Toon posts:

Beide lichtjes aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik een nieuwe mobo, dvd spelers en videokaart in me PC gezet. Hij doet het gewoon maar bij mijn kast branden nu 2 van de 2 lampjes, en dit was volgens mij eerst maar 1 van de 2. De bovenste brande altijd al hier staat een plaatje van een lampje bij, de tweede die dus sinds kort bron staat een plaatje van een blikje of een batterij bij. Deze bron soms hele tijd, soms een klein beetje, en heeeel soms ook niet (zoals vroeger) Merk van me kast weet ik niet, voeding is "Powerman" de voeding zat al in de kast.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je het niet gewoon over je hdd-acitiviteits LED?
Het is doodnormaal dat een hdd niet de hele tijd evenveel belast is...

Misschien zat die LED eerst verkeerd om aangesloten en werkt daarom nooit. Hoe dan ook heb je het nu juist goed gedaan. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 24-03-2004 16:29 ]

{signature}

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 21:35

Felyrion

goodgoan!

mja, dit lijkt me gewoon de hdd-activity led.. die hoort te doen wat jij zegt, dus ik zou me niet teveel zorgen maken ;)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
Het kan niet iets zijn van dat er te weinig stroom is uit de voeding? Daar was ik ff bang voor, alles doet het wel prima op af en toe het feit dat alles wat langzamer gaat (terwijl de hardware beter is) , maar dan heb ik het over installers en windows wat gewoon heel traag word.

Verwijderd

op een pc kast zitten altijd 2 LED-lampjes om de status aan te geven; de power-LED en de HDD-activity-LED

de power-LED brandt altijd als de pc aan is
de HDD-LED brandt alleen als de harde schijf gebruikt wordt

om te zorgen dat de LEDs goed werken (zoals ze horen te werken dus), zou je op de website van de fabrikant of in de handleiding van je moederbord kunnen kijken hoe de aansluitingen op het moederbord precies zitten voor deze lampjes; vervolgens gewoon het goede draadje van de kast op de juiste aansluiting duwen, en dan werkt ie =)

succes

Verwijderd

Voorbeeld van harddisk-led:
http://www.alltests.de/ha...trixmidi/powerswitch1.jpg

Als het ledje altijd brand of je hebt ook problemen dat de drives niet herkend wordt:
Je hebt net een DVD-speler ingebouwd. Hierdoor heb je waarschijnlijk de drives niet op elkaar ingesteld. Voor ATA geldt namelijk dat op 1 kabel - apparaten aangesloten kunnen worden, maar dat deze dan wel ieder een apart ID moet krijgen. De ene moet dan op master, de andere op slave. Check hiervoor de sticker/aanduiding op de drives om te weten hoe je de jumpers moet zetten. Ook moet de drive dan op de juiste aansluiting van de kabel aangesloten worden.
Zie ook: Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?

Maar aangezien de configuratie blijkbaar gewoon functioneerd is het gewoon je HDD-led die af en toe oplicht door activiteit van je computer. Dit kan oa. komen doordat je allerlei processen op de achtergrond hebt lopen die gebruik maken van je harddisk (of dvdspeler). Een schoolvoorbeeld daarvan zijn bijvoorbeeld share-/downloadprogramma's en virusscanners.

Niet echt een CME vraagje wegens de grote indicatie dat het om de HDD led gaat in een standaard situatie. Move Casemodding & Elektronica > Opslagmedia & I/O Controllers

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 13:24

boesOne

meuh

Als je HDD led constant aan is heb je het kabeltje verkeerd om aangeloten ! :)

edit>
Mmz.. ik meen dat toch echt gedaan te hebben met het HDD led kabeltje in mijn case.. eens testen vanavond.. :)

[ Voor 44% gewijzigd door boesOne op 25-03-2004 10:34 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
-boesOne- schreef op 24 maart 2004 @ 20:19:
Als je HDD led constant aan is heb je het kabeltje verkeerd om aangeloten ! :)
Ten eerste is het topic was al opgelost, ten tweede is dit pertinent onwaar.
Een LED is een Diode (daarom de D van LED) en doet dus geen energie door als hij verkeerd om is aangesloten.

{signature}

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

NielZ

Casual

Een IDE kabel kún je niet eens verkeerdom doen (of je moet wel heel lomp duwen :p), maar volgens mij is het wel bij floppy's zo. Die kabel kun je namelijk wel verkeerdom doen, en dan blijft het lampje ook branden. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Pagina: 1