Toon posts:

Multiple actions in 1 form

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...

ik vroeg me af of het mogelijk is meerdere/verschillende actions (dus met meerdere submits) in 1 form te maken...

hoe zou dit gedaan kunnen worden?

alvast hartelijk bedankt,

grtz,
AHL

Verwijderd

Kan niet (als je er even over nadenkt kom je daar ook achter).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 11:54 schreef Arien het volgende:
Kan niet (als je er even over nadenkt kom je daar ook achter).
en als jij even nadenkt moet je denken dat alles kan...en ik ben ervan overtuigd dat het kan....jij denkt aan standaart html , ik denk aan eventuele java scriptjes of whatver..

Verwijderd

Kan dus wel, ook tot mijn verbazing ! Deze bij alle browsers :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--
function copydata() {
    document.two.text1.value = document.one.text1.value;
    document.two.text2.value = document.one.text2.value;
}
//--></SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<FORM NAME="one" ACTION="apage.html" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="text1">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="text2">
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>

<FORM NAME="two" ACTION="bpage.html" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="text1">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="text2">
<INPUT TYPE="SUBMIT" onClick="copydata()">
</FORM>

</BODY>
</HTML>

Bij nieuwere browsers wellicht ook :
code:
1
2
3
4
5
<FORM Name="TheForm" Action="oops.html" Method="Get">
<INPUT Name="ONE" Value="Type something here...">
<INPUT Type=Submit Name="Submit" Value="First" onClick="document.TheForm.action='first.html';">
<INPUT Type=Submit Name="Submit" Value="Second" onClick="document.TheForm.action='second.html';">
</FORM>

Verwijderd

Volgens mij laat je hier alleen maar de formwaardes in een ander form. Ik zie hem hier niet gesubmit worden.

Als je een form submit submit je browser naar een script en wacht op een result.
Kan me niet voorstellen dat ie op 2 results kan wachten. DUS KAN NIET >:)

Wat je wel zou kunnen doen is 2 frames maken en hier de data naar kopieren en submitten
dan zijn het immers 2 documenten en kan de browser voor ieder document een eigen result halen

Verwijderd

AHL: Als jij even nadenkt moet je denken dat alles kan...

Maar het kan niet. Je kunt niet meerdere actions in 1 form hebben. En als je begrijpt wat er gebeurt bij het submitten van een form dan snap je dat.

en ik ben ervan overtuigd dat het kan....

Zo overtuigd dat je vraagt of het mogelijk is en hoe het gedaan zou kunnen worden? :?

jij denkt aan standaart html , ik denk aan eventuele java scriptjes of whatver..

Op het moment dat je een form submit stuurt je browser de gegevens naar het adres (of de adressen volgens jou) dat in die action staat. Oftewel de action pagina wordt geopend met de gegevens van het form...

Verwijderd

hans_knight: Kan dus wel, ook tot mijn verbazing!
[code]<FORM NAME="one" ACTION="apage.html" METHOD="POST">
...
</FORM>

<FORM NAME="two" ACTION="bpage.html" METHOD="POST">
...
</FORM>[/code]

Multiple actions in ONE form... :Z

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

wat wel kan is een formpje submitten naar een andere target dan het huidige window (bijvoorbeeld een hidden frame, je blijft dan in de pagina met het form) met een stukkie javascript. Daarna de action (via js) wijzigen van het form en nogmaals submitten.

Zo heb je dus 1 form gesubmit naar meerdere scripts.

HTH

Today's subliminal thought is:

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 11 december 2000 11:50 schreef AHL het volgende:
... of het mogelijk is meerdere/verschillende actions (dus met meerdere submits) in 1 form te maken...
de ACTION van een form is gewoon onderdeel van het DOM en kan dus via javascript aangepast worden.

aan te raden is wel als submit-buttons gewone INPUT TYPE=button te maken
en de submit via javascript te laten verlopen, enkel moet je dan nog een oplossing voor javascript-impaired browsers bedenken
code:
1
2
3
4
5
6
7
<FORM NAME="formpje" ACTION="">
   heeft U de vraag goed gelezen?<BR>
   <INPUT TYPE="radiobutton" NAME="vraag_gelezen" VALUE="NEE" CHECKED> nee<BR>
   <INPUT TYPE="radiobutton" NAME="vraag_gelezen" VALUE="ja"> ja<BR>
<INPUT TYPE="button" onClick="this.form.action='script.cgi';this.form.submit()" VALUE="SEND">
<INPUT TYPE="button" onClick="this.form.action='ander_script.cgi';this.form.submit()" VALUE="RESET">
</FORM>

hans_knight noemde zo'n soort oplossing als tweede

overigens hebben de eerdere replies recht de handigheid te betwijfelen, als je een goed cgi-script achter je form hangt kan deze veel beter verschil maken tussen verschillende acties dan dat je dat clientside moet oplossen.
Als je meerdere submit-buttons in een form gebruikt en deze specificeert met name en value worden deze ook meegestuurd en weet je dus op welke knop de gebruiker geklikt heeft

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 13:09 schreef Arien het volgende:
AHL: Als jij even nadenkt moet je denken dat alles kan...

Maar het kan niet. Je kunt niet meerdere actions in 1 form hebben. En als je begrijpt wat er gebeurt bij het submitten van een form dan snap je dat.
kijk, jij denkt dus aan standaard html hier...klaar..

ik gaat er niet om of het gewoon KAN in de code van een form...het gaat er gewoon om om datzelfde effect te krijgen, aldus bijv. met de code die hierboven gepost werd....

het is me al aardig aan't lukken..als het gelukt is hoor je het wel...en als het lukt...dan kun je er zelf meer dan 2 zelfs..

grtz,
AHL

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

ik kwam even melden dat het me gelukt is....meerde submit actions in 1 form (DAT EFFECT, en niet denken qua CODE)

jullie denken: code? nee kan niet.... maar het gaat om de gebruiker...hij vult EEN (1) formulier in, maar kan meerdere submit actions kiezen.

sommige denken veels te theoretisch (wat vooral het geval is met vwo'ers enzo)

hans_knight, jij heel erg bedankt!!! want het was jou stukkie code die het deed oplossen (sommige dingetjes konde weg)

groetjes,
AHL

Verwijderd

AHL: Ik kwam even melden dat het me gelukt is. meerde submit actions in 1 form (DAT EFFECT, en niet denken qua CODE)

Da's mooi, maar dan heb je dus een ander probleem opgelost...

Ik zal me maar aangesproken voelen, want dat word ik: stel de goede vraag, krijg het goede antwoord. Je vraagt of het kan, ik zeg nee. Theoretisch? :?

Maar goed, leuk dat je je probleem opgelost hebt. :)

Verwijderd

:D En nu nog de site waar we al dat moois kunnen bewonderen !

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 15:05 schreef hans_knight het volgende:
:D En nu nog de site waar we al dat moois kunnen bewonderen !
nou dat zou moeilijk gaan, of je moet bij de philips werken :P

no further comments...

maaruhm..ik ga dit denkik zowiezo vaker gebruiken, tis echt mega handig...als het 'n keer op 'n site van m'n eigen komt, word je naam vermeld omdat je me geholpen hebt

grtz,
AHL

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 december 2000 14:59 schreef Arien het volgende:
AHL: Ik kwam even melden dat het me gelukt is. meerde submit actions in 1 form (DAT EFFECT, en niet denken qua CODE)

Da's mooi, maar dan heb je dus een ander probleem opgelost...

Ik zal me maar aangesproken voelen, want dat word ik: stel de goede vraag, krijg het goede antwoord. Je vraagt of het kan, ik zeg nee. Theoretisch? :?

Maar goed, leuk dat je je probleem opgelost hebt. :)
ja ok, m'n vraagstelling duide meer op of het mogelijk was met de form code enzo...als je het letterlijk neemt...

:)

ik heb gewoon geleerd dat alles mogelijk is...niet direct, maar de gebruikers hebben wel die illusie, dus in de praktijk , ze kunnen nu namelijk gewoon kiezen uit MEERDERE actions in 1 form wat ze ingevuld hebben. en daar gaat het om :)

grtz,
AHL
Pagina: 1