modem word niet herkent

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:06
Probleem: modem werkt niet.

Ik plaats een nieuwe modem in een pc, waarvan ik zeker weet dat deze werkt, maar windows herkent de modem niet.
Ik heb ook al andere modems getest maar deze werkten ook niet.
Nu heb ik een driver gedownload voor precies dat serienr. maar windows ziet niet dat dat een geldige driver is.

Wat ik al gedaan heb is:
- geprobeerd onder bestaande OS, WinME
- Windows 2000 erover gezet, ook weer proberen te installeren
- verschillende PCI sloten geprobeerd
offtopic:
- bijna gek worden 8)7

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

een modem in een ide slot??? je zult pci bedoelen denk ik. heb je al een ander pci slot geprobeerd? geeft hij in apparaatbeheer wel een apparaat met uitroepteken aan, zo nee dan is je pci slot gaar.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zolang je zegt welk modem is dit puur een mededeling...

En je hebt verschillende PCI sloten geprobeerd. ;)

{signature}

• WOrange
newpegasus schreef op 24 maart 2004 @ 20:02:
een modem in een ide slot??? je zult pci bedoelen denk ik. heb je al een ander pci slot geprobeerd? geeft hij in apparaatbeheer wel een apparaat met uitroepteken aan, zo nee dan is je pci slot gaar.
Pci ja, sorry.
Ik heb hem dus in verschillende pci sloten geprobeerd.
Hij wordt wel weergegeven in apparaatbeheer: PCI Simple Communications Controller.
Het gaat om een 56k modem van Creative V92.

• newpegasus

newpegasus

Hertog

kijk met aida32 eens als het echt een creative v92 is. als het wel klopt dan staat er misschien wel een link naar de driver download. (is wel eens in aida32) zo niet dan staan hier misschien drivers die het wel doen:

www.driverguide.com

via apparaatbeheer en dan op die pci simple blabla, stuurprogramma opnieuw installeren en dan de map waarin je de driver hebt gezet aanklikken. maar dit wist je zelf ook wel denk ik.

misschien dat deze werkt: http://members.driverguid...detail.php?driverid=87002

[ Voor 10% gewijzigd door newpegasus op 24-03-2004 20:15 ]

• WOrange
newpegasus schreef op 24 maart 2004 @ 20:11:
kijk met aida32 eens als het echt een creative v92 is. als het wel klopt dan staat er misschien wel een link naar de driver download. (is wel eens in aida32) zo niet dan staan hier misschien drivers die het wel doen:

www.driverguide.com

via apparaatbeheer en dan op die pci simple blabla, stuurprogramma opnieuw installeren en dan de map waarin je de driver hebt gezet aanklikken. maar dit wist je zelf ook wel denk ik.
Sorry, maar ik weet niet wat aida32 is.
offtopic:
kom maar op met commentaar mbt eigen inzicht, krijg ik hier nl wel vaker.

De driver is ook afkomstig van www.driverguide.com.

Ik heb ook andere modems er in getest, deze werkten ook niet, dat zegt ook al wel iets toch?
Is het mogelijk dat dit een hardware probleem is?
Ik heb nl. ook niet veel zin om hier dagen aan te besteden (pc is niet van mij >:) )

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ik heb net mijn vorige post geedit, probeer die link eens. maar voor dat je dat doet moet je eerst weten welke modem het nu echt is, daarvoor hebben wij het programma aida32. dit programma laat precies zien wat er allemaal in je computer zit. dan weet je dus zeker dat het een creative v92 is, snapt u? aida32 is te downloaden op: www.aida32.hu

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:26
Ja maar...
Als het modem in apparaatbeheer staat, dan heet windows 'm toch wèl herkend?

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ja maar windows heeft klaarblijkelijk niet de goede driver om het ding aan te sturen. vandaar dat ik het verstandig vind om eerst te kijken welk modem het nu echt is voordat hij zomaar allerlei drivers gaat proberen.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

zetje01 schreef op 24 maart 2004 @ 20:19:
Ja maar...
Als het modem in apparaatbeheer staat, dan heet windows 'm toch wèl herkend?
Waarschijnlijk ziet windows aan het Device ID dat het een "PCI Simple Communications Controller" is, maar dat wil niet zeggen dat het modem is herkent. Veel PCI modems bestaan uit twee delen. Een "COM" poort en het modem. Als die "COM" poort is geïnstallerd zal het modem herkent worden. Maar hier heb je dus wel de originele drivers voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 24-03-2004 20:24 ]

• WOrange
newpegasus schreef op 24 maart 2004 @ 20:17:
ik heb net mijn vorige post geedit, probeer die link eens. maar voor dat je dat doet moet je eerst weten welke modem het nu echt is, daarvoor hebben wij het programma aida32. dit programma laat precies zien wat er allemaal in je computer zit. dan weet je dus zeker dat het een creative v92 is, snapt u? aida32 is te downloaden op: www.aida32.hu
De link heb ik geprobeerd, tevergeefs.
Ook heb ik gekeken in Aida32, die gaf AT&T LT Winmodem aan, ook gezocht naar drivers, maar wil niet echt.

