[photoshop] transperancy (gifSaveOptions)

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Hoi,

Probeer de aanmaak van plaatjes te automatiseren door wat met macro's (actions) en de VB Toolkit te spelen. Dit gaan allemaal vrij behoorlijk, ik zit alleen met een probleempje.

Voor een set plaatjes wil ik een bepaalde kleur als transparant instellen. Normaal doe ik dit (handmatig) doormiddel van de colordropper die te voorschijn komt bij 'save for web'.
Bij automatisch aanmaak komt dit scherm niet aan bod, dan kan ik alleen een object gifSaveOptions vullen, en wordt alles opgeslagen. Hier zit een optie tranperancy bij, maar dit is een boolean. Een kleur opgeven zit er dus niet bij.

Nu zit ik mij af te vragen of er wellicht ook andere manier is op de transperancy in te stellen. Zijn hier nog opties voor buiten het 'save for web' dialog? Op die manier zou ik er eventueel een action voor kunnen schrijven.
Of, (een beetje buiten de strekking van dit forum) heeft iemand misschien zelf ervaring met het automatiseren van photoshop mbv visualbasic/javascript en zou diegene me kunnen vertellen hoe ik een dergelijke optie kan doorgeven voor het opslaan?

Mijn dank is groot :*)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Probeer dit 's:

- Plaatje naar RGB modus
- Achtergrondlaag omzetten naar normale laag
- Pixels die transparant moeten worden selecteren en verwijderen
- Bewaren dmv. Save for Web (GIF met automatisch palet en transparantie)

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
bedankt!
save for web kan ik niet gebruiken ivm automatiseren, maar het verwijderen van pixels icm het opgeven van transperecy = true werkte :)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Photoshop 7 aansturen vanuit een script gaat idd nukkig, omdat je afhankelijk bent van Actions en daarmee loop je constant tegen beperkingen op. Waarschijnlijk kun je save for web nu wel toepassen maar zit je met de bestandsnamen. Ik had er al een keer een verhaaltje over gepost in een andere thread. Misschien gaat Photoshop CS beter, heb 'm op 't werk wel maar nog geen batchjobjes gedraaid.