Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus

Natuurlijk stiekem opgezocht.

RTFM staat voor Read The Fucking Manual.

Deze afkorting wil nog wel eens op een forum voorbij komen. Dit om aan te geven dat een gevraagde oplossing al in de documentatie van de betreffende software staat aangegeven. Kortom, een kwestie van eerst goed lezen, alvorens een vraag te stellen.

Oké gevonden in mijn documentatie: Software van TomTom GO opnieuw installeren, maar over hoe ik eventueel data kan zien op mijn SD kaart, vindt ik niets over in mijn gebruikershandleiding, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik denk dat je naar de computerboer moet rennen en voor 15 EUR een cardreader moet kopen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 20:01:
Domus

Natuurlijk stiekem opgezocht.

RTFM staat voor Read The Fucking Manual.

Deze afkorting wil nog wel eens op een forum voorbij komen. Dit om aan te geven dat een gevraagde oplossing al in de documentatie van de betreffende software staat aangegeven. Kortom, een kwestie van eerst goed lezen, alvorens een vraag te stellen.

Oké gevonden in mijn documentatie: Software van TomTom GO opnieuw installeren, maar over hoe ik eventueel data kan zien op mijn SD kaart, vindt ik niets over in mijn gebruikershandleiding, vandaar.
Het was een beetje gemeen van me (8>

Als je de TomTom Go aansluit op je pc, dan zou ie hem moeten zien alszijnde verwisselbare schijf in je Windows verkenner. Hij werkt dan zeg maar hetzelfde als een USB opslag kaartje of een externe hardeschijf. Let wel, dit werkt alleen als je Windows XP draait.

Dus stop hem in je usb, start windows verkenner, en als het goed is moet ie er dan bij staan alszijnde "verwisselbare schijf - (F ofzo).

Als je er dan op klikt kan je je bestanden zien.

[ Voor 5% gewijzigd door MacDokie op 05-07-2004 13:03 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy,

Durf het haast niet te zeggen, had als onderdeel o.a. al een SD lezer in mijn PC zitten. (werkt overigens wel traag)

--------------

Domus,

Ook onder Windows XP (gaat sneller) werkt het prima, BEDANKT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Ik heb er gisteren eentje gekocht voor mijn moeder. Voor 648 € (zie Pricewatch). In principe heeft ze alleen de Benelux maps nodig. Voor de vakantie, knal ik die Major Roads of Europe er wel ff op (de Benelux Maps mogen er wel ff af).

Had ook al die 4.21 gespot op het net. Direct ff geinstalleerd.

Ideaal ding. Hij werkt echt geweldig.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 08-07-2004 20:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 17:32

Martijn02

/* No Comment */

Voor de mensen die in hun auto een lastige ontnangst hebben is dit mischien een oplossing? (zolang de TTG externe GPS antenne niet beschikbaar is)

Re-radiating GPS Antenne
http://www.pdashop.nl/product/1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus van plan om een TomTom Go aan te schaffen en nadat ik dit topic (en een heleboel andere reviews op internet) doorgelezen had, heb ik een paar vraagjes:

* Over dat hittewerende folie in je voorruit: De één heeft er geen last van en de ander weer wel, hoe zit dit nou precies? Kun je, als je dat folie erin hebt, helemaal geen verbinding krijgen? Of is de verbinding trager? En is dat dan constant zo of alleen als je TomTom inschakeld? En wat kun je er tegen doen? Ik heb zelf de nieuwe Opel Astra.
* Over de meegeleverde SD-kaart. Die is dus 128 mb? En daar staat dus de gedetailleerde Beneluxkaart op? Het is dus aan te bevelen om een 256 mb kaart erbij te kopen als je Maps of western europe wil hebben en ze daar allebei op te gooien?
* File-informatie wordt niet meegeleverd bij dat ding? Dus het kan best zijn dat je middenin een file komt te staan als je de uitgestippelde route volgt? Of moet je voor die info weer extra betalen?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je warmtewerende vooruit is voorzien van een metaalfilm, kun je het doorgaans vergeten. In andere gevallen of ingeval van normaal getint glas, lukt het wel.

Benelux past gemakkelijk op 128Mb flashcard. Wil je echter ook de main roads of europe installen, dan heb je een 256 kaartje nodig. Wil je de detailkaarten van europa installen dan past dat zelfs nog niet op 1 GB.

Voor fileinfo mag je bij TomTom inderdaad dokken...

Verwijderd

Ok, dat heldert al weer wat op, bedankt!

Wel jammer dat je Maps of western europe erbij krijgt, ipv die beneluxkaarten :|

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 10:23 ]

Verwijderd

Nee... je krijgt standaard bij TomTom de Benelux in detail, dus op huisnummer navigeren. Verder krijg je het hoofdwegennet van europa waarmee je binnen europa van hooftwegen naar hoofdwegen kan navigeren.

Benelux is zo'n 60MB en Hoofdwegen Europa ongeveer 80.

Wil je ook in de rest van Europa in detail dan moet je Maps of Western europe aanschaffen. Echter landen als Duitsland en Frankrijk zijn per syuk al heel dik 200MB dus tel uit je winst. Je kunt echten behalve hele kaarten, ook segmenten van kaarten op je flashcard zetten van 16, 32 of 64MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal, ik had het niet goed gelezen. Maar dat je ook gedeeltes kunt installeren wist ik niet, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:12

Xtremelead

powered by E-MU

Vraagje:
Werken de Europe maps voor een normale pda ook voor tomtom GO, of zijn er speciale GO kaarten?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, dat zijn speciale kaarten...
Zijn niet uitwisselbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Laatst online: 19:12

Xtremelead

powered by E-MU

aiiii...daar was ik al bang voor :(

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
Hoi!

weet iemand of bij maps of western europe en met name in de Duitsland map ook het complete Ruhr gebied zit? Ik moet binnen korte tijd vaak op dat gebied gaan rijden.

btw: op pdastore.nl deze cd te koop voor 119 euro
als je wat goedkopers weet hoor ik dat graag! :)

Mvg....... Porto

• ChrisW
  • Niet online
porto33 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:02:
Hoi!

