Na ontelbare topics doorgelezen te hebben, toch maar eens in deze - voor mij meest relevante thread - een vraag stellen.
Ik heb over bijna alle videokaarten wel wat gelezen, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om 30 dagen te tweaken voordat ik een perfecte tv-out kwaliteit heb ..
Ik wil de
CubitP4 gaan kopen in de volgende configuratie:
- Motherboard: Shuttle FB61
- Intel Pentium 4 HT 3.06GHz 800 FSB
- Crucial 2 x 512MB DDR400 (1GB Total)
- Hard disk: SATA, merk en grootte nog onbeslist
- Video Card: Integrated Intel Extreme Graphics with MPEG-2 decoder
- PVR: Hauppage PVR350 (PCI)
Het gaat mij om de TV-out. De Intel Extreme zal niet geweldig voldoen, maar ik heb ook niet zo'n zin om +/- 200 euro uit te geven aan een ATI 9800 Pro. Is zo'n Trust Televiewer niet gewoon een veel briljanter idee?
Ik heb me ook helemaal suf zitten lezen over Matrox, maar ik wil op het systeem toch ook wel een beetje kunnen gamen.
Doel van de HPTC (in volgorde van belangrijkheid)
- DVD's kijken
- TV kijken
- Video opnemen/Timeshifting (PVR)
- Games (geen UT2003, Farcry of Quake, maar bijv. wel weer Need for Speed en verschillende emulatoren)
- Internet (m.b.v. groter font en speciale browser-plugin voor myHTPC)
- Foto's en muziek
Het systeem zal worden aangesloten op een breedbeeld TV (merk ook nog onbeslist, maar zeer waarschijnlijk
deze. Geluid zal verzorgd worden door de geintegreerde 6.1 geluidskaart van het Shuttle-mobo en een Creative of Logitech speakerset (tenzij iemand betere suggesties heeft).
Maar mijn belangrijkste vraag dus nogmaals: wat moet ik nou met die TV-out? Trust televiewer? TV-out gebruiken van nog aan te kopen Radeon (en zo ja, welke?), toch maar Nvidia (en zo ja, welke?). Dat RGB-scart met een HTPC is echt een te ingewikkeld verhaal voor mij, ik heb twee linkerhanden
alvast thanks!
[
Voor 4% gewijzigd door
palmpaul op 05-04-2004 06:28
]