5.1 geluid en winamp

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Na een paar uur zoeken en proberen begin ik inmiddels een beetje wanhopig te worden. Ik heb gisteren een goedkoop 5.1 setje gekocht en ben er in beginsel best tevreden mee.

Nu wil ik graag mp3tjes afspelen, maar dan wel met 5.1 geluid. Ik weet dat MP3 stereo is, maar stereo klinkt niet over mijn kleine speakertjes.

Als ik een mp3tje afspeel in WMP9 dan krijg ik het gewenste resultaat. In Winamp echter niet. Diverse plugins geprobeert en niet een doet wat ik wil (Misschien Dee3 wel, maar die zorgt voor een CPU load van 100%).

Nu is mijn probleem dat ik echt een hekel heb aan WMP en die het liefst van mijn computer gooi. Vraag ik nou echt iets onmogelijks van Winamp? Of heeft iemand misschien een oplossing?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Echt 5.1 geluid kan niet met mp3, je kan het wel over alle 5 speakers + subwoofer afspelen door WinAmp op DirectSound te zetten in je prefs. Ik had hetzelfde probleem half jaar geleden, was er met 3 minuten Googlen achter toen, voortaan iets langer zoeken dus :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Gebruik de search! Dit is al 1000x gevraagd!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Werkt niet, op directsound zetten.
Ik heb ook dat probleem, maar nooit aandacht aan geschonken. Maar als het opgelost kan worden graag. Maar als ik hem op direct sound zet dan blijft het 2.1.
Terwijl het zelfde mp3tje in wmp9 wel 5.1 doet.

Verwijderd

Probeer eens Allow hardware acceleration aan te zette bij winamp

• Op.Lijntje
Probeer het eens met WMP9 en hoor het verschil. Helaas is dat niet met worden uit te leggen maar Directsound is niet de oplossing.

Edit: ow jee, opeens allemaal reacties :*)

Bovenstaande zei Mister I ook al (gelukkig, ben ik niet alleen)
Hardware accelaration doet het ook niet
UTFS heeft geen zin als die een time-out geeft, natuurlijk heb ik een hoop topics gelezen, maar nergens gevonden wat ik zocht. Als je die wel kan vinden houd ik me aanbevolen.

[ Voor 57% gewijzigd door Op.Lijntje op 25-03-2004 20:21 ]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:16:
Probeer eens Allow hardware acceleration aan te zette bij winamp
Nope

Gelukt. Ff pc opnieuw opstarten en het werkt

[ Voor 12% gewijzigd door Mister I op 25-03-2004 20:19 ]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

2nra schreef op 25 maart 2004 @ 20:17:
Probeer het eens met WMP9 en hoor het verschil. Helaas is dat niet met worden uit te leggen maar Directsound is niet de oplossing.
Reboot pc en het werkt ;)

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Mister I schreef op 25 maart 2004 @ 20:12:
Werkt niet, op directsound zetten.
Ik heb ook dat probleem, maar nooit aandacht aan geschonken. Maar als het opgelost kan worden graag. Maar als ik hem op direct sound zet dan blijft het 2.1.
Terwijl het zelfde mp3tje in wmp9 wel 5.1 doet.
Wel ff WinAmp opnieuw starten he.

• Op.Lijntje
Mister I schreef op 25 maart 2004 @ 20:18:
[...]

Nope

Gelukt. Ff pc opnieuw opstarten en het werkt
dat ga ik ook ens proberen....

• Op.Lijntje
Het lijkt er nu een beetje op. Helaas verre van het resultaat wat ik uit WMP krijg.

• Op.Lijntje
de plugin DFX (helaas niet gratis) lost mijn probleem op.

• scorpie
  • Laatst online: 12:04

scorpie

Supra Addict

Hmmz ik heb al heel lang hetzelfde probleem en dacht dat het aan de drivers lag.
Met 10x Windows 2000 installeren met dezelfde drivers gaf 2x goed resultaat.. dacht dus dat ik echt psycho aan het worden was.

Maargoed, met dit truukje blijkt het ook niet te werken.. snap er nu helemaal de ballen van :/

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

2nra schreef op 25 maart 2004 @ 20:17:

Edit: ow jee, opeens allemaal reacties :*)

Bovenstaande zei Mister I ook al (gelukkig, ben ik niet alleen)
Hardware accelaration doet het ook niet
UTFS heeft geen zin als die een time-out geeft, natuurlijk heb ik een hoop topics gelezen, maar nergens gevonden wat ik zocht. Als je die wel kan vinden houd ik me aanbevolen.
offtopic:
timeout krijg je als je naar "5.1" zoekt, met een punt er in dus. heel raar :?

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:27
@ThaHandy: je moet 5.1 ook tussen " " zetten. "5.1" dus, dan doet ie het wel.

Verder heb ik hetzelfde probleem, maar hardware acceleration lost niets op. Ik heb een asus p4b533-e mobo met C-media 8738 onboard... iemand nog meer ideeen

• Zeus
  • Laatst online: 13:58
Dat c-media ding in winamp? Mij is het niet gelukt. Ik had er vroeger ook een, in windows media player kreeg ik 5.0 geluid, toen L\R van center en sub omgedraaid, waardoor ik 4.1 geluid kreeg. In het afspeelprogramma wat bij de driver zat moest ik de L\R weer omdraaien naar orginele stand en kreeg ik wel normaal 5.1 geluid.
In winamp is het mij nooit gelukt, diverse drivers geprobeerd, niets hielp. Sindsdien heb ik maar windows media player gebruikt x_X.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 heeft 8738 en doet het volgende :

In je CMI Drivers/mixer je Speakers op 5.1 zetten en daarna ook nog eens in Windows zelf bij ehh Sounds ofzo je weet wel Speaker Icoontje in Configuratiescherm ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:27
thnx nero355 geniaal.
T klinkt inderdaad voor geen reet zoals 2nra al zei, maar goed.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dirickteur schreef op 28 maart 2004 @ 22:48:
thnx nero355 geniaal.
T klinkt inderdaad voor geen reet zoals 2nra al zei, maar goed.
Dus het is nu opgelost ??

* nero355 vindt het woordje "geniaal" verdacht op sarcasme lijken sinds dit iets is dat je gewoon zowiezo doet ................ ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1