weet iemand of bij maps of western europe en met name in de Duitsland map ook het complete Ruhr gebied zit? Ik moet binnen korte tijd vaak op dat gebied gaan rijden.

btw: op pdastore.nl deze cd te koop voor 119 euro
als je wat goedkopers weet hoor ik dat graag! :)

Mvg....... Porto
Ik heb laatst 9 adressen in het Ruhrgebied gehad en met de Duitsland map op de TomTomGo ging het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het kaartmateriaal van heel West-Europa in het grootste detail op één SD-kaart wil plaatsen, hoe groot moet deze dan zijn? Ik hoor hierover helaas tegenstrijdige berichten. Volgens de een kan het op een kaartje van 1GB en volgens de ander heb je minimaal 4GB nodig. Kan iemand hier uitsluitsel over geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, dat gaat inderdaad niet...
Frankrijk en duitsland zijn al over de 200 mb... Dus dat wordt een lastige... Maar echt praktisch is het sowieso alsnog niet, want je moet alsnog de kaarten softwarematig de kaarten wisselen, dus ken je net zo goed twee kaartjes nemen...
Plus dat 1 gb kaarten shocking duur zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:18:
Nee, dat gaat inderdaad niet...
Frankrijk en duitsland zijn al over de 200 mb... Dus dat wordt een lastige... Maar echt praktisch is het sowieso alsnog niet, want je moet alsnog de kaarten softwarematig de kaarten wisselen, dus ken je net zo goed twee kaartjes nemen...
Plus dat 1 gb kaarten shocking duur zijn ;)
Ik heb nog geen TomTom Go, maar overweeg er een aan te schaffen. Ik weet dus nog niet precies hoe het werkt met kaartmateriaal. Wat bedoel je met softwarematig wisselen? Betekent dat als ik alles op een 1 of 2GB kaartje zou zetten, (die dingen kosten tegenwoordig niet veel meer, 95 euro voor 1GB en 200 voor 2GB) ik niet van de Dorpstraat 12 in Lutjebroek naar de Placa Catalunya in Barcelona kan navigeren zonder kaartmateriaal te verwisselen in de TomTom settings? Zou wel erg zonde zijn, dat betekent dan dat ik tot de grens moet navigeren en van daaruit weer een nieuwe route instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jij snapt hem ;)
Je moet met de hoofdwegen van europa naar de stad waar je heen wilt... Daar moet je via de software een andere kaart (spanje) selecteren, en dan kun je de ramblas, diagonale of plaça cataluña vinden ;)
óf je kunt het met de kaart van de benelux, frankrijk en spanje doen natuurlijk ;)

Zie ook mijn posts in:
http://forum.fok.nl/topic/621867

Mocht je nog twijfelen tussen wat verschillende modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zonder te spammen voor een ander forum, je moet eens gaan kijken op MijnTomTomGO Forum. Staat veel info.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, het is me nu duidelijk :) Aardige site trouwens, die mijntomtomgo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Die site is gelukkig ook kritisch.

Er zuigt niks harder dan TomTom momenteel.
Ik wou dat mn vriendin........

Werkelijk een bedrijf om te huilen.

Het apparaat is trouwens best wel goed hoor. Verdient een betere bedrijfvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de TomTom GO 700 ! Leuk apparaatje ! En ik heb er nu via USB 5 andere stemmen opgezet....Hoe kan ik deze wisselen in mijn TomTom ? Onder welk menuutje zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

voorkeuren ==> wijzig stem misschien?

Soms is het zo makkelijk allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:17:
Ik heb sinds kort de TomTom GO 700 ! Leuk apparaatje ! En ik heb er nu via USB 5 andere stemmen opgezet....Hoe kan ik deze wisselen in mijn TomTom ? Onder welk menuutje zit dat?
Naast Eva, Bram etc.............

It's a simple :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om tomtom go 300 te gebruiken als gps-ontvanger?
Dus dat je via bleutooth of usb je tomtom aan je laptop hangt en dan gps-software op je laptop hebt en dat je tomtom go 300 functioneerd als gps-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind je dat niet een beetje omslachtig?

Afgezien van het feit dat het apparaat daar ook niet voor gemaakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:28:
Vind je dat niet een beetje omslachtig?

Afgezien van het feit dat het apparaat daar ook niet voor gemaakt is...
Maar soms worden gadgets omgebouwt tot dingen waar ze niet voor bedoeld waren.
Zoals de Sony's PSP waar ze een webbrowser draaiend op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, dan voegt het ook nog eens iets toe...
In jouw voorbeeld niet... Het ís al een compleet navigatiesysteem... Waarom zou je, helemaal voor die prijs, moeilijk gaan doen met een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
MikeyMan schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:44:
Jij snapt hem ;)
Je moet met de hoofdwegen van europa naar de stad waar je heen wilt... Daar moet je via de software een andere kaart (spanje) selecteren, en dan kun je de ramblas, diagonale of plaça cataluña vinden ;)
óf je kunt het met de kaart van de benelux, frankrijk en spanje doen natuurlijk ;)

Zie ook mijn posts in:
http://forum.fok.nl/topic/621867

Mocht je nog twijfelen tussen wat verschillende modellen...
Ik heb nu meerdere malen major maps of europe gebruikt voor navigerren naar duitsland en frankrijk. Heb geen een keer hoeven overschakelen naar de kaart van de of fr. Major maps bracht me al op de goede straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Major maps wel jah... Maar als je in kleine dorpjes en straatjes moet zijn, zul je toch de detailkaarten van het land moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Er is eergisteren bekendgemaakt dat er 2 nieuwe Tom TOm Go-apparaten worden released door TomTom inc.

Het zijn de: TomTom 520, en de 720. Waar kan ik informatie vragen over deze apparaten?

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 09-06-2007 15:51 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

salimrmaf schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:39:
Er is eergisteren bekendgemaakt dat er 2 nieuwe Tom TOm Go-apparaten worden released door TomTom inc.

