Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:28:
[...]
Ik ben toch bang dat dat niet gaat werken... er zullen altijd figuren zijn die zich er niet aan houden en dan beginnen we weer van voren af aan.
Dicht. Onvoorwaardelijk.
Wat doet men overal op GoT wanneer men een topic opent of een reply zet die niet door de beugel kan? Juist, erop reageren en eventueel sanctioneren.
Dat is ook wat hier moet gebeuren. Er zal misschien gewoon iets strenger gemodereerd moeten worden in dat topic. En ja, ook ikzelf ben soms zondig en zal soms op de vingers worden getikt.
Maar sluiten, nee...
(eventjes een reactie op bovenstaande post(s) toevoegen...)ReemF schreef op 22 maart 2004 @ 21:30:
[...]
Dit kan ondervangen worden door duidelijk te maken dat het uiteindelijke doel van HK
niet doelloos blaten is. Als mensen dat niet kunnen of willen snappen, dan zijn er makkelijk maatregelen te nemen

Die maatregelen zullen dan genomen moeten worden (natuurlijk niet direct een weekban oid, maar een (voor)laatste waarschuwing oid.).
Dat nutteloze mededelingen topic komt op mij vooral over als een flinke slowchat van heb ik jou daar. Dergelijke zaken kunnen prima via icq/msn, of, als men het wereldwijd kenbaar wil maken, via irc -> #huiskamer.
Geen enkel subforum op GoT, en daarmee ook HK, is bedoeld voor slowchat. Daar zijn prima andere middelen voor zoals ik oa hierboven beschrijf

Het doel van HK is niet onzin blaten, of zinloze posts doen, of iets dergelijks. HK is bedoeld voor Gezellig en Leuk, en topics als het nutteloze mededelingen topic zullen nooit aan die beschrijving van Gezellig en Leuk kunnen voldoen

Gezellig en Leuk is dan ook een persoonlijke mening.
Ikzelf vind het eens leuk om mede te delen dat Java mijn keel uithangt, of dat ik bestwel inzit met het probleem dat die of die persoon heeft. Daarvoor kan het Nutteloze Mededelingen Topic dienen. Reply's zoals

of hoi

zullen dan inderdaad moeten worden gesanctioneerd.
Ik ben er ten volle van bewust dat ik dat zelf ook al gedaan heb, bij deze dus een motivatie voor mezelf dit te stoppenEchte onzin niet nee, maar de HK is (laat dat mijn gedachte/mening/opvatting zijn) wel een plaats waar het iets lakser en minder serieus aan toe kan en mag gaan.
Wat is de titel van het topic ook al weer..
nutteloze mededelingen toch?

Ik hoop dat er een verschil duidelijk kan zijn tussen nutteloze (in de zin van: niet de moeite voor een eigen topic, maar toch eens, al dan niet voor jezelf, leuk om te melden, mat eventuele kans op verdere discutie) en nutteloze (in de zin van: he, ik moet gaan schijten, hieronder een poll of ik het nu ga doen of het nog een uurtje ophoud) topics
Het doel van de huiskamer is om het gezellig te houden; en niet om onzin te gaan lopen posten..
Ik ben voor het trashen van alle nutteloze mededelingen topics, en het uit de huiskamer schoppen van iedereen die in de rest van de huiskamer onzin post

Accoord, rekeninghouden met de nuanceringen die al dan niet mogelijk zijn tov "onzin" en "nutteloos" (het ene kan en mag met mate, het andere is not-done)
[
Voor 73% gewijzigd door
Ibex op 22-03-2004 21:44
]