[HK] Nut van nutteloos topic?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed met mijn vraag zit, maar ik zit met het volgende: :)
Na 1000 posts wordt altijd een nieuw deel geopend van een bepaald topic, zo ook met nutteloze mededelingen. Maar wat mij opvalt, dat topic gaat zo hard, dat als het topic 10 minuten open is wordt alweer bepaald wie het volgende deel open mag maken en dat is dan binnen 48 uur gebeurd. Het topic gaat dus over bijna niets anders meer dan wie het volgende topic opent :P

(Neem de tijden niet te letterlijk)

Kun je voor nutteloos niet beter de uitzondering maken en deze tot 5000 posts ofzo open te laten. Dan wordt er tenminste andere onzin dan wie mag openen gepost en je hebt niet ieder dag een nieuw topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet er iets aan het gejengel gedaan worden, en niet aan de (zachte) limiet van 1000 posts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 15:31
Dan wordt het nog onverzichtelijker, en zo hard gaat het echt niet :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Maar bij 5000 reply's kom je op 200 bladzijdes als je 25 posts per pagina aan hebt staan en dat is nou niet bepaald fijn om altijd in je beeld te hebben als je even in de HK kijkt.

Er moet misschien gewoon eens wat minder geblaat worden :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

December schreef op 22 maart 2004 @ 20:38:
...
Er moet misschien gewoon eens wat minder geblaat worden :P
Ik denk dat dat nog een veel betere oplossing is: dergelijke topics gewoon afschaffen. Dan kan de HK weer ècht leuker worden, in plaats van dergelijke db-vervuiling :) Het nutteloze mededelingen-topic klinkt net als Beppie die tijdens het shoppen in de Albert Heijn nog even een vriendin belt om te vertellen wat de uitkomst was van de vorige aflevering van GTST. Vrij overbodig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik moet eerlijk zeggen, dat als je die aantal reply's echt omhoog gooit, dat het echt onoverzichtelijk begint te worden ;)

En 1000 is goed genoeg.. moet je maar niet zoveel onzin posten ;) :P

Verder lijkt het mij compleet onnodig
ReemF schreef op 22 maart 2004 @ 20:43:
[...]
Het nutteloze mededelingen-topic klinkt net als Beppie die tijdens het shoppen in de Albert Heijn nog even een vriendin belt om te vertellen wat de uitkomst was van de vorige aflevering van GTST. Vrij overbodig :)
Damn... wat was er dan gebeurt :+

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Om het topic te verbieden lijkt me slecht plan, dan krijg je die rotzooi in andere topics. Je kan beter alle troep centraal houden :P

Maar goed, er moet minder geblaat worden, hoe wil je dat voor mekaar krijgen? Of wou je gewoon om de 2 dagen een nieuw topic geopend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Erazzzer schreef op 22 maart 2004 @ 20:50:
Om het topic te verbieden lijkt me slecht plan, dan krijg je die rotzooi in andere topics. Je kan beter alle troep centraal houden :P
Grappig. Dat was ooit de gedachte van de HK zelf O-)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik denk dat ik het helaas met de meerderheid eens ga zijn en er tegen ben. Ben het zat de moraalridder daar te spelen en de gedachte van de mensen die alleen maar onzin posten en als je er wat van zegt dat ze dan doen alsof ze alles zomaar mogen een beetje zat.

Maar dat red je al met een topicnaam verandering en die crap die gepost word eruit te halen. De mensen af te kappen dus. Maar dat heb ik al zovaak gezegd. Als er 200 van de 1000 echt nuttig zijn erin bekijk ik het nog posistief :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
De gedachte van de HK is bij mijn weten nooit geweest om alle zooi bij elkaar te pleuren. Het was bedoeld als ontspanning op GoT naast de tech- en de algemene discussiefora voor zover ik weet :)

edit:
disjfa moest er natuurlijk tussendoor komen he :P

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 22-03-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

inderdaad.. centrale topics openen en geen bullshit-topics openen ;)
Maar goed, er moet minder geblaat worden, hoe wil je dat voor mekaar krijgen? Of wou je gewoon om de 2 dagen een nieuw topic geopend hebben?
Gewoon nutteloze topic op slot houden :? Of jezelf in controle houden ;)
disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 20:55:
Ik denk dat ik het helaas met de meerderheid eens ga zijn en er tegen ben
Klopt
Ben het zat de moraalridder daar te spelen
Ben je dat dan.. ;) :+

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 22-03-2004 20:59 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ach, het komt de laatste tijd al meer ter sprake (zie de TS van t nutteloze mededelingen topic) dus wellicht ff afwachten en kijken of er verbetering in komt. maar 5000/ topic lijkt me niet bepaald handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

G33rt schreef op 22 maart 2004 @ 20:55:
edit:
disjfa moest er natuurlijk tussendoor komen he :P
sorry :) ben gewoon algeheel voor nivoverbetering daar :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Onzin... Ik stel het volgende voor; iedereen die meer dan 5 posts per nutteloos-topic post wordt de HK uitgeknikkert :)

Opgeruimd staat netjes; dankzij dat soort database vervuiling moet straks CA ingevoerd gaan worden ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik vind persoonlijk de Nutteloze post reeks inmiddels helemaal geen niveau hebben. Vroegah(:P) was het nog wel leuk, maar tegenwoordig post ik er zelden meer.

Tja, waardoor komt het. Ik denk toch door personen die hun postcount willen opkrikken. of personen die willen dat iedereen hun hele dagindeling weet.

Imo mag de nutteloze reeks gewoon dicht. Hoe jammer het ook is :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

ReemF schreef op 22 maart 2004 @ 20:43:
Ik denk dat dat nog een veel betere oplossing is: dergelijke topics gewoon afschaffen. Dan kan de HK weer ècht leuker worden, in plaats van dergelijke db-vervuiling :) Het nutteloze mededelingen-topic klinkt net als Beppie die tijdens het shoppen in de Albert Heijn nog even een vriendin belt om te vertellen wat de uitkomst was van de vorige aflevering van GTST. Vrij overbodig :)
^^^
I'm with genius

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6562

Dat geldt dan voor al dit soort topics, zoals ook 'herken jij je voorganger'

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

justmental schreef op 22 maart 2004 @ 21:01:
[...]

^^^
I'm with genius

[afbeelding]

Dat geldt dan voor al dit soort topics, zoals ook 'herken jij je voorganger'
Waar komen deze pollresultaten vandaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Atlas schreef op 22 maart 2004 @ 21:00:
Imo mag de nutteloze reeks gewoon dicht. Hoe jammer het ook is :)
Nee, het is erg leuk te zeggen wat je kwijt moet zonder topic erover te openen. Daarom was hij daar. Mensen die te erge crap neerpleuren moeten gewoon eruit gegooit word en afgekapt. Maar sluiten is niet de oplossing. Vaak wel heel erg leuke grappige discussies erin maar dat word ook weer vaak verpest door mensen die alleen maar "hoi schatje:w" posten.
Spider.007 schreef op 22 maart 2004 @ 21:02:
[...]
Dat is algemeen bekend onder de mensen die er graag komen en leuk wat posten. In de hk dan.

[ Voor 20% gewijzigd door disjfa op 22-03-2004 21:03 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:02:

[...]

Dat is algemeen bekend onder de mensen die er graag komen en leuk wat posten. In de hk dan.
Onder iedereen die er komt is bekend dat ze moeten stoppen met die onzin :? :D

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:02:
[...]

Nee, het is erg leuk te zeggen wat je kwijt moet zonder topic erover te openen. Daarom was hij daar. Mensen die te erge crap neerpleuren moeten gewoon eruit gegooit word en afgekapt. Maar sluiten is niet de oplossing. Vaak wel heel erg leuke grappige discussies erin maar dat word ook weer vaak verpest door mensen die alleen maar "hoi schatje:w" posten.
Ben ik met je eensch, maar hoe kun je zoiets controleren? Ik snap dat de mods hun tijd in andere dingen willen steken. En tja als users elkaar gaan controleren lijkt me dat een slecht plan.