Het zijn de: TomTom 520, en de 720. Waar kan ik informatie vragen over deze apparaten?
Kijk ff op www.jouwnav.nl

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 09-06-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een TomTom Go 710 aangeschaft.
Gedacht wijs te zijn door direct de meegeleverde SD-Card voor Western Europe te backuppen.
Dus: alles gekopieerd naar harde schijf (via Verkenner), nieuw leeg SD kaartje in card reader,
bestanden van harde schijf naar nieuwe SD kaartje gekopieerd en TomTom gestart met nieuwe
kaartje erin.

Helaas: kaart moet worden geactiveerd, dus via www.ttcode.com productcode en apparaatcode
ingevoerd, maar het resultaat is volgens de TomTom niet geldig....

Daarna nog een backup gemaakt en restored via TomTom Home applicatie, met hetzelfde
resultaat.

Wat doe ik verkeerd?

N.B.: de originele SD kaart doet het verder nog gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:42:
Vandaag een TomTom Go 710 aangeschaft.
Gedacht wijs te zijn door direct de meegeleverde SD-Card voor Western Europe te backuppen.
Dus: alles gekopieerd naar harde schijf (via Verkenner), nieuw leeg SD kaartje in card reader,
bestanden van harde schijf naar nieuwe SD kaartje gekopieerd en TomTom gestart met nieuwe
kaartje erin.

Helaas: kaart moet worden geactiveerd, dus via www.ttcode.com productcode en apparaatcode
ingevoerd, maar het resultaat is volgens de TomTom niet geldig....

Daarna nog een backup gemaakt en restored via TomTom Home applicatie, met hetzelfde
resultaat.

Wat doe ik verkeerd?

N.B.: de originele SD kaart doet het verder nog gewoon
volgens mij staat op de website van tt een oplossing, iets met cache legen meen ik

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal, ik kwam er toevallig zojuist achter en het werkt ook nog!

http://www.tomtom.com/support/solution.php?GID=1&PID=234&SID=0&CID=95&Language=5&FID=6179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vraagje,

Ik heb een TomTom 710.

Ik ga naar Frankrijk op vakantie. Nu valt mij op dat er veel campings niet in staan onder Nuttige Plaatsen. Zijn deze ergens te downloaden?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Googlen werkt makkelijker als je weet dat "Nuttige Plaatsen" meestal wordt afgekort tot POI.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

MSalters schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:36:
Googlen werkt makkelijker als je weet dat "Nuttige Plaatsen" meestal wordt afgekort tot POI.
Inderdaad. Thanx voor de tip. :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
Ik ben zo stom geweest om mijn orginele TomTom-SD kaartje te formatteren, helaas heb ik geen back-up hiervan. Weet iemand waar ik de systeem bestanden van een TomTom Go 300 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De systeembestanden zijn niet zo'n probleem; HOME biedt je die ter download aan (automatisch, tenzij je dat uitgezet hebt). De map is een ander verhaal. Nu kun je natuurlijk zeggen dat die map sowieso al een oude map was, zonder MapShare etctera, en dat je gewoon een nieuwe koopt. Dan is dat probleem ook meteen opgelost. Verder is een stem wel handig, maar ook dat is te downloaden via HOME.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
De map had ik nog, maar de systeem bestanden werkte niet, maar ik heb van iemand de bestanden gekregen en nu werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb hier een tomtom go 710 op m'n buro van een collega. SD kaartje van 1gb wat erin zat was nogal vol dus had collega een 2gb kaartje gekocht. Via tomtom home backup getrokken en via kaartlezer erop gezet (tomtom home wilde dit niet doen, vond 't niet goed dat er een andere SD kaart in zat)
.Echter nu begint dat ding om activatie te vragen.
Kan ik dit zomaar doen? Ik neem aan dat die kaart al is geactiveerd en dat dat maar 1 keer mag.
Of heb ik het overzetten naar de nieuwe SD kaart niet handig aangepakt?

Edit: Never mind, ben er al uit. Activeren kan vaker zolang het maar op hetzelfde apparaat is.

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 17-04-2008 16:47 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 16-09 14:48
Ben nu bezig om mijn TomTom met de N82 te verbinden via Bluetooth. De verbinding wordt prima gelegd, en kan het telefoonboek ook makkelijk overzetten. Echter als ik via GPRS/UMTS HD traffic wil binnenhalen zegt TomTom dat hij verbinding moet hebben met een mobiele telefoon... terwijl hij dat al heeft.. Heb het ook met een Sony K610i geprobeerd (die volgens de website van tomtom moet werken.. maar helaas zelfde probleem.. Heeft iemand hetzelfde ondervonden en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Je HD Traffic receiver voor de GO wordt via USB aangesloten, daar heb je geen telefoon meer voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Je zit denk ik bij de oude Tomtom traffic te kijken, niet de HD traffic. Die had inderdaad een GPRS verbinding nodig, als je je telefoonboek over kunt zetten wil dat nog niet zeggen dat je een dataverbinding hebt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 16-09 14:48
Nee dat klopt, maar tomtom geeft wel aan dat er een dataverbinding is, tenminste de eerste keer. Vervolgens dus niet meer. En opzich kan je dus gewoon HD traffic ontvangen via UMTS/GPRS.. heb dus niet zo'n speciale ontvanger voor nodig. Maar niemand een idee dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:14

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Vandaag komt de koerier deze TomTom ophalen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KciYUqigMy2ayI8g9kTjwXqS/full.jpg

Heeft iemand ooit dit scherm gehad?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zondagskindje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:40:
[afbeelding]

Afgaande op dat rode kruis en dat schijfje linksonder, zou ik zeggen dat de interne schijf / geheugen kaart kapot is. Aangezien hij al terug gaat naar TomTom, vraag ik me af wat de toegevoegde waarde van je vraag is. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik ben nieuwsgierig wat de oorzaak er van is dat de TT zichzelf wil gaan formatteren.
Als iemand het zelfde euvel heeft gehad, zou diegene misschien vertellen hoe dit probleem tot stand is gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zondagskindje op 03-07-2008 14:37 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
't Is een 910. Als daar iets echt fout gaat, dan kun je niet de SD kaart eruit halen en ergens anders formatten. Als hij zichzelf formatteert, dan kun je tenminste vanuit HOME weer een restore doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb sinds kort een GO 720, en heb de NavCore8 erop gezet (via TTH), samen met de laatste 720 kaarten.
Ik wil echter de 805 kaarten erop zetten, ivm advanced lane guidance en IQ. Vind het op zich geen probleem om deze te kopen voor 80 euro.

