[2000] USB Detectie vertragen*

Pagina: 1
Acties:

• BrainOverfloW
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2019
Heey tweakers,

Ik heb op mijn PC een USB Bluetooth dongle aangesloten en geinstaleert en dit werkt allemaal goed alleen als ik mijn PC opstart is de USB detectie al gedaan als Bluetooth is opgestart. Hierdoor word hij dus als onbekent gezien en kan bluetooth er dus ook niet meer bij. Ik moet dan dus eerst de dongle loskoppelen en weer vast koppelen voor hij door mijn bluetooth wordt herkent. Wat kan ik hier tegen doen? Zelf zat ik te denken aan een vertraging van de USB detectie waardoor hij dus bij de detectie gelijk door Bluetooth wordt herkent. Is dit mogelijk en wat kan ik anders doen? :?

I'm Like Time, I'm Unstopable

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk operating system hebben we het hier over? Dan kan ik je topic titel even aanpassen (zoals je in de Windows Operated Systems Policy kan lezen :) )

Verwijderd

BrainOverfloW schreef op 27 maart 2004 @ 13:19:
Heey tweakers,

Ik heb op mijn PC een USB Bluetooth dongle aangesloten en geinstaleert en dit werkt allemaal goed alleen als ik mijn PC opstart is de USB detectie al gedaan als Bluetooth is opgestart. Hierdoor word hij dus als onbekent gezien en kan bluetooth er dus ook niet meer bij. Ik moet dan dus eerst de dongle loskoppelen en weer vast koppelen voor hij door mijn bluetooth wordt herkent. Wat kan ik hier tegen doen? Zelf zat ik te denken aan een vertraging van de USB detectie waardoor hij dus bij de detectie gelijk door Bluetooth wordt herkent. Is dit mogelijk en wat kan ik anders doen? :?
Extra pci usb kaartje kopen en daar je dingeldong inhangen.

• BrainOverfloW
@elevator: Oeps dat was ik idd vergete jah, ik heb Windows 2000 Pro
@:Dell: Wat heeft dit voor nut :? Dan blijf ik mijn probleem toch houden. Hij blijft miijn dongle vinden voor mijn bluetooth is opgestart

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39

Erazzzer

Fear me, I'm German!

BrainOverfloW schreef op 28 maart 2004 @ 05:20:
@:Dell: Wat heeft dit voor nut :? Dan blijf ik mijn probleem toch houden. Hij blijft miijn dongle vinden voor mijn bluetooth is opgestart
Wat is de snelheid van je USB? 1.0, 1.1, 2.0 ?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Probeer hem eens in een ander usb poort.

Verwijderd

BrainOverfloW schreef op 28 maart 2004 @ 05:20:
Nee.

Verwijderd

Heb je dit ook met andere usb devices? (printer webcam etc.?)

• BrainOverfloW
Neey met andere apparaten heb ik dat niet omdat die door windows zelf al worden herkent en dus worden "doorgestuurt'' naar de goeie driver. Maar wat heeft het voor nut dat ik em in een andere USB stop (ga et strax ff proberen, eerst mijn download afmaken ;) ) ? Ik heb USB 2.0.

@dell Leg dan ook ff uit wat het verschil is wat dat snap ik niet helemaal

[ Voor 16% gewijzigd door BrainOverfloW op 30-03-2004 21:43 ]

• BrainOverfloW
Ook in een andere USB heb ik het zelfde probleem, iemand nog iden?

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Welke dongle heb je, probeer eens andere drivers.

[rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]

Verwijderd

BrainOverfloW schreef op 01 april 2004 @ 19:55:
Ook in een andere USB heb ik het zelfde probleem, iemand nog iden?
probeer mijn idee nou maar

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mogen we ook weten waarom hij jouw idee moet proberen? :? Want ik snap het eigenlijk ook niet helemaal...

Verwijderd

GJ-tje schreef op 09 april 2004 @ 09:57:
[...]
Mogen we ook weten waarom hij jouw idee moet proberen? :? Want ik snap het eigenlijk ook niet helemaal...
omdat wilco een kennis van school dit ook had.
na dat ik er een extra usb 2.0 kaart in had gestoken en daarop had aangesloten ging het wel goed.
eigelijk is het best logisch. ook logisch is al het met je huidige 2.0 niet lukt dat je het eerst met een andere 2.o kaart probeerEF

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:57
slaat dus echt nergens op he, niet ieder systeem is hetzelfde... en "proberen" je moet eerst nog de kaart kopen... er is heus wel een andere oplossing...

• I_stealth_I
  • Laatst online: 09-05 20:35

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BrainOverfloW schreef op 27 maart 2004 @ 13:19:
Heey tweakers,

Hey, dit probleem had ik ook met mijn dongle. Versie 1.4.2.10 drivers installeren. Daarna kan het zijn dat je windows toch nog de verkeerde driver pakt, en het apparaat als 'onbekend' wegstopt onder je USB-controllers in apparaat beheer.

Ga naar apparaatbeheer, eigenschappen op je bleutooth dongle, stuurprogramma bijwerken:
• ik wil zelf stuurprogramma kiezen
• Niet zoeken, ik bepaal zelf ....
• je ziet nu de drivers op je systeem voor je dongle, dit zijn er meerdere als je het vinkje in dit venster even uitzet...waardoor je de goeie driver te voorschijn krijgt. (zoals hier het geval was) Mogenlijk moet je even bladeren naar je mapje met uitgepakte drivers van de stick.
• Je klikt nu de andere driver aan.

Maybe ook conceptronic USB Bluetooth stick? Bluetooth USB na reboot niet gedetecteerd

Btw, extra USB-controller erin hangen lost het probleempje niet op. Ik heb zelf namelijk ook een extra USB 2.0 controller. Het is gewoon dat windows de foute driver pakt voor "CSR Bluetoothdevice" o.i.d.

[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 11-04-2004 01:21 ]

/dev/null

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

bij mijn bluetooth software kan ik instellen dat ie "windows bluetooth instellingen" links moet laten liggen :)
anders heb ik datzelfde probleem jah :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rebels op 11-04-2004 01:13 ]

Pagina: 1