:
[...]

Mag jij mij die spec even laten zien :)
Jij komt met specs van recente modems, maar ik bedoel de ouderwetse Speedtouch Home. Met ouderwets bedoel ik de modem die ik ruim 3 jaar geleden bij mijn Mxstream basic abbo van Xs4all heb gekregen.
En die kunnen dus wel 1mbit upload aan. Kijk maar:

http://www.speedtouch.com/pdf/datasheethome.pdf

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Henk007
Superstudent schreef op 28 maart 2004 @ 01:49:
De copperjet810 blijft een echte topper. Deze modem synct bij mij op 3km afstand op 910 kbit upload :).
Misschien een n00b vraag, maar hoe kun je die syncspeed info uit je CopperJet opvragen?
Je zou verwachten dat het hier zou staan, maar die is bij mij gewoon leeg:
code:
1
2
3
4
5
Advanced DSL Port Configuration
Return to basic attribute list... 

Advanced Port Attributes
Name    Value

CopperJet 810 RouterPlus 5.14 SR2 rfc1483-0 router mode

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Wat een hoop gel*l hier allemaal. De snelheid is per situatie verschillend, al woon je pal naast de centrale dan kun je met een brakke koperen draad in de grond ook niet het maximale eruit halen. Ook de bedrading in huis is een belangrijke punt, is deze brak dan haal je die 8/1 ook niet. Dslam? aan welke kom je te hangen... afstand tot de centrale...

Iedere modem voldoet inprincipe, waarbij de één misschien net ietjes meer dan de ander haalt en dan nog is het ook nog eens firmware afhankelijk.

Kijk gewoon welke modem voor jouw geschikt is. Prijs, Gebruiksvriendelijkheid, Support, enz.

Merken die je kunt bekijken:

Alcatel
Draytek
Sweex
SMC
Linksys/cisco
E-tech
Zyxel
*noem maar op

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

El Cid schreef op 28 maart 2004 @ 14:21:
[...]

Jij komt met specs van recente modems, maar ik bedoel de ouderwetse Speedtouch Home. Met ouderwets bedoel ik de modem die ik ruim 3 jaar geleden bij mijn Mxstream basic abbo van Xs4all heb gekregen.

Jammer voor jou (en mij ;) ) klopt dit helaas niet !!!
Dit heeft een bepaald Tweakertje getest (sorry nickname kwijt) met een Home@Pro en zelfs de Pro zou de 1 Mbps moeten halen maar helaas is dit niet zo......... hij kwam niet boven die eene 8xx kbps uit terwijl een ander modem dat hij had wel iets van 9xx ging ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• El Cid
  • Niet online
nero355 schreef op 28 maart 2004 @ 16:21:
[...]

Jammer voor jou (en mij ;) ) klopt dit helaas niet !!!
Dit heeft een bepaald Tweakertje getest (sorry nickname kwijt) met een Home@Pro en zelfs de Pro zou de 1 Mbps moeten halen maar helaas is dit niet zo......... hij kwam niet boven die eene 8xx kbps uit terwijl een ander modem dat hij had wel iets van 9xx ging ;)
Hmm....dat is inderdaad jammer. Binnenkort ga ik namelijk verhuizen en dan neem ik een 2/1 Mbit abbo van Demon. Als ik dan toch de volledige upload wil benutten zal ik een nieuw modem moeten aanschaffen

*edit* Weet je trouwens zeker dat het modem de flessehals was? Het kan namelijk ook aan andere factoren liggen zoals overhead, kwaliteit kabels, afstand tot centrale, dslam, etc.

[ Voor 13% gewijzigd door El Cid op 28-03-2004 16:32 ]

• nero355

nero355

El Cid schreef op 28 maart 2004 @ 16:30:
[...]

Hmm....dat is inderdaad jammer. Binnenkort ga ik namelijk verhuizen en dan neem ik een 2/1 Mbit abbo van Demon. Als ik dan toch de volledige upload wil benutten zal ik een nieuw modem moeten aanschaffen

*edit* Weet je trouwens zeker dat het modem de flessehals was? Het kan namelijk ook aan andere factoren liggen zoals overhead, kwaliteit kabels, afstand tot centrale, dslam, etc.
Zoals er al staat : Met een ander modem ging hij wel harder :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• El Cid
  • Niet online
nero355 schreef op 28 maart 2004 @ 16:51:
[...]

Zoals er al staat : Met een ander modem ging hij wel harder :)
Dan kan het dus bijvoorbeeld aan de Dslam liggen. Een goeie test zou zijn: Hetzelfde modem op verschillende verbindingen. Niet zoals nu: Verschillende modems op dezelfde verbinding.
Het is trouwens niet dat ik je niet wil geloven hoor. Ik wil het gewoon zeker weten voordat ik een nieuwe modem aanschaf voor mijn Demon abbo.

