Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar een case ...

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe case. Momenteel heb ik een AOpen midi tower. Er zit een DVD-ROM, CD-RW drive in, een 20GB Maxtor HD, een diskette drive en 2 Maxtor 40GB HDs die op een PCI RAID controller hangen.

Vanbinnen is het nu een wirwar van stroom- en data kabels en is alles maar moeilijk bereikbaar. 't is zelfs zo erg dat mijn 20GB HD er los in zit (shame on me).

Mits ik niet veel verstand heb van wet er zoals goed is op de case markt, richt ik me tot jullie.

Ik zoek een case die zorgt voor een goede koeling (geen waterkoeling of zo), een soort lades voor mijn schijven / drives in te steken en waar er een voorziening is zodat die kabels niet zo rondslingeren. Zo is alles makkelijk bereikbaar. (nu moet ik alle kabels lostrekken om aan m'n RAM latjes te gerakene bijvoorbeeld).

Leuk zou ook zijn als die case niet veel geluid maakt (niet teveel gezoem of geratel door trillingen e.d.). Een stille voeding zou ook mooi meegenomen zijn ^^

Wat zouden jullie me aanraden ?

Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 09:13 . Reden: klein editje ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07
Mijn aopen H600b bevalt me prima. Lekker ruim van binnen, genoeg ruimte voor koeling en zeer gunstig geprijst.

Hangt denk ik ook heel erg af van je budget en hoe mooi ie moet zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door olof op 25-03-2004 09:15 ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:51
Wat is je budget?

Mischien moet je gewoon eens rondkijken op de (grotere) internetshops, daar vind je namelijk erg mooie exemplaren :9~

..:: ::..

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 15:50

SilencerNL

No remorse

Moet je eens gaan rond kijken voor de wat grotere kasten. Deze 'big towers' hebben veel meer ruimte om je HDD's in op te bergen, en zijn ook makkelijk te koelen. Ook kan je de overgebleven ruimte gebruiken om de wirwar aan kabels weg te werken.

Don't dream your life, live your dreams!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02

World Citizen

FreeReef.nl

Kijk eens bij

www.alternate.nl
www.gistron.com
www.......... enz

daa hebben ze heel veel kasten staan en als je dan een mooien ziet. zoek je bij google een review meestal hebben ze die wel

suc6

Persoonlijk zou ik net zoals altied weer voor een Lian-Li gaan maar dan moet je budget wel groot zijn

FreeReef.nl

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
Kijk eens naar de H700 serie van Aopen. Zijn flinke kasten met mega veel ruimte. Ik heb ook al een tijdje zo'n kast op het oog, maar heb geen centjes.

Verwijderd

Als je geld hebt kun je kijken naar de Thermaltake Xaser III,

Die heeft ruimte voor 6 schijven, drie CD-rom Bays. Volgens mij kosten ze nu ongeveer €140 ,-

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

je kan ook kijken naar de Coolermaster Preatorian :D
die heb ik nu :D en die wordt mooi straks! :D

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:51
Hayfork schreef op 25 maart 2004 @ 10:53:
en die wordt mooi straks! :D
Waarom word die straks pas mooi?? Hij is nu toch al mooi? :o

..:: ::..

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

off: Hij wordt straks pas mooi omdat ik hem straks pas ga modden... hij is inderdaad al mooi maar dan wordt hij NOG mooier... :D

btw: leuke is dat ik hem gratis heb

[ Voor 17% gewijzigd door Hayfork op 25-03-2004 10:58 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Antec Sonata
Het is een mooi kastje, met schuiven voor de HDD's en CD/DVD's en hij is fluisterstil. Een ander groot voordeel is dat er een 380W Antec Truepower voeding inzit, dus dat is dan echt waar voor je geld!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02

World Citizen

FreeReef.nl

aangezien we toch voorbeelden gaan geven van kasten komt mijn standaart "Beste kast die ik ooit heb gekocht" weer naar boven

Ik zou gaan voor de Lian-Li PC 71. ja het kost 200 euro maar in mijn ogen heb je dan ook wat.

ik zal je de detail sparen maar het is de moeite waard om er een review over te lezen mits je hem al niet te duur vind.

FreeReef.nl

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:58
Ook wel een goede optie voor jouw doel is Chieftec. Kijk maar eens op http://www.chieftec.de/?p...m=3005&k_id=1&language=uk

• ikman
  • Laatst online: 10-11 13:34
een chenbro gaming bomb misschien?
wel ronde kabels gebruiken anders word het een zooitje
en ziet er leuk uit, met of zonder window, somes een beetje klein.

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik ga zelf de Antec 1080AMG bestellen.
Formaat zit tussen de miditower en bigtower in, dus niet zo lomp groot als een bigtower maar net iets meer ruimte dan in een miditower, perfect voor mij dus!

Verder passen er 5 casefans in (3 standaard) en zit er een 430 watt voeding in. Drives en alles kan je in- en uitschuiven, dus ook prima lijkt me.

