[js] kopieer gegevens van form naar form

Pagina: 1
Acties:

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
Ik heb twee formulieren op een pagina. Beide kunnen worden gevult, maar het tweede formulier wordt alleen gesubmit. Ik wil de waardes van het eerste formulier via een onchange naar het tweede formulier brengen. Deze gegevens worden dan opgeslagen in een hidden field. Ik heb meerdere scripts al geprobeerd, maar het is mij nog niet gelukt. Misschien heeft iemand een idee voor mij.

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:05

crisp

Devver

Pixelated

wat heb je precies al geprobeert dan, en waarom werkte het niet?

HTML:
1
2
<input type="text"
  onchange="document.forms['anderform'].elements['veld'].value=this.value" />

Intentionally left blank

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Crisp,

bedankt voor de reactie, het werkt alleen niet. Ik heb hier een voorbeeld gemaakt.
http://www.wackytoons.net/test/index.php

Het lijkt een form, maar het zijn dus twee forms. Halverwege stopt de ene en gaat de andere verder. Dit omdat de categorieen automatisch worden gevuld via PHP en dus een autosubmit nodig is. Deze werken op het moment nog niet.

In het twee formulier zitten de hidden fields, deze moeten uiteindelijk dezelfde waardes bevatten als de velden uit het eerste formulier.

hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor.

Alvast bedankt

Verwijderd

Wat ben je in godsnaam vreemd aan het doen 8)7
Ik snap echt niet de logica van dit verborgen formulier...

Verwijderd

Ik vraag me ook nogal af wat je aan het doen bent :/. Ik zie trouwens niet in waarom het script van crisp niet zou werken... je zou ook gewoon een paar vars kunnen maken en die als waarde de value's meegeven?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 12:10 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:05

crisp

Devver

Pixelated

Ik snap ook niet zo goed waarom er 2 formulieren nodig zijn; als je de ene select wilt vullen adhv een keuze in een andere select kan je toch net zo goed je originele form submitten?
Daarbij werkt mijn voorbeeldje natuurlijk alleen voor text-inputs; hoe je het met bijvoorbeeld checkboxen of selects moet doen is vast wel in een of andere tutorial terug te vinden.

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 28 maart 2004 @ 12:28:
Ik snap ook niet zo goed waarom er 2 formulieren nodig zijn; als je de ene select wilt vullen adhv een keuze in een andere select kan je toch net zo goed je originele form submitten?
Daarbij werkt mijn voorbeeldje natuurlijk alleen voor text-inputs; hoe je het met bijvoorbeeld checkboxen of selects moet doen is vast wel in een of andere tutorial terug te vinden.
gewoon if checkbox.checked == true, checkbox2.checked = "true" o.i.d.

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Het lijkt wat onduidelijker dan het is het. Ik zal het proberen uit te leggen.

Zoals je kan zien submit hij het formulier automatisch als je het pull down menu van categorie en afbeelding veranderd. Deze zorgt ervoor dat de gegevens die in het twee pull down menu moeten komen (achter de eerst, die nou nog leeg is), uit de database worden gehaald. Immers de informatie wordt op dezelfde pagina gesubmit, maar er moet voor de rest nog niks mee worden gedaan. Zodra dit gebeurd geeft hij ook de waarde van de eerste twee velden door naar de hidden fields. Als alles in de juiste volgorde gebeurd, dus van boven naar beneden, is er niks aan de hand. Zodra er een andere volgorder wordt gevolgd word de informatie zoals titel niet goed doorgegeven. Dit kan het geval zijn als er op het laaste moment een aanpassing wordt gemaakt in de titel bijvoorbeeld.

Ik heb het script al in de pagina zitten en het werkt niet. Je kan het zelf testen. Komt dit misschien omdat het een hidden field is?

Het is dus geen noodzaak dat te script erin komt te staan, maar juist als extra zodat er niks verkeerd kan gaan.

