Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Zojuist geprobeerd en zo werkt het hier i.i.g.
[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 10-05-2009 20:55 ]
ARME AOW’er
Ja, als ik A doe, dan kan ik alleen in straatnamen met A scrollen. Maar ik wil gewoon de complete lijst
[ Voor 48% gewijzigd door Naboo op 10-05-2009 21:08 ]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Is de 740 Live de meerprijs tov de 630 waard?
Ik ben niet van plan 10 euro per maand te betalen voor de live services, maar ik meede wel dat het eerste jaar gratis was?
Bij de Postbank kost een 630 mij € 169,50 excl. € 14,95 verzenden maar met een carry-case.duncanvdlinden schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:18:
Ik twijfel......Bij Bol is de TT 740 Live momenteel 299 euro, met 50 euro retour van TT kost hij dan 249 euro. Bij priceX is de TT 630 nu 209 euro.
Is de 740 Live de meerprijs tov de 630 waard?
Ik ben niet van plan 10 euro per maand te betalen voor de live services, maar ik meede wel dat het eerste jaar gratis was?
Voor een 740 € 239,50 + 14,95 en extra carry-case. Dan nog € 50,= retour.
Je moet natuurlijk wel rentepunten inleveren maar daar heb ik er ruim voldoende van.
Bij een 740 krijg je 3 maanden gratis Live daarna is het betalen geblazen. Vergelijk de functies en kijk dan wat je wel en wat je niet nodig hebt. Die keus moet je zelf maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 16-05-2009 13:45 ]
ARME AOW’er
Maar het komt er dus eigenlijk op neer dat de 740 live geen meerwaarde heeft tov een 630 als ik na 3 maanden geen abonnement neem? Van alleen de TomTom site wordt ik niet veel wijzer, die bieden geen mogelijkheid tot vergelijking, en sommen alleen de "beste" features op.Guardian Angel schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:38:
[...]
Bij de Postbank kost een 630 mij € 169,50 excl. € 14,95 verzenden maar met een carry-case.
Voor een 740 € 239,50 + 14,95 en extra carry-case. Dan nog € 50,= retour.
Je moet natuurlijk wel rentepunten inleveren maar daar heb ik er ruim voldoende van.
Bij een 740 krijg je 3 maanden gratis Live daarna is het betalen geblazen. Vergelijk de functies en kijk dan wat je wel en wat je niet nodig hebt. Die keus moet je zelf maken.
Er zit ook verschil in het kaartmateriaal en in de gratis updates ervan. Daarnaast heeft de 740 ook een active dock wat ik weer een voordeel vind.
Conclusie: Ga bij jezelf na waar en wanneer je een navigatieapparaat gebruikt. Als je dagelijks nagenoeg dezelfde route rijdt heb je er sowieso geen nodig. Als je weet waar je familie en je vrienden wonen is zo'n ding ook niet nodig.
Hetzelfde geldt voor TMC, nuttig als je veel onderweg bent maar verder niet. De live informatie werkt trouwens alleen in NL en op vakantie in het buitenland is het dus nutteloos.
Zit je te wachten op, vaak onjuiste, live informatie over de benzineprijs op je route? Een geweldige uitvinding, maar je kunt ook gratis de POI's van alle benzinemerken erop zetten en meestal is dan Argos het goedkoopst.
Misschien is het zelfs te overwegen een goedkoper model te kiezen.
ARME AOW’er
Ik ga het veel gebruiken met me werk. Daar moet ik naar veel verschillende plekken kunnen rijden. Ik wil zowiezo graag die drive lane mogelijkheid, dat maakt het toch wat makkelijker om op de snelweg de juiste baan te volgen, maar dat zit in de nieuwe TT One IQ routes edition ook. Maar die TT One IQ routes met een breed display is niet zo gek veel goedkoper als een TT one 640, en die heeft geen kaartslot, en nog wel wat funties die hij mist tov de GO.Guardian Angel schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:57:
Even zoeken en de juiste modellen kiezen leverde het volgende op
Er zit ook verschil in het kaartmateriaal en in de gratis updates ervan. Daarnaast heeft de 740 ook een active dock wat ik weer een voordeel vind.
Conclusie: Ga bij jezelf na waar en wanneer je een navigatieapparaat gebruikt. Als je dagelijks nagenoeg dezelfde route rijdt heb je er sowieso geen nodig. Als je weet waar je familie en je vrienden wonen is zo'n ding ook niet nodig.
Hetzelfde geldt voor TMC, nuttig als je veel onderweg bent maar verder niet. De live informatie werkt trouwens alleen in NL en op vakantie in het buitenland is het dus nutteloos.
Zit je te wachten op, vaak onjuiste, live informatie over de benzineprijs op je route? Een geweldige uitvinding, maar je kunt ook gratis de POI's van alle benzinemerken erop zetten en meestal is dan Argos het goedkoopst.
Misschien is het zelfs te overwegen een goedkoper model te kiezen.
Bluetooth zou een must moeten zijn, handsfree bellen via de TT werkt super. Misschien is een MP3 speler ook wel handig voor je maar dan adviseer ik een TT met actieve houder waardoor je bedraad naar de AUX-ingang van je radio kunt (mits die er een heeft). De draadloze FM-verbinding is nl. niet best eerder ronduit slecht. Ik had op mijn TT 910 continu last van verschillende radiozenders wat storingvrij luisteren onmogelijk maakte.
ARME AOW’er
Ok dan koop ik denk ik een Live 740, 3 maandjes de Live services gebruiken en dan koop ik voor 40 euro een TMC/RDC/IPOD houder in de auto.Guardian Angel schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:40:
Dan is het wel handig als je er een neemt waar TMC op zit. Dan zie je gelijk waar de files staan... of stonden want de informatie is niet altijd actueel.Hou er ook rekening mee dat lane-assist nog lang niet alles dekt.
Bluetooth zou een must moeten zijn, handsfree bellen via de TT werkt super. Misschien is een MP3 speler ook wel handig voor je maar dan adviseer ik een TT met actieve houder waardoor je bedraad naar de AUX-ingang van je radio kunt (mits die er een heeft). De draadloze FM-verbinding is nl. niet best eerder ronduit slecht. Ik had op mijn TT 910 continu last van verschillende radiozenders wat storingvrij luisteren onmogelijk maakte.
