[XP] loopt niet

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
Sorrie voor deze heerlijke titel, maar ik kan windows XP maar niet goedlopend krijgen op me pc :'(.

Goed ik zal me complete geschiedenis met het hele 2000 / XP verhaal hier neer posten :

[rml][ XP] Altijd gedonder.... :([/rml] , [rml][ XP] Isaas.exe error[/rml] ,
[rml][ XP] Isaas.exe en SP1[/rml] ,
[rml][ WINXP] Opstart problemen[/rml]

Maar goed zal eff posten. Ik had op zondag-ochtend lekker schone windows XP geinstalleerd , partitie geformateerd (NTFS), alles installeren. Hele dag niet lekker gedraaid, kreeg BSOD met error 0x0000050 en andere vastlopers (beeld hangt, geluid piep). Dus maandagmiddag kom thuis , zet me pc aan. Krijg ik de volgende error : Lsass.exe - valid parameter. Ik zie dus wel dat opgestart is (resolutie is 1024*768) en dan krijg ik die error, ik kan dus niet in menu's komen. Dat was dus maandagmiddag. PC is op die dag velen malen geherstart. Ik heb dus toen maar weer nieuwe windows geinstalleerd.

Vandaag dinsdagmiddag, ik startte me pc op en ik kreeg weer die foutmelding had voor de grap is NL windows gepakt.

Error :
Lsass.exe - Systeemfout
Er is een onjuiste parameter doorgegeven aan een service of functie.
[OK]

Druk je op [OK] dan reset ie zich dood leuk.

Ik heb me geheugen getest deze is goed (0 fouten aldus memtest 86 v3). Ik draai nu met de drivers :
Via 4 in 1 4.38,
Nvidia denator 43.52
Creative drivers
Tv kaart drivers.

Eff me complete specs :
Aopen 300 Watt, HQ08
Abit kt7a-raid
AMD Athlon 1333
512 MB Naamloos
Elsa Gladiac 920 (Geforce 3 64 Mb) (AGP)
Soundblaster live 5.1 (Pci 3)
Avermedia Tv-tuner (Pci 6)
3com 3c900B (Pci-2)
Maxtor 54098U8 (ata 66, 40 GB 7200 RPM)@ hpt-370
Maxtor 5T020H2 (ata 100, 20 GB 7200 RPM) @ hpt-370
Pioneer DVD-rom
Nec ND-1300
Lite-on 48x24x48x
Floppy drive

Voeding is goed lever prima 12V en 5V. Voor de rest geen vreemde dingen gedaan. Maar ik wil gewoon wetne hoe los ik dit probleem op. Dat is het enigste ;(.

* Termi snapt nu waarom er linux is 8)7.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb ook de Abit kt7a-raid gehad met XP ook alleen maar problemen, terwijl Win2k wel lekker draaide.
Misschien Win2k proberen?

[ Voor 17% gewijzigd door HyperDevil op 23-03-2004 15:03 ]

• Termi
HyperDevil schreef op 23 maart 2004 @ 15:01:
Ik heb ook de Abit kt7a-raid gehad met XP ook alleen maar problemen, terwijl Win2k wel lekker draaide.
Misschien Win2k proberen?
Onder win2k had ik weer last van die BSOD tijdens booten , terwijl die veel minder waren bij XP :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De harddisk ook al getest? Ook zou ik de condensatoren op je mobo eens voor de zekerheid controleren. Zie voor details de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via PMG FAQ/Beleid kunt vinden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 23-03-2004 15:06 ]

• Termi
BalusC schreef op 23 maart 2004 @ 15:06:
De harddisk ook al getest? Ook zou ik de condensatoren op je mobo eens voor de zekerheid controleren. Zie voor details de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via PMG FAQ/Beleid kunt vinden ;)
Condensatoren langs gelopen in perfecte staat. (Geen vreemde dingen).
Harddisks beiden gechecked ook daarmee wederom geen problemen, ook met complete surface scan.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je geprobeerd te installeren met je Nec en je Pioneer?
Want misschien leest 1 van deze de Windows CD niet goed tijdens de installatie :o
Heb ik zelf ook wel eens gehad, met mijn brander kan ik windows goed installeren, en als ik installeer met mijn DVD speler bluescreen :9

Verwijderd

Is je vcore goed en constant ? Denk toch dat je voeding te klein is.