En idd het _was_ leuk maar we gaan in dat topic weer richting de hk 1.0 :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Gelukkig!

Ook al heb ik daar zelf een redelijk aandeel in, ik zal blij zijn als het eindelijk een keer is afgelopen met dat topic.

Ik hoef het niet te weten als iemand naar dansles ofzo gaat. 80% van de dingen die daar staat heeft op de één of andere manier wel betrekking op dit soort onzin, en de rest kan makkelijk in de andere topics. Sluiten dus. :)

Vergeet namelijk niet dat heel veel mensen daar posten uit pure verveling (sapperdeflap-posts), en als de mogelijkheid daartoe weg is zal de databasevervuiling ook afnemen omdat mensen dan gewoon leren NIET te posten in plaats van onzin neer te zetten.

disjfa: JIJ bent altijd degene die er weer zo'n punt van moet maken en sinds een paar dagen drie posts ofzo wijdt aan hoe onzinnig een bepaalde post wel niet is. Daar moet je imo ook maar eens mee kappen.

[ Voor 44% gewijzigd door Tsuru op 22-03-2004 21:09 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:05:
Ik hoef het niet te weten als iemand naar dansles ofzo gaat. 80% van de dingen die daar staat heeft op de één of andere manier wel betrekking op dit soort onzin, en de rest kan makkelijk in de andere topics. Sluiten dus. :)
Nee jij komt aan met nuttige crap. Jij was degeen die de crap weer begon vanmiddag zelfs |:( Damn pot ketel gezeik enzo.
Vergeet namelijk niet dat heel veel mensen daar posten uit pure verveling (sapperdeflap-posts), en als de mogelijkheid daartoe weg is zal de databasevervuiling ook afnemen omdat mensen dan gewoon leren NIET te posten in plaats van onzin neer te zetten.
ja. En dat moeten mensen afkappen. duh
disjfa: JIJ bent altijd degene die er weer zo'n punt van moet maken en sunds een paar dagen drie posts wijdt aan hoe onzinnig een bepaalde post wel niet is. Daar moet je imo ook mee kappen.
We waren het er vanmiddag allemaal mee eens dat we zouden kappen met crap en ik was vandaag niet de eerste die tegen je zeek. We wilden allemaal al dit topic zo ongeveer voorkomen. Helaas zijn er te veel mensen zoals jou :)

[ Voor 49% gewijzigd door disjfa op 22-03-2004 21:09 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:06:
[...]

We waren het er vanmiddag allemaal mee eens dat we zouden kappen met crap en ik was vandaag niet de eerste die tegen je zeek. We wilden allemaal al dit topic zo ongeveer voorkomen. Helaas zijn er te veel mensen zoals jou :)
Nee natuurlijk is het mijn schuld. :w

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:10:
[...]
Nee natuurlijk is het mijn schuld. :w
Niet alleen die van jou nee :P Maar zullen we het hier niet over persoonlijke meningen hebben. Straks ga ik hier ook weer elk meubel van de nutteloze topics doodflamen :P Das gemeen :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:11:
[...]

Niet alleen die van jou nee :P Maar zullen we het hier niet over persoonlijke meningen hebben. Straks ga ik hier ook weer elk meubel van de nutteloze topics doodflamen :P Das gemeen :P
Dat is helemaal niet gemeen. Da's rechtvaardig. :P

Maar bekijk het van deze kant: als het nutteloze gesloten wordt zijn we ook eindelijk verlost van dit soort eindeloze disjfadiscussies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Ibex

^^ met stom.

Oki, ff tijd om mijn (hopelijk goed onderbouwde) mening te geven hoewel ik nog niet erg lang op HK ben.

Ik ben dus van mening dat het Nutteloze Mededelingen Topic open moet blijven, en dit om de reden dat ik bang ben dat er anders (meer :X) troep in de andere topics zal komen, want uiteraard ook de bedoeling niet is.
Ik dacht daarjuist eventjes na of mijn eigen reply's altijd even nuttig-nutteloos waren, maar neen, een groot deel bevat reply's die echt nergens op slaan :X Ik denk dat het dus tijd wordt voor mezelf en voor de rest om iets meer kristisch te zijn op wat je zelf post. Op die manier is het misschien mogelijk de hoeveelheid nutteloze-nutteloze reply's naar beneden te halen.
Daardoor zal het hele topic ook minder rap vol raken, en zullen de nuttige-nutteloze topics wat meer in het oog springen.

Het heerlijke aan het Nutteloze Mededelingen Topic vind ik dan dat je gewoon een bericht kan zetten waar in feite niemand iets aan heeft, maar dat je er toch fier op bent. Om echter een egoistisch opsomtopic tegen te gaan is het echter natuurlijk wel goed dat we daar ook eventjes kunnen over discuteren. Zo merk ik bijvoorbeeld ook dat er nog relatief serieus over dingen kan gepraat worden in het topic (rekening houdend dat het nog steeds het Nutteloze Mededelingen Topic is.

Kortom, een nogal moeilijke beslissing (langst mijn kant dan toch). Misschien samen te vatten als: Houden dat topic, maar laten we proberen het topic iets minder te vervuilen met echt loze reply's. * Ibex zal het in ieder geval al proberen :)
Misschien een idee dat we elkaar er gewoon op wijzen wanneer we een echte zinloze reply doen?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:05:
Gelukkig!

Ook al heb ik daar zelf een redelijk aandeel in, ik zal blij zijn als het eindelijk een keer is afgelopen met dat topic.

disjfa: JIJ bent altijd degene die er weer zo'n punt van moet maken en sinds een paar dagen drie posts ofzo wijdt aan hoe onzinnig een bepaalde post wel niet is. Daar moet je imo ook maar eens mee kappen.
Ik kom niet voor mijzelf op maar een mededeling dat ik naar dansles gaat is toch nuttig voor in dat topic? Dat jij het niet hoeft te weten is een ander verhaal. Het is wel een mededeling waar je uit kan halen dat ik er even niet ben. Anderen die dan willen weten wat voor dansen enzo, die kunnen dat dan aan mij vragen op msn. Hebben ze mij niet op msn, dan kunnen ze mij toevoegen. Mijn adres staat immers in mijn profiel.

Ik vind het nuttelozer als iemand zegt dat hij moet poepen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:13:
[...]
Maar bekijk het van deze kant: als het nutteloze gesloten wordt zijn we ook eindelijk verlost van dit soort eindeloze disjfadiscussies :P
Nee absoluut niet. Het is leuk dingen te vertellen die niet topic waardig zijn en je wel wilt zeggen omdat er ook wat mensen op kunnen reageren. Zie ook klein betoog reply 25 :)

Maar als je er nu iets van de nuttige kant in zet komen er minimaal 50 replys tussen van mensen die naar elkaar zwaaien zonder er iemand nog kan zien wat jezelf gepost hebt. Zoals ik al vaker zei is een naamsverandering zekers handig en dan een nivoverandering.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

bobje86nl schreef op 22 maart 2004 @ 21:15:
[...]
Ik kom niet voor mijzelf op maar een mededeling dat ik naar dansles gaat is toch nuttig voor in dat topic? Dat jij het niet hoeft te weten is een ander verhaal. Het is wel een mededeling waar je uit kan halen dat ik er even niet ben. Anderen die dan willen weten wat voor dansen enzo, die kunnen dat dan aan mij vragen op msn. Hebben ze mij niet op msn, dan kunnen ze mij toevoegen. Mijn adres staat immers in mijn profiel.