Dan ben ik niet meer kwijt dan een GO "T" versie. Zit eigenlijk bij die T versies de TMC ontvanger ingebouwd? of met zo'n lange kabel met van die zuignapjes eraan?
ARME AOW’er
De standaard TOMTOM TMC ontvanger voor de 740 Live is een cradle voor aan het raam, waar de antenne ingebouwd in zit. Tevens kan ik daar dan mijn ipod aan hangen. Dus in dat opzicht vind ik dat wel een mooi princiepe, je kan dan eventueel je ipod in het dasboard kastje verstoppen. en hoef je alleen maar je TomTom mee te nemen.Guardian Angel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:06:
Volgens mij wel. Bij mij loopt de bundel kabels, ook de TMV-ontvanger, naar het dashboardkastje. De ontvangst daar is prima. Ik meen dat sommige activedocks de ontvanger ingebouwd hebben. Scheelt weer een kabeltje.
Het ding zit nog net binnen de garantie, en volgens mij weet ie dat.
Spontaan begint hij zichzelf te besturen. Als je zeg maar 5 seconden even niks doet, gaat hij ineens naar het menu en scrollt in de rondte, kiest van alles. Het lijkt wel of het touchscreen blijft hangen.
een reset (dmv het knopje) werkte niet. Ook bij het menu de fabrieksinstellingen herstellen heeft niet geholpen.
Iemand nog tips? Of wordt toch de Support van TomTom bellen. Nog 10 dagen garantie te gaan namelijk
Thanks!
Tom
Heb je al een harde reset gedaan (knopje > 15 seconden indrukken)?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
hij blijft vooral hangen op het driehoekje rechts onderin het menu. hij bladert dus het hele menu door.
er zit geen vuil langs de zijkant en aan het scherm is verder niets te zien van beschadiging.
We hebben al een backup gemaakt en terug gezet. wederom geen resultaat.
thnx voor je reactie.
alle tips zijn welkom.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik was aan het kijken voor een upgrade aan mijn tomtom go 940 live. De vraag is echter is het functioneel genoeg of nuttig genoeg.
De kaart versie die er nu op draait is versie 8.15 en er zijn inmiddels al nieuwe uit. Echter is daarmee het volgende te verantwoorden:
1x 23,90 euro voor een nieuwe kaart (geen idee waarom, maar Home geeft die aan) en daarbij nog
4x Tomtom kaart update service 11,95 per kwartaal
Totaal 71,70 euro voor een jaar.
Daarnaast zit ik nog met verkeersinformatie. Dit heb ik tijdens de trial periode van 3 maanden meen ik zo mogen uitproberen en dat beviel goed. Echter de vraag is hier ook weer is het verstandig om het volgende te pakken:
TomTom LIVE 1 jaar 99,00 euro
- Voorziet in verkeersinformatie
- Voorziet in flitsers
Of een TMC Active houder voor de GO 940 om zo toch een vorm van verkeersinformatie te hebben. Daarnaast biedt deze nog een ipod/iphone ingang. Kost 82,00 euro. TMC informatie is gratis.
Als flitspaal alternatief kan je ook voor 20 euro per jaar een subscriptie krijgen bij tomtom op enkel die informatie.
Wat denken jullie?
Die 23,90 euro rekent TomTom omdat je achterloopt met je kaart. Als je vanaf de eerste mogelijkheid om je kaart bij te werken toe had gehapt, dan was dit niet in rekening gebracht.Movinghead schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:11:
De kaart versie die er nu op draait is versie 8.15 en er zijn inmiddels al nieuwe uit. Echter is daarmee het volgende te verantwoorden:
1x 23,90 euro voor een nieuwe kaart (geen idee waarom, maar Home geeft die aan) en daarbij nog
4x Tomtom kaart update service 11,95 per kwartaal
Totaal 71,70 euro voor een jaar.
Dit zijn toch echt zaken die je zelf moet beslissen. Ik persoonlijk zou alles willen, puur omdat ik vaak op de weg te vinden ben en het prettig vind om goede verkeersinformatie en flitsinformatie te hebben (en daarbij TomTom-junk benWat denken jullie?
Dat onderstreept mijn gedachtepven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 07:31:
[...]
Die 23,90 euro rekent TomTom omdat je achterloopt met je kaart. Als je vanaf de eerste mogelijkheid om je kaart bij te werken toe had gehapt, dan was dit niet in rekening gebracht.
[...]
Dit zijn toch echt zaken die je zelf moet beslissen. Ik persoonlijk zou alles willen, puur omdat ik vaak op de weg te vinden ben en het prettig vind om goede verkeersinformatie en flitsinformatie te hebben (en daarbij TomTom-junk ben). Van TMC ben ik nooit onder de indruk geweest, het is of te laat met de fileinfo of het geeft files aan die er niet staan.; HDtraffic heeft mij tot op heden nog niet vaak teleurgesteld.
Binnenkort komt hier nog een 740 of 940 LIVE bij, zal daar maar gelijk toehappen
Aangezien mijn oude Garmin defect was (viel op willekeurige momenten uit, en meer rare dingen), heb ik een nieuw navigatiesysteem gekocht. Na wat onderzoek is de keuze gevallene op de TomTom GO 740 Live, ivm de features etc.
Vandaag dus dat ding binnengekregen, en meteen via TomTom Home ff de laatste updates (software + map + mapshare updates + QuickGPSfix + flitspalen etc) binnengehengeld. Ging allemaal prima.
Nu wil ik hem alleen voor het eerst ff gebruiken, en zet hem dus aan. Volgens de handleiding kan het de eerste keer een paar minuten duren voor hij een GPS-signaal oppikt.
Nou ja, prima... ik leg hem ff op het balkon (twee kanten open verbinding naar de lucht), en ga ff wat eten. Maar nu, dik een kwartier later, is er nog steeds een melding 'Wachten op bruikbaar GPS-signaal" op het scherm te zien. Dat lijkt me toch wel érg lang allemaal...
Is 15 minuten normaal voor zijn eerste startup, of moet ik vrezen voor een DOA-model?
De rest doet het wel, kan netjes allerlei instellingen doen etc, maar ja, als hij het signaal van de satelliet niet oppikt heb ik er zo weinig aan he...
Edit: ah, verandert net naar "Er is geen route", en het scherm gaat van zwart/wit naar kleur, dus kennelijk heeft-ie een vriendelijke satelliet gevonden. Probleem opgelost.