Hopelijk is het zo duidelijk en kan iemand mij hiermee helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door rmfloris op 28-03-2004 14:28 ]

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

rmfloris schreef op 28 maart 2004 @ 14:18:
Als alles in de juiste volgorde gebeurd, dus van boven naar beneden, is er niks aan de hand. Zodra er een andere volgorder wordt gevolgd word de informatie zoals titel niet goed doorgegeven. Dit kan het geval zijn als er op het laaste moment een aanpassing wordt gemaakt in de titel bijvoorbeeld.
Dat is nu juist een goede reden om alles in 1 form te stoppen. Bij elke submit worden gewoon alle waarden meegestuurd, daar heb je dus helemaal geen constructies via javascript voor nodig. Het enige wat je hoeft te doen is duidelijk maken aan je server-side script welke actie er moet worden uitgevoerd.

Today's subliminal thought is:

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Het klopt dat het in een formulier past, maar hoe vul ik dan mijn pull down menu? Als ik alles al in een javascript stop in de pagine en die laat laden heb ik een pagina van ongeveer 150 KB alleen al aan javascript. En dat is niet echt de bedoeling.

het checken of alles is ingevuld kan ik doen, maar daarmee lost ik het probleem niet op van het vullen van het pull down menu.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 11:20

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

offtopic:
Topic melde JavaScript, maar ik kan in die pagina totaal geen JavaScript-tags terugvinden :?

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

rmfloris schreef op 28 maart 2004 @ 18:06:
Het klopt dat het in een formulier past, maar hoe vul ik dan mijn pull down menu?
Op dezelfde manier zoals je dat nu ook doet: een submit van het form. Alleen zal je iets in je verwerkende script moeten inbouwen waarbij gecontroleerd wordt welke actie er moet worden uitgevoerd.

onchange van select
-> zet serveractie op 'vullen van select'
-> submit form
-> bouw formulier opnieuw op met juiste gegevens in select (incl. eventueel al ingevulde andere waarden uit het form)

submit van form via submitknop
-> zet serveractie op 'opslaan in database'
-> verwerk data

enz.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Let er trouwens ook op dat je je <table> tags binnen de <form> tags houdt. Ik zie in je HTML dat je de eerste <table> niet sluit vóór de eerst </form> en hij loopt dus door in die andere.

Verder zijn er een hoop HTML attributen niet ge-quote... <form method=post> etc, ik stel om hier ook een beetje op proberen te letten.
En haal je pagina('s) eens door de W3 validator.

Succes

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Of laat je opschonen en xHTML maken met deze online HTML editor (cleanup!)
http://xlerator.beefhole.nl/htmleditor/index.php

[ Voor 26% gewijzigd door Guillome op 28-03-2004 23:11 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Annie schreef op 28 maart 2004 @ 22:13:
[...]

Op dezelfde manier zoals je dat nu ook doet: een submit van het form. Alleen zal je iets in je verwerkende script moeten inbouwen waarbij gecontroleerd wordt welke actie er moet worden uitgevoerd.

onchange van select
-> zet serveractie op 'vullen van select'
-> submit form
-> bouw formulier opnieuw op met juiste gegevens in select (incl. eventueel al ingevulde andere waarden uit het form)

submit van form via submitknop
-> zet serveractie op 'opslaan in database'
-> verwerk data

enz.
Annie bedankt voor de reactie. Ik heb hier zelf ook gedacht, maar kon er niet echt komen hoe je dit verwerkt. Ik denk dat je moet werken met variabelen.
if (iets) dan vullen select
else
opslaan in database.

maar hoe geef ik deze waardes mee via de onchange.

Hopelijk kan je me nog meer helpen. Alvast bedankt

De zoekfunctie gebruiken levert het volgende resultaat op:
Multiple actions in 1 form
toch iedereen bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door rmfloris op 31-03-2004 13:06 . Reden: search ]

Pagina: 1