Ik vind het nuttelozer als iemand zegt dat hij moet poepen :/.
Waarom moeten mensen weten dat je er niet bent? Daar hebben we al sinds jaar en dag een speciale functie voor in Myreact.

Waarom moeten wij uberhaupt weten wat iemand doet als hij of zijn niet op GoT zit, behoudens dat datgene dat daadwerkelijk betrekking heeft op datgene waar GoT voor bedoeld, is, uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

bobje86nl schreef op 22 maart 2004 @ 21:15:
[...]
Ik kom niet voor mijzelf op maar een mededeling dat ik naar dansles gaat is toch nuttig voor in dat topic? Dat jij het niet hoeft te weten is een ander verhaal. Het is wel een mededeling waar je uit kan halen dat ik er even niet ben. Anderen die dan willen weten wat voor dansen enzo, die kunnen dat dan aan mij vragen op msn. Hebben ze mij niet op msn, dan kunnen ze mij toevoegen. Mijn adres staat immers in mijn profiel. Kunnen ze dit echter niet, of hebben ze geen zin, kunnen ze het steeds in een reply vragen wat voor dansen ik nou doe.

Ik vind het nuttelozer als iemand zegt dat hij moet poepen :/ en in een reply erop vragen of ik de rijst die ik die middag heb gegeten er nog kon in herkennen :/.
Dit bedoelde ik nu net :) (met de toevoeging in cursief erbij)

[ Voor 3% gewijzigd door Ibex op 22-03-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ik nooit zo snap is dat mensen er wel posten, maar ondertussen hopen dat het topic maar snel op slot gaat. Waarom post je er dan als je weet dat het eigenlijk best een fout topic is :?

Dat is verder geen aanval ofzo hoor :* Gewoon iets wat ik niet snap :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Grrrrrene schreef op 22 maart 2004 @ 21:19:
Wat ik nooit zo snap is dat mensen er wel posten, maar ondertussen hopen dat het topic maar snel op slot gaat. Waarom post je er dan als je weet dat het eigenlijk best een fout topic is :?

Ik snap ook wel eens dingen niet die ik zelf doe. En ik ben vast niet de enige. ;)

Het is gewoon een gewoonte. Een gewoonte die het best af te leren is door het topic op slot te knallen. Niet alleen for the good of the HK, maar ook voor mezelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Grrrrrene schreef op 22 maart 2004 @ 21:19:
vooral als je zoiets krijgt als...
Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:17:
[...]
Waarom moeten mensen weten dat je er niet bent? Daar hebben we al sinds jaar en dag een speciale functie voor in Myreact.

Waarom moeten wij uberhaupt weten wat iemand doet als hij of zijn niet op GoT zit, behoudens dat datgene dat daadwerkelijk betrekking heeft op datgene waar GoT voor bedoeld, is, uiteraard. :)
Zegt hetzelfde als mij alleen post dan wel bv "pwoarp" in het topic. Waarom houd je er zelf dan niet aan.

Verder ook geen persoonlijke mening want er zijn zoveel mensen die zo doen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:21:
[...]

vooral als je zoiets krijgt als...

[...]

Zegt hetzelfde als mij alleen post dan wel bv "pwoarp" in het topic. Waarom houd je er zelf dan niet aan.

Verder ook geen persoonlijke mening want er zijn zoveel mensen die zo doen.
Heb je gecontroleerd wanneer mijn laatste "pwoarp" post was dan? Vast niet, want als je dat gedaan had dan had je geweten dat dat al een paar dagen geleden was, dus nog voor de PM van Basszje.

Maar in plaats van dat je nu elke keer mij op de korrel neemt, leg mij nu eens uit waarom het topic open moet blijven. Want daar is dit topic toch voor neem ik aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsuru op 22-03-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:23:
[...]
Maar in plaats van dat je nu elke keer mij op de korrel neemt, leg mij nu eens uit waarom het topic open moet blijven. Want daar is dit topic toch voor neem ik aan.
disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:16:
[...]

Nee absoluut niet. Het is leuk dingen te vertellen die niet topic waardig zijn en je wel wilt zeggen omdat er ook wat mensen op kunnen reageren. Zie ook klein betoog reply 25 :)

Maar als je er nu iets van de nuttige kant in zet komen er minimaal 50 replys tussen van mensen die naar elkaar zwaaien zonder er iemand nog kan zien wat jezelf gepost hebt. Zoals ik al vaker zei is een naamsverandering zekers handig en dan een nivoverandering.
En verder zei ik al dat de korrel niet alleen tegen jou was. Zijn wel ergere :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll: Is het tijd om met deze onzin te stoppen?
ja
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:26:
[...]
Poll: Is het tijd om met deze onzin te stoppen?
ja
nee
Toch ontbreek ik jammergenoeg de optie "nee, maar laten we het wel op een andere manier doen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:26:
[...]

[...]

En verder zei ik al dat de korrel niet alleen tegen jou was. Zijn wel ergere :P
Ik ben toch bang dat dat niet gaat werken... er zullen altijd figuren zijn die zich er niet aan houden en dan beginnen we weer van voren af aan.

Dicht. Onvoorwaardelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ibex schreef op 22 maart 2004 @ 21:14:
Oki, ff tijd om mijn (hopelijk goed onderbouwde) mening te geven hoewel ik nog niet erg lang op HK ben.

Ik ben dus van mening dat het Nutteloze Mededelingen Topic open moet blijven, en dit om de reden dat ik bang ben dat er anders (meer :X) troep in de andere topics zal komen, want uiteraard ook de bedoeling niet is.
Dit kan ondervangen worden door duidelijk te maken dat het uiteindelijke doel van HK niet doelloos blaten is. Als mensen dat niet kunnen of willen snappen, dan zijn er makkelijk maatregelen te nemen :)
....
Het heerlijke aan het Nutteloze Mededelingen Topic vind ik dan dat je gewoon een bericht kan zetten waar in feite niemand iets aan heeft, maar dat je er toch fier op bent. Om echter een egoistisch opsomtopic tegen te gaan is het echter natuurlijk wel goed dat we daar ook eventjes kunnen over discuteren. Zo merk ik bijvoorbeeld ook dat er nog relatief serieus over dingen kan gepraat worden in het topic (rekening houdend dat het nog steeds het Nutteloze Mededelingen Topic is...
Dat nutteloze mededelingen topic komt op mij vooral over als een flinke slowchat van heb ik jou daar. Dergelijke zaken kunnen prima via icq/msn, of, als men het wereldwijd kenbaar wil maken, via irc -> #huiskamer.

Geen enkel subforum op GoT, en daarmee ook HK, is bedoeld voor slowchat. Daar zijn prima andere middelen voor zoals ik oa hierboven beschrijf :) Het doel van HK is niet onzin blaten, of zinloze posts doen, of iets dergelijks. HK is bedoeld voor Gezellig en Leuk, en topics als het nutteloze mededelingen topic zullen nooit aan die beschrijving van Gezellig en Leuk kunnen voldoen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ibex schreef op 22 maart 2004 @ 21:14:

Onzin hoort niet bij elkaar in de huiskamer, niet verspreid door de huiskamer... eigenlijk hoort onzin helemaal niet in de huiskamer!
Ik dacht daarjuist eventjes na of mijn eigen reply's altijd even nuttig-nutteloos waren, maar neen, een groot deel bevat reply's die echt nergens op slaan :X Ik denk dat het dus tijd wordt voor mezelf en voor de rest om iets meer kristisch te zijn op wat je zelf post. Op die manier is het misschien mogelijk de hoeveelheid nutteloze-nutteloze reply's naar beneden te halen.
Wat is de titel van het topic ook al weer.. nutteloze mededelingen toch? :D
Daardoor zal het hele topic ook minder rap vol raken, en zullen de nuttige-nutteloze topics wat meer in het oog springen.