Nu nog een tweede vraag: als ik nu naar HD Traffic ga, of op het verkeersinfo ding klik aan de rechterkant van het scherm zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met de TomTom-server. Maar dit zou toch een ingebouwde functionaliteit moeten zijn? Ik heb toch niets extra's nodig in de zin van antenne's, ontvangers, SIM-kaarten enzo?
[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2009 18:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Je moet inderdaad simmetje hebben, met DATA abbonement om HD Traffic te kunne gebruike ...wildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:02:
Nu nog een tweede vraag: als ik nu naar HD Traffic ga, of op het verkeersinfo ding klik aan de rechterkant van het scherm zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met de TomTom-server. Maar dit zou toch een ingebouwde functionaliteit moeten zijn? Ik heb toch niets extra's nodig in de zin van antenne's, ontvangers, SIM-kaarten enzo?
Weet je toevallig waar die SIM-metjes te krijgen zijn? Zelfs op www.tomtom.nl zie ik hem er niet als accesoire bij de 740-Live bij staan...
En volgens http://www.tomtom.com/services/service.php?id=11&tab=77 heb ik ook niks extra's nodig?
[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2009 19:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Er is inderdaad een 3 maanden trial beschikbaar, maar daarvoor moet je dus een data abbonement aanschaffen bij je telecomprovider.
Wel typisch trouwens dat de hele handleiding met geen één woord over zo'n SIM-card rept, niet erg gebruiksvriendelijk...
Edit: ok, kwam op een of ander forum de tip tegen om "Live Services -> Weer" te doen. Dat werkt idd. Rare is, nu werkt HD Traffic dus ook! Zonder SIM... klopt dat dan wel, gezien de stelling van jou dat je bij de 740 Live een SIM nodig hebt, want hoe kan het dan nu anders opeens werken?
[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2009 20:00 ]
Virussen? Scan ze hier!
Je kan blijkbaar ook koppelen over Bluetooth heb ik net gemerkt. Heb je geen SIM nodig. Maar zorge dat je een data abbonement hebt, om niet versteld te staan van de kostenwildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:52:
Ok, tnx, ga ik dat nog ff uitzoeken. Ik neem dan aan dat die in het "Memory card/Micro-SD Card"-slot gestopt moet worden? Dat is namelijk het enige waar iets in zou kunnen, verder zijn er geen openingen oid (anders dan het ding waarmee hij op het ActiveDock geklikt word).
Wel typisch trouwens dat de hele handleiding met geen één woord over zo'n SIM-card rept, niet erg gebruiksvriendelijk...
Edit: ok, kwam op een of ander forum de tip tegen om "Live Services -> Weer" te doen. Dat werkt idd. Rare is, nu werkt HD Traffic dus ook! Zonder SIM... klopt dat dan wel, gezien de stelling van jou dat je bij de 740 Live een SIM nodig hebt, want hoe kan het dan nu anders opeens werken?
Met oudere GO's kon je wel Plus Traffic krijgen via Bluetooth naar je telefoon en het data aboo daarvan. Dat was lastig instellen, had roaming kosten, en de kwaliteit was niet echt geweldig (misschien iets beter dan TMC).
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Kijk, daar kan ik wat mee. Bluetooth was bij mij iig niet de reden dat het opeens wel werkte, want mijn telefoon (Nokia 6021) heeft weliswaar Bluetooth, maar die heb ik altijd op Disabled staan.MSalters schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:56:
Nee, daar klopt geen hout van. De 740 LIVE komt met een interne GPRS SIM die door TomTom betaald is. Je hebt geen apart data abbo nodig; dat zit (inclusief roaming) inbegrepen in de kosten van LIVE services. De handleiding zegt er niets over, aangezien het "gewoon" een onderdeel is.
Dat verklaart dus ook dat er idd niks in de handleiding over stond.
Vanochtend op mijn rit naar het werk maar eens de TomTom geprobeerd, ondanks dat ik de route wel kende. HD Traffic deed het goed, kreeg idd 1 waarschuwing van lichte vertraging (+5 minuten, heb geen alternatieve route laten berekenen), dus dat werkt prima. Heb ook al twee mapcorrecties gemaakt (onjuiste maximumsnelheid en een compleet ontbrekende maximumsnelheid), vanavond ff sharen via TT Home
Wat trouwens wel opviel was dat als er twee knooppunten kort achter elkaar zitten het commentaar van de computerstem (Saskia) opeens word afgekapt. Ze spreekt nog van de laatste keer 'links aanhouden', maar opeens midden in de zin word al naar de beschrijving van het volgende knooppunt over gegaan. Maargoed, door de Lane Assist was het alsnog prima te volgen.
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 14-08-2009 10:32 ]
Virussen? Scan ze hier!
nu mag ik deze eerst "inrijden" dat ik de werking een beetje aan haar kan uitleggen.
Mijn eerste ritje was best positief. Ik heb zelf al een bijna 3 jaar oude mio c520.
Waar ik zelf altijd heel tevreden van ben geweest.
Voorlopig vind ik aan deze tomtom heel positief dat het toch gebruiksvriendelijker is, menu's iets overzichtelijker en de route aanduidingen toch iets opvallender
Ik had eerst gedacht dat het inspreken van een adres niet zo goed zou werken, maar tot nu toe heeft hij het elke keer goed gedaan!
De FM functie vind ik ook wel iets handigs.
Voorlopig heb ik maar 1 groot nadeel aan de gps en daarover heb ik ook een vraag.
Ik heb in de veiligheidsvoorkeuren ingesteld dat ik melding wil bij het overschrijden van de toegestane snelheid.
Nu merk ik dat ik pas waarschuwing krijg als dit ongeveer 10km/h te hard rijdt volgens de gps.
Dat betekent dat ik soms al 20km/h te hard rijdt volgens mijn meter?!
Bij mijn mio kan ik een marge ingeven wanneer hij een melding geeft bij het overschrijden.
Kan ik de marge instellen dat dit kleiner wordt? Als het niet via de menus gaat, is het misschien mogelijk dit in een file ergens te tweaken?
iemand enig idee of er vertraging is bij de HD services? Gister mijn abonnement verlengt van LIVE services, gelijk voor een jaar. Alle diensten zijn al ter beschikking behalve HD services. Iemand een idee of er toevallig vertraging op zit of wordt het TomTom contacteren?
