Toon posts:

Kan geen verbinding maken met mijn andere PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met PC1 geen verbinding maken met mijn andere PC2 via de 5-poorts Switch.
Pingen lukt wel, hij ziet de PC2 ook wel, ik heb de harde schijf gedeeld van PC2....ze hebben dezelfde werkgroepnaam ....maar ik kan niet binnen komen rara hoe kan dit nou.......

Foutmelding : Werkgroep is niet toegankelijk U heeft niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron uhhhhh?

MIS IK HIER IETS ? Ik heb al van alles geprobeerd

OS : WAN <-- Cable router/Switch --> Sweex Switch --> (PC1 Windows XP)
.............................................................|......... --> (PC2 Windows XP)

Wie wil mij helpen, ik heb bij lokaal beveiligingsbeleid op pc2 staan bij de optie : Deze computer vanaf het netwerk benaderen --> is leeg (Ik denk dat het hieraan ligt)

Thanks !!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

U heeft niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron <-- lijkt me duidelijk
maak op allebij de pc's dezelfde gebruikersaccounts aan, dan werkt het wel

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik ook getest werkt ook niet......

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

XP home???

dan moet je zorgen dat je pro krijgt....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is allebei XP-pro SP1

Verwijderd

Eenvoudig delen in xp inschakelen (staat ie standaard al) ip adres bij voorkeur handmatig invoeren 192.168.1.X bijv. Firewall uitzetten. Schijven delen en aanvinken dat de gebruikers de bestanden mogen wijzigen.

Zou moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:24:
Foutmelding : Werkgroep is niet toegankelijk U heeft niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron uhhhhh?
Wat patrick1984 zegt is correct,
maar wat het ook wel zou kunnen zijn is het volgende:
Ik heb hier thuis een netwerk van 2 PC's een server. Om met mijn PC (XP Home) op de 2de PC (XP Pro) te raken, moet ik eerst een account aanmaken op de XP Pro PC, zoals die op mijn PC staat. Dus zelfde User en Pass.
Omgekeerd is dit niet vereist (van XP pro naar Home).
Volgens mij is dit een instelling in XP Pro, maar ik ben er nog altijd niet uit wat.

Gebruik misschien ook de search even wil je?
-> [rml][ WinXP] Share probleem, XP Home => XP Pro werkt niet[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 23:02 . Reden: Search gebruiken... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd wat ik gelezen heb in de andere topic maar niets schijnt ook maar te werken, ik kan niet op PC2 komen andersom vraagt ie nu wel om een gebruikersnaam en wachtwoord ? 8)7 ik wordt een beetje moedeloos ervan.

Verwijderd

Topicstarter
Wel nu het is gelukt........WAAREMPEL !!!!! _/-\o_

Bij de optie Lokale beveiligingsinstellingen--> Lokaal beleid --> Toewijzing van gebruik-->Deze computer benaderen vanaf het netwerk--> hier stond niets in (heb ik geschreven in het begin van de topic) heb ik iedereen toegankelijk gemaakt.

En het werkt nu wel dus , oja de optie eenvoudig delen van bestanden staat uit !

Bedankt mensen voor jullie hulp !!!!!!

DEZE TOPIC IS NU GESLOTEN :*)
Pagina: 1