ATI RADEON 9800 Pro; Alleen bureaublad op TV

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 15:06

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb bovenstaande videokaart aangesloten op mijn tv (na de hele TV out FAQ te lezen) en op zich gaat het goed, alleen.......

Elke keer krijg ik alleen een stuk van mijn bureaublad te zien. Het beeld is bevroren en als ik een ander venster open, blijft op mijn tv het gedeeltelijke bureaublad staan (zonder enige pictogrammen).
Ik heb de tv 'lopen' op 800X600, 16 bits, 60 hrtz. Menige reboot gedaan en wat met instellingen lopen knutselen. Echter niets blijkt te werken.
Wat wel vreemd is, is wanneer de (standaard) xp screensaven aanslaat hij dit wel laat zien.
Iemand ervaringen suggesties

Basement Bios ---- Exo-S

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

heb je tv-out instellingen wel op clone gezet? zo nee sleep dan bv een venster naar je tv.

[ Voor 33% gewijzigd door Sayko op 27-03-2004 15:13 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 27 maart 2004 @ 15:09:
heb je tv-out instellingen wel op clone gezet?
Ja, anders zou ik helemaal geen beeld krijgen volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4XN93H6USE4T/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/99X58C7R50LP/picserver.jpeg
zo staat tie toch goed?

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 27-03-2004 15:15 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:54
Alles werkt dus...

[ Voor 78% gewijzigd door zetje01 op 27-03-2004 15:18 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

als ik het goed zie heb je hem nu niet in clone modus staan maar op stretch of hoe heet dat. wat gebeurt er bv als je IE naar de tv sleept?

[ Voor 3% gewijzigd door Sayko op 27-03-2004 15:18 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
mijn beeld bevriest.. dus het verandert niet meer, maar ik zie alleen het bureaublad..

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Mystikal schreef op 27 maart 2004 @ 15:18:
[...]

mijn beeld bevriest.. dus het verandert niet meer, maar ik zie alleen het bureaublad..
Ik begrijp niet hoe ik mijn ie naar de tv kan slepen...

[ Voor 2% gewijzigd door Mystikal op 27-03-2004 15:20 . Reden: verkeerde knop :( ]

Basement Bios ---- Exo-S

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:54
Als je niks in je extended desktop sleept, dan zul je daar natuurlijk ook niks te zien krijgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SCHREEUW NIET ZO IN DIE TITEL :o
We zijn niet doof ofzo- muv BalusC dan :P

Aangepast:
[WEDEROM TV-OUT] ATI RADEON 9800 Pro; Alleen bureaublad

wordt:

ATI RADEON 9800 Pro; Alleen bureaublad op TV

Oslik blyat! Oslik!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Hoe staan de overlay (overlappen tabblad) instellingen?

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

zetje01 schreef op 27 maart 2004 @ 15:25:
Als je niks in je extended desktop sleept, dan zul je daar natuurlijk ook niks te zien krijgen.
Yep. Alleen de achtergrond van je bureaublad.

Ennuh... topicstarter, als je nog niet eens weet hoe je vensters kunt verslepen... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Punish schreef op 27 maart 2004 @ 15:30:
Hoe staan de overlay (overlappen tabblad) instellingen?
overlay staat uit. en die krijg ik niet aan ook. (zie pics)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/IQX4ITB446S7/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E76I26U755VB/picserver.jpeg

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Goser, overlay heeft simpel gezegd met films te maken, niets met desktop instellingen. Je moet gewoon een venster oppakken en naar je tweede desktop slepen, alsof je ff een verkenner wegsleept.

En lees de dox van ATI, die zijn echt heel duidelijk hierover.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

Meerdere mensen hier hebben al gezegd dat je 'm niet op Clone hebt staan en dus gewoon even wat naar je andere scherm moet slepen.
Het is logisch dat je alleen je achtergrond ziet, want je bureaublad is breder gemaakt, niet gekloond. Zoals ik het zie staat 'ie ingesteld zodat je tweede monitor rechts staat. Sleep je muispijl dus gewoon net zo lang naar rechts totdat 'ie uit beeld verdwijnt en rechts op je monitor verschijnt. Niet zo moeilijk toch ?

Als je naar Advanced gaat (de Ati control panel) dan ga je naar Displays en dan kun je je beeld klonen, als dat is wat je wilt. Gewoon door op de "powerknop" van de goeie monitor te drukken. Als het goed is is het knopje rood en zijn de andere knopjes grijs.