Bedoel inderdaad ook de LIVE services. De overige diensten ook wel services binnen LIVE zijn wel beschikbaar, maar niet de HD service. Reeds heb ik al een call lopen bij TomTom 2e lijns. De 1e lijns kwam er niet uit, schijnt iets op mijn account te zijn. Hou je op de hoogte.MSalters schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:17:
HD Services? Ik ken LIVE services, en HD Traffic is er daar 1 van. Die bedoel je, neem ik aan? Ik ken het verhaal (van horen zeggen) dat als je een van de andere LIVE services gebruikt dat dan de HD Traffic login in de achtergrond ook meegenomen wordt.
Dat verhaal klopt, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.MSalters schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:17:
Ik ken het verhaal (van horen zeggen) dat als je een van de andere LIVE services gebruikt dat dan de HD Traffic login in de achtergrond ook meegenomen wordt.
Sterker nog, voor mij is dit de laatste 5 dagen de enige manier om HD Traffic werkend te krijgen. Ik moet altijd eerst een andere dienst (meestal Weer) oproepen, anders blijft hij maar zeggen 'Geen verbinding met TomTom-server mogelijk' (oid, weet hem niet letterlijk meer), en dan werkt HD Traffic dus niet (balk blijft grijs).
Beetje wazig allemaal. Gelukkig word op een mail naar TomTom met een vraag hierover ook helemaal niet gereageerd. Erg klantvriendelijk lijkt het daar allemaal niet te zijn...
Virussen? Scan ze hier!
TomTom Support specificeerd wel in SD en SDHC maar niet tussen MicroSD en MicroSDHC...
www.youtube.com/DerOllie
Ik vermoedde dat ik misschien een software-update nodig had, maar als ik de TomTom aan de PC hang start Home wel op, maar herkent vervolgens het toestel niet (No Device Connected). Een handmatige reset is dan nodig.
Op de TomTom-site staan wel enkele oplossingen voor dergelijke problemen, maar die lijken het niet te doen. Hebben jullie misschien nog tips? Zou het bijvoorbeeld kunnen helpen om alles van het SD-kaartje te kopiëren naar harde schijf en het kaartje te formatteren? Of loop ik dan het risico dat het kaartmateriaal corrupt raakt?
Als het lijkt alsof ik geen raad meer weet, dan klopt dat
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Een truc die tot voor kort werktte was HOME 1 gebruiken, die wilde nog wel eens apparaten herkennen zonder software updates. Maar dat werkt tegenwoordig niet meer.
Daar vreesde ik al voor. Het is een Go 'Classic' en de software is legaal, voor zover ik weet - hij is aangeschaft via een regulier kanaal, ik heb alleszins geen reden om aan de echtheid te twijfelenMSalters schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:38:
Dat zou nog wel eens een beetje complex kunnen worden. Ik weet niet welke software er op die SD kaart staat. ('t Is toch wel een legale? Voor welke GOs was het bedoeld? De GO 720's hebben hun software niet op SD, dus die hoeven geen nieuwe software op kaart SDs).
Een truc die tot voor kort werktte was HOME 1 gebruiken, die wilde nog wel eens apparaten herkennen zonder software updates. Maar dat werkt tegenwoordig niet meer.
Ik heb ondertussen de software naar HD gekopieerd, de SD geformatteerd en de software er weer op, maar dat mocht niet baten. Volgens mij komt het door de oude firmware dat de nieuwe kaarten niet werken, maar zolang Home de GPS niet herkent kan ik de firmware ook niet updaten. Een vicieuze cirkel, dus.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ik vind die Amazon aanbieding wel erg dubieus overigens. Er staat we "GO/ONE/XL" bij, maar dat zijn de familienamen. 't ding past fysiek niet eens in een GO 740, of een recente ONE. En er staat geen versieinformatie bij. Mijn zorgen zijn dus niet over de legaliteit van je apparaat, maar van je nieuwe SD.
Om een antwoord te geven op mn eigen vraag: ja de GO 740 LIVE lust gewoon MicroSDHC kaartjes!Cybpraetorian schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:26:
korte vraag: mn pa wil zn TomTom 740 Live uitbreiden met een MicroSD kaartje, liefst 4 GB of groter. Hier moet dus dan een SDHC (High Capacity) kaart voor gekocht worden. Leest de 740Live wel MicroSDHC kaartjes?
TomTom Support specificeerd wel in SD en SDHC maar niet tussen MicroSD en MicroSDHC...
We hebben net een kaartupdate gedaan, en moesten daar een 1895mb grote kaart voor downloaden. Nu dachten we dat de TomTom de nieuwe kaart op dat MicroSDHC kaartje zou zetten, maar heeft naar het blijkt de oude kaart "overschreven" en heeft nu maar 1 kaart erop staan
Daarnaast meteen even weer een complete software update gedaan, en we zijn er weer helemaal klaar voor

www.youtube.com/DerOllie
Wanneer krijg je die dan aangeboden? Ik had er nu 8GB extra kaartje in, dus daar past ie makkelijk op. Of moet je die dan echt "aanschaffen" en valt het niet onder de update service?MSalters schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:02:
De 1895 MB kaart is er 1 met vierkante meertjesEr is ook een variant van meer dan 2GB, maar die staat niet in de lijst met "aanbevolen" kaarten voor de GO 740 omdat 'ie standaard niet past.
Update: ben er ook al achter waarom de TomTom Home niet de nieuwe kaart op de MicroSDHC kaart heeft gezet. In de help van TomTom Home staat, en ik vind dit heel dom dat dit niet in de handleiding van de TomTom zelf staat
Betekend dit dan dat de TomTom werkt vanaf de geheugenkaart vanaf dat moment?
BTW, je onderschrift loopt achter, zonet TomTom Home 2.7.2 geinstalleerd
[ Voor 39% gewijzigd door DerOllie op 06-09-2009 16:07 ]
www.youtube.com/DerOllie
Goed nieuws over het kaartje: ik heb het dit weekend in een andere GPS kunnen testen en het is wel degelijk legitiemMSalters schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:30:
Nee, je mist het punt. De GO "classic" heeft geen intern geheugen, en de software staat op dezelfde SD als de kaart. Dus je hebt met een behoorlijke kans een software "upgrade" als je je nieuwe SD kaart gebruikt. En als je je oude SD kaart weer gebruikt heb je een "downgrade".
