Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.
Verwijderd
1
2
| Documentnaam [leeg] -t extensie |
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Verwijderd
Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.
Verwijderd
Bedoel je dat je in een batch kunt saven voor web? Hoe dan? Of begrijp ik het verkeerd?Ik gebruik save for web in de BATCH
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
ideaal voor webalbums, gewoon gaan met thumbs en altijd aanpasbaar
Het kan natuurlijk ook met PS... ik zou het alleen niet op die manier doen
Mag ik weten waarom niet?tie-rep schreef op 20 februari 2003 @ 03:13:
Het kan natuurlijk ook met PS... ik zou het alleen niet op die manier doen
Je kan in PS via File -> Automate -> Web Photo Gallery heel eenvoudig thumbnails genereren en tegelijk een foto albumpje..., tis ook een batch alleen via een andere weg, maar wel in PS.
IK ben alleen benieuwd wat de reden van tie-rep is om dat niet te doen
[ Voor 9% gewijzigd door DeFeCt op 20-02-2003 08:26 ]
Sorry dat ik deze topic dus ff omhoog schop....maar ik zit ook met deze vraag, alleen krijg ik het niet voor elkaar.Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 14:20:
Ik heb hier even gekeken: Voor photoshop 7 kun je bij batch instellen welke naam het bestand moet krijgen. Selecteer bij Batch:
code:
1 2 Documentnaam [leeg] -t extensie
Ik wil dit kunnen:
plaatje.jpg openen -> resizen -> verscherpen -> opslaan als plaatje2.jpg
er moet bij het opslaan dus een 2 achter komen te staan.(bij alle plaatjes die ik zo behandel)
nu zijn de eerste handelingen (resizen en verscherpen) gelukt. echter krijg ik het plaatje niet opgeslagen als plaatje2.jpg. erg vreemd....als ik batch kies, kan ik wel aangeven dat ik er 2 achter wil hebben zoals op het plaatje te zien is, echter moet ik dan een map aangeven, en dat kan dus niet omdat de plaatjes in verschillende mappen opgeslagen moeten worden. Oftewel, gewoon opslaan in de map waaruit ik hem geopend heb. (snappen jullie het nog)
IS er iemand die mij kan vertellen hoe ik dus plaatje.jpg open -> resize -> verscherp -> en opsla als plaatje2.jpg in dezelfde map als waaruit ik hem heb geopend?
dist alles dus mbv een batch file in photoshop 7
alvast bedankt!
Bij mijn weten is het niet mogelijk om vanuit Photoshop iets aan de naam toe te voegen, zij het met save-for-web (maar voordat je dat vanuit een batch voor elkaar hebt...
Jammer dat Adobe niet een betere Applescript/AppleEvents intregatie heeft gemaakt, met voor de Windows gebruikers een mogelijkheid om bv. vanuit VB dezelfde objecten en methods te gebruiken. Dan zou je mooi variabele gegevens met Photoshop kunnen uitwisselen, if-then constructies inbouwen, meerdere programma's in de batch workflow afwisselen enz. Ik heb Adobe Photoshop CS nog niet getest, misschien dat het daarin verbeterd is (InDesign had bijvoorbeeld van begin af aan uitstekende scripting ondersteuning, dus wie weet heeft Photoshop hiervan iets meegekregen).
Maar goed, dat lost het probleem nu niet op. Ik denk dat je voor Windows inderdaad naar ACDSee moet, of achteraf een move/rename ronde moet lopen met WinCommander of VB scripting. Op de Apple gebruik ik ook achteraf een AppleScriptje of rommel ik vanuit een Terminal venster wat met mv en grep commando's om de bestanden netjes op een rijtje de juiste naam te geven. Voor een aantal gevallen heb ik GraphicConverter bij de hand, werkt een stuk sneller met batch opdrachten dan Photoshop. Een enkele keer heb ik zelfs Quickeys erbij moeten halen, een tool waarmee je zelfs de domste programma's geautomatiseerd kunt laten draaien doordat ie letterlijk onthoudt welke menu's je opent en welke knoppen je indrukt... is er misschien ook zoiets onder Windows?
Addit: Bij een oudere Photoshop kon je met de 'bewaar als' functie zelfs maar onder 1 naam bewaren. Als je dus 1000 plaatjes JPG wilt maken bewaart ie 1000x naar hetzelfde bestand
[ Voor 19% gewijzigd door benoni op 27-01-2004 01:24 ]