Hier staan instructies om ze te kopen voor de 730 serie en deze via TTH te laten installeren.
N.a.v. deze instructies zit ik met enkele vragen voordat ik ze wil uitproberen:

- Werkt deze methode nog steeds?
- Kan ik alle data van de 720 veilig backuppen (via windows explorer bijv) en later evt terugzetten als dit nodig is?
- Als dit niet werkt, wat is de beste manier om mijn 720 te restoren?

En wellicht is dit niet het goede forum voor dit soort vragen, wat is een goede grote TomTom community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Zondagskindje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:40:
[afbeelding]

Dit is toch geen abnormaal scherm? Wil gewoon zeggen dat hij aan het schrijven is op de kaart, en dat je hem dus beter niet kan loskoppelen van de dock. Niets om je zorgen over te maken.

Andere vraag: Ik beschik over een zelfgemaakte databank met meer dan 5000 records in (tankstations, supermarkten, starbucks, ...), allemaal geregistreerd in categoriën (food, Drinks, Petrol, ...). Deze bevatten een naam, breedte- en lengtegraad (in decimalen). Momenteel worden ze gebruikt om op een Google Maps pagina weer te geven (zo kan je oa zien welke starbucks op de weg ligt naar je bestemming).

Nu wilde ik hier allemaal POI's voor aanmaken, gesorteerd per categorie. De records uit de databank halen is op zich geen probleem, maar hoe krijg je ze in hemelsnaam in .ov2 formaat? het is geen pure tekst in deze bestanden. Via POIEdit zou ik ze eventueel in XML kunnen aanleveren, maar is zou ze liever vanaf mijn website downloadbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05
QuarK schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:03:
Ik heb sinds kort een GO 720, en heb de NavCore8 erop gezet (via TTH), samen met de laatste 720 kaarten.
Ik wil echter de 805 kaarten erop zetten, ivm advanced lane guidance en IQ. Vind het op zich geen probleem om deze te kopen voor 80 euro.

Hier staan instructies om ze te kopen voor de 730 serie en deze via TTH te laten installeren.
N.a.v. deze instructies zit ik met enkele vragen voordat ik ze wil uitproberen:

- Werkt deze methode nog steeds?
- Kan ik alle data van de 720 veilig backuppen (via windows explorer bijv) en later evt terugzetten als dit nodig is?
- Als dit niet werkt, wat is de beste manier om mijn 720 te restoren?

En wellicht is dit niet het goede forum voor dit soort vragen, wat is een goede grote TomTom community?
paar dagen geleden nog, dan is de update fout gegaan, gewoon weer aan je dock koppelen en de update er met de hand via Home opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ik zit even met het volgende. Dit lijkt mij het meest verstandige topic.

Ik heb als cadeau aan mijn ouders een TomTom730 gegeven met een losse HD Traffic kabel. Nu is mij bij Halfords verteld dat bij aanschaf van de HD Traffic kabel je meer functies hebt dan de standaard RDS-TMC kabel (door het HD-traffic gebeuren).

Ik wil nu echter alleen instellen om alleen gebruik te maken van de RDS-TMC functie zonder HD Traffic. Gezien de hoeveelheid km die zij rijden is het niet lonend om een abo af te sluiten. HD traffic kunnen zij altijd los activeren (Ook al zit er 6 maanden gratis abo bij).

Vanavond was ik weer bij mijn ouders. Maar op een of andere manier krijg ik het RDS/TMC gedeelte niet aan de praat. Heb de TomTom nog niet aan een PC gehangen, aangezien dat volgens de TomTom site alleen voor HD Traffic noodzakelijk is.

Iemand een suggestie wat te doen of waar nog te kijken?

Zat te twijfel om het apparaat om het apparaat om te wissen voor de HD-Traffic versie waar de TMC module in-/bij zit? Of toch maar gewoon de HD-Traffic kabel ruilen voor een TMC kabel?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ik snap je laatste vraag niet helemaal. De GO 730 bestaat niet in TMC of HDT versies. Er is een model GO 730, en die wordt soms verkocht met een TMC of HDT ontvanger. De HDT ontvanger onvangt meer en betere verkeersinformatie, dat heeft Halford je correct gemeld.

Jij hebt dus geen TMC ontvanger, dus TMC informatie ga je niet ontvangen. Ik weet ook niet waar je de HDT ontvanger zomaar zou kunnen ruilen voor een TMC ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bartgabriels schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:10:
[...]

Dit is toch geen abnormaal scherm? Wil gewoon zeggen dat hij aan het schrijven is op de kaart, en dat je hem dus beter niet kan loskoppelen van de dock. Niets om je zorgen over te maken.

Andere vraag: Ik beschik over een zelfgemaakte databank met meer dan 5000 records in (tankstations, supermarkten, starbucks, ...), allemaal geregistreerd in categoriën (food, Drinks, Petrol, ...). Deze bevatten een naam, breedte- en lengtegraad (in decimalen). Momenteel worden ze gebruikt om op een Google Maps pagina weer te geven (zo kan je oa zien welke starbucks op de weg ligt naar je bestemming).

Nu wilde ik hier allemaal POI's voor aanmaken, gesorteerd per categorie. De records uit de databank halen is op zich geen probleem, maar hoe krijg je ze in hemelsnaam in .ov2 formaat? het is geen pure tekst in deze bestanden. Via POIEdit zou ik ze eventueel in XML kunnen aanleveren, maar is zou ze liever vanaf mijn website downloadbaar maken.
Dit is dus wel een abnormaal scherm.
Zo abnormaal dat er een nieuwe schijf in is gegaan.
(dit als ter informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik heb de tomtom 930 HD.
Wanneer ik een route instel dan krijg ik wel de flitspalen te zien en ook wanneer ik een maximumsnelheid overtreft, maar ik krijg hiervoor geen waarschuwing te horen. Bij de tomtom one hoor ik dit wel.