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 27-03-2004 18:07 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
BioWEB schreef op 27 maart 2004 @ 18:04:
Meerdere mensen hier hebben al gezegd dat je 'm niet op Clone hebt staan en dus gewoon even wat naar je andere scherm moet slepen.
Het is logisch dat je alleen je achtergrond ziet, want je bureaublad is breder gemaakt, niet gekloond. Zoals ik het zie staat 'ie ingesteld zodat je tweede monitor rechts staat. Sleep je muispijl dus gewoon net zo lang naar rechts totdat 'ie uit beeld verdwijnt en rechts op je monitor verschijnt. Niet zo moeilijk toch ?

Als je naar Advanced gaat (de Ati control panel) dan ga je naar Displays en dan kun je je beeld klonen, als dat is wat je wilt. Gewoon door op de "powerknop" van de goeie monitor te drukken. Als het goed is is het knopje rood en zijn de andere knopjes grijs.
Bedankt voor je reply. De oplossing was deze. Allereerst ik wilde clonen en niet een 'extended desktop'. Echter ik had er een nieuwe driver opgezet, dan die was meegeleverd. Daar had ik vreemd genoeg niet de optie om te klonen. (vraag me niet waarom....). Echter na de bijgeleverde software te installeren had ik het binnen 2 minuten aan de praat..

Dit topic kan dicht...

Basement Bios ---- Exo-S

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Clone werkt nog steeds in nieuwe software:

alleen werkt het anders,

Laat het "eigenschappen voor beeldscherm" venster lekker met rust, maar druk op geavanceerd in het "instellignen" tabblad ga daar naar het tab blad weergaves en activeer daar het 2e scherm wat je wilt gebruiken, DAN krijg je een gecloned scherm, dit heb je nodig om fullscreen video te kijken op je TV, hiertoe moet je echter nog wel even de cloneopties instellen bij de overlay, op theater mode wel te verstaan. Dit venster is echter alleen actief bij het spelen van video.

Breek je nek voorzichtig

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 12:12

bosaap22

Doing things I'm good at.

The_PyroPath schreef op 29 maart 2004 @ 21:15:
Clone werkt nog steeds in nieuwe software:

alleen werkt het anders,

Laat het "eigenschappen voor beeldscherm" venster lekker met rust, maar druk op geavanceerd in het "instellignen" tabblad ga daar naar het tab blad weergaves en activeer daar het 2e scherm wat je wilt gebruiken, DAN krijg je een gecloned scherm, dit heb je nodig om fullscreen video te kijken op je TV, hiertoe moet je echter nog wel even de cloneopties instellen bij de overlay, op theater mode wel te verstaan. Dit venster is echter alleen actief bij het spelen van video.
Je hoeft toch niet te klonen om fullscreen een film af te draaien?? Kan toch ook bij uitbreiding van je desktop?
Weet iemand of het qua performance uitmaakt of je kloont of uitbreid?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

bosaap22 schreef op 29 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Je hoeft toch niet te klonen om fullscreen een film af te draaien?? Kan toch ook bij uitbreiding van je desktop?
Weet iemand of het qua performance uitmaakt of je kloont of uitbreid?
Ja, bij uitbreiding van je bureaublad kan dit ook. Je kan dan alleen op je primary monitor de film fullscreen draaien, maar zodra je op je andere monitor iets anders actief maakt dan springt Media Player van fullscreen af (weet niet hoe dit met andere proggies zit).
Oplossing die ik gevonden heb is 2 films laden in je playlist. De eerste is gewoon een klein bullshit filmpje die snel laadt. Die zet je aan, switcht naar fullscreen en klikt door naar de film die je wilt zien.
Als je nu een ander venster actief maakt dan blijft 'ie bij mij fullscreen...

Met Clone heb je dit probleem volgens mij niet.

Edit: qua performance zou ik het echt niet weten. Maar ik weet wel dat mijn 1800+ al genoeg was om 2 films tegelijkertijd te draaien (eentje in Media Player fullscreen op monitor 1 en eentje in de oude Media Player die nog meegeleverd wordt met WinXP, mplayer2.exe, op monitor 2).

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 30-03-2004 13:41 ]

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een ATI Radeon 9800XT kaart. Mijn bureaublad is na het inschakelen van een tweede scherm (tv) automatisch uitgebreid, dus niet gekloond. Nu weet ik niet hoe ik dit kan veranderen. Waar vind ik de functie om dit om te zetten?
Uit de vooraf gaande posts maak ik op dat het beeld juist automatisch wordt gekloond als je het tweede scherm inschakelt maar dat is bij mij dus niet het geval.
Pagina: 1