Verwijderd

Dit vind ik eigenlijk ook genaaid. :( Heb ik demon met 1bmit up, en dan krijg je er een zeiksel modem bij wat maar max 8xx aankan :( Geef dan gewoon een modem wat wel de volledige snelheid aankan, dit vind ik niet flex.

• nero355

nero355

El Cid schreef op 28 maart 2004 @ 16:59:
[...]

Dan kan het dus bijvoorbeeld aan de Dslam liggen. Een goeie test zou zijn: Hetzelfde modem op verschillende verbindingen. Niet zoals nu: Verschillende modems op dezelfde verbinding.
Het is trouwens niet dat ik je niet wil geloven hoor. Ik wil het gewoon zeker weten voordat ik een nieuwe modem aanschaf voor mijn Demon abbo.
Weet ik en ja kan ik begrijpen ;) En wat betreft die test tjaa hij heeft het nou eenmaal zo getest ...........

[quote]Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:08:
Dit vind ik eigenlijk ook genaaid. :( Heb ik demon met 1bmit up, en dan krijg je er een zeiksel modem bij wat maar max 8xx aankan :( Geef dan gewoon een modem wat wel de volledige snelheid aankan, dit vind ik niet flex.[/quote]

Er wordt er een wakker |:( Dat is al lang bekend en een ergernis maar ja die 1024 haal je toch niet ;)

OK een trauma dus :+ :
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 18:46:
Jah ik wist het al sinds ik dat ding heb hoor :P Ben er alleen nog steeds niet overheen :D
:+

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 28-03-2004 18:52 . Reden: Trauma ?? :D ]

Verwijderd

Jah ik wist het al sinds ik dat ding heb hoor :P Ben er alleen nog steeds niet overheen :D

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

El Cid schreef op 28 maart 2004 @ 14:21:
[...]

Volgens die sheet moet het halen, met je eens... maar hij haalt het echt niet helaas.

Zou kunnen dat het in de dslam zit, maar heb het probleem op verschillende verbindingen reeds gezien dus ik verwacht tocht echt dat het aan het modem ligt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

bjck schreef op 27 maart 2004 @ 23:49:
Owkee...

't Beste modem bestaat niet. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Maar wat het meest waarschijnlijk de beste snelheid geeft...

Als je nog op een een Cisco dslam bent aangesloten in je centrale een modem met een globespan chipset (CJT810R4 of (oude) e-tech ISDN (niet die nieuwe))

Dat kan waardes geven van 8064/1024.... Andere chipsets meestal tussen 800 en 900kbit upstream. Sommige zoals de CJT810R1 (texasinstruments) 960kbit. En ook de draytek vigor kan een globespan emuleren en >900kbit komen.

Op de nieuwe Alcatel dslams van bbned (worden momenteel veel centrales omgebouwd) werkt een alcatel chipset natuurlijk het beste. Welke modems deze hebben? Ik weet alleen de SMC7404 BRA/BRB.
Kheb zelf een SMC7804 WBRA maar die doetet op het moment maar @ 864kbit up, net als voorheen. En als ik SpeedXS moet geloven zijn alle DSLAMs al omgezet naar Alcatel.

[edit]
How w8 sorry, kzie dat mijn centrale pas op 5 mei wordt omgezet. My bad :o
Hopelijk gaat m'n upload er dan idd op vooruit >:)

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-03-2004 17:09 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
WHOA! Kijk die reacties, niet verwacht :)

Erg bedankt voor alle informatie, maar ik heb een Zyxel Prestige 650R-31 besteld bij een winkel hier in de buurt, weer €113 naar god... :( Zit nu op mijn oude 56k modem (Jezus wat langzaam!) met DirectInternet van KPN.. Die Zyxel kan volgens de computerboer 10/100Mbit aan, dus dat zal wel goed zitten met mijn 8/1Mbit abo bij Demon :)

Maar volgens mij kan ik ook geen firmware er meer op forcen, er staat gewoon helemaal geen bios op 't modem op het moment, hij wordt gewoon niet gezien. In Windows staat er dat m'n cable disconnected is, de Copperjet Monitor zegt ook dat er niks aangesloten staat en het modem's "Eth" lampje brand niet, hij zit wil te hand-shaken met m'n PC, maar dan gaat 'ie uit en zit er geen leven meer in.

Zover ik weet issie gewoon naar God toe en zal ik binnenkort een begravenis voor mijn lieve Copperjet moeten organizeren.