Het heerlijke aan het Nutteloze Mededelingen Topic vind ik dan dat je gewoon een bericht kan zetten waar in feite niemand iets aan heeft, maar dat je er toch fier op bent. Om echter een egoistisch opsomtopic tegen te gaan is het echter natuurlijk wel goed dat we daar ook eventjes kunnen over discuteren. Zo merk ik bijvoorbeeld ook dat er nog relatief serieus over dingen kan gepraat worden in het topic (rekening houdend dat het nog steeds het Nutteloze Mededelingen Topic is.

Kortom, een nogal moeilijke beslissing (langst mijn kant dan toch). Misschien samen te vatten als: Houden dat topic, maar laten we proberen het topic iets minder te vervuilen met echt loze reply's. * Ibex zal het in ieder geval al proberen :)
Misschien een idee dat we elkaar er gewoon op wijzen wanneer we een echte zinloze reply doen?
Het doel van de huiskamer is om het gezellig te houden; en niet om onzin te gaan lopen posten..

Ik ben voor het trashen van alle nutteloze mededelingen topics, en het uit de huiskamer schoppen van iedereen die in de rest van de huiskamer onzin post :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:28:
[...]
Ik ben toch bang dat dat niet gaat werken... er zullen altijd figuren zijn die zich er niet aan houden en dan beginnen we weer van voren af aan.

Dicht. Onvoorwaardelijk.
Wat doet men overal op GoT wanneer men een topic opent of een reply zet die niet door de beugel kan? Juist, erop reageren en eventueel sanctioneren.
Dat is ook wat hier moet gebeuren. Er zal misschien gewoon iets strenger gemodereerd moeten worden in dat topic. En ja, ook ikzelf ben soms zondig en zal soms op de vingers worden getikt.
Maar sluiten, nee...

(eventjes een reactie op bovenstaande post(s) toevoegen...)
ReemF schreef op 22 maart 2004 @ 21:30:
[...]
Dit kan ondervangen worden door duidelijk te maken dat het uiteindelijke doel van HK niet doelloos blaten is. Als mensen dat niet kunnen of willen snappen, dan zijn er makkelijk maatregelen te nemen :)
Die maatregelen zullen dan genomen moeten worden (natuurlijk niet direct een weekban oid, maar een (voor)laatste waarschuwing oid.).
Dat nutteloze mededelingen topic komt op mij vooral over als een flinke slowchat van heb ik jou daar. Dergelijke zaken kunnen prima via icq/msn, of, als men het wereldwijd kenbaar wil maken, via irc -> #huiskamer.

Geen enkel subforum op GoT, en daarmee ook HK, is bedoeld voor slowchat. Daar zijn prima andere middelen voor zoals ik oa hierboven beschrijf :) Het doel van HK is niet onzin blaten, of zinloze posts doen, of iets dergelijks. HK is bedoeld voor Gezellig en Leuk, en topics als het nutteloze mededelingen topic zullen nooit aan die beschrijving van Gezellig en Leuk kunnen voldoen :)
Gezellig en Leuk is dan ook een persoonlijke mening.
Ikzelf vind het eens leuk om mede te delen dat Java mijn keel uithangt, of dat ik bestwel inzit met het probleem dat die of die persoon heeft. Daarvoor kan het Nutteloze Mededelingen Topic dienen. Reply's zoals :w of hoi :w zullen dan inderdaad moeten worden gesanctioneerd. Ik ben er ten volle van bewust dat ik dat zelf ook al gedaan heb, bij deze dus een motivatie voor mezelf dit te stoppen
Spider.007 schreef op 22 maart 2004 @ 21:30:
[...]
Onzin hoort niet bij elkaar in de huiskamer, niet verspreid door de huiskamer... eigenlijk hoort onzin helemaal niet in de huiskamer!
Echte onzin niet nee, maar de HK is (laat dat mijn gedachte/mening/opvatting zijn) wel een plaats waar het iets lakser en minder serieus aan toe kan en mag gaan.
Ik hoop dat er een verschil duidelijk kan zijn tussen nutteloze (in de zin van: niet de moeite voor een eigen topic, maar toch eens, al dan niet voor jezelf, leuk om te melden, mat eventuele kans op verdere discutie) en nutteloze (in de zin van: he, ik moet gaan schijten, hieronder een poll of ik het nu ga doen of het nog een uurtje ophoud) topics
Het doel van de huiskamer is om het gezellig te houden; en niet om onzin te gaan lopen posten..

Ik ben voor het trashen van alle nutteloze mededelingen topics, en het uit de huiskamer schoppen van iedereen die in de rest van de huiskamer onzin post :)
Accoord, rekeninghouden met de nuanceringen die al dan niet mogelijk zijn tov "onzin" en "nutteloos" (het ene kan en mag met mate, het andere is not-done)

[ Voor 73% gewijzigd door Ibex op 22-03-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ibex schreef op 22 maart 2004 @ 21:32:
[...]

Wat doet men overal op GoT wanneer men een topic opent of een reply zet die niet door de beugel kan? Juist, erop reageren en eventueel sanctioneren.
Dat is ook wat hier moet gebeuren. Er zal misschien gewoon iets strenger gemodereerd moeten worden in dat topic. En ja, ook ikzelf ben soms zondig en zal soms op de vingers worden getikt.
Maar sluiten, nee...
Precies! Dat hele topic klopt niets van... het valt ook niet binnen de policy van de huiskamer.. dus moet hij gewoon gesloten worden :)

[rml][ Serieus] Kan het soms iets minder nutteloos?[/rml]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

HELL YEAH!

Ik hou best van ontspanning, maar volstrekte leeghoofdigheid is niet hetzelfde als Zen-boeddhisme. * Rataplan steunt elke vorm van uitkuisen der HK. Dan zet ik misschien zelfs dat filter weer uit >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, maar je hebt volgens mij 3 soorten gebruikers:
1) Tuig dat de hele tijd in dat ene topic rondhangt
2) Mensen die af en toe posten in dat topic
3) Mensen die er niet in posten

Ik denk dat door mijn manier van weergeven wel duidelijk is wat ik het liefste zie O-)
Mwah, ik denk dat het een beter 'plan' zou zijn om gewoon eens de postinghoeren uit het nutteloze mededelingen topic eens aan te spreken. Hetgeen overigens af en toe wel eens gebeurt hoor ;)
Op deze manier kweek je hopelijk besef bij de HK gangers en zal uiteindelijk dit topic uit zichzelf steeds minder snel omhoog gekicked worden.

Maargoed, laat ik er dan wel even bijzeggen dat dit mijn persoonlijke mening is, en totaal niet de zienswijze van de HK crew hoeft te zijn ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 21:21:
[...]
Ik snap ook wel eens dingen niet die ik zelf doe. En ik ben vast niet de enige. ;)

Het is gewoon een gewoonte. Een gewoonte die het best af te leren is door het topic op slot te knallen. Niet alleen for the good of the HK, maar ook voor mezelf. ;)
Tsja, dat dit voor jou opgaat kan prima, maar daarmee gaat het niet direct voor iedereen op. Dus niet iedereen zal zo graag dit topic dicht willen hebben. En we zijn hier natuurlijk niet bezig met 'mensen in zelfbescherming nemen' en mensen hebben wat dat betreft ook hun eigen verantwoordelijkheden. Als ik geneigd ben om warez te posten dan zal ik die neiging hier snel afleren, of anders niet meer welkom zijn.

Je kunt toch moeilijk gaan zeggen: Ja, maar als ik een bepaald topic zie moet ik wel een warezlink posten, om op basis daarvan beperkingen aan de rest van het forum op te gaan leggen. Je moet daar gewoon je eigen verantwoordelijkheid in nemen imo.