Ik heb al een computerstem gekozen en ook gekeken naar het menu (beheer np's>waarschuw nabij np), maar daar zie ik daar geen np voor de flitspalen. Herkent iemand deze probleem?

De flitspalen zitten standaard al in de tomtom geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
Black Piet schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:48:
Ik zit even met het volgende. Dit lijkt mij het meest verstandige topic.

Ik heb als cadeau aan mijn ouders een TomTom730 gegeven met een losse HD Traffic kabel. Nu is mij bij Halfords verteld dat bij aanschaf van de HD Traffic kabel je meer functies hebt dan de standaard RDS-TMC kabel (door het HD-traffic gebeuren).

Ik wil nu echter alleen instellen om alleen gebruik te maken van de RDS-TMC functie zonder HD Traffic. Gezien de hoeveelheid km die zij rijden is het niet lonend om een abo af te sluiten. HD traffic kunnen zij altijd los activeren (Ook al zit er 6 maanden gratis abo bij).

Vanavond was ik weer bij mijn ouders. Maar op een of andere manier krijg ik het RDS/TMC gedeelte niet aan de praat. Heb de TomTom nog niet aan een PC gehangen, aangezien dat volgens de TomTom site alleen voor HD Traffic noodzakelijk is.

Iemand een suggestie wat te doen of waar nog te kijken?

Zat te twijfel om het apparaat om het apparaat om te wissen voor de HD-Traffic versie waar de TMC module in-/bij zit? Of toch maar gewoon de HD-Traffic kabel ruilen voor een TMC kabel?
Het is inderdaad zo dat er een TMC en een HDT versie is. Als je alleen van de TMC gebruik wilt maken moet je de TomTom Go 730T versie aanschaffen.

By the way een apart forum voor de nieuwste TomTom versie lijkt mij ook een strak plan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
d-one schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:05:
Ik heb de tomtom 930 HD.
Wanneer ik een route instel dan krijg ik wel de flitspalen te zien en ook wanneer ik een maximumsnelheid overtreft, maar ik krijg hiervoor geen waarschuwing te horen. Bij de tomtom one hoor ik dit wel.

Ik heb al een computerstem gekozen en ook gekeken naar het menu (beheer np's>waarschuw nabij np), maar daar zie ik daar geen np voor de flitspalen. Herkent iemand deze probleem?

De flitspalen zitten standaard al in de tomtom geinstalleerd.
Ik had gisteren precies hetzelfde, wat je moet doen is in je auto zitten met de TT aangesloten aan je HDT. Als het lampje blauw is kan je hem configureren onder TT Plus services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Heeft iemand voor mij de standaard instellingen van stem-voorkeuren als je een computerstem hebt geselecteerd? Welke zijn nou aangevinkt? Alvast bedankt. by the way, ik heb een TT Go 730 HDT.

[ Voor 11% gewijzigd door haroldso op 27-07-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
haroldso schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:30:
Het is inderdaad zo dat er een TMC en een HDT versie is. Als je alleen van de TMC gebruik wilt maken moet je de TomTom Go 730T versie aanschaffen.

By the way een apart forum voor de nieuwste TomTom versie lijkt mij ook een strak plan.....
Ben er gister overigens uit gekomen! Bleek dat de RDS-TMC signaal niet geintegreerd is in het HD-traffic kabel. Verkoper had me niet volledig ingelicht.
Heb nu een losse RDS-TMC kabel gekocht. In totaal heb ik nu evenveel betaald als een HD-traffic pakket met alle kabels erbij.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 20:51

theezeefje

Poehee

Ik heb op mijn tomtom GO 730 navcore v8.010 draaien.

Op diverse plekken zie ik info over v8.011, echter krijg ik deze niet aangeboden via tomtom home.

iemand een idee hoe dit kan ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
theezeefje schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:52:
Ik heb op mijn tomtom GO 730 navcore v8.010 draaien.

Op diverse plekken zie ik info over v8.011, echter krijg ik deze niet aangeboden via tomtom home.

iemand een idee hoe dit kan ?
Ik heb ook nog de v8.010 draaien. Ik las het volgende op internet:

Navcore V8.011 is een orginele via tthome uitgegeven (ONBEWERKTE) Navcore.
Als je die update doet naar V8.011 zal er weer een hoop , op je tommie , NIET werken.

Dus aan de ene kant ben ik blij dat ik nog niet versie 8.011 heb draaien ;) .

[ Voor 25% gewijzigd door haroldso op 28-07-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb via TT Home versie 8.011 kunnen downloaden (zie eerder in dit topic), maar die is terug getrokken door TT. Dat was idd ellende, omdat mijn HD traffic niet meer werkte (overigens ook niet met 8.010), Ik ben weer terug naar Navcore7, naar volle tevredenheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
pven schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:42:
Ik heb via TT Home versie 8.011 kunnen downloaden (zie eerder in dit topic), maar die is terug getrokken door TT. Dat was idd ellende, omdat mijn HD traffic niet meer werkte (overigens ook niet met 8.010), Ik ben weer terug naar Navcore7, naar volle tevredenheid. :)
Dat is raar, want ik heb pas de TT Go 730 gekocht met HDT en versie 8.010 en het werkt perfect.
Was namelijk ook al voorgeinstalleerd op de TT.

[ Voor 6% gewijzigd door haroldso op 28-07-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een TT One XL HD Traffic, daarvan heeft TT bevestigd dat die net werkt met Navcore8. Wel jammer dat ze er zo lang over doen om een werkende Navcore8 voor TT te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Iemand enig idee hoe je die 6 maanden free trial van HD Traffic inschakelt? Heb een Go 930 HD Traffic gekocht maar hoe je je 6 maanden krijgt, zoals vermeld op de (gesealde) doos, staat nergens.. Had eigenlijk een kaartje ofzo verwacht, of dat íe het gewoon gelijk zou doen. Dus niet... :S

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mijn pda met tomtom7 ben ik beu, vooral teveel kabels te onhandig, losse gps / pda veel te veel stukjes, en ik moet de kabels leggen want de batterijen worden oud.