Ik vind die Amazon aanbieding wel erg dubieus overigens. Er staat we "GO/ONE/XL" bij, maar dat zijn de familienamen. 't ding past fysiek niet eens in een GO 740, of een recente ONE. En er staat geen versieinformatie bij. Mijn zorgen zijn dus niet over de legaliteit van je apparaat, maar van je nieuwe SD.
Hmmm, dat klopt toch echt niet - niet voor een GO. Die oplossing is alleen nodig voor ONEs en XLs. En dus staat het niet in je GO handleiding. Het klopt dat HOME niet echt handig is - je moet helemaal aan het begin al aangeven of je het intern geheugen danwel de SD wil gebruiken.Cybpraetorian schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:06:
Update: ben er ook al achter waarom de TomTom Home niet de nieuwe kaart op de MicroSDHC kaart heeft gezet. In de help van TomTom Home staat, en ik vind dit heel dom dat dit niet in de handleiding van de TomTom zelf staat, dat je eerst een backup moet maken van alles op de tomtom, daarna de tomtom los moet koppelen, daarna de geheugen kaart erin plaatsen, om dan de net gemaakte backup terug te zetten op de geheugenkaart!
Klopt van dat laatste. We hebben eerst aangegeven dat we het intern geheugen willen gebruiken, omdat we eerst gewoon de software wilden updaten. toen we daarmee klaar waren, startte de tomtom opnieuw op, en vroeg hij opnieuw welk geheugen we wilden gebruiken. Toen hebben we het SD kaartje geselecteerd, en de productactie code ingevuld. We kregen daarna de kaart update te zien bij de updates, en voordat we zijn begonnen met downloaden heb ik opnieuw gecontroleerd of we het SD kaartje hadden geselecteerd als schijf ruimte. Toen zijn we begonnen met downloaden, en toen we achteraf controleerden, stond de nieuwe kaart gewoon overschreven op het intern geheugen van de tomtom, en stond er niets op de SD kaart.MSalters schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:47:
[...]
Hmmm, dat klopt toch echt niet - niet voor een GO. Die oplossing is alleen nodig voor ONEs en XLs. En dus staat het niet in je GO handleiding. Het klopt dat HOME niet echt handig is - je moet helemaal aan het begin al aangeven of je het intern geheugen danwel de SD wil gebruiken.
Hoe moet het dan wel?
www.youtube.com/DerOllie
Ja maar stel dat de kaart de volgende keer 150 MB groter is. Dan moet ie hem toch wel wegschrijven op de geheugenkaart?MSalters schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:53:
Nou ja, het is ook geen grote ramp - je nieuwe kaart is een update van je oude, en er is eigenlijk geen goede reden om de oude te bewaren. Niet echt nuttig om te weten hoe een straat 3 maanden geleden heette. Het SD slot is nuttiger als je een kaart van de VS koopt.
En is het dan echt zo dat de SD kaart slot alleen maar wordt gebruikt voor nieuwe kaarten en stukjes software en niet voor updates van nieuwe kaarten? (ok per definitie is een update geen nieuwe kaart, dat begrijp ik, maar ergens had ik dat wel verwacht. We hebben ook een TomTom 700 GO en die hebben we eind 2006 geupdate middels een DVD die we toen hebben gekocht. Toen kregen we wel een 2e kaart op de TomTom)
www.youtube.com/DerOllie
Serieus, kaarten groeien wel, en TomTom claimt wel eens percentages zoals 15% veranderd, maar daarvan zit het grootste deel is bestaande wegen. Daar kunnen huisnummers veranderen, snelheden, richting, etc - dat kost geen extra ruimte.
Het SD slot kan bij een GO voor ongeveer alles gebruikt worden, als je dat zou willen. Zelfs voor een nieuwe kaart die je als update hebt gekregen. Het enige wat niet kan is een kaart splitsen en 'm gedeeltelijk op SD plaatsen.
Toen je een DVD kost voor je Go 700 heb je waarschijnlijk net een andere kaart gekocht dan je origineel had. Het is niet altijd even scherp wat precies "dezelfde" kaart is, als er bijvoorbeeld landen bijkomen of afgaan. Zo heb je tegenwoordig "West Europa" en "West- en Centraal Europa". Welke is de opvolger van de oude (West) Europa kaart?
Die kaart die we toen voor de TomTom Go 700 kochten was precies dezelfde kaart, alleen een nieuwe versie (volgens mij van 568 naar 660 versienummer) en alleen Western Europe. Die 2 staan nu op onze 700.MSalters schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:19:
Dan worden de meertjes de volgende keer driehoekig in plaats van vierkant, scheelt weer 25%
Serieus, kaarten groeien wel, en TomTom claimt wel eens percentages zoals 15% veranderd, maar daarvan zit het grootste deel is bestaande wegen. Daar kunnen huisnummers veranderen, snelheden, richting, etc - dat kost geen extra ruimte.
Het SD slot kan bij een GO voor ongeveer alles gebruikt worden, als je dat zou willen. Zelfs voor een nieuwe kaart die je als update hebt gekregen. Het enige wat niet kan is een kaart splitsen en 'm gedeeltelijk op SD plaatsen.
Toen je een DVD kost voor je Go 700 heb je waarschijnlijk net een andere kaart gekocht dan je origineel had. Het is niet altijd even scherp wat precies "dezelfde" kaart is, als er bijvoorbeeld landen bijkomen of afgaan. Zo heb je tegenwoordig "West Europa" en "West- en Centraal Europa". Welke is de opvolger van de oude (West) Europa kaart?
Maar als ik het goed begrijp, we hadden niet voor de updates van de 740LIVE een microsd kaartje hoeven te kopen? hij update (overschrijft) elke keer gewoon de bestaande kaart en zolang daar maar een ruimte op zit (de 740 intern geheugen) gaat dat gewoon goed. Bij updates zul je dus nooit een extra kaart kaart erop krijgen, alleen bij het aanschaffen van een nieuwe kaart bv voor USA en Canada?
www.youtube.com/DerOllie
Afaik is het enige verschil met de <2GB versie dat in die grotere versie ook Finland en Rusland (tot het Oeralgebergte) zit.
Virussen? Scan ze hier!
