Nieuwe zeer hete AMD Barton met zalman 6000 cu

Pagina: 1
Acties:

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Hallo,

Allereerst wil ik even vermelden dat ik na jaren tweakers.net bekeken te hebben nu toch maar eens een acountje heb aangemaakt voor wat enkele vraagjes :)
Dus here comes the jump off..
Mijn systeem :
Amd Athlon Barton 2800+ 2100 mhz @ 1.71 V
Zalman 6000 CU cooler
Gigabyte K7 triton 400 (GA7VAX 1394)
1024 MB pc2700 Twinmos
1x 120 + 1x 80 =200 gig HD
Ati radeon 9500 pro
LG 1710S 17" TFT/LCD
52x blabla brander enzo

Het probleem :

Ik heb dit systeempje een half jaar geleden gekocht bij mn oom (heeft eigen pc bedrijf dus alles voor inkoopprijs :P ) en alles draaide vlekkeloos. Ik besloot vorige week mn athlon xp 2400+ (originele teruggeclockte 2600+ maar wegens tekort aan 2400+ers in fabriek teruggezet :) ) te vervangen voor een in mijn ogen veel geilere barton 2800.. mn 2400 die ik altijd gewoon op 2600 had lopen, werd rond de 42 graden idle en 50 stressed.. mn barton is met mn zalman cooler gewoon 65 graden en 74 stressed!! sick dus!! ik snap er niks van.. nu is dat op zich niet mijn vraag van 'hoe kan dat en blabla..' mijn vraag is : ik wil over een tijdje toch echt over gaan op watercooling en peltiers enz om deze kast voor de verandering eens te veranderen in een ijsklomp :D >:) hehe.. mijn problemo is nu, wat in de heck moet ik dan gaan kopen ! ik heb al tientallen uren zitten surfen en doen maar kan er echt NIET uitkomen.. geen flauw idee wat nu goede merken zijn en wat niet.. ik wil in ieder geval die Antec truepower 480 watt voeding kopen om ervoor te zorgen dat ik iig geen powercrisis krijg in mn bakkie.. Mijn budget voor de watercooling alleen is om en rond de 450 euro, wat overeen komt met 550-600 euro voor de ik-koop-niet-voor-inkoopprijs persoon :*) kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer moet kopen ? ik wil verder ook even vermelden dat ik weinig ruimte heb in mn kast en aangezien ik ook een nieuw mobo ga kopen met 3x 160 gig erbij, en die gare 80 gig eruit dus 2x ide en 2x sata =4 schijven, hou ik nog minder over. een foto van mn kastje is hier te vinden :
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.vandrielen/public/files/de_een.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.vandrielen/public/files/de_ander.jpg

dus om een lang verhaal kort te maken :
1 : Wat heb ik allemaal nodig om een leuke vrieskist te maken ?
2 : Hoeveel gaat me dat ongeveer kosten ?
3 : Hoe kan het dat er zon groot verschil in temp zit tussen athlon 2400 en barton 2800?

In ieder geval tnx..
en sorry voor de bigg ass plaatjes maar ik zit nu nog 2 weken in het gips en typen met links sucks als je rechts bent en ik heb beetje haast enz dus sorry mensen :X

Daan

--0--

Verwijderd

dit leest voor geen meter, wil je eerst aub je plaatje verkleinen? :)

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

koel pasta gebruikt?? of tog koeler er niet goed op gezet??

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 14:21
Als je dat budget hebt:

nVENTIV Mach II ST
** NEW **

Same performance,
Lower price..

No display-option.
580 euro.

http://www.oc-shop.com/we...productsubgroup=prometeia

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Voor je de stap naar 'extreme cooling' gaat maken, zou ik eerst zorgen dat je cooling goed wordt overgebracht naar je CPU. Wat heb je aan een cooler die onder het vriespunt gaat, terwijl je CPU nog steeds ver boven 40 graden is?
Zorg eerst dat je je temp van je huidige setup onder controle krijgt, anders zien we straks nog veel meer topics van je, terwijl de faq je nu al ver op weg kan helpen. Kijk ook meteen even hier om je plaatjes aan te passen aan een formaat wat voor isdn-gebruikers nog bruikbaar is! Bovendien wordt de lay-out dan niet zo vern%&kt!

Verwijderd

Ik kan adviseren voor zo'n budget om je cpu te koelen met een D-tek WHite Waterblock, je gpu met een DD Maze4, evenals je chipset, voor je hdd koeling moet je even kijken, heb ik geen ervaring mee. En dan een Swiftech waterchiller (buiten je kast dumpen) ertussen, heb ik ook, werkt prima!

En ruim je kast eens op (draden wegwerken) dat is veel mooier ;).

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
edit-> Ik blaat :) Niet goed gekeken, sorry :P

[ Voor 87% gewijzigd door kutkip op 23-03-2004 18:58 ]

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 23:01
Misschien een heel groot verschil die tempwijzigingen maar weet je zeker dat je bij de vorige config al de exhte cpu temp te pakken had? Die barton checkt middels een diode de echte core temp. Oudere XP's meten de onderkant van de socket bij mij is dit verschil minimaal 10 graden. Bij een stressed cpu schiet ie ook direct een graad of 7-8 omhoog en de socket temp veel later.
Neemt niet weg dat je temps nog steeds te hoog zijn. Ik haal met een overclockte 2600 thoroughbred een stressed temp van 64(diode) nu ongeveer met zalman cooling.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:15
Koop gewoon een Aqua computer set van 280 euro, ben je klaar.. Zit alles bij in, alles op de goeie maat

Verwijderd

gebruik je koelpasta of koelgel?

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
hang nog een fan aan dat bracket, dit scheel al een stuk. ik heb zelf mijn 2500+ @ 2,3 ghz dat word ongveer 48 graden stressed met 2*92 mm fan's

met watercooling kan ik je helaas niet helpen. hoewel ik de dangertek koeblokken leuk vind

[ Voor 27% gewijzigd door Burner13 op 23-03-2004 19:59 ]

Verwijderd

Op punt 3 weet ik heel misschien wel het antwoord. Maar veroorzaakt die fan in je zijpanneel niet dat de flow bij je cpu fan verkeerd gaat ? Dat bv de fan in de zijpanneel op de cpu blaast, en dat de cpu fan juist warme lucht van de cpu weg haalt. En dat resulteerd dat je cpu hitte naar de cpu terug geblazen wordt, en daardoor kan hij dan te warm worden.

Dus ff proberen zonder zij-panneel lijkt me.

(spijt me als ik overheen heb gelezen, maar was zo'n stuk tekst ;) )

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Het wil wel eens gebeuren met de zalman6000 serie dat het beugeltje een beetje "slap" word als de koeler een aantal malen verwijderd en weer geplaatst is.

Probeer je beugeltje een klein beetje bij te buigen, waarschijnlijk staat er niet genoeg kracht op je core waardoor er teveel pasta tussen blijft zitten.

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Ok tnx aan allen.. k heb alles nog een keer getjekt enz en zat denk ik iets teveel pasta op.. wat weggehaald nu loopt ie heeeeel stuk lager.. nu is het wachten op mn harde schijfjes enzo :)

--0--

Pagina: 1