Nog maar een: [Xbox MOD] ----> PICS & FILM

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 08:47

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Dag mensen,

Nadat ik de prachtige Xbox van Phusebox gezien had kwamen bij mij weer xbox-mod-kriebels boven. Omdat ik mijn vorige gemodde xbox verkocht heb (link1, link2, link3 en link4), en een nieuwe (nog niet gemodde) ervoor in de plaats had kon ik me dus weer helemaal uitleven. De mooie witte kleur van Phusebox z'n xbox heeft ervoor gezorgt dat ik ook wit gebruikt heb.

Als "extratje" heb ik er nog wat dingen bijgebouwd:

- lightgevend blauw xbox logo
- blauw 2x16 LCD scherm (status, tijd, text, etc, etc (mensen die in de xbox wereld zitten weten wat je er nog meer mee kunt >:))
- rode HE LED's in alle 4 de controller poorten
- afstandsbediening voor:
- power on/off
- open/close
- xbox logo licht aan/uit
- controllerpoort LED's aan/uit/knipperen
- menu bediening op LCD (timers, info, aansturing licht, etc, etc)
- HDD activity op controllerpoort LED's/HDD activity op blauwe xbox logo

De afstandsbediening is ingebouwd in de kleine behuizing van een radiotje. Dit heb ik helemaal leeggehaald en de IR-zender ingebouwd. Het xbox logo bovenop kan 3 standen aannemen: aan (fel), uit en 50% (beetje licht dus). Via de afstandsbediening en het menu op het LCD scherm kan ik ervoor zorgen dat de HD activity van de harddisk op het xbox logo of via de LED's die in de controller poorten zijn gebouwd wordt weergegeven.

Genoeg verhaal, nu de foto's:

De xbox in zijn geheel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00045.JPG

Foto van bovenaf:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00051.JPG

Het menu in werking:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00052.JPG

Het menu en de lichtgevende controllerpoorten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00055.JPG

Nog een keer de controllerpoorten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00056.JPG

Het lichtgevende logo:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00057.JPG

Totaaloverzicht in het donker:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00059.JPG

De afstandsbediening: (eerst klein radiotje)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00061.JPG

Helemaal donker:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00064.JPG

Filmpje: LINK
Je ziet hier het xbox-logo knipperen (gewoon om aan te geven wat aan en 50% is).
De filmpjes die ik met/voor de afstandsbediening gemaakt heb zijn te donker en zal ik morgen opnieuw doen.

Thanx to Phusebox voor het idee!!

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98019

Ziet er mooi uit... zeer netjes gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
Wow, jij bent serieus creatief bezig. Respect _/-\o_

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

Super vet gemaakt ! ! ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

vet gedaan! kan je ook schema's ed posten van dingen die je gemaakt en aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99691

Nice! handig zon afstandsbediening! :) Ben zelf namelijk een beetje lui als het over opstaan gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Erg vet! Vooral die LCD :P Mooi gedaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo dat ziet er erg vet uit! petje af hoor! Hoe lang ben je daar nu eigenlijk mee bezig geweest?

[ Voor 39% gewijzigd door WeAreLegion op 23-03-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
thaBeerbuster schreef op 23 maart 2004 @ 10:25:
vet gedaan! kan je ook schema's ed posten van dingen die je gemaakt en aangesloten hebt?
Uhmmm ik denk dat dat niet mag ;)
WeAreLegion schreef op 23 maart 2004 @ 10:29:
Zo dat ziet er erg vet uit! petje af hoor! Hoe lang ben je daar nu eigenlijk mee bezig geweest?
Een paar daagjes (die topic van Phusebox is niet zo heel oud) :+

Vooral het spuitwerk kost veel tijd. Maar moet wel zeggen dat het super goed gelukt is. Ik heb gebruik gemaakt van primer en de bijbehorende witte verf. De electronica bedenken kostte iets van 2 uurtjes. En het maken ook natuurlijk best lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

dit is echt een uber x-box mod :) mooi werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:05
Wederom een mooie X-box mod. Zelf lijkt het mij wel mooi om het zwarte over te spuiten in de blauw van de lcd en toplogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 18:49
hehe cool dat ik inspiratie ben geweest
mooie mod

ik heb niet zo'n verstand van technische dingen, dus ik kan helaas niet zo'n lcd inbouwen enzo

bovendien houdt ik toch meer van puur clean wit

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Phusebox schreef op 23 maart 2004 @ 11:37:
mooie mod

ik heb niet zo'n verstand van technische dingen, dus ik kan helaas niet zo'n lcd inbouwen enzo

Klopt, is ook mooier. Daar kwam ik na het spuiten pas achter. Ik had ook erg mijn twijfels om hem helemaal wit te doen (net zoals jou) maarja is toch anders geworden..

[ Voor 8% gewijzigd door Atmoz op 23-03-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

atmoz schreef op 23 maart 2004 @ 10:38:
[...]

Uhmmm ik denk dat dat niet mag ;)
aansluiten van ledjes is toch niet verboden? :? en die ir toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat LCD en die afstandsbediening zijn bruut _o_

Zeer knap stukkie werk in ieder geval \o/

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
mijn complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Uhmmm ik denk dat dat niet mag
De gewone hardware/electromods mag je gewoon showen, daar is niets [grijs]gebied aan ofzo. Andere kant van het extreme: discusseren over hoe je warez werkend krijgt met sommige mods is weer niet de bedoeling ;)

Ik ben oa. wel benieuwd hoe je dat met het LCD hebt opgelost? De leds kan ik mij nog wel een voorstelling van maken enzo, en de LCD op zich ook wel (is tenslotte een veredelde PC), maar wellicht dat je Xbox specifieke of andere afwijkende dingen hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Hij is wel ONWIJS gaaf zeg! Ik ben ook een 'beetje' bezig geweest, maar dat slaat nergens op vergeleken dat van jou :) Die AB ruled ook :D Oude matrix/-biermerk- (*kuch*) radio right??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Zeker een mooie mod

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 09:26

ADH_ED

Hoogbevaagd

De afstandbediening is echt geniaal bedacht en uitgevoerd.

een zeer mooie mod _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
thaBeerbuster schreef op 23 maart 2004 @ 11:56:
[...]

aansluiten van ledjes is toch niet verboden? :? en die ir toch ook niet?
Klopt. Dat kan ik wel uitleggen:
LED's van controllerpoorten zijn gewone rode HE (high effieciency) LED's. Deze heb ik per 4 in serie via een weerstand van 470 Ohm aan de 12 volt van de xbox gehangen. Het schakelen ervan gebeurt doormiddel van een BC546 transistor die aangestuurd wordt door een PIC16F628. Deze microcontroller stuurt meteen het LCD aan (en nog wat anders, maar da's natuurlijk grijs geb.) ;)

De IR ontvanger is gekoppeld aan de ingangen van de microcontroller. Hiermee kun je het menu op het LCD bedienen en zo dus alles regelen.
Anoniem: 44568 schreef op 23 maart 2004 @ 12:00:
[...]
De gewone hardware/electromods mag je gewoon showen, daar is niets [grijs]gebied aan ofzo. Andere kant van het extreme: discusseren over hoe je warez werkend krijgt met sommige mods is weer niet de bedoeling ;)

Ik ben oa. wel benieuwd hoe je dat met het LCD hebt opgelost? De leds kan ik mij nog wel een voorstelling van maken enzo, en de LCD op zich ook wel (is tenslotte een veredelde PC), maar wellicht dat je Xbox specifieke of andere afwijkende dingen hebt gedaan?
Het LCD wordt aangestuuurd door 2 dingen. De microcontroller en nog wat anders >:) Hierdoor kun je dus allerlei info laten zien. Het menu dat ik zelf gemaakt heb is om de LED's en het xbox-logo te besturen. Verder heb ik het LED-activity-draadje van de HD (pin39) aan de microcontroller gehangen zodat ik ook hier dingen mee kan aansturen. Bijvoorbeeld als HD aan het laden is dan:

- Op LCD te zien: "HD loading..."
- Xbox-logo (blauw) knipperen (of feller laten branden)
- Controllerpoort LED's knipperen of (na kleine aanpassing) VU meter effect
- etc etc (alles is te programmeren he ;))
Neejoh schreef op 23 maart 2004 @ 12:04:
Hij is wel ONWIJS gaaf zeg! Ik ben ook een 'beetje' bezig geweest, maar dat slaat nergens op vergeleken dat van jou :) Die AB ruled ook :D Oude matrix/-biermerk- (*kuch*) radio right??
Hehe, dat zou best kunnen. Ik heb die radiotjes in meer kleuren enzo gezien.
Deze heb ik van de blokker en kostte 2 euro. Meteen toen ik ze zag liggen heb ik er 3 gekocht met de intentie om er een AB van te maken. (met voorbedachte rade gekocht dus) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Leuke digros radio die afstandsbediening :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
erg mooi gedaan man ! ik vind het er zeer goed uitzien, vooral het lcd'tje maakt het mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52251

Ziet er echt heeeeeeel vet uit! Ik zou bijna een XBOX kopen om z'n mod te maken... maar ik heb helemaal niets met die dingen dus laat da maar zitten :-) Maar zeker mooie afwerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

atmoz schreef op 23 maart 2004 @ 10:11:

- blauw 2x16 LCD scherm (status, tijd, text, etc, etc (mensen die in de xbox wereld zitten weten wat je er nog meer mee kunt >:))
:?
Anoniem: 44568 schreef op 23 maart 2004 @ 12:00:
Andere kant van het extreme: discusseren over hoe je warez werkend krijgt met sommige mods is weer niet de bedoeling ;)
Aah ..... Oke :P

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
Erg netjes gedaan, je ziet vrijwel niet dat het gemod is en niet zo uit de winkel is komen rollen. Vooral die LCD vind ik een originele vondst, alleen ben ik benieuwd hoe lang je daar nog naar kijkt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
Phusebox schreef op 23 maart 2004 @ 11:37:
mooie mod

Als eerst een mooie mod _/-\o_

Zwart + wit vind ik wel een mooie cobinatie. Die cdrom speler enzo is standard al zwart dus past er wel goed bij :) Alleen vind ik dat blauw er lelijk bij staat bij wit + zwart (normaal vind blauw super mooi ;) ). Afstandsbediening in dat radiootje is leuk bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Erg strak gedaan, de witte 'X' vind ik heel erg stijlvol. Ook het oplichtende logo is wel vet. Jammer vind ik alleen dat je van de leds in de controller ports toch neit zo heel veel ziet.

Dat radiootje wat je als afstandsbediening hebt gebruikt, waar heb je die vandaan? Ik heb er namelijk precies zo eentje, gratis gekregen op de open dag van de VU.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 28-06 23:05
atmoz schreef op 23 maart 2004 @ 13:02:
Deze microcontroller stuurt meteen het LCD aan (en nog wat anders, maar da's natuurlijk grijs geb.) ;)

De IR ontvanger is gekoppeld aan de ingangen van de microcontroller. Hiermee kun je het menu op het LCD bedienen en zo dus alles regelen.

Het LCD wordt aangestuuurd door 2 dingen. De microcontroller en nog wat anders >:) Hierdoor kun je dus allerlei info laten zien. Het menu dat ik zelf gemaakt heb is om de LED's en het xbox-logo te besturen. Verder heb ik het LED-activity-draadje van de HD (pin39) aan de microcontroller gehangen zodat ik ook hier dingen mee kan aansturen. Bijvoorbeeld als HD aan het laden is dan:

- Op LCD te zien: "HD loading..."
- Xbox-logo (blauw) knipperen (of feller laten branden)
- Controllerpoort LED's knipperen of (na kleine aanpassing) VU meter effect
- etc etc (alles is te programmeren he ;))
Hmm .. het woord "modchip" is niet echt grijs hoor :P als je nu specifiek zou ingaan op wat je in een flashrommetje gooit dan wordt het grijs, eerder niet :)

Want je zult toch een interface naar je xbox toe moeten hebben ? en dat dingen als hd activity en toestand van lades en druk knoppen makkelijk uit te lezen is is ook logisch, maar hoe je verdere stats uit je xbox krijgt !?

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Bertrand schreef op 23 maart 2004 @ 21:00:
Erg strak gedaan, de witte 'X' vind ik heel erg stijlvol. Ook het oplichtende logo is wel vet. Jammer vind ik alleen dat je van de leds in de controller ports toch neit zo heel veel ziet.

Dat radiootje wat je als afstandsbediening hebt gebruikt, waar heb je die vandaan? Ik heb er namelijk precies zo eentje, gratis gekregen op de open dag van de VU.
Zoals al eerder gezegt (in dit topic): bij de Blokker ;) voor 2 eurotjes...
Sine schreef op 23 maart 2004 @ 21:12:
[...]

Hmm .. het woord "modchip" is niet echt grijs hoor :P als je nu specifiek zou ingaan op wat je in een flashrommetje gooit dan wordt het grijs, eerder niet :)

Want je zult toch een interface naar je xbox toe moeten hebben ? en dat dingen als hd activity en toestand van lades en druk knoppen makkelijk uit te lezen is is ook logisch, maar hoe je verdere stats uit je xbox krijgt !?
Dat gebeurt dus via die modchip (die stuurt het LCD ook aan).
De rest van de dingen gaat via (een zelf geprogrammeerde) uC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
hey Atmoz

strakke mod!
Two thumbs up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Heel mooi idd, maar wat kan je allemaal met datschermpje op de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108128

who heel exclusief dat scherm!
hoe prog je die lcd en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Wow, dit is echt wreed man. En er dan ook nog een lcd schermpje in daar had ik nou nog nooit aan gedacht! Echt helemaal goed gewoon _/-\o_
Misschien is het een idee om te laten zien welke cd erin zit of erin heeft gezeten als laaste zou wel erg handig zijn ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Xiqum op 27-03-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ik zag net dat andere Xbox topic en ik dacht, laat ik nog maar eens in dat van mij kijken...
Anoniem: 98248 schreef op 27 maart 2004 @ 11:22:
Heel mooi idd, maar wat kan je allemaal met datschermpje op de voorkant?
Anoniem: 108128 schreef op 27 maart 2004 @ 18:00:
who heel exclusief dat scherm!
hoe prog je die lcd en zo?
Op het LCD scherm kunnen dingen te komen staan wat je zelf wilt, tijden, soort ***chip, welke bios, tracknamen van mp3 files, eigen menu (om alle LED's en CCFL te regelen en voor timer-power-off) etc etc...

Eigenlijk alles wat je maar wilt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

netjes gedaan ;)
die afstandsbediening en lcd zijn ook erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 10:48
Whow, die ziet er erg vet uit ! _/-\o_
Dit lijkt net een nieuwe Xbox, Xbox 2 ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113500

_/-\o_ _/-\o_ Dit is echt gaaf!!!!!
Heel mooi gemaakt.
Kun je uitleggen hoe je dat met die lcd hebt gedaan? Echt perfect!!!!
Ben er zelf een beetje jaloers op geworden!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 17:57
Coole mod, mooi afgewerkt vooral :Y) . Vind de orginele X-Box niet echt mooi, maar na deze en die "heavenly white" van dinges (edit: = Phusebox) ben ik overtuigt dat ze wel mooi kunnen zijn _/-\o_ . (als Microsoft beetje handig is, huren ze paar modders in van mooie mods zoals deze om xbox 2 te designen :+ ). Ben trouwens benieuwd waar je die lcd vandaan hebt en hoe duur die is (als ik niet al te "rude" over kom O-) )

[ Voor 6% gewijzigd door Quadro! op 11-05-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91786

@atmoz

Hele gave mod!

Wat ik zelf erg interresant vindt, en vele mede tweakers met mij denk ik, is de technische kant van het verhaal. Zelf ben ik totaal niet geinterresseerd in een X-box en ga er ook geen kopen (PC+NVIDIA 6800 RULEZ!!!)

Wat ik graag zou willen weten is welk display je gebruikt (lees waar te bestellen?)
En hoe je stats en andere data op je display krijgt, ik neem aan dat niet alle tekst al in het uC hebt staat, mp3 filenamen en zo.

Welke taal gebruik je, en vooral, heb je een (gestripte) source file die het principe van het aansturen van zo'n display (incl pin bezetting van uC >> LCD) laat zien.

en.. heb je mischien ook een schematje voor het IR zend/ontvangdeel incl uC code?

Een hoop vragen, maar ik probeer gewoon een aantal PIC technieken onder de knie te krijgen en tutorials zijn net niet specifiek genoeg (welke vinkjes aan bij bv ICprog voor een 16f628 enz) om de zaak na te bouwen.

Misschien een goed idee voor iemand, om een tweede PIC (16F628) tutorial te schrijven over PIC met LCD, incl stukjes assembler en of JAL :P
Als er dan ook nog tutorials geschreven worden voor PMW/Serial-in/IR with a 16F628PIC for dummies. Kunnen deze misschien wel door Elektuur worden gepubliceerd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ik wil niet dat mijn topic (weer) dicht gaat, dus ik ga het niet hebben hoe het LCD verder nog aangestuurd wordt behalve via de microcontroller. Op internet is genoeg info te vinden hierover.

Trouwens ook over het aansturen van LCD via uC. Allemaal echt niet zo moeilijk.

De infrarood gaat niet via de uC, maar gewoon via een losse chip. (zo goed ben ik niet eens om dat te maken in een uC, dus het stelt allemaal niet zo heel veel voor) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vette Xbox man. Nu issie opeensch wel mooi :)
Ook cool dat LCD. Is dat LCD serieel of parralel?

En wat voor PIC gebruik je?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Nice display, _/-\o_ Uber cool gemaakt, toppie 8)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Een stuk mooier dan je eerste mod ! complimenten !

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Pagina: 1