Ja die zag ik staan bij de extra kaarten, die versie kon ik dus ook kopen voor de 740LIVE, maar de gewone "Western en Central Europe"-kaart kon ik niet kopen, omdat ik die net al had gedownload en geupdate met de gratis 2 jaar lang updates voor kaarten.wildhagen schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:44:
Er is ook een "Western en Central Europe"-kaart die meer dan 2 GB groot is, dan heb je dus wel een extra geheugenkaart nodig.
Afaik is het enige verschil met de <2GB versie dat in die grotere versie ook Finland en Rusland (tot het Oeralgebergte) zit.
Afaik = as far as i kan?
Afaics = as far as i can see?
Afaik is nu ook bekend. Weer wat geleerd voor vandaag
[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 08-09-2009 14:00 ]
www.youtube.com/DerOllie
Virussen? Scan ze hier!
M'n tomtom 630 is weer toe aan een nieuwe firmwareversie. De voorgaande keren was ik daarna al m'n favorieten steeds kwijt. Kan ik die instellingen ergens veiligstellen en terugzetten? Op de tomtom site staat wel iets over een hele backup maken en terugzetten, maar niet over de losse instellingen.
Mis ik iets?
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Nu heb ik zelf een PDA met tomtom6 waar ik met Quick GPS de satteliet bestanden moet downloaden voor ik een goede fix krijg die 7 dagen blijkbaar werkt. Nu hoorde ik dat je dit met de GO series ook moet doen.
Nu is het zo dat ik bang ben dat ik dit niet uitgelegd krijg aan mijn schoonouders die zijn niet zo handig met computers en het lijkt me toch dat je als je 14 dagen op vakantie gaat je dan 7 dagen zonder navigatie zit.
Kort gezegd: Kan je de GO series zonder tomtom home en quick GPS gebruiken en werkt de GO serie out-of-the box?
Als ik dat hier zo lees heb je het helemaal niet nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 20-09-2009 12:51 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ja de TomTom GO werkt ook zonder Home, maar af-en-toe een keer eraan hangen verkrijg je de nieuwste software (en kaarten, mocht je die willen updaten). Dit hoeft je schoonpa natuurlijk niet zelf te doen, als jij er zo handig mee bent, kun je voorstellen af en toe hem een keer aan je eigen pc / laptop te hangen en te updaten?Slasher schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:47:
Ik ben voor mijn schoonouders een navigatie aan het uitzoeken die vooral moet uitblinken in gebruiksvriendelijkheid.
Nu heb ik zelf een PDA met tomtom6 waar ik met Quick GPS de satteliet bestanden moet downloaden voor ik een goede fix krijg die 7 dagen blijkbaar werkt. Nu hoorde ik dat je dit met de GO series ook moet doen.
Nu is het zo dat ik bang ben dat ik dit niet uitgelegd krijg aan mijn schoonouders die zijn niet zo handig met computers en het lijkt me toch dat je als je 14 dagen op vakantie gaat je dan 7 dagen zonder navigatie zit.
Kort gezegd: Kan je de GO series zonder tomtom home en quick GPS gebruiken en werkt de GO serie out-of-the box?
Als ik dat hier zo lees heb je het helemaal niet nodig.
Quick GPS is een extra dienst voor de TomTom. Zoals ik het van onze TomTom begrijp is zit dat er de eerste 3 maanden bij in, en daarna kan ie die service (+ verkeers informatie, weersverwachting etc) niet meer gebruiken zonder betaling. Maar eerlijk gezegd is dat lang niet altijd nodig, ik heb ook een TomTom GO 700 en die heeft geen Quick GPS maar heeft binnen 30 seconden (meestal sneller) gewoon ontvangst. Gister mee en terug naar Dusseldorf gereden, en alleen op de terugreis, toen we in de stad zaten met al die gebouwen, kon ie niet ff zo snel als hier een fix krijgen, maar door even een stukje te hebben gereden, en we in een wat opener gebied kwamen, had ie hem zo weer.
Ja de Go series werkt out-of-the-box, maar je zal wel eea aan eigen instellingen willen aanpassen (niet verplicht) en daar is geen tomtom Home voor nodig. Ook kan je dus makkelijk 14 dagen op vakantie gaan, die Quick Fix is een extratje, maar zeker geen verplichting om te kunnen navigeren...

www.youtube.com/DerOllie
Daar heeft Quick GPS natuurlijk niets mee te maken, het is dan ook altijd gewoon gratis. Je moet die af en toe updaten omdat hij dan sneller een fix kan krijgen i.v.m de positie van de satellieten.Cybpraetorian schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:05:
Quick GPS is een extra dienst voor de TomTom. Zoals ik het van onze TomTom begrijp is zit dat er de eerste 3 maanden bij in, en daarna kan ie die service (+ verkeers informatie, weersverwachting etc) niet meer gebruiken zonder betaling.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar.
Dat klopt wel. Het kan alleen langer duren voordat je een GPS-fix hebt.Ook kan je dus makkelijk 14 dagen op vakantie gaan, die Quick Fix is een extratje, maar zeker geen verplichting om te kunnen navigeren...
[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 20-09-2009 16:36 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Quick fix maakt gebruikt van GPRS/UMTS/EDGE (whatever ze ervoor gebruikten) signaal (=telefoonnetwerk) en is gewoon data verkeer. Om hier van gebruik te maken moet je volgens mij dat abonnement hebben waar verkeers informatie en weers verwachting ook in zit, want dat is ook gewoon data verkeer.Gunner schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:30:
[...]
Daar heeft Quick GPS natuurlijk niets mee te maken, het is dan ook altijd gewoon gratis. Je moet die af en toe updaten omdat hij dan sneller een fix kan krijgen i.v.m de positie van de satellieten.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar.
[...]
Dat klopt wel. Het kan alleen langer duren voordat je een GPS-fix hebt.
ff checken op de tomtom site bevestigd mijn uitspraken:
Koop LIVE QuickGPSfix als onderdeel van de LIVE Services bundel
HD Traffic, Veiligheids- waarschuwingen, Brandstofprijzen, Local Search via Google, LIVE QuickGPSfix en Weer
Aan deze dekking kun je ook merken dat het dataverkeer is, want in deze landen heeft TomTom afspraken met Vodafone voor de doorgifte van deze gegevens. Als het via GPS verzonden zou worden, zou het overal ter wereld moeten werken. Dit is echt een extra LIVE service en is dus niet gratis...Je ontvangt QuickGPSfix automatisch via de ingbouwde SIM kaart van je apparaat in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
http://www.tomtom.com/services/service.php?id=13&tab=64
see for yourself

[ Voor 21% gewijzigd door DerOllie op 20-09-2009 17:42 ]
www.youtube.com/DerOllie
Als je het via je telefoon e.d doet wel ja, maar met een GO apparaat kan je dat gewoon via HOME gewoon gratis doen.Cybpraetorian schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:36:
[...]
