Toon posts:

Sigma 28-200

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ga begin volgende maand een Nikon D70 aankopen. Ik ben nu nog op zoek naar een degelijke lens. Het grote meerendeel van mijn geld gaat in de D70 zelf, dus ik heb niet echt veel meer over ...

Ik dacht aan de Sigma 28-200/3,5-5,6 AF Macro Aspherical Compact . De Sigma 28-300 kreeg tussen 200 en 300mm slechte kwaliteit, daarom de 28-200.

Is dit een goede lens met een AF die snel genoeg is voor spotten?

Bedankt!

Rutger
(EBBR_spotter) 8)

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wat is je buget?

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Topicstarter
Rond de € 1300.

Ik zou de D70 bij Budgetwinkel.nl willen kopen, en de rest in Duitsland.

Groeten,
Rutger

Verwijderd

Kijk dit vind ik nu echt onzin. Je koopt een fantastische body, maar je hebt geen geld voor objectieven. Heb deze vergelijking al eerder gemaakt deze week, maar dat is te vergelijken met een Porsche op fietsbanden. Je wilt een Porsche rijden, maar kunt alleen fietsbanden betalen ipv 21" racebanden. Je snapt dat de kwaliteit van de rijeigenschappen voor een groot deel afhangen van het rubber waar de auto op staat (zie de F1 als voorbeeld). Nu ga jij hetzelfde doen met een fotocamera. Je wilt een fantastische body hebben, maar om het beste uit de body te halen moet je er geen prutlensje opzetten. Koop gewoon een goed objectief voor normaal gebruik (bijv 28-70/ 2.8) en koop dan een goedkope tweedehands met een groot zoombereik voor het tele. Als je het tele veel belangrijker vindt, koop dan gelijk een goede tele (bijv een 70-200/4).

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden : Ik ga deze lens slecht tijdelijk gebruiken !
Normaal zou ik een Sigma 70-200 f/2.8 laten meebrengen door iemand. Of een andere (maar toch een betere dan die 28-200 dan).

Goeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:28:
Vergeten te vermelden : Ik ga deze lens slecht tijdelijk gebruiken !
Normaal zou ik een Sigma 70-200 f/2.8 laten meebrengen door iemand. Of een andere (maar toch een betere dan die 28-200 dan).

Goeten
das wel gelijk ff andere koek, als je de posts hier ff doorneemt (die van pelle bijv.) dan kom je erachter dat dit lensje zeer leuke foto'tjes maakt.

Als je dan toch aan een budget gebonden bent zou ik het zoals Mig29 hierboven al aangeeft in twee delen doen, dus een normale standaard lens + een budget tele, die je daarna kan vervangen door bijvoorbeeld de sigma. Als stelregel is het handig om aan te houden dat je bij alles boven de 3x zoom (dus bijvoorbeeld van 70-210) kwaliteit inlevert (uitzonderingen nagelaten: 50-500, 28-135 IS).

(btw, groeten hoeft hier niet..., dat doen we eigenlijk altijd, zie ook de FAQ)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb enige tijd de Sigma en Tamron 28-200mm gebruikt op mijn analoge Dynax 7xi bodies - voornamelijk omdat ik een walkaround lens nodig had met een groot bereik. Het is, voor het geld, absoluut geen slechte lens voor static shots - maar je moet hem wel een beetje stopped down gebruiken.

Zelf heb ik deze lens eigenlijk alleen maar veel gebruikt met goed zonlicht en dan op een bereik van 50 - 135mm, f/8 tot f/11 en dan rollen er toch hele leuke scherpte plaatjes uit. :)

De lens is wel totaal ongeschikt om landen de kisten ofzo mee te platen - daar is hij gewoon te langzaam voor en op 200mm is hij ook niet heel erg scherp, zeker niet wide open.

De Sigma 70-200mm f/2.8 EX HSM is een totaal andere lens, een totaal andere klasse. Deze lens is zeker prima geschikt voor het platen van snelbewegende kisten en komt optisch toch al aardig in de buurt van een Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM - wellicht dat de Sigma op f2.8 ietsjes softer is maar goed ... met f2.8 ga je ook geen kist platen want dat krijg je er dus nooit scherp op :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Welke lens is dan wel goed en vrij goedkoop voor mooie foto's te kunnen nemen?

Of moet ik dan toch maar de Canon 300D nemen samen met de Canon 75-300 USM III?

Groeten,
Rutger

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Helaas is het met lenzen wel zo duurder vaak wel beter is.
Kijk anders eens naar een gebruikte Sigma 135-400mm APO f/4.5 - f/5.6? Dit is ook zeker geen verkeerde lens - die heb ik zelf ook gebruikt. Alleen het gebrek aan HSM maakt de AF wat langzamer en hij hunt af en toe nog wel eens.

Maar verder is hij gewoon goed scherp over het gehele bereik en voor z'n prijs absoluut geen slechte lens.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1