PSN: Arienix

Verwijderd

Topicstarter
Die Antec Sonata lijkt me wel wat :)

Verwijderd

ikman schreef op 25 maart 2004 @ 11:34:
een chenbro gaming bomb misschien?
wel ronde kabels gebruiken anders word het een zooitje
en ziet er leuk uit, met of zonder window, somes een beetje klein.
Chenbro Gaming Bomb aka Chenbro Xpider is inderdaad een goeie optie (vind ik). Je hebt er denk ik wel alle ruimte in die je nodig hebt. Tenzij je echt je schijven erin wil stoppen met een soort van ladesysteem.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=43025
Niet duur, stylish en veel ruimte!

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

hoeveel heb je te besteden??

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz... tot 175 €. 200 € en meer vind is me misschien toch wel iets teveel.

• Orion84
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://www.kingwin.nl

mooie alu kastjes, stuk goedkoper dan Lian-Li. Met simpel bevestigings systeem voor 5 1/4" drives (schroefloos), trilvrije HD ophanging door rubbertjes rond schroeven. standaard drie casefans, met regelaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 25-03-2004 14:13 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jack
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 11:00:
Het is een mooi kastje, met schuiven voor de HDD's en CD/DVD's en hij is fluisterstil. Een ander groot voordeel is dat er een 380W Antec Truepower voeding inzit, dus dat is dan echt waar voor je geld!
jep ik ben het met CorteX1337 eens mooie stille kast met veel (HD) ruimte...
voldoet volgens mij wel aan jouw eisen

[Specs]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Derek Vinyard schreef op 25 maart 2004 @ 09:49:
Kijk eens naar de H700 serie van Aopen. Zijn flinke kasten met mega veel ruimte. Ik heb ook al een tijdje zo'n kast op het oog, maar heb geen centjes.
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 10:07:
Als je geld hebt kun je kijken naar de Thermaltake Xaser III,

Die heeft ruimte voor 6 schijven, drie CD-rom Bays. Volgens mij kosten ze nu ongeveer €140 ,-
xzoticate schreef op 25 maart 2004 @ 11:09:
Ook wel een goede optie voor jouw doel is Chieftec. Kijk maar eens op http://www.chieftec.de/?p...m=3005&k_id=1&language=uk
Chi3F schreef op 25 maart 2004 @ 12:53:
Ik ga zelf de Antec 1080AMG bestellen.
Formaat zit tussen de miditower en bigtower in, dus niet zo lomp groot als een bigtower maar net iets meer ruimte dan in een miditower, perfect voor mij dus!

Verder passen er 5 casefans in (3 standaard) en zit er een 430 watt voeding in. Drives en alles kan je in- en uitschuiven, dus ook prima lijkt me.
Sorry voor het aantal Quotes maar hierboven staan naar mijn mening zo'n beetje de beste kasten die er te koop zijn :Y) 8)

* nero355 heeft een Antec 1035B II trouwens ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:44

blaatschaaap

schaap

www.freezinghardware.nl
staan mooie cases =)

blaap

• ikman
  • Laatst online: 10-11 13:34
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:00:
[...]

Chenbro Gaming Bomb aka Chenbro Xpider is inderdaad een goeie optie (vind ik). Je hebt er denk ik wel alle ruimte in die je nodig hebt. Tenzij je echt je schijven erin wil stoppen met een soort van ladesysteem.
zeker, 4 hdd drivebays in een rek die je uit de kast kan schuiven, 1 fdd drivebay daar onder nog een extra hdd drivebay en 4 cdrom drivebays die heel mooi te stealthen zijn.

en behoorlijk wat koel capersiteit met een 12cm achter en 9,2cm voor

http://www.chenbro.com.tw...duct.jsp?p=1&s=102&pid=54

en in 4 kleuren te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door ikman op 25-03-2004 14:45 ]

Verwijderd

Helemaal mee eens, heerlijk stille kast en het grote voordeel is dat je je hd's er van de zijkant inschuift, sluit makkelijk aan en zo! _/-\o_

Zie ook de review bij Ome Tom.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Aangezien dit niet over casemoding gaat past dit beter in Overige Hardware.

[CME] -> [OH]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn allemaal leuke cases :)

Misschien toch maar voor de Sonata gaan, gezien die blijkbaar het stilste is ^^

Bedankt voor jullie meningen.

Verwijderd

Ik ben zelf ook naar een nieuw kast aan het uitkijken.
Die chenbro leek me wel wat er is ruimte voor 2 grote coolers (al eerder beschreven) grote coolers zijn meestal stiller dan kleine coolers.

mooie screw-less systeem + tomshardware 2003 editor´s choice + quiet operation.

check ook http://www.chenbro.com.tw...al/Special_gamingbomb.jsp

en dan moet je met je muis over dat gamingbom edemo gaan krijg je flash te zien kan je de kast van alle kante bekijken :Y)

niet duur maar er zit geen voeding bij

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:38:
Misschien toch maar voor de Sonata gaan, gezien die blijkbaar het stilste is ^^
Lees dit nog ff door, dat stille vast erg mee/tegen:
Iva_Bigone in "Sweex Whisper behuizing: Kopen of niet?"