Quick fix maakt gebruikt van GPRS/UMTS/EDGE (whatever ze ervoor gebruikten) signaal (=telefoonnetwerk) en is gewoon data verkeer. Om hier van gebruik te maken moet je volgens mij dat abonnement hebben waar verkeers informatie en weers verwachting ook in zit, want dat is ook gewoon data verkeer.
Aan deze dekking kun je ook merken dat het dataverkeer is, want in deze landen heeft TomTom afspraken met Vodafone voor de doorgifte van deze gegevens. Als het via GPS verzonden zou worden, zou het overal ter wereld moeten werken. Dit is echt een extra LIVE service en is dus niet gratis...
http://www.tomtom.com/services/service.php?id=13&tab=64
see for yourself

Van de tomtom site:
Hoe werkt Quick GPSFix:
Aangezien elke GPS-satelliet maar één signaal per 30 seconden uitzendt, kan het even duren voordat je TomTom heeft achterhaald waar jij je bevindt. Als het signaal wordt geblokkeerd, bijvoorbeeld door een hoog gebouw, is het signaal zwak.
Via QuickGPSfix downloadt je TomTom informatie over de positie van de GPS-satellieten voor de komende 7 dagen. Je TomTom kan zodoende snel berekenen waar jij je bevindt, zelfs wanneer het GPS-signaal zwak is.
Je kunt QuickGPSfix downloaden via:
* TomTom HOME
* TomTom HD Traffic Receiver
* Een Bluetooth-verbinding met een mobiele telefoon met GPRS
[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 20-09-2009 18:48 ]
In een TomTom Go 630 zit helemaal geen mogelijkheid om dataverkeer te generen noch betaal ik er voor. Ik blijf erbij dat je dingen door elkaar aan het halen bent, maar goed. En toch download TomTom Home elke keer up-to-date QuickGPS Fix data.Cybpraetorian schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:36:
Quick fix maakt gebruikt van GPRS/UMTS/EDGE (whatever ze ervoor gebruikten) signaal (=telefoonnetwerk) en is gewoon data verkeer. Om hier van gebruik te maken moet je volgens mij dat abonnement hebben waar verkeers informatie en weers verwachting ook in zit, want dat is ook gewoon data verkeer.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die correcties zijn net zoals het weerbericht goed op korte termijn, maar minder op lange termijn. Soms heeft de GPS ontvanger daarom geen goed idee waar de satellieten zouden moeten zijn. In dat geval helpt het ook niet dat de satellieten de ephemeris data uitzenden - als je de satelliet niet kunt vinden, dan kun je het signaal ervaan ook niet vinden. QuickGPSFix lost het probleem voor TomTom gedeeltelijk* op, door die data dan via HOME of LIVE te versturen. LIVE lijkt me simpeler voor je schoonpa, als hij niet handig is met computers, dus dan kom je bij de GO x40 serie uit ipv de x30.
(*Helpt maar gedeeltelijk, want de andere helft van satellieten vinden is je eigen positie goed inschatten, en QuickGPSFix helpt daarbij niet. De oplosing: altijd je TomTom aan hebben staan, dan weet die alijd waar die is.)
Ok ik geef toe, ik weet het nu ook allemaal niet meer....
[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 21-09-2009 11:11 ]
www.youtube.com/DerOllie
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Kan ik dan niet sd-kaarten met een groter geheugen met andere kaarten gebruiken? Of is zo'n ding gewoon geschikt voor alle routekaarten?Navigatie van deur tot deur in heel West-Europa:
Gedetailleerde TeleAtlas-kaarten zijn geïnstalleerd op een 1 GB SD-kaart als één naadloze kaart. Hiermee vindt u de weg naar elk adres in West-Europa
Dekking:
Groot-Brittannië, België, Nederland, Luxemburg, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje en Portugal.
Informatie hierover is wat moeilijk te vinden, ik las wel iets over dat dat met een update vanaf het einde van dit jaar zou moeten kunnen.
Heb nu Navcore 9 draaien op een Go930, ben benieuwd naar de ervaringen van anderen...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zijn er mensen die hem hebben draaien op de 930?
Moet zeggen dat het er erg flashy en stoer uitziet, mooie overgangen van menu naar menu, aangepaste info balken, batterijmetertje op het nav scherm... filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=yWKNH0yaJfs Moet wel zeggen dat hij bij mij een stuk sneller reageerd op aanrakingen dan in het filmpje
Krijg alleen Live nog niet echt goed werkend...
[ Voor 21% gewijzigd door Damian op 21-10-2009 10:45 ]

[ Voor 52% gewijzigd door Damian op 02-11-2009 21:46 ]
Virussen? Scan ze hier!
Te installeren met TomTom HOME (waarvan vandaag ook een nieuwe versie is uitgekomen overigens), werkt tot nu toe prima.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb sinds vorige week de nieuwste versie van de software (054) geinstalleerd op mijn GO Live 740, maar nu loop ik tegen constante problemen aan met vastlopen van mijn TomTom.
Zo af en toe reageert hij gewoon nergens meer op, scherm freezed en reageert ook niet meer op aanrakingen. Soms reboot hij zichzelf, waarbij hij denkt dat hij in de cradle zit (ik kijg dan namelijk dat wit/groene scherm), en soms moet ik hem zelf uit/aanzetten door de aan/uit-nkop 15 seconden in gedrukt te houden.
Dit had ik vóór deze laatste update dus nooit (nou ja, 1x gebeurd geloof ik, halfjaar terug).
Op de TomTom-site kan ik zo 1-2-3 niks vinden, alleen wat je moet doen als hij gecrashed is...
Weet iemand wat dit voor probleem is? Is hij defect, heb ik de update verkeerd uitgevoerd (is via TomTom HOME gebeurd), of wat?
Want dit is knap irritant, het gebeurt nu bij bijna elke rit die ik maak wel een keer ofzo...
Virussen? Scan ze hier!
