Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GeForce 2 Chip eraf halen.

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al meer topics over zijn geweest maar ik kan ze niet meer vinden.
Maar hou krijg ik hem eraf? alles lossolderen? of met een schoevendraaier hem eraf krikken? Dan breekt de kaart.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

een sleutelhanger maken van een oude 486

Staat een tip in: ff boven het gasfornhuis houden en opwarmen, smelt de tin en valt ie er zo af :) . Ook in de oven wil dit, oven lekker warm stoken, stukje bakpapier er onder en de smd-componentjes vallen er af :)

Succes :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Gasfornuis hebbe we niet :( en oven mag niet van mijn moeder :S is bang dat de geur blijft hangen. O-)

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

KnOeFz

no comment...

Je hoeft hem er niet zo lang in te leggen tot het gaat stinken! :X Een paar minuutjes op 200 graden is voldoende.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
aanstekker aan de ander kant houden en wachten tot hij er af valt.
Zo heb ik een paar chips van een oud mobo afgekregen.

Verwijderd

Heb je misschien niet op een stoffige zolder een oud campinggas setje :9 Kan je hiervoor goed gebruiken (hoop dat als je hem hebt dat hij nog goed is +gebruik hem buiten :*) ).
Anders zelf verwarmen met een soldeerbout? 8)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tin smelten deden we toch met een Soldeerbout :? Lijkt mij logischer ........

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 26-03-2004 19:51 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nero355 schreef op 26 maart 2004 @ 19:50:
Tin smelten deden we toch met een Soldbout :? Lijkt mij logischer ........
kijk jij maar eens hoe zoon chip vast zit. daar kom je dus niet bij met een soldeerbout (8>

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan mij herinneren van een stage dat ik destijds chipjes van een printplaat af moest halen met een overpowered föhn. Soort vorkje onder de pootjes (wordt dus wellicht wat lastig als de pootjes aan alle 4 de kanten zitten, misschien wat heter laten worden) en als ie heet genoeg was kon je 'm er zo vanaf halen. Soms ging het mis en nam je een paar printspoortjes mee, maar dat is hier niet zo'n probleem geloof ik. :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoef het maar 200 graden te worden? Ik heb hier een metaal fohn van 250 grade ligge.. Dus dat zou moete gaan..

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Overpowered fohn? Verfstripper/heteluchtpistool bedoel je! Heb ik al veel SMD-onderdeeltjes van hun printplaatje mee gesloopt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mwa, ik weet dat bij mij TNT2 wat bruut geweld die chip er ook af kreeg... enige beschadiging die je had was een klein krasje op de zwarte bovenkant door de schroevendraaier die ik er met een hamer tegenaan getikt had...

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

KnOeFz

no comment...

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 19:58:
Hoef het maar 200 graden te worden? Ik heb hier een metaal fohn van 250 grade ligge.. Dus dat zou moete gaan..
Het soldeertin om electrische componenten mee te verbinden is een mengsel van tin en lood. Zuiver tin smelt bij 230 graden en lood bij 330 graden. Een mengsel van beide metalen heeft een lager smeltpunt. Een mengsel van 60 % tin en 40 % lood heeft een smeltpunt van ongeveer 185 graden. Het wordt ook wel 60-40 tin genoemd. (http://www.veron.nl/amrad/art/lood.htm)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

edit: domme reactie 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Paulus0013 op 27-03-2004 08:01 ]

Verwijderd

Gewoon eromheen zagen (voorzichtig), kun je nog een stukje print overlaten om een gaatje in te maken...

Verwijderd

lol goed idee, laat ik hier nou nog ene GF2MX 400 je hebben liggen die overleden is nadat de koeler versleten was(@310 Mhz) even de verf fohn pakken....

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31

Exigence

dnkroz

offtopic:
Waarom sloop je hem? Doe ie het niet meer? Ik spaar hardware, dus of hij het doet of niet..... mag ik heb hebben.... please O+ :P :)

Verwijderd

Topicstarter
Er kwam allemaal rook vanaf onder unreal :S en toen deed ie ut niet meer 8)7
En als hij het tog nog gedaan zou hebbe nou niet meer :P

Verwijderd

Exigence schreef op 27 maart 2004 @ 16:07:
offtopic:
Waarom sloop je hem? Doe ie het niet meer? Ik spaar hardware, dus of hij het doet of niet..... mag ik heb hebben.... please O+ :P :)
Kom maar een mobo ophalen :]
Rotterdam

Verwijderd

Exigence schreef op 27 maart 2004 @ 16:07:
offtopic:
Hier, Harderwijk, heb een heele kast vol liggen :+
Hoe eerder je bent, hoe beter :P

Verwijderd

ow.... stukke hardware wil je he? nou.... mijn zolder is voor jou een paradijs

ik kan niet wachten tot je m'n zolder leeggehaald hebt... kom wel met een vrachtwagen, anders gaat het niet passen

wel graag bezemschoon afleveren

Verwijderd

k heb hier nog een 486 met beeldscherm :) mag je zo mee nemen... volgens mij 80 mhz :P heeft een weekje buiten gestaanff laten drogen en hij doet het weer :P kom maar op halen in bunschoten ;)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:55
had je nou maar niks gezegd he :) zometeen staat echt je hele huis vol met hardware :D kan je een extra huis erbij kopen om in te gaan wonen ofzo...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Voor handel hebben we Vraag en Aanbod uitgevonden (en anders kijk je in elkaars profiel voor kontaktinfo).

Anyways, dit topic gaat nergens meer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.