Voor de rest:
Ik zit op een Cisco DSLAM, er is geeen migratie geplanned voor mijn centrale naar de Alcatel rotzooi (of ik zit al op Alcatel? Centrale Den Haag Bezuidenhout), ik zit 900 meter verwijderd van de centrale dus hij zal zowieso altijd wel optimaal intrainen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 16:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:36:
WHOA! Kijk die reacties, niet verwacht :)

Erg bedankt voor alle informatie, maar ik heb een Zyxel Prestige 650R-31 besteld bij een winkel hier in de buurt, weer €113 naar god... :( Zit nu op mijn oude 56k modem (Jezus wat langzaam!) met DirectInternet van KPN.. Die Zyxel kan volgens de computerboer 10/100Mbit aan, dus dat zal wel goed zitten met mijn 8/1Mbit abo bij Demon :)

Maar volgens mij kan ik ook geen firmware er meer op forcen, er staat gewoon helemaal geen bios op 't modem op het moment, hij wordt gewoon niet gezien. In Windows staat er dat m'n cable disconnected is, de Copperjet Monitor zegt ook dat er niks aangesloten staat en het modem's "Eth" lampje brand niet, hij zit wil te hand-shaken met m'n PC, maar dan gaat 'ie uit en zit er geen leven meer in.

Zover ik weet issie gewoon naar God toe en zal ik binnenkort een begravenis voor mijn lieve Copperjet moeten organizeren.

Voor de rest:
Ik zit op een Cisco DSLAM, er is geeen migratie geplanned voor mijn centrale naar de Alcatel rotzooi, ik zit 900 meter verwijderd van de centrale dus hij zal zowieso altijd wel optimaal intrainen. :)
Die 10/100 van die Zyxel is van het netwerk he. :) De upload is max 8xx op die zyxel. De download kan hij wel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:38:
[...]

Die 10/100 van die Zyxel is van het netwerk he. :) De upload is max 8xx op die zyxel. De download kan hij wel aan.
Ja uiteraard :) Dat begrijp ik.

Oh en nog wat leuks, kweet niet of het waar is maar op de Demon Support zeiden ze dat het niet geadviseerd is om Sweex of E-tech modems te kopen, omdat die "de DSLAMs opblazen" .... ? Lijkt me sterk dat dat kan maar goed, ik wil zowieso geen 2e-rangs merk als ik een modem koop.

Verwijderd

tja.. wat is goed?

Demon aansluiting 2048/1024

Ik gebruik een cisco 827 router.

is gesynched op interleave 2048 / 1024

met constante snelheid waar mogelijk is 209 / 105 Kb/sec 8)

• we_are_borg
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:38:
[...]

Alleen de 1Mbit upload kan hij niet aan hij blijft steken op 864 kbps.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:43:
[...]

Ja uiteraard :) Dat begrijp ik.

Oh en nog wat leuks, kweet niet of het waar is maar op de Demon Support zeiden ze dat het niet geadviseerd is om Sweex of E-tech modems te kopen, omdat die "de DSLAMs opblazen" .... ? Lijkt me sterk dat dat kan maar goed, ik wil zowieso geen 2e-rangs merk als ik een modem koop.
Hahahaha, geloof je dat zelf? Hang een advertentie in jouw wijk op en zet erop dat alle DSL'ers een Sweex of Etech modem moeten aanschaffen, en kijk zelf wat er gebeurt :+

Verwijderd

Topicstarter
WiNlUx schreef op 30 maart 2004 @ 16:57:
[...]

Hahahaha, geloof je dat zelf? Hang een advertentie in jouw wijk op en zet erop dat alle DSL'ers een Sweex of Etech modem moeten aanschaffen, en kijk zelf wat er gebeurt :+
lol, nee ok maar een Zyxel zal wel beter presteren als zo'n budget merk als Sweex waar je ook meteen budget snelheid mee krijgt ;)

Nou ja, nu maar wachten tot Donderdag als m'n modem geleverd wordt :)

Verwijderd

ZyXel zuigt..... mwa die ik had gekregen van Demon. Instabiel rotding paar keer je machine rebooten en je bent je verbinding kwijt voor een half uur :(

En dat ding wordt zo warm :?

Cisco router p0wned _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:17:
ZyXel zuigt..... mwa die ik had gekregen van Demon. Instabiel rotding paar keer je machine rebooten en je bent je verbinding kwijt voor een half uur :(

En dat ding wordt zo warm :?

Cisco router p0wned _/-\o_
Hier nog nooit problemen mee gehad. Me verbinding nog nooit kwijt geweest (staat ingesteld als router). Enige minpunt is die upload snelheid :+
maar hij wordt idd wel heel warm :? Maarja kan vast geen kwaad :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:19:
[...]