Overigens denk ik dat wildhagen's opmerking over de cradle niet kloppen. Dat wit-groen scherm zie je inderdaad als je'm in de cradle zet, maar dat is omdat het device dan reboot. Linux draait niet als je TomTom in de cradle staat, waardoor HOME de Linux kernel kan updaten. Maar het device reboot meestal spontaan bij vastlopers, en dan zie je hetzelfde wit-groene scherm.
Ik had een tomtom 720 waarvan het scherm kapot is (eigen fout) en een nieuw display koste me 80 euro ex verzenden, en daarmee weet ik ook nog neit eens zeker of die wel weer werkt.
Nu op MP voor 50 euro net een GO 710 opgehaald, en deze werkte daar bij de persoon thuis wel (ging aan enz) alleen zat er andere software op (iets met JEEP en zo'n jeep icoontje) Nu ben ik thuis, stop het ori SD kaartje erin (zat erbij) en probeer hem aan te zetten, niets
Reset knopje onderop je tomtom 10 seconden ingedrukt houden.
Daarna aanzetten (voor de zekerheid wel even de usb lader aansluiten).
Als je tomtom software heb geïnstalleerd, doe eens een update (ook zonder sd kaartje)
[ Voor 33% gewijzigd door MarElo op 11-10-2010 18:37 ]

edit; goed, na een soft reset kan ik de tomtom opstarten zonder sdkaart, dan een sd kaart naar keuze (met ori software, of nieuwere niet zo legale gok ik) maar als ik hem uitzet gaat ie niet weer aan? En ik heb bij puur toeval heel even een verbinding met de pc gekregen, maar dat doet ie nu ook nietmeer...
Hij laad ook niet op via de usb dock, of komt dat omdat er een apparte adapter in moet zitten? (die heb ik er dus niet bijgekregen)
[ Voor 66% gewijzigd door TFDev op 11-10-2010 20:05 ]
Gaat het lampje wel branden met de 12v lader?
Als het lampje niet brand, is dat geen goed teken, natuurlijk...
Als je hem na een reset wel op de computer kan verbinden, check tomtom home dan voor een applicatie update. (of haal de software er eerst af, en check home weer)
Psst, 't is een Go 710. Zo'n bolle. Die hebben geen interne flash. Zonder SD kaart blijven ze in het startupscherm hangen.MarElo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:33:
Probeer eens een reset zonder sd kaartje erin.
't is een Go 710. Die zijn te oud om op alleen USB power te werken, vandaar dat ze een externe 220V adaptor hebben voor bij het dock.viper83 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:09:
Heb je niet gewoon een USB kabeltje liggen (ipv dat dock station) ?
Mja foutje van mij, ik ben mijn GO7000 (met tomtomworks) gewend.MSalters schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:26:
[...]
Psst, 't is een Go 710. Zo'n bolle. Die hebben geen interne flash. Zonder SD kaart blijven ze in het startupscherm hangen.
Ik had laatst ook iets vreemds, net alsof ik 10x per seconde ergens op drukte op het scherm.
Hij ging steeds naar de verkeersinformatie, of trachtte die te updaten.
Algehele reset, even aan de pc hangen, updaten, en nu werkt ie gewoon weer.
Heel vaag.
[ Voor 6% gewijzigd door MarElo op 12-10-2010 21:15 ]
Ik wil tot de aanschaf van een TomTom Go Live 1000 overgaan, maar wil wel zeker weten dat ik tegelijk het juiste Brodit-montage houdertje bestel. Op de site van Brodit staat de Go Live 1000 echter (nog) nergens vermeld. Weet iemand hier of de rest van de Go modellen (zoals de 520, 520T, 720, 720T, 920 of 920T) op dezelfde manier met de houder zijn bevestigd als de 1000?
Ik heb me suf gezocht op internet, maar helaas zonder resultaat.
(Helaas weet ik geen antwoord op je vraag.)
De Go LIVE 1000 heeft een volledig vernieuwde, magnetische mount. Brodit zal dus ook een magnetische houder moeten maken.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
(http://www.tomtom.com/nl_...ive-1005-europe/index.jsp)
Op de volgende vraag richting brodit...MSalters schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:38:
De Go LIVE 1000 heeft een volledig vernieuwde, magnetische mount. Brodit zal dus ook een magnetische houder moeten maken.
I was wondering if Brodit has a passive holder for the new Tomtom GO Live 1000-series (http://www.tomtom.com/en_...tion/go-live-1000-europe/)? This navigation device uses an entirely new 'easy-click-magnetic-holder'-system and i can't seem to find a matching one in the brodit products sold on your website.
.. kwam het volgende antwoord ...
Thank you for the mail.
We hope to be ready with holders for this within one month.
Please check our web for updates.
Ik heb de 1000 dus direct besteld, plak deze de komende maand via de standaardhouder op mijn voorruit en stap daarna over op de nieuwe brodit-houder.
Dat is goed nieuws. Ik heb vandaag m'n Go1000 binnen gekregen.scorpion303 schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:02:
[...]
Op de volgende vraag richting brodit...
I was wondering if Brodit has a passive holder for the new Tomtom GO Live 1000-series (http://www.tomtom.com/en_...tion/go-live-1000-europe/)? This navigation device uses an entirely new 'easy-click-magnetic-holder'-system and i can't seem to find a matching one in the brodit products sold on your website.
.. kwam het volgende antwoord ...
Thank you for the mail.
We hope to be ready with holders for this within one month.
Please check our web for updates.
Ik heb de 1000 dus direct besteld, plak deze de komende maand via de standaardhouder op mijn voorruit en stap daarna over op de nieuwe brodit-houder.
Op de website van TomTom staat wel een Active Dock, maar daar heb je dan weer een extra usb-kabel met mini-usb aansluiting voor nodig.

http://www.tomtom.com/nl_...allation-9UCB%2E001%2E05/

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Dat mytomtom werkt nou niet echt fijn... En krijg alleen de melding dat veel onderdelen nog niet ondersteunt worden voor de 1000... Mapshare ook niet...
Is TomTom er nog niet klaar voor ofzo?
Ik heb zelf de Via Live 120. Volgens mij werkt alleen de kaartupdate nu.
De enige update die hij kan draaien is van de filtsdatabase. Weet iemand wanneer het wel gaat werken? Ding is toch al een poos op de markt?
Zag op ander forum dat de 1005 wel kaartupdate had gekregen...