Verwijderd

Ik heb:

Xp2600+ @ 11.5x200 =2300mhz
2X 256 DDR400
1X 20 gig schijf
1X 120 gig
1X dvbrandertje
1X dvdspeler
Gf4 ti4200
4 casefans...

Heb nu een Qtec 550W (Me noname 300W voldeed niet, en wist der toen vrij weinig vanaf :P) maar die is veel te luidruchtig..
Welke Voeding zou voldoende zijn voor mijn systeempje, die ZEER stil is, en toch ook voor redelijke airflow zorgt?

Ik d8 zal aan een 350W A-open (de Volt-lijnen zijn vrijwel identiek/hoger als mijn huidige Q-tec)....zit nl ook 1X 120 mm fan in..

Edit: Whahahah sorry, post ik in verkeerde topic... :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 16:13 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zou gaan voor de Nexus Breeze, hij is volledig geruisloos, en ziet er ontzettend lekker uit :D

http://www.nexustek.nl/breeze.htm

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Ja ik zou ook gaan voor de nexus breeze,...€160 euro.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 09:12:
Ik zoek een case die zorgt voor een goede koeling (geen waterkoeling of zo), een soort lades voor mijn schijven / drives in te steken en waar er een voorziening is zodat die kabels niet zo rondslingeren. Zo is alles makkelijk bereikbaar. (nu moet ik alle kabels lostrekken om aan m'n RAM latjes te gerakene bijvoorbeeld).

Leuk zou ook zijn als die case niet veel geluid maakt (niet teveel gezoem of geratel door trillingen e.d.). Een stille voeding zou ook mooi meegenomen zijn ^^
Wellicht moet je (als je budget het toelaat) ook even naar de nieuwe Lian-Li cases kijken. Uit diverse tests blijkt maar weer dat ze toch wel de stilste kasten maken en meestal ook nog een paar graden koeler zijn dan vergelijkbare kasten, aangezien ze helemaal van aluminium zijn en o.a. een goede air flow (let op de 12cm fan links voor en rechts naast de CPU). En ze zijn lekker opgeruimd (zie plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://images.gruntville.com/images/hardware/lianli_v1100/v1100/LL36.jpg

Zie ook dit topic: [rml][ Cases] Lian-Li haar nieuwe lijn, V1000/V2100, nws/ervaring?[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 19-07-2004 12:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Waar stel je een case best op voor de beste airflow ?
Ik heb mijn case momenteel op een soort rekje gezet dat aan de muur hangt in een hoek, op zo'n 1.60m

De rede hiervoor is om zo weinig mogelijk stof erin te krijgen, maar dat hielp blijkbaar niet.

Ik kan me voorstellen dat zulke case (Lian Li hierboven) daar niet thuishoort owv de fans.

Die rounded cables zijn precies een zegen kwestie orde in de case :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 15:05 ]

Verwijderd

Heb nu Antec Sonata:
In 1 woord --> GEWELDIG :D
Stevig, handig systeem voor hdd, weinig sound etc!

Verwijderd

als je op zoek bent naar veel ruimte zou je eens kunnen kijken naar een yeong yang cube kost wel wat maar is wel waar voor je geld

Verwijderd

Orion84 schreef op 25 maart 2004 @ 14:13:
http://www.kingwin.nl

mooie alu kastjes, stuk goedkoper dan Lian-Li. Met simpel bevestigings systeem voor 5 1/4" drives (schroefloos), trilvrije HD ophanging door rubbertjes rond schroeven. standaard drie casefans, met regelaar.
Hmmm, heb je ergens een site waar ze die kasten verkopen?
Want ze zijn wel mooi!
:D

Edit: Prijzen zijn zo rond de €100,-
Mij te duur af!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:31 ]

Verwijderd

Tsja, de V1000 is misschien nogal lastig leverbaar, maar persoonlijk ben ik hélemaal verlievt geworden op m'n Lian-Li PC75, een IMMENS ding, met een HEEL erg makkelijk berijkbare drivekooi. Voor de powerkabels is er érg veel ruimte achter de moederbordplaat langs, ik laat ze d'r gewoon onder vallen, en rechtsonderin haal ik ze te voorschijn, en sluit ze aan op m'n raptors.

De kast is érg stil, het enige wat misschien mist is een kant-en-klare mogelijkheid om ook de achterste 2 standaard (vrij stille) fans óók langzamer te laten draaien, maar die starten ook nog op 5V, dus dat is geen probleem. De voorste 2 zitten wel op een simpele RPM controller.

Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_376.jpg

Overigens: W-ATX ondersteuning, ja, het is écht een server case.
Pagina: 1