Medion vs sky

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Hallo

mijn vader wil een pc kopen en ik mag hem niet smaenstellen want daar heeft hij geen vertrouwen in :?

nu heeft hij zijn oog laten vallen op de nieuwe aldi pc. maar ik heb in een krantje een andere pc gezien die ik vind dat hij moet kopen. Ik had dus gehoopt dat jullie mij konden vertellen welke verstandigger is om te kopen (blah da weet ik al maar ja)

spec's

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Aldi                                                         Sky

Intel Pentium 4 HT 3000 +                      AMD Athlon 64 3000+
512 MB DDR 400                                     512 MB DDR 400
200 GB 7200 rpm HD                              160 GB 7200 rpm HD
Ati Radeon 9800 xxl ???                         nvidea Gforce FX5200
tv tuner + afstandbediening                  tv tuner + afstandbediening 
Front card reader                                   Front card reader
Medion cordless desktop                        Microsoft cordless desktop
16x DVD                                                 16x DVD
8 x DVD-                                                 8X DVD +/-
Onboard 5.1 sound                                onboard 5.1 sound
2 speakers                                             Creative inspire (??)  5.1 speakers
geen monitor                                          Philips 17" CRT

€ 1049                                                    € 1149

Helaas kan ik van geen van de 2 moederborden spec'sa vinden maar dit zal toch niet al te veel waard zijn.

merk het versschil in procesor op jongens :9~ :9~

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

voor spec's over de video kaart van de aldi pc is er een topic in "videoplanken en beeldkanonnen" maar waarschijnlijk is hij te vergelijken met een ATI Radeon 9800 pro maar dit is nog niet zeker.

FreeReef.nl

Verwijderd

die van sky ziet er voordeliger uit, maar wat is sky? ook een of andere dumpwinkel?
nooit van gehoord...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik zou voor medion gaan, daar heb ik iets betere ervaringen mee dan met sky

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:16:
die van sky ziet er voordeliger uit, maar wat is sky? ook een of andere dumpwinkel?
nooit van gehoord...
kijk eens bij dixons ofzo, daar verkopen ze dat spul
de website is (hoe raad je het) www.sky.nl

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:09
Als je kijkt naar verschil in prestaties zal de Aldi PC dik winnen, aangezien de Radeon 9800 XXL het makkelijk wint van een Geforce FX5200, ook al heeft die Sky een Athlon 64 3000+ processor.

Maar wat is de bedoeling met dit systeem? Veel spellen spelen of gewoon standaard Windows gebruik? Dan is de Sky een betere keus, aangezien je dan ook gelijk een monitor erbij hebt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Waarom niet gewoon een normale veel goedkopere pc? Ik gok dat hij al die specs helemaal niet nodig heeft, dan kan je toch beter een stuk goedkopere nemen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke PC je zal moeten nemen hangt totaal van je eisen af, de een gebruikt een PC meer CPU-intensief, de ander meer GPU-intensief. Hierdoor is het moeilijk iemand een systeem aan te raden zonder veel informatie te weten.

In dit geval bevat de topicstart geen cruciale informatie. Je geeft bijvoorbeeld niet aan waarom je deze 2 PC's op het oog hebt. Er was hier gisteren al een topic over, die is gesloten, maar mijn post daarin kun je nog doornemen.

Als je er achter bent of je de CPU meer gaat stressen, of de GPU, is het alleen nog een kwestie van reviews zoeken. Zo kan je gemakkelijk zoeken naar reviews van een FX 5200 en een 9800, of een Athlon 64 3000+ en een PIV 3GHz. Dit zal vrij makkelijk te vinden zijn, dit soort hardware is redelijk populair bij de reviewers.

Zoek dus eerst zelf iets uit, voordat je een topic opent. Zit je nog met vragen, of kom je er nog niet uit, lees dan eerst even dit stuk door. Zo heb je een beeld van onze verwachtingen. Denk je hieraan te kunnen voldoen mag je een nieuw topic openen, maar dan wel volgens de regels.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.