• newpegasus

newpegasus

Hertog

als aida32 aangeeft dat het een At&T LT winmodem is, dan kan je daar van op aan. ik denk dat drivers vinden nu niet meer zo moeilijk is? ik zal straks eens voor je kijken. voor windows me of???

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Heb je in de bios 1 of andere optie aan zoals; disable modem?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

w_beens schreef op 24 maart 2004 @ 20:54:
[...]

De link heb ik geprobeerd, tevergeefs.
Ook heb ik gekeken in Aida32, die gaf AT&T LT Winmodem aan, ook gezocht naar drivers, maar wil niet echt.
Met die LT Winmodem heb ik ook weleens gezeik gehad ja. Maar daar heb ik de drivers hier wel voor liggen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
1 open de kast
2 verwijder de modem
3 noteer alle gegevens die op de modem staan (vooral op de chip)
4 ga dan naar druiverguide.com met de gegevens van de chip,
likt dit niet, dan ben ik bang dat we hier eens moeten helpen met zoeken.

(alle gegevens van de chip zijn van belang, vooral met rockwell/conexant)

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ik heb nu deze drivers gevonden: AT&T LT winmodem staat er dus probeer het eens:
http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-495RG5.html

werkt ook dit niet dan probeer idd maar eens wat vierkant hierboven zei.

• WOrange
Ik heb de pc nu even terug gebracht (is van de buren) want ze hebben hem deze week even nodig om te typen.
Als ik hem weer onder handen krijg dan zal ik jullie adviezen opvolgen.

Ik had ook al drivers gedownload van AT&T maar die werkten ook niet.
Erg vreemd probleem!

Tot zover nog bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door WOrange op 24-03-2004 22:36 ]

Verwijderd

Nog wat, het is een creative modem. Ga naar de site www.creative.com en kijk even op de kaart wat voor SN daar staat. Dan type je die in, en vind je alle drivers voor dit typenummer. Dit moet dan zeker weten goed komen. Het is nu gewoon het probleem dat je de verkeerde drivers hebt voor de kaart en daarom niet werkt. Good luck.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als het een conexant chippie is, check dan even welk type chip (HSF of HCF) je hebt.

http://www.conexant.com/support

Download de juiste drivers dan maar, en vertel me dan maar of het je gelukt is. :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet gewoon de juiste drivers installeren. Volgens mij is het een softmodem. en daar zit echt een zooi aan drivers bij. Een standaard modem driver is niet voldoende. Heb je geen cdrom met drivers erbij gehad?

• WOrange
Noork schreef op 24 maart 2004 @ 22:46:
Je moet gewoon de juiste drivers installeren. Volgens mij is het een softmodem. en daar zit echt een zooi aan drivers bij. Een standaard modem driver is niet voldoende. Heb je geen cdrom met drivers erbij gehad?
Jazeker.
Eerst zat er Windows ME op toen heb ik het geprobeerd met de cd-rom daarna Windows 2000 geïnstalleerd en ook de drivers van de cd-rom proberen te halen maar het werkte niet.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
w_beens schreef op 24 maart 2004 @ 23:27:
[...]

Jazeker.
Eerst zat er Windows ME op toen heb ik het geprobeerd met de cd-rom daarna Windows 2000 geïnstalleerd en ook de drivers van de cd-rom proberen te halen maar het werkte niet.
Ach ja, dan zullen het wel geen w2k drivers zijn. Gewoon even bovenstaande tips opvolgen voor identificatie van de modem en dan de juiste drivers downloaden en installeren die wel zijn geschikt voor w2k.

• WOrange
Noork schreef op 24 maart 2004 @ 23:36:
[...]

Ach ja, dan zullen het wel geen w2k drivers zijn. Gewoon even bovenstaande tips opvolgen voor identificatie van de modem en dan de juiste drivers downloaden en installeren die wel zijn geschikt voor w2k.
Daar zie ik het verschil nog wel tussen hoor.
Zo'n simpel probleem is het helaas niet.

Pagina: 1