Hier nog nooit problemen mee gehad. Me verbinding nog nooit kwijt geweest (staat ingesteld als router). Enige minpunt is die upload snelheid :+
maar hij wordt idd wel heel warm :? Maarja kan vast geen kwaad :P
Geen een modem kan 100% op 1024k intrainen of op de 8Mbit, maar wat is jouw gemiddelde upload snelheid?

die copperjet werd trouwens ook erg warm, maar die kon je dan ondersteboven zetten zodat de gaatjes de warmte beter afvoerde ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 17:38 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 13:01
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:34:
[...]

Geen een modem kan 100% op 1024k intrainen of op de 8Mbit, maar wat is jouw gemiddelde upload snelheid?

die copperjet werd trouwens ook erg warm, maar die kon je dan ondersteboven zetten zodat de gaatjes de warmte beter afvoerde ;)
Nou mijn modem trainde eerst wel op 1024, ik haalde 112~120KB/sec upload. Nu ze sinds vorige week de DSLAM hebben vervangen door een Alcatel is me upload achteruit gegaan :( Dat vind ik dus mooi klote.. verder trainde me down eerst op 7616, wat natuurlijk mooi was. Maar nu zit hij er soms onder en vannacht had ik 8084. Dat is wel nadat ik me modem had gereboot ofcourse.

Ik heb nu een E-tech modem en ISDN. Ik ga denk ik maar een andere kopen...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:34:
[...]

Er zijn weinig modems die het kunnen, maar "geen een" zou ik niet zeggen. Ik heb verschillende verbindingen gezien die op 1024 upstream intrainden. De meeste blijven ergens op 832 of 864 hangen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:50
WiNlUx schreef op 30 maart 2004 @ 16:57:
[...]

Ik meen me uit demon.nl.support wel zoiets te herrinneren... Niet dat de DSLAM opgeblazen wed maar dat zo'n e-tech modem ervoor zorgde dat die poort vande DSLAM vastliep, en dat er echt iemand van bbned naar toe moest om het handmatig te resetten.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 20:58
ZyXEL 630-R is idd goed.

Maar icm Sweex router.....denk er eerst overna wat je ermee gaat doen, want af en toe kan ik dei sweex wel afschieten ;(

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lizard schreef op 30 maart 2004 @ 18:12:
[...]

Ik meen me uit demon.nl.support wel zoiets te herrinneren... Niet dat de DSLAM opgeblazen wed maar dat zo'n e-tech modem ervoor zorgde dat die poort vande DSLAM vastliep, en dat er echt iemand van bbned naar toe moest om het handmatig te resetten.
Een telefoontje van Demon naar BBNed en hij is gereset. Alleen voor die nieuwe alcateldingen gaat het momenteel wat moeilijker.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 13-05 19:57
Voor als je er nog niet uit was, ik heb nu 8Mbit/1Mbit van Demon/BBned en een blauwe 4 ports e-tech modem/router. Ik kon helaas de verbinding niet totaal onbelast testen omdat er een school servertje draait, maar dat beetje SSH wat er doorheen fietst heeft kennelijk niet zoveel invloed gehad op de resultaten

Ik zit 496M van de centrale vandaan volgens schatting van de Cistron website.

Verwijderd

ATU-R (DS) ATU-C (US)
Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode: ITU G.992.1 (G.DMT)
ITU STD NUM: 0x01 0x1
Vendor ID: 'ALCB' 'ALCB'
Vendor Specific: 0x0000 0x0000
Vendor Country: 0x00 0x0F
Capacity Used: 26% 99%
Noise Margin: 31.5 dB 6.0 dB
Output Power: 19.5 dBm 12.0 dBm
Attenuation: 26.5 dB 14.0 dB
Defect Status: None None
Last Fail Code: None
Selftest Result: 0x00
Subfunction: 0x02
Interrupts: 2696671 (4657 spurious)
Activations: 8
SW Version: 3.670
FW Version: 0x1A04

Interleave Fast Interleave Fast
Speed (kbps): 2048 0 1024 0
Reed-Solomon EC: 0 0 0 0

_/-\o_ 8) _/-\o_ 8)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb 'm hoor, de Zyxel Prestige 650R-31, hij werkt goed voor zover ik dat weet, ik moet alleen nog uitzoeken wat voor firewall erop zit en hoe ik porten kan forwarden oid.

heb mijn sweex router/switch nu gewoon als switch eraan hangen, zonder een 2e router gebeuren ervan.

download ongeveer met 650-750kb/sec :)

• _nethack
  • Laatst online: 19:40

_nethack

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 10:10:
Interleave Fast Interleave Fast
Speed (kbps): 2048 0 1024 0
Reed-Solomon EC: 0 0 0 0
Is dit een 827 of een 837? En welke IOS?

Die van mij (827) komt upstream niet verder dan 864Kbps. Ik hang echter wel aan een DSLAM met een Globespan (GSPN) chip, nog geen Alcatel.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1