Verwijderd

Heb je de laatste bios? Daarin is een probleem opgelost met gf4 en xp, mss dat dat voor jou ook werkt? En er is ook ergens een fout opgelost met een sblive.
Hier kan je de bios downen: http://www2.abit.com.tw/p...AID&pSOCKET_TYPE=Socket+A

• Termi
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 15:12:
Heb je de laatste bios? Daarin is een probleem opgelost met gf4 en xp, mss dat dat voor jou ook werkt? En er is ook ergens een fout opgelost met een sblive.
Hier kan je de bios downen: http://www2.abit.com.tw/p...AID&pSOCKET_TYPE=Socket+A
Bios is A9 met v2.351 van de highpoint er op :Y).

Vcore is wel goed, want ik heb gister nog een half uur Far Cry gespeeld, en dat is niet bepaald een licht spel.

Ik zal nu met me lite-on gaan installeren.

Verwijderd

Ik zou eens op google kijken, daar staan wel wat oplossingen voor windows 2000. Misschien kan je dat ook voor XP gebruiken. Gewwon zoeken op lsass.exe

Verwijderd

3com 3c900B (Pci-2)

als ik dit zo lees denk ik aan een irq conflict, mischien is het proberen waard om de soundblaster in een ander pci slot te doen zodat hij een ander irg krijgt....

Tis maar een ideetje

• Termi
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 15:32:
3com 3c900B (Pci-2)

als ik dit zo lees denk ik aan een irq conflict, mischien is het proberen waard om de soundblaster in een ander pci slot te doen zodat hij een ander irg krijgt....

Tis maar een ideetje
Standaard PC draai ik op

Sblive zit geshared met de USB-poorten. En de videokaart zit op eigen IRQ, net zoals de highpoint. De 3com en de tv-kaart delen ook nog een IRQ. Dus dat lijkt me niet echt het probleem, het draait allemaal perfect. Maar je krijgt gewoon die error bij booten.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

AMDFreak

Intel is zo..

Ik vermoed dat het aan je HT 370 ligt.

Kijk eens of je als je veel data kopierd vanaf je hd's of je dan een blauw scherm krijgt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Termi
AMDFreak schreef op 23 maart 2004 @ 16:44:
Ik vermoed dat het aan je HT 370 ligt.

Kijk eens of je als je veel data kopierd vanaf je hd's of je dan een blauw scherm krijgt?
Heb eff een ISO van 4,5 Gig verplaatst maar geen probleem. Gaat perfect.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Domme vraag misschien, maar ben je wel helemaal bij met de updates? Lijkt me dat je misschien last hebt van een blaster (of variant daarop ofzo :? ) ...

Anders 1 voor 1 je hardware vervangen met "test" onderdelen en zo nagaan waar het precies zit...

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 23-03-2004 17:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Termi
RobIII schreef op 23 maart 2004 @ 17:17:
Domme vraag misschien, maar ben je wel helemaal bij met de updates? Lijkt me dat je misschien last hebt van een blaster (of variant daarop ofzo :? ) ...

Anders 1 voor 1 je hardware vervangen met "test" onderdelen en zo nagaan waar het precies zit...
Heb gescand met virusscanner , maar het resultaat was 0,0. Maar ik had dit probleem al voor dat het blaster virus er was , dacht ik.

Verwijderd

Heb je deze FAQ al doorgespit?

Staan een aantal zeer nuttige tips!

• Termi
Thxz zal het de volgende keer doen , maar het gaat mij er ook om. Hoe komt het dat ik op alleen deze pc al die errors krijg :? Dan lijkt me toch iets niet goed :?

Verwijderd

vandaar dat ik je verwijs naar een FAQ over juist jouw moederbord. Het zou immers kunnen dat door het simpel aanpassen van een paar BIOS settings je machine stabieler zou kunnen worden.

Er is zelfs een hoofstuk gewijd aan "instabilities".

• Termi
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 15:18:
vandaar dat ik je verwijs naar een FAQ over juist jouw moederbord. Het zou immers kunnen dat door het simpel aanpassen van een paar BIOS settings je machine stabieler zou kunnen worden.

Er is zelfs een hoofstuk gewijd aan "instabilities".
Snap ik , heb het gelezen en sommige punten heb ik al geprobeerd. Maar het gaat mij er om , dat ding moet het gewoon doen punt uit. Ik wil gewoon als ik thuis kom een werkende pc voor me neus hebben en geen halfdraaiende bak...

Maar blijkbaar weet hier niemand een oplossing voor, het probleeem.

Verwijderd

Face it, je machine is niet stabiel.

Gezien het feit dat je dat na een verse install reeds hebt wijst er mijns inziens op dat het aan je hardware ligt. Toch?

Vandaar dat ik je naar deze pagina verwijs. Vervolgens is het aan jou om:

Eerst alle overbodige kaarten eruit (dus alleen nog maar mammaplank en videokaart) en een recente Bios flashen.
a) Bios op "safe-values" zetten en testen.
b) Bios op "optimize defaults" zetten en testen.
c) speel met memory timings
d) speel met Vio en Vcore
etc.
Snap ik, heb het gelezen en sommige punten heb ik al geprobeerd. Maar het gaat mij er om, dat ding moet het gewoon doen punt uit. Ik wil gewoon als ik thuis kom een werkende pc voor me neus hebben en geen halfdraaiende bak...
Ik wil je graag helpen, en dat doe ik ook, maar uiteindelijk ben jij degene die het probleem op gaat lossen (jij zit immers achter de knoppen). Er is volgens mij geen kant en klaar oplossing, je zult het zelf moeten vinden.

Het eerste waar ik aan moet denken is:"What has changed?" Heb je altijd problemen gehad met deze hardware? Laatste Bios geinstalleerd? Is de ellende pas gekomen nadat deze of die kaart erbij geprikt is?
* Termi snapt nu waarom er linux is 8)7 .
/me denkt dat Linux op deze configuratie ook niet superstabiel zal zijn. :+

• Termi
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:27:
Face it, je machine is niet stabiel.

Gezien het feit dat je dat na een verse install reeds hebt wijst er mijns inziens op dat het aan je hardware ligt. Toch?

Vandaar dat ik je naar deze pagina verwijs. Vervolgens is het aan jou om:

Eerst alle overbodige kaarten eruit (dus alleen nog maar mammaplank en videokaart) en een recente Bios flashen.
a) Bios op "safe-values" zetten en testen.
b) Bios op "optimize defaults" zetten en testen.
c) speel met memory timings
d) speel met Vio en Vcore
etc.

[...]

Ik wil je graag helpen, en dat doe ik ook, maar uiteindelijk ben jij degene die het probleem op gaat lossen (jij zit immers achter de knoppen). Er is volgens mij geen kant en klaar oplossing, je zult het zelf moeten vinden.

Het eerste waar ik aan moet denken is:"What has changed?" Heb je altijd problemen gehad met deze hardware? Laatste Bios geinstalleerd? Is de ellende pas gekomen nadat deze of die kaart erbij geprikt is?

[...]

* Termi denkt dat Linux op deze configuratie ook niet superstabiel zal zijn. :+
Ik geef je helemaal gelijk , maar hier ik heb die pc ook gewoon nodig voor school en andere zaken. Kan moeilijk eff me pc een week niet gebruiken. Maar ik zal is wat proberen. Heb tegenwoordig ook vaker last van vastlopers bij zware cpu last (ut2004, gewoon ordinair vastlopen (of het ordinair kan :P) maar alleen piep en beeld hangen...
Maar goed ik zal is gaan kijken, maar ik draai nu met SP1 en me pc startte vandaag wel goed op. Dus blijkbaar is er wel een verband 8)7.

Verwijderd

Verband met wat?

Enige verband wat ik zie (zo op een afstand) is dat jouw hardware(combinatie) minder stabiel is dan je zou willen.

• Termi
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:41:
Verband met wat?

Enige verband wat ik zie (zo op een afstand) is dat jouw hardware(combinatie) minder stabiel is dan je zou willen.
Verband tussen :

XP zonder SP1, pc startte vroeger op met BSOD tot 3x dan gaat het goed. Lijkt wel of ie zich waar moet draaien :? Geen problemen met error van Lsass.exe.
XP met SP1, pc start dan goed op geen BSOD meer bij boeten, maar wel altijd met SP1 errors met Lsass.exe .

• Termi
Goed eff subtiel kickje, ik krijg nu dus een BSOD bij het booten. Error 0x0000128C dacht ik, dit gebeurt alleen bij een kouwe start!

Verwijderd

Ik heb exact zelfde probleem ooit gehad. Na een telefoontje naar Microsoft kreeg ik een gebrand cd'tje van ze opgestuurd. Ik heb dat geïnstalleerd en toen was 't euvel verholpen.

Misschien dat TS ook maar ff moet bellen :?

• Termi
Vandaag opgestart met fail-safe, uit koude start en ik had geen last van error 0x0000218C. Wat kan dat bekenen, dat mijn hardware (CPU, geheugen, Mobo) een van die drie slecht is :?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Aghaa!!! Als je PC goed opstart tijdens een KOUDE start en vervolgens CRASHT tijdens zware belasting (UT2004) DAN zul je de Temperaturen van je CVE moeten nazien of je koeler is beetje brak.

=/\= System Status =/\=

• Termi
Anubis801 schreef op 27 maart 2004 @ 11:26:
Aghaa!!! Als je PC goed opstart tijdens een KOUDE start en vervolgens CRASHT tijdens zware belasting (UT2004) DAN zul je de Temperaturen van je CVE moeten nazien of je koeler is beetje brak.
CVE ? Centrale verwerkings eenheid? Zal is kijken, naar me koeling van videokaart nog geluidskaart.

Ga binnenkort eerst is me geheugen ruilen met die van een andere pc (100 mhz geheugen) maar mooi om eff te testen, of ik dan ook vastlopers krijg...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Termi schreef op 27 maart 2004 @ 19:37:
[...]

CVE ? Centrale verwerkings eenheid? Zal is kijken, naar me koeling van videokaart nog geluidskaart.

Ga binnenkort eerst is me geheugen ruilen met die van een andere pc (100 mhz geheugen) maar mooi om eff te testen, of ik dan ook vastlopers krijg...
CVE = CPU niet GPU of geluidskaart. Ik zou eigenlijk voor de grap je geheugen eens testen met memtest86 dan weet je het ook of je geheugen brak is of niet (wat ik denk dat het probleem is)

• Termi
GJ-tje schreef op 27 maart 2004 @ 19:49:
[...]
CVE = CPU niet GPU of geluidskaart. Ik zou eigenlijk voor de grap je geheugen eens testen met memtest86 dan weet je het ook of je geheugen brak is of niet (wat ik denk dat het probleem is)
Geheugen zal ik binnenkort nog is testen, paar maanden geleden getest. Toen nix gevonden, dus ik denk dat het probleem misschien daar niet ligt. Maar ga binnenkort is geheugen om wisselen met een andere computer kijken of het dat uit maakt.
Pagina: 1