Een wel legitieme reden om het dicht te gooien is de ultieme nutteloosheid van het gros van de replies.
Ibex schreef op 22 maart 2004 @ 21:32:
[...]

Maar sluiten, nee...

(eventjes een reactie op bovenstaande post(s) toevoegen...)
Sanctioneren gebeurt op basis van meerdere overwegingen. Als een topic in zijn opzet uitnodigt tot ultieme nutteloosheid en dit gebeurt ook en masse, dan kun je beter de opzet van het topic veranderen ipv te blijven sanctioneren, aangezien dat niet helpt. Als een topic de moeite waard is om te behouden en in zijn opzet ook redelijkergewijs zou moeten slagen wil ik er moeite in steken. In het geval van nutteloos is dat allang niet meer het geval, dus het is wmb zaak om daar zelf de boel schoon te houden, voor we het topic in zijn geheel op slot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

moto-moi schreef op 22 maart 2004 @ 21:36:
[...]

Mjah, maar je hebt volgens mij 3 soorten gebruikers:
1) Tuig dat de hele tijd in dat ene topic rondhangt
2) Mensen die af en toe posten in dat topic
3) Mensen die er niet in posten

Ik denk dat door mijn manier van weergeven wel duidelijk is wat ik het liefste zie O-)
Ik hoop zowel 2 als 3.
Mwah, ik denk dat het een beter 'plan' zou zijn om gewoon eens de postinghoeren uit het nutteloze mededelingen topic eens aan te spreken. Hetgeen overigens af en toe wel eens gebeurt hoor ;)
Op deze manier kweek je hopelijk besef bij de HK gangers en zal uiteindelijk dit topic uit zichzelf steeds minder snel omhoog gekicked worden.

Maargoed, laat ik er dan wel even bijzeggen dat dit mijn persoonlijke mening is, en totaal niet de zienswijze van de HK crew hoeft te zijn ;)
Ben ik akkoord mee, zozal het zichzelf uitwijzen in hoeverre het topic nog wordt gebruikt en/of nuttig is.
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:39:
[...]
Tsja, dat dit voor jou opgaat kan prima, maar daarmee gaat het niet direct voor iedereen op. Dus niet iedereen zal zo graag dit topic dicht willen hebben. En we zijn hier natuurlijk niet bezig met 'mensen in zelfbescherming nemen' en mensen hebben wat dat betreft ook hun eigen verantwoordelijkheden. Als ik geneigd ben om warez te posten dan zal ik die neiging hier snel afleren, of anders niet meer welkom zijn.

Je kunt toch moeilijk gaan zeggen: Ja, maar als ik een bepaald topic zie moet ik wel een warezlink posten, om op basis daarvan beperkingen aan de rest van het forum op te gaan leggen. Je moet daar gewoon je eigen verantwoordelijkheid in nemen imo.

Een wel legitieme reden om het dicht te gooien is de ultieme nutteloosheid van het gros van de replies.

[...]
Sanctioneren gebeurt op basis van meerdere overwegingen. Als een topic in zijn opzet uitnodigt tot ultieme nutteloosheid en dit gebeurt ook en masse, dan kun je beter de opzet van het topic veranderen ipv te blijven sanctioneren, aangezien dat niet helpt. Als een topic de moeite waard is om te behouden en in zijn opzet ook redelijkergewijs zou moeten slagen wil ik er moeite in steken. In het geval van nutteloos is dat allang niet meer het geval, dus het is wmb zaak om daar zelf de boel schoon te houden, voor we het topic in zijn geheel op slot doen.
Inderdaad, ook daar kan ik me in vinden. Misschien tijd voor een (mod-)break en een paar duidelijke grenzen leggen in het topic?

Maar laten we deze discutie nog even laten doorgaan, zulke discuties zijn naar mijn mening niet slecht voor de kwaliteit van een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Ibex schreef op 22 maart 2004 @ 21:50:
[...]
Inderdaad, ook daar kan ik me in vinden. Misschien tijd voor een (mod-)break en een paar duidelijke grenzen leggen in het topic?
Die komt er om de week :P Laatste week was er een random pm beurt van basszje er nog bij etc. Dat helpt niet. Mensen blijven dom posten Mensen willen kwijt dat ze een wc papiertje in hun neus hebben. Mensen willen die dingen kwijt omdat hij nutteloos heet. Omdat het kan.

Zouden mensen nou eens zelf denken zoals wel meerdere hier in het topic en de rest het ook zouden leren. Maar een ding wat ik echt begin op te geven is hoop in de hersenwerking van mensen :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Ik post ook wel eens in het topic, maar meestal dingen die ik niet kwijt kan in andere topics en waarvoor ik het niet waard vind een compleet topic te openen. Daarvoor lijkt me het wel een nuttig topic. :)

Even een paar voorbeelden:
Padvinder in "Het grote 'kleine nutteloze mededelingen..."
Daar is vandaag een compleet topic over geopend. Dat vind ik pas nutteloos. :|

Padvinder in "Het grote 'kleine nutteloze mededelingen..."
Ik ben benieuwd wanneer de 100.000ste user zich aanmeld, mijn laatste prognose (ik heb er zelfs een grafiek van gemaakt) is 26-3, om 2.15 uur. B)

Padvinder in "Het grote "kleine nutteloze mededelingen..."
Ging over een aanbieding bij de Aldi, andere user wilde de printer 's middags nog gaan halen... leek mij dat die dingen dan al uitverkocht waren. :P

Ik geef toe dat er ook van mij posts bestaan van het type "ik ga even weg :w " en "eet smakelijk", maar dat probeer ik niet te veel te doen :>

Dus van mij mag het topic dicht, mits er een andere oplossing komt voor het posten van zaken die niet een topic waard zijn.

Anders krijg je dat iedereen die iets ziet op een weblog oid daar een topic voor opent (en dan zijn we weer terug bij de oude HK). Dat gebeurt nu al te veel imho. HK is geen weblog, laat iedereen zelf maar lekker Flabber/Geenstijl/VK/Retecool/etc. volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Of de HK-regels strak houden en dit soort hopeloze troep niet toestaan :) En dan OW's gaan geven als mensen het wel doen, en HK-bans \o/

M'n HK-ban knopje verstoft, heb ik al een tijdje niet meer gebruikt :P

Maar serieus: ik vind dat topic ook DB-vervuiling, maja.... :/

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 21:53:
[...]

Die komt er om de week :P Laatste week was er een random pm beurt van basszje er nog bij etc. Dat helpt niet. Mensen blijven dom posten Mensen willen kwijt dat ze een wc papiertje in hun neus hebben. Mensen willen die dingen kwijt omdat hij nutteloos heet. Omdat het kan.

Zouden mensen nou eens zelf denken zoals wel meerdere hier in het topic en de rest het ook zouden leren. Maar een ding wat ik echt begin op te geven is hoop in de hersenwerking van mensen :)
1 PM oki, 2 PM's, das veel moeite. 3 PM nee, je moet ze niet met hun voeten laten spelen.

In SG bestaat er een regeling dat bepaalde topic zeer streng worden gemodereerd. Misschien een idee om ook zoiets te doen in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 14:29

Flapmo

and back is gigi!

Toch heb je soms een mededeling die je kwijt wil maar die te nutteloos is om een vriend voor te bellen. Kan je hem leuk daar neerzetten en toch nog reacties krijgen :). Zo zie ik het topic imho. Ook al heb ik tijdens de repweek een hoog nutteloos spamgehalte :(.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms heb je gewoon iets wat je even wil posten, maar je weet dat het niet echt interessant is voor de rest of dat het eigenlijk gewoon nergens over gaat.
Bijvoorbeeld: "Mijn hond is overleden" fout voorbeeld the_Tzar, fout voorbeeld :X

Kleine nutteloze mededelingen is daar handig voor. Kun je je frustraties over een vervelende programmeertaal wat precies doet wat jij programmeert i.p.v. dat het zich aan de wetten van logica houdt posten. Of je kunt posten dat je linux binnen 4 maanden werkend hebt gekregen en dat je nu heel gelukkig bent of iets anders onzinnigs. Iets wat je dolgraag aan iedereen op tweakers wilt melden maar waar je diep van binnen weet dat niemand daar echt een discussie over kan gaan voeren.

Klein, en nutteloos dus :) . Niet groot en nutteloos. Ook niet uitgebreid en nutteloos. Ook niet veel en nutteloos. Gewoon klein en nutteloos en liefst ook nog zeldzaam.
En al helemaal niet een slowchat topic van maken zoals nu zo ongeveer het geval is.

Laten we het hernoemen naar: "Het kleinde zeldzame nutteloze mededelingentopic" :)
In ieder geval denk ik dat we naar aanleiding van dit topic even kunnen afwachten hoe het de komende weken verbeterd. Verbeterd het niet, slot erop. HK is natuurlijk niet voor niets dicht geweest.
Wellicht kan de openingspost even worden aangepast om de gebruikers van dit topic nog eens extra op hun verantwoordelijkheden te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

IMNSHO mag er in de HK best ruimte zijn voor nutteloze of zelfs volkomen hersenloze of kansloze zaken zolang ze maar ze maar niet structureel gebracht worden zonder directe aanleiding.
Die grote dramatopics geven eigenlijk aan: doe hier nu aan on-creatief zinloos gepost.

Bekijk eens wie je de toppers vindt in de HK, waarschijnlijk zijn dat de users die het creatiefst bezig zijn en niet degenen die de zinloze topics volspammen.

Als je een reply typt bedenk dan wie 'em zou willen lezen, is dat niemand druk dan op [back].

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:08:
Soms heb je gewoon iets wat je even wil posten, maar je weet dat het niet echt interessant is voor de rest of dat het eigenlijk gewoon nergens over gaat.
Bijvoorbeeld: "Mijn hond is overleden" fout voorbeeld the_Tzar, fout voorbeeld :X

Kleine nutteloze mededelingen is daar handig voor. Kun je je frustraties over een vervelende programmeertaal wat precies doet wat jij programmeert i.p.v. dat het zich aan de wetten van logica houdt posten. Of je kunt posten dat je linux binnen 4 maanden werkend hebt gekregen en dat je nu heel gelukkig bent of iets anders onzinnigs. Iets wat je dolgraag aan iedereen op tweakers wilt melden maar waar je diep van binnen weet dat niemand daar echt een discussie over kan gaan voeren.

Klein, en nutteloos dus :) . Niet groot en nutteloos. Ook niet uitgebreid en nutteloos. Ook niet veel en nutteloos. Gewoon klein en nutteloos en liefst ook nog zeldzaam.
En al helemaal niet een slowchat topic van maken zoals nu zo ongeveer het geval is.

Laten we het hernoemen naar: "Het kleinde zeldzame nutteloze mededelingentopic" :)
In ieder geval denk ik dat we naar aanleiding van dit topic even kunnen afwachten hoe het de komende weken verbeterd. Verbeterd het niet, slot erop. HK is natuurlijk niet voor niets dicht geweest.
Wellicht kan de openingspost even worden aangepast om de gebruikers van dit topic nog eens extra op hun verantwoordelijkheden te drukken.
De voorbeelden die je noemt zijn allemaal best topicwaardig. Waarom zou er binnen de Huiskamer niet de ruimte zijn om hier een eigen topic voor te openen? Waarom moet er een nutteloze mededelingen topic openblijven dat in de hand speelt dat mensen er ook daadwerkelijk nutteloos gaan lopen posten :?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Flapmo schreef op 22 maart 2004 @ 22:01:
Toch heb je soms een mededeling die je kwijt wil maar die te nutteloos is om een vriend voor te bellen. Kan je hem leuk daar neerzetten en toch nog reacties krijgen :). Zo zie ik het topic imho. Ook al heb ik tijdens de repweek een hoog nutteloos spamgehalte :(.
Idd, en het zou me niet verwonderen als dat ooit de bedoeling was van het topic. Enkel blijkt dit nu in de vergetenheid te raken, of laten we zeggen, wordt het anders (en ruimer) opgevat.

Ik denk dat (heelaas, maar de mens heeft nu eenmaal regels en een ijzeren hand nodig) een strengere moderatie en duidelijke regels/grenzen nodig zijn voor het voortbestaan van het topic. Ik hoop namelijk nog steeds dat het Topc zal blijven bestaan (al dan niet met een grote mentaliteitsverandering).

Een voorstel: doen we "Nutteloos" weg? Misschien een eerste stap in een (iets zie mijn redevoedingen hierboven) minder nutteloos topic. :)
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:08:

Mooi verwoord waar ik mezelf volledig kan in vinden :)

Toevoeging: zet de tekst dan in het blauw, het blauw (wat meestal wijst op een boos modje) heeft een zwaar psychologische indruk op veel mensen neem ik aan.

[ Voor 49% gewijzigd door Ibex op 22-03-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Misschien moet je het opsplitsen in:
- Nutteloze mededelingen topic
- Slowchat topic
Dat zou al een heleboel schelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Erazzzer schreef op 22 maart 2004 @ 22:13:
- Slowchat topic
Die benamingen en topics zou ik allebij dicht houden :)

verder:
justmental schreef op 22 maart 2004 @ 22:08:
Bekijk eens wie je de toppers vindt in de HK, waarschijnlijk zijn dat de users die het creatiefst bezig zijn en niet degenen die de zinloze topics volspammen.

Als je een reply typt bedenk dan wie 'em zou willen lezen, is dat niemand druk dan op [back].

[ Voor 41% gewijzigd door disjfa op 22-03-2004 22:15 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

- Slowchat topic
Dat slowchat lijkt me niet echt een goed plan. Dus dat kan je schrappen. :) Waardoor er nog maar 1 optie overblijft. Het nutteloze mededelingen topic. Waarin je dus niet alledaagse mededelingen plaatst die geen topic waard zijn voor zichzelf. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

- Nutteloze Korte, nuttige mededelingen topic
- Slowchat topic
Zo dan... dan ben ik ervoor :)

Alhoewel, je kan ook slowchatten via IRC, MSN, ICQ, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Even een ideetje waar ik net op kwam en waarschijnlijk al een keer behandeld is, maar desondanks:

Is het geen idee om de litemods weer terug te laten komen in de HK, maar in grotere getale dan voorheen? Zo kun je de reikwijdte en effectiviteit van de "rechtelijke macht" een heel stuk vergroten en de HK beter "schoon" houden. Met name voor dit specifieke probleem lijkt me het eigenlijk een heel goede oplossing... naast dichtgooien uiteraard. ;)

Ik kijk over een half uurtje wel weer of mijn idee nog overeind staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op 22 maart 2004 @ 22:11:
[...]

De voorbeelden die je noemt zijn allemaal best topicwaardig. Waarom zou er binnen de Huiskamer niet de ruimte zijn om hier een eigen topic voor te openen? Waarom moet er een nutteloze mededelingen topic openblijven dat in de hand speelt dat mensen er ook daadwerkelijk nutteloos gaan lopen posten :?
Ja, ik ga een topic openen met dat ik vandaag uren op een fout heb lopen zoeken in de code omdat de fout niet meer logisch was m.b.t. de werking van het programma en dat ik hem daarom niet kon zien zitten :D

Of ik ga een topic openen met de mededeling dat ik er na 36 uur achterkwam dat ik webmin kon benaderen via http://localhost:10000 :D

Hmm.... misschien is dat de reden dat ik nooit topics open, omdat ik denk dat niemand het interesseert.

Maargoed, zoals ik al zij, als het topic nutteloze mededelingen zich verbeterd (aan de hand van dit en wellicht een betere openingspost en misschien ook meer gemod) kan het wel open blijven, want het kan ook "nuttig" gebruikt worden. Maar als het blijft uitnodigen tot hersenloze onzin en een slow chat voor een selectief groepje wat de snelheid kan bijbenen moet het maar gewoon dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 22:16:
Wat is het verschil tussen lite mod en mod? Er zijn er al zat van en het gaat niet om de politie die rondrent en zegt "foei niet doen" Het gaat om het nivo van de gebruikers die er zijn. Het gaat erom dat mensen zelf kappen met posten ipv elke keer weer een mod te laten rondrennen en elke keer weer alles moeten trashen en mensen bannen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een ideetje waar ik net op kwam en waarschijnlijk al een keer behandeld is, maar desondanks:

Is het geen idee om de litemods weer terug te laten komen in de HK, maar in grotere getale dan voorheen? Zo kun je de reikwijdte en effectiviteit van de "rechtelijke macht" een heel stuk vergroten en de HK beter "schoon" houden. Met name voor dit specifieke probleem lijkt me het eigenlijk een heel goede oplossing... naast dichtgooien uiteraard. ;)

Mwah.. biedt de TR hier niet voldoende mogelijkheden in? Ik denk zelf van wel.. de terugkeer van LM's is volgens mij ook niet erg wenselijk :)
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:17:
[...]

Ja, ik ga een topic openen met dat ik vandaag uren op een fout heb lopen zoeken in de code omdat de fout niet meer logisch was m.b.t. de werking van het programma en dat ik hem daarom niet kon zien zitten :D

Of ik ga een topic openen met de mededeling dat ik er na 36 uur achterkwam dat ik webmin kon benaderen via http://localhost:10000 :D

Hmm.... misschien is dat de reden dat ik nooit topics open, omdat ik denk dat niemand het interesseert.

Maargoed, zoals ik al zij, als het topic nutteloze mededelingen zich verbeterd (aan de hand van dit en wellicht een betere openingspost en misschien ook meer gemod) kan het wel open blijven, want het kan ook "nuttig" gebruikt worden. Maar als het blijft uitnodigen tot hersenloze onzin en een slow chat voor een selectief groepje wat de snelheid kan bijbenen moet het maar gewoon dicht.
Euh.. pff.. nou mag er een mod anders over denken.. maar wat mij betreft is dat niet zo heel erg; zeker niet als dat het 'nadeel' zou zijn van het sluiten van het Nutteloze mededelingen topic.

Alhoewel het daar wel goed inpast; maar dan moeten er eerste 20 (ofzo) vaste meubels uit worden geslagen :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik zou sowieso dat nutteloze uit de titel schrappen :) Hoe kan een topic met die titel ooit een nuttig topic worden :?

Maar slowchat topics vind ik persoonlijk niet veel, ga dan naar irc ofzo :)

Dingen als "ik ga tv kijken", "ik heb net gepoept" "hoe is het hier" lijken me echt heel erg useless, een doorstarts als het 'korte mededelingen' topic met een duidelijke topicstart en een wat hardere policy lijken me beter. Gaat dat niet, dan knal maar helemaal dicht :)

[ Voor 42% gewijzigd door DarkX op 22-03-2004 22:24 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Lijkt me geen goed plan :>

De HK is volgens mij één van de moeilijkste (zoniet de moeilijkste) fora om te modden, juist vanwege de diversiteit van de postings, de grenzen (kijk maar naar het "lekkere jonge meiden topic") en de klachten die users hebben over het modbeleid. Dan moet je als verse litemod wel heel sterk in je schoenen staan. De huidige mods lopen er inmiddels alweer heel wat jaartjes rond en hebben derhalve iets meer "recht van spreken" denk ik...

niet helemaal goed onder woorden gebracht, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Is het geen idee om de litemods weer terug te laten komen in de HK, maar in grotere getale dan voorheen? Zo kun je de reikwijdte en effectiviteit van de "rechtelijke macht" een heel stuk vergroten en de HK, en het Nutteloze Mededelingen Topic beter "schoon" houden. Met name voor dit specifieke probleem lijkt me het eigenlijk een heel goede oplossing... naast dichtgooien uiteraard. ;)

Bjina was ik volledig met je akkoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dat vind ik nou juist de verkeerde insteek, we zouden zonder mods moeten kunnen!
Vind je zelf dat je gecontroleerd zou moeten worden door een mod?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

justmental schreef op 22 maart 2004 @ 22:29:
Dat vind ik nou juist de verkeerde insteek, we zouden zonder mods moeten kunnen!
Dat zei ik ook al :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Misschien was de benaming "litemod" een beetje ongelukkig... ik dacht meer aan een hele rij users die gewoon vertrouwd zijn als zijnde trustworthy... met een kleurtje die bepaalde eenvoudige modrechten hebben, zoals alleen slotjes zetten bijvoorbeeld zodat de hulp van een fullmod ingeroepen kan worden.

Een soort stadswacht eigenlijk :+
Op kleinere fora zou ik het roerend met je eens zijn, maar GoT is ietsje groter. We kunnen gewoon niet zonder mods imo. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Tsuru op 22-03-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dan heb jij het blaadje met mijn tekst :P

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 22:31:
Zoiets wat ik de hele tijd tussendoor doe dus :? Nee dat helpt :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Het enige dat er moet gebeuren is dat men volwassen leert omgaan met HK-XS. Dan blijft het voor iedereen leuk, en kunnen er nog veel jolige en fijne topics in de HK de revue passeren. Zoniet dan glijdt het alleen maar af, totdat er geen bal meer aan is, en... verder aanvullen heb ik geen zin in, dat is prima aan te vullen door terug te kijken in de geschiedenis van de HK.

edit: litemods, stadswachten, kom op zeg, het is hier geen kinder-crèche :? Bleh.

[ Voor 11% gewijzigd door Remy op 22-03-2004 22:33 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Misschien was de benaming "litemod" een beetje ongelukkig... ik dacht meer aan een hele rij users die gewoon vertrouwd zijn als zijnde trustworthy... met een kleurtje die bepaalde eenvoudige modrechten hebben, zoals alleen slotjes zetten bijvoorbeeld zodat de hulp van een fullmod ingeroepen kan worden.

En jij wilt zo'n persoon zijn? :+
Dan moet je eens naar deventer komen en kijken hoe stadswachten behandeld worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog even door het topic heen gebladerd, maar ik moet zeggen dat het niveau wel extreem laag is geworden. Volgens mij kun je meer dan de helft die daar heeft gepost wel een mailtje sturen als je dat als mod zou willen.
Daarnaast verbaas ik me er zelfs over wie ik daar allemaal tussen zie. HK kan in één klap een stuk leger worden als ze dat zouden willen :X

Je zou bijna moeten inbouwen dat je bij het openen van dit topic direct een pop-up krijgt met in grote rode schreeuwletters hoe je je moet gedragen, maar dat is natuurlijk te absurd.

Het is een afwisseling van slow-chat en een wedstrijd tot de meest onzinnigste post geworden en voor nieuwkomers voor het topic absoluut niet meer aantrekkelijk en voor mensen met een sociaal leven niet bij te benen zo snel gaat het.

Het niveau van het topic moet naar mijn idee echt rap omhoog. Ik zou het zonde vinden als het topic weg gaat, want zoals ik al eerder pleite, het kan nuttig zijn om de wat minder nuttige mededelingen te kunnen posten en het kan dus ook veel leuker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 22:32:
[...]

Niemand neemt je serieus omdat je niet officieel gerechtigd bent daartoe.

Als we dat nou gewoon eens wel zouden doen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Of een moeder om orde te houden in de huiskamer :+

Maar goed.. Ik denk dat lite mods niet de oplossing zullen zijn. En het zijnde thrustworthy (soort van regulars dus) is ook niet echt iets waar ik het mee eens kan zijn. Maar dat heb ik volgens mij al eens een keer gemeld in een topic over de herinvoering van Regulars. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik ben absoluut tegen het toevoegen van meer rare statussen. De crew moet ff beslissen wat ze willen met die onzin topics. Als ze weg moeten, gooi de hele troep op slot, en start een NUTTIGE mededelingen topic waarin heel duidelijk gemaakt wordt dat slowchat uit den boze is. Geef de eerste paar fouten een PM ofzo, loopt het topic weer de mist in, dan helemaal dicht. Jammer maar helaas pindakaas (of boter :X) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 22:33:
[...]
Als ik justmental nog een keer zn text mag innemen. Zal ik m dan eens goed op tafel gooien zoals hij het alleen kan en het topic leeg zuigen sinds ik toch werkeloos ben deze week :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 22:32:
[...]

wel iets geloof ik, maar nu ben je zowat in je 1tje, met wat meer "macht" kan er denk wel meer de hand op worden gehouden.

maar waarom gooien we em niet een maand dicht?
als t blijkt dat mensen ergens anders dan nutteloos gaan posten moeten we of het topic houden of ze gewoon naar fok sturen :P
Is allicht t proberen waard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

DarkX schreef op 22 maart 2004 @ 22:35:
Ik ben absoluut tegen het toevoegen van meer rare statussen. De crew moet ff beslissen wat ze willen met die onzin topics. Als ze weg moeten, gooi de hele troep op slot, en start een NUTTIGE mededelingen topic waarin heel duidelijk gemaakt wordt dat slowchat uit den boze is. Geef de eerste paar fouten een PM ofzo, loopt het topic weer de mist in, dan helemaal dicht. Jammer maar helaas pindakaas (of boter :X) :)
offtopic:
Je vergeet pindapasta ;) :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 22:35:
[...]

Als ik justmental nog een keer zn text mag innemen. Zal ik m dan eens goed op tafel gooien zoals hij het alleen kan en het topic leeg zuigen sinds ik toch werkeloos ben deze week :P
:D

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

_ferry_ schreef op 22 maart 2004 @ 22:35:
[...]
maar waarom gooien we em niet een maand dicht?
Omdat dan de crap in andere topics komt. Is al zovaak gedaan en helpen.... nee. imho iig.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 22:36:
[...]

Omdat dan de crap in andere topics komt. Is al zovaak gedaan en helpen.... nee. imho iig.
voor zover ik weet is dat (recent) niet eerder gedaan toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmental schreef op 22 maart 2004 @ 22:08:
IMNSHO mag er in de HK best ruimte zijn voor nutteloze of zelfs volkomen hersenloze of kansloze zaken zolang ze maar ze maar niet structureel gebracht worden zonder directe aanleiding.
Die grote dramatopics geven eigenlijk aan: doe hier nu aan on-creatief zinloos gepost.

Idd, sommige topics die op zich volstrekt nutteloos waren, waren nog wel enigszins creatief en leuk om tijdelijk open te houden (Ej LuNaTiC bijvoorbeeld). Het nutteloze mededelingentopic is nu een verzameling van structureel ongeïnspireerde bagger.
Idealiter wel, helaas heeft nog niet iedereen dit inzicht ;)

Litemod dus :P

Wat ik tegen litemods, grof geschut qua bans en andere strenge maatregelen heb, is dat dit nu juist niet de bedoeling was, de HK wordt voor een groot gedeelte aan het zelfregulerende mechanisme overgelaten. Ik heb geen zin in een topic wat ofwel doodbloedt omdat iedereen bang is om erin te posten, of omdat er simpelweg niemand meer over is om in te posten. Dat is imo funest voor de sfeer, zowel voor users als voor mods, laat staan voor de onderlinge verhoudingen.

Het voorstel waar ik het meest in zie is een verandering van opzet, een topic met nutteloos in de titel nodigt idd wel uit tot nutteloosheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ja, ook ik heb helaas regels nodig. :X

[...]
Misschien wat idioot omschreven, maar in ieder geval: de point is waarheid.
ReemF schreef op 22 maart 2004 @ 22:33:
Het enige dat er moet gebeuren is dat men volwassen leert omgaan met HK-XS. Dan blijft het voor iedereen leuk, en kunnen er nog veel jolige en fijne topics in de HK de revue passeren. Zoniet dan glijdt het alleen maar af, totdat er geen bal meer aan is, en... verder aanvullen heb ik geen zin in, dat is prima aan te vullen door terug te kijken in de geschiedenis van de HK.

edit: litemods, stadswachten, kom op zeg, het is hier geen kinder-crèche :? Bleh.
Dus lijkt strenger modereren me inderdaad een oplossing, en niet het gewoon sluiten van topics met een zeker nut (ja, imo heeft het Nutteloze Mededelingen Topic wel degelijk een nut: het posten (en reageren op) van niet alledaagse, maar misschien niet voor iedereen nuttige mededelingen).
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:33:
*een post waar zeker geen onzin in staat*
Daar ben ik dus in feite wel akkoord mee.
Tsuru schreef op 22 maart 2004 @ 22:33:
[...]
Niemand neemt je serieus omdat je niet officieel gerechtigd bent daartoe.

Ja, disjfa zou mss idd wel een goede litemod zijn. Ik moet toegeven dat zijn punten van kritiek zelden of nooit gewoon uit de lucht gegrepen zijn.

Helaas moet ik hierbij de mededeling doen dat ik de discutie zal moeten verlaten, ik moet van de pc. T'ruste. Sla me nu niet dood, ik zeg het zodat niemand zou denken dat ik opeens boos geworden niet meer wil reageren op deze toch zeer zinvolle discutie. Het icoontje dat de aanwezigheid van een user laat zien zou in deze discutie welleens in de vergetenheid kunnen raken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ibex op 22-03-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:31

Luke!

#Treinbaas
Misschien moet er een kort tekstje worden gemaakt over hoe en waarom er aan de hand is, wat de bedoeling is van de HK en dat het nutteloze mededelingentopic daar niet helemaal in past. Uitleggen dat men er vanaf wil, het onderscheid tussen nuttig en nutteloos nog eens aangeven en consequenties duidelijk maken en vervolgens iedereen met HK-XS dat PM'en. Mocht het dan zo blijven, heeft wel iedereen bewust kunnen lezen wat de bedoeling was en is men daar ook goed op terecht te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me al een tijd aan de bagger uit het beruchte topic. Meer dan 75000 nutteloze mededelingen.

Waarom zouden we dit in stand houden? Wat voor positief effect heeft dat topic op de rest van GoT? Niks dus, de HK opzich verbeterd het communitiegevoel en houd de rotzooi uit de techfora. Het nutteloze mededelingen topic bevorderd alleen maar nutteloos posten. En dat is zoals de titel aan aangeeft. Nutteloos.

Kappen met die bagger en trashen is dus mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Zelfregulering is het meest ideaal, een uitdagend en moeilijk bereikbaar doel, we gaan waarschijnlijk ten onder aan het proberen, kortom: doen!
[/gimli]

Klinkt wellicht wat hautain en W&L-erig, maar wel serieus bedoeld:
Gezien het gros van de bezoekers waarschijnlijk ergens in Kohlberg fase 3 zit qua ethisch model moeten we een manier zien te vinden om het ongeinspireerd posten als uncool te presenteren.
De regulering straalt dan uit de voorbeeldfunctie van de toppers.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Uhu, toegevoegde waarde is nu nul :)

Voorstel blijft dus: trashen, probeer eventueel een nuttige mededelingen topic met een duidelijk andere insteek, lukