Toon posts:

Vraag over notebook processor

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag over de verschillende soorten Notebook processoren
Ik ben namelijk op zoek naar een notebook die snel is in zware grafische programma's photoshop, adobe premiere. Mijn vraag is dan, wat voor soort processor type moet ik kiezen
De p4
De M processer
De Centrino (die geloof ik al afvalt)

groeten Ruben :+

Verwijderd

De M is de Centrino :+

Ik zou voor een Pentium 4, 3.0 Ghz gaan :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En er zijn ook nog notebooks met AMD processoren.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Is de centrino precies hetzelfde :o als de M-processor alleen de vernieuwde versie of zo? maar ik moet dus gaan voor een standaard p4? of zijn er nog andere keuzes

gr :+

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Welkom op GoT :P

1: je hoeft niet de groeten te doen, dat doen we de hele dag al hier
2: topictitel hoeft niet in hoofdletters, we kunnen het zo ook wel lezen
3: Pentium M maakt deel uit van de Centrio-lijn (samen met chipset en wifi-chip), dus da's min of meer hetzelfde

Verder is de P4 het krachtigst, maar gebruikt meer stroom en je hebt meer koeling nodig, dus de notebook waar die in zit is ook groter. Pentium M is ook best snel, maar duurder. Dat ding verbruikt wel minder stroom, dus je notebook is dan platter en lichter als het goed is...

[edit]Ik typ niet snel genoeg :+

[ Voor 4% gewijzigd door Moartn op 22-03-2004 22:53 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je titel had beter gekund. We weten nu pas waar je topic over gaat als we er naar kijken. Bovendien zijn de Capslock letters ook niet echt fraai. Dat noemen we schreeuwen. Tenslotte hoef je ons niet de groeten te doen, dat doen we automatisch al ;) Lees het na in de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Wat je vraag betreft, denk ik dat een P4 wel de beste keuze zal zijn. Hoe meer power, hoe meer vreugde in de appz die je naar voren brengt. Een Athlon kan overigens ook veel werk verzetten en is misschien iets goedkoper. Dan resteert slechts reviews van beiden processortypen vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja zal niet meer de groeten doen ik denk doe ff vriendelijk, nee ok i understand, maar goed nu iktoch bezig ben ik heb ongveer een budget van 1600 a 1700 euro.
Tips: wat voor notebook zal ik aanschaffen welk merk, het liefst dan met een p4 ivm met de grafische programma's
:+ :+

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Kijk eens naar Toshiba, die heeft een aantal modellen met gewone P4 processor, en ze kosten geen drol...

Verder heeft Dell ook een model met desktop P4 geloof ik. Die hebben erg leuke on-site garantie...

[edit]Of wacht zo'n aldi-aanbieding af, daar zit ook altijd een P4 in...

[ Voor 16% gewijzigd door Moartn op 22-03-2004 22:57 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:55:
Oh ja zal niet meer de groeten doen ik denk doe ff vriendelijk, nee ok i understand, maar goed nu iktoch bezig ben ik heb ongveer een budget van 1600 a 1700 euro.
Tips: wat voor notebook zal ik aanschaffen welk merk, het liefst dan met een p4 ivm met de grafische programma's
:+ :+
ehhh neem ook eens een kijkje hier en lees vooral alles door:

Centrino topic deel 2

Want een P-M presteerd behoorlijk op niveau van een hoger geclockte p4-m
Het gerucht wilt zelfs dat intel de P-M procs naar de desktop willen halen vanwege hun betere prestaties bij veel lagere clocksnelheden en lager stroomverbruik. Zie voor deze geruchten de frontpage bij de nieuws van de afgelopen week.

En neem ook de faq door in hier in CSL, staat ook een hoop info.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Laurent
  • Niet online
Neem eens een kijkje in de [url=]Technische laptop documentatietechnische notebook documentatie[/ujrl]. Daar staan alle mobile CPU's uitvoerig besproken, waardoor je een stuk gemakkelijker je keuze kan maken.
Voor zware processen heb je ook een aardige processor nodig. In die documentatie staat nog meer over de gevolgen van een processor die veel prestaties levert, maar ook veel stroom slurpt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.