Dus een nieuwe navigatie of nieuwe pda, tegenwoordig heb ik een leuke gsm met calender etc, Nokia E51, voor het echte werk heb ik vaak een laptop / pc in de buurt.

Dus denk ik aan een losse tomtom.

Er loopt nog tot dinsdag een promotie in de makro hier in België die licht is aangepast wegens uitputting.

Wat is er nog beschikbaar

TomTom Go 720 T -> 249 euro
TomTom Go 920 T -> 299 euro

Het zijn inderdaad 2 "oude" modellen die end of sale gaan.

Maar is het echt de meerprijs waard om een x30 serie te kopen ?

Is het verschil tussen 7x0 & 9x0 groot, wat ik lees is een afstandsbediening en EPT, kaarten van de us (is niet nodig) ?

Zover ik zie zit er op de x30 reeks enkel IQ routers en Lane Assist extra, en een ander kleurtje ?

Wat zouden jullie doen ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Check even de doos van de x20, of dit modellen zijn met kaartgarantie. Dan krijg je eenmalig een gratis HOME download. Inderdaad, bij die map zitten geen IQ routes en gezien het prijsverschil zou ik dat ook negeren. De 920 heeft dubbel zoveel geheugen als de 720, maar daar heb je eigenlijk alleen wat aan als je er MP3s op wil zetten. Plus, een 2GB SD kaartje kost geen 50 euro en daar kun je ook MP3s van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

MSalters schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:56:
Check even de doos van de x20, of dit modellen zijn met kaartgarantie. Dan krijg je eenmalig een gratis HOME download. Inderdaad, bij die map zitten geen IQ routes en gezien het prijsverschil zou ik dat ook negeren. De 920 heeft dubbel zoveel geheugen als de 720, maar daar heb je eigenlijk alleen wat aan als je er MP3s op wil zetten. Plus, een 2GB SD kaartje kost geen 50 euro en daar kun je ook MP3s van spelen.
Maar voor de rest dat EPT is dat marketing of is dat de meerprijs waard ?
Die bt remote is ook niet echt wauw.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag mensen,

ik heb me nu al een paar dagen beziggehouden met mijn tomtom go 710 te voorzien van de laatste dingen. momenteel staat er navcore 8.011 op en western and central europe 805. op. alles blijkt goed te werken maar wel een paar vraagjes...

elke keer ik hem uitschakel en terug wil gebruiken krijg ik handjes van tomtom met tromgeroffel en dan de gele balk die volloopt. pas daarna kom ik in het programma terecht.

mijn computerstem kan ik af en toe eens testen in het spraakmenu maar ik kan er geen gebruik van maken tijdens het navigeren.

heeft er iemand ervaring met deze problemen? zoja, is er iets aan te doen?

groeten

spiesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
carnager schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:32:
Iemand enig idee hoe je die 6 maanden free trial van HD Traffic inschakelt? Heb een Go 930 HD Traffic gekocht maar hoe je je 6 maanden krijgt, zoals vermeld op de (gesealde) doos, staat nergens.. Had eigenlijk een kaartje ofzo verwacht, of dat íe het gewoon gelijk zou doen. Dus niet... :S
Als het goed is moet die het meteen al doen. Wel even je een TT account aanmaken op de internet site en invoeren in je TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

haroldso schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:34:
[...]
Als het goed is moet die het meteen al doen. Wel even je een TT account aanmaken op de internet site en invoeren in je TT.
Mja, heb gistermorgen maar met tomtom gebeld want ondanks dat ik een account had gemaakt en ingevoerd op tomtom bleef hij het niet doen. In de namiddag begon het te werken, al krijg ik nu bij tomtom services weer iets dat account niet goed is qua username/password, ondanks dat ik het al meermaals gecheckt en gecontroleerd heb. Maargoed, hd-traffic werkt iig.. Op de tomtom site staat mn vraag nog op research... Straks maar s testen of alles het vandaag gaat goen.. ;]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Misschien wel serverproblemen bij TT. Had ik de vorige keer ook last van. Kreeg ik ook zo'n foutmelding toen ik wou updaten via TT Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:18:
ik heb me nu al een paar dagen beziggehouden met mijn tomtom go 710 te voorzien van de laatste dingen. momenteel staat er navcore 8.011 op en western and central europe 805. op. alles blijkt goed te werken maar wel een paar vraagjes...

elke keer ik hem uitschakel en terug wil gebruiken krijg ik handjes van tomtom met tromgeroffel en dan de gele balk die volloopt. pas daarna kom ik in het programma terecht.
Dat is je TomTom die boot. Net zoals een PC draait een TomTom een Operating System (Linux) en dat start niet instantaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

haroldso schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:39:
Misschien wel serverproblemen bij TT. Had ik de vorige keer ook last van. Kreeg ik ook zo'n foutmelding toen ik wou updaten via TT Home.
Kan zijn ja.. Situatie gister is verder onderanderd gebleven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Ik heb momenteel problemen dat ik mijn TT account gegevens niet kan invoeren in mijn navigatiesysteem. Hij komt dan met een foutmelding dat mijn inloggegevens niet kloppen, en dat terwijl ik dezelfde gegevens gebruik om op de TT website in te loggen. Heeft iemand misschien dezelfde problemen, en heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb de TT Go 730 HD Traffic. Terugzetten naar fabrieksinstellingen mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je wel GSM-ontvangst? Mijn TT geeft soortgelijke problemen als ik geen (goede) ontvangst heb, als ik dan buiten ben of dicht bij het raam dan werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
GSM ontvangst heb ik wel, want het blauwe lampje brand en ik heb ook genoeg satalietjes. Het probleem is dat ik niet gebruik kan maken van de plus-diensten van TomTom, zoals bijvoorbeeld het weer etc., omdat hij via mijn navigatiesysteem mijn inlognaam en password niet accepteerd. Ik heb ook al TomTom support gecontact, maar nog geen antwoord teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

haroldso schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:09:
Ik heb momenteel problemen dat ik mijn TT account gegevens niet kan invoeren in mijn navigatiesysteem. Hij komt dan met een foutmelding dat mijn inloggegevens niet kloppen, en dat terwijl ik dezelfde gegevens gebruik om op de TT website in te loggen. Heeft iemand misschien dezelfde problemen, en heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb de TT Go 730 HD Traffic. Terugzetten naar fabrieksinstellingen mocht niet baten.
Ik heb exact hetzelfde, nu al gedurende een week..
Bij tomtom staat de status nog altijd op 'research'.
GSM ontvangst is top: helemaal vol bereik.
NB Eerst wilde HD traffic niet en de normale tomtom plusservices (weerbericht o.a.) wilden wel.. Maar sinds HD traffic het is gaan doen werken dus die plusservices niet meer met inderdaad het username/wachtwoord probleem, welke identiek zijn aan wat ik op de tomtom site gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
carnager schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:14:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, nu al gedurende een week..
Bij tomtom staat de status nog altijd op 'research'.
GSM ontvangst is top: helemaal vol bereik.
NB Eerst wilde HD traffic niet en de normale tomtom plusservices (weerbericht o.a.) wilden wel.. Maar sinds HD traffic het is gaan doen werken dus die plusservices niet meer met inderdaad het username/wachtwoord probleem, welke identiek zijn aan wat ik op de tomtom site gebruik.
Ik heb al contact gehad met TomTom en zij hebben mij de clear-flash tool opgestuurd die ik moest gaan toepassen, maar helaas zonder resultaat. Ik kon alle instellingen weer opnieuw gaan doen, maar het probleem blijft. Het gekke is dat in het begin alles het gewoon deed, maar sinds deze week niet meer. Ik heb maar weer de vraag gesteld aan TomTom dat hun oplossing niet werkt. Nu maar hopen dat zij wel met een goede oplossing komen. Ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ik hou je wel op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

haroldso schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:00:
[...]
Ik heb al contact gehad met TomTom en zij hebben mij de clear-flash tool opgestuurd die ik moest gaan toepassen, maar helaas zonder resultaat. Ik kon alle instellingen weer opnieuw gaan doen, maar het probleem blijft. Het gekke is dat in het begin alles het gewoon deed, maar sinds deze week niet meer. Ik heb maar weer de vraag gesteld aan TomTom dat hun oplossing niet werkt. Nu maar hopen dat zij wel met een goede oplossing komen. Ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ik hou je wel op de hoogte...
Ja, ze hebben mij al eens min of meer hetzelfde laten doen door op de reset knop onderop de tomtom te duwen een halve minuut.. Kon ik ook alle instellingen weer opnieuw invoeren. Zonder het gewenste resultaat, helaas..
Status is nog altijd 'in research' volgens de site.

On a side-note: HD-traffic werkt wel ècht super hoor! :D

[ Voor 3% gewijzigd door carnager op 19-08-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
carnager schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:08:
[...]

Ja, ze hebben mij al eens min of meer hetzelfde laten doen door op de reset knop onderop de tomtom te duwen een halve minuut.. Kon ik ook alle instellingen weer opnieuw invoeren. Zonder het gewenste resultaat, helaas..
Status is nog altijd 'in research' volgens de site.

On a side-note: HD-traffic werkt wel ècht super hoor! :D
Dat klopt, echt super! Als ons probleem is opgelost ben ik ook een reuze tevreden gebruiker van mijn TomTom Go 730 HDT. Superapparaat! Ik had hiervoor de Navigon 7110, maar deze TomTom is toch een hogere klasse.

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Tomtom is blijkbaar aan het rommelen geweest met m'n account..
Op de tomtom heb ik nu, naast hd traffic, weer het weerbericht en buddys terug.
Zoals het hoort, zegmaar.

MAAR: Als ik naar buddys ga en ik wil het vernieuwen of een buddy toevoegen, dan zegt-ie dat ik me nog niet heb aangemeld op tomtom plus.. Wat dus wel degelijk het geval is. Lijkt bijna wel of de tomtom een soort schijn-account aanspreekt in plaats van mijn normale account. Ongeacht of ik het nogmaals instel... :S

Wat ik ook merk, deze moderne tomtom weigert pertinent een bepaalde binnendoor-route die ik al jaren rijd te plannen. Ongeacht hoe vaak ik hem alternatieven laat berekenen, hij blijft me er omheen leiden.. Enkel als ik onderweg ben en 2 automatische herberekeningen heb gehad en het écht niet meer anders kan, gaat hij de binnendoor route oppakken. Scheelt toch anderhalve kilometer op de kortst berekende route en is pakweg even snel als de snelst berekende route..
Jammer dat de groenkakkers dat kennelijk toch voor elkaar hebben gekregen, want m'n antieke tomtom software op pda plande wel netjes die binnendoor-route! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
Ja die van mij doet het ook weer...eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mij lijkt de volgende vraag wel goed passen in dit topic.

M'n oom heeft al iets meer dan een jaar een Go 910. Hij is er erg tevreden over, tot een maand geleden. Hij weigert gewoonweg een fix te vinden. Resetten hebben we al zeker 10x gedaan, zonder resultaat. Daarna heb ik em maar aan de pc gehangen met TTHome. De Quick-Fix update uitgevoerd, netjes herstart, maar nee. Het maakt helaas niks uit. We lieten hem ook een half uur buiten, geen resultaat. Via Google kan ik weinig vinden over mensen die hetzelfde probleem hebben (laat staan een oplossing).

Nu is mijn vraag, is ie domweg stuk? Lijkt mij persoonlijk vreemd, aangezien hij altijd in een hoesje zit en hij werkelijk nooit is gevallen. Het probleem is dan ook gewoon opeens gekomen, niet na het verrichten van een handeling of iets dergelijks.

Iemand...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mogelijk zou een compleet nieuwe installatie kunnen helpen alsmede een update naar de laatste versie van de software 7.162 meen ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Guardian Angel op 29-08-2008 22:47 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Guardian Angel schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:45:
Mogelijk zou een compleet nieuwe installatie kunnen helpen alsmede een update naar de laatste versie van de software 7.162 meen ik.
Oh damn, vergeten erbij te zetten, hij heeft al de nieuwste versie, 7.162 inderdaad. :)

App. 7.162
Besturingssysteem: 2327
GPS v. 1.21
Opstart 4.8600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat zijn inderdaad de laatste officiële versies. Ik zou de kaarten etc. met de hand dus niet via TTHOME veiligstellen en daarna weer vanaf de CD herinst6alleren. Mogelijk helpt dit.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Thanks Guardian Angel, zal morgen ff naar em toegaan. Hij zit echt thuis nu te mokken omdat ie dat ding echt nodig heeft. :P

Maar het veiligstellen van de kaarten..? Ben zelf niet al te bekend met TomTom, heb niet eens een navi.. Bedoel je gewoon via Mijn Computer een kopie van de 910 HDD maken en dan gewoon tijdelijk bewaren op de Pc HDD, en na de herinstallatie weer terugplaatsen op de 910 HDD..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, alles gewoon kopieëren voor de zekerheid. Daarna de HD formateren en de kaart(en) etc. opnieuw vanaf de CD installeren. Heb dit zelf nog nooit gedaan dus garantie tot aan het einde van dit bericht.

Kijk ook eens op http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showforum=40 misschien zijn er topics met hetzelfde probleem. Anders registreren en vragen.

TT is nogal tricky met de software en die moet je dus sowieso downloaden om de laatste versie 7.162 te hebben. Standaard werd het ding met een oudere versie uitgeleverd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stappenplan dus (ik wil dat ding echt niet slopen, vandaar):

- Reservekopie maken van de HDD.
- 910 HDD formateren (met welk programma? Gewoon via Windows, een programma zoals Partition Manager, of misschien de TT CD..?)
- Kaarten via de CD van TT opnieuw installeren.
- Einde.

Dus mijn enige vraag voordat ik aan de missie begin, waarmee moet ik em een format geven..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Sorry, maar dat gaat niet helpen. De fix van een TomTom staat los van de kaarten. De fix wordt gedetecteerd in de Sirf GPS chip; de kaart wordt gebruikt op de CPU voor de wegen. Je kunt dus ook zonder probleem een fix krijgen in Frankrijk met een Benelux kaart.

Maar je kunt gewoon terug naar de leverancier, en een beroep doen op wettelijke garantie (zie de talrijke SG topics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd, ben er zelf ook achtergekomen dat een herinstallatie niks uit heeft gemaakt. ;( Tja, voor die wettelijke garantie gaat m'n oom het maar zelf doen, want dat kan hij zelf prima regelen. :)

Maar de vreemde vraag is, hoe komt het dat hij gewoon geen fix kan detecteren opeens. Want er is echt helemaal niks met het apparaatje gebeurd.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik heb te maken met een heus dilemma!

Ik ga een TomTom aanschaffen, maar nu kan ik ineens een Go 910 van een vriend kopen. Hier zit alles op en aan, namelijk de kaarten van West- en Centraal Europa, Canada en de VS. Daarnaast een afstandsbediening, raamsteun, oplader auto, cradle voor de pc en hieraan zit ook weer een oplader. Er zit 20 GB harde schijf in, dus ik kan er veel kaarten op kwijt (zonder er een map af te gooien)
De TomTom Go 910 komt uit 2006 en kost me rond de 165 euries.

Ik kan ook de nieuwste TomTom One 4th Edition kiezen. Dit is dus nieuwste, er zit een kaart op van West-Europa, een raamsteun en een oplader voor in de auto. Er zit 1 GB geheugen in dus beperkt met het aantal kaarten.
De TomTom One 4th Edtion kost 199 euries.

Ik heb de 910 geprobeerd en ik vond dat hij wat vaker signaalverlies had dan de ONE 3e editie en dat het (her)berekenen van de route een stukje trager is.
Daarnaast is de 910 natuurlijk een beetje verouderd (2006) en een stuk groter, maar zitten hier wel wat meer opties op.

Mijn vraag... ik kan niet kiezen en twijfel heel erg.

Zijn er echt keiharde argumenten waarom ik een van de twee juist WEL of NIET moet nemen? En wat zijn de ervaringen van jullie?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!!!!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De 910 is duidelijk de betere. De GO serie is altijd duurder en beter dan de ONE serie. Het verschil tussen de verschillende generaties zit'm in kleine details, vaak kostenbesparingen (De originele GO moest nog 799 euro kosten).
Echter, één belangrijk verschil is de kaart. De ONE heeft de nieuwste kaart (eventueel via een gratis HOME download). Een nieuwe kaart voor de 910 kost al momenteel zo'n 90 euro. Zonder nieuwe kaarten heb je ook geen MapShare.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik heb zojuist een testrit gemaakt met de Go 910 en het viel me op dat hij af en toe signaal verlies had, dit is echter maar een fractie van een seconde. Kan misschien ook aan de software liggen of ligt dit puur aan een GPSfix die ik er op moet zetten (dat had ik namelijk nog niet gedaan)?
Verder vond ik dat hij de route snel opnieuw berekende, dus daar geen klachten over.

Ik heb ook even naar mijn kaart versie en softwareversie gekeken. Er staat wel een nieuwe TomTom-versie 7 op, maar de kaartversie is inderdaad de versie die GEEN mapshare ondersteunt (v6.xx).

Als ik een up-to-date versie wil dan kost me dat dus de prijs van de GO 910 en 99,95 voor een nieuwe update van de kaart!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nieuwe kaarten kosten soms maar de helft bij TT, om de zoveel tijd is er wel een actie.

Ik heb nog geen uitval gehad met mijn 910 en daarnaast zou het niets uit mogen maken. In tunnels gaat het ding vrolijk verder met de aanwijzingen.

Ik heb het ding nu 2 jaar en hij werkt probleemloos. De FM transmitter (voor draadloos naar je autoradio) is absoluut weggegooid geld. Ik sluit hem direct op de AUX van de radio aan en heb dan voor een dag of wat muziek op de HD staan.

Mapshare wordt volgens TT-Home bijgewerkt, ik heb tenminste 25000 mapshares geïnstalleerd staan dus dat lijkt goed te gaan.

De enkele keer dat mijn kaart achterliep merkte ik dat direct, kwestie van óók naar de borden kijken, TT is een hulpmiddel.

ARME AOW’er

Pagina: 1 2 3 4 Laatste