Toon posts:

KM4M-L Socket A VIA KM400 met S-ATA?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

In de loop van volgende week wil ik een DivX box gaan bouwen maar heb een vraag over dit moederbord: KM4M-L Socket A VIA KM400.

Heeft dit moederboord nou S-ATA ja of nee? Op ieder plaatje zie ik van die S-ATA connectors, maar bij de specificaties staat er niets over S-ATA. De verschillende winkels die ik gemaild heb zeggen dat het bordje ook geen S-ATA heeft.

Toch blijf ik erg twijfelen, wand die S-ATA aansluitingen zullen er niet voor Jan-Joker zitten, toch?

Heeft iemand dit bordje toevallig? Of durft iemand het met 100% zekerheid te zeggen?

In ieder geval alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ivo

Specificaties van het bordje:
KM4M-L Socket A VIA KM400

Foto van het bordje:
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1077541245.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 14:32 ]

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07
Het staat er niet bij, dus ga er maar van uit dat het er niet op zit. Misschien dat dit een ander model betreft.

Als je op de MSI-site kijkt, zie je dat er een nieuw bord uit is, de KM4AM-L, deze heeft dus wél S-ATA. Dat is dus het verschil. De KM4M-L heeft dit waarschijnlijk niet, ze hebben gewoon dezelfde afbeelding gebruikt :)

[ Voor 50% gewijzigd door Jester op 25-03-2004 14:38 . Reden: toevoeging ]

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Topicstarter
Verrek, ik zie het!

Bedankt.

Topic kan dicht...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dat was ook mijn eerste gedachte, maar er staat "KM4M" boven de AGP slot B)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb het KM4M-L bordje als serverboard aangeschaft, de S-ATA aansluitingen zitten er nieteens op gesoldeerd. Verder ondersteund de southbridge (VT8235) nieteens S-ATA, dus al zouden de aansluitingen erop zitten, en je zou het met een BIOS-hack kunnen enable-en, dan nog zou het niet werken.

Kortom, bordjes zijn hetzelfde echter de southbridge is anders

KM4AM-L --> VT8237

Meer hardwareinfo heb ik wel op aanvraag via dit topic ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.via.com.tw/en/images/Products/ApolloChipsets/VT8235_chart_L.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.via.com.tw/en/images/Products/ApolloChipsets/vt8237_blkdiagram_L.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Richard op 25-03-2004 15:15 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dat MSI bordje een beetje lekker?

Nu denk ik dit bordje aan te schaffen: Asus A7V8X-MX LAN ViaKT400 ATA133 DDR333 Audio.

Of is dat MSN bord beter?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:11:
Werkt dat MSI bordje een beetje lekker?

Nu denk ik dit bordje aan te schaffen: Asus A7V8X-MX LAN ViaKT400 ATA133 DDR333 Audio.

Of is dat MS[I] bord beter?
De Asus is ietsjes duurder, de north/southbridge & alle functionaliteiten zijn hetzelfde dus het is meer een kwestie van eigen "smaak" of vertrouwen. Mijn MSI bordje draait rete stabiel met BIOS 1.4. Ik ben zelf ook helemaal pro MSI, veel mensen ook niet wegens de brakke condensators in het verleden (echter toen heb ik ook geen problemen gehad). Website en nederlandse ondersteuning is perfect. Je moet dus echt zelf kijken wat je Pro's en con's zijn, verder raadt ik ook Pro's & Con's (AMD) Mobo's rond de €50 even aan te lezen.

Collega heeft ook een KM4M-L aangekocht op mijn aanraden, ook zeer tevreden + stabiel.

20*350ZO45°

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan toch ook van Gigabyte hetzelfde bord krijgen? De 7VM400MFP en dan zag ik net weer een variant de 7VM400AMF. Wat het allemaal inhoud vraag me niet qua verschillen maar er zit wel Firewire op en S-ATA en meer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:X

Anyway, je hebt het antwoord gekregen. Dit loopt uit op een "Welke moet ik nemen?" vraag. Hier is de FAQ van dit subforum duidelijk over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.