aansluiten audio (5.1, lineuit, mic) op mobo met 3 uitgangen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Als op je moederbord maar 3 uitgangen zitten op de achterzijde, hoe sluit je dan en 5.1 speakerset, lineout en microfoon aan?

Bij bepaalde moederborden (niet zoals bij mijn Asus nf2 deluxze) zitten maar 3 aansluitingen, die je dan moet opofferen als je een 5.1 set wilt aansluiten

Hoe doen jullie dat nou?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

niet... althans niet tegelijk. het is dus niet mogelijk om al je speakers (5.1) en microfoon tegelijk te gebruiken. voor 5.1 heb je alle 3 de stekkers nodig. Of je koopt een extra geluidskaart.

Hier staat tekst

• Stefke
Ja, andere geluidskaart om bijv. microfoon en linein op aan te sluiten.

Of eventueel een frontpanel aansluiten op je moederbord?

Verwijderd

soms zit er op een moederbord nog extra aansluitingen voor dit soort toepassingen of front panel mogelijkheden

ik weet alleen niet welk moederbord je nou bedoeld ? staat meestal ook in de manual of dat kan

anders ben je genoodzaakt een ander 5.1 kaartje te kopen waar 5x 3,5" busjes in zitten zoals bij Live kaartjes of Terratec ed.

als je lineIN + Mic en 5.1 wil gebruiken is dat de enige oplossing

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 13:49 ]

• Stefke
Was meer in het algemeen, heb zelf een Asus NF2 deluxe, die heeft alle connectoren achterop (dus Front Speaker, Line-in, Mic-in, Center/Sub, Surround Speaker) dus dat is geen probleem.

Ben voor mijn broertje een computer aan het samenstellen, alleen wil ik daarvoor een iets minder geavanceerd NF2 moederbord kopen (heb zélf die S-ATA, [rml]Soundstorm[/rml], dubbel LAN etc niet eens nodig .. |:( ), alleen vrijwel alle "lagere" NF2 moederbord hebben slechts 3 aansluitingen achterop, en hij wil wel graag een 5.1 setje en mic

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 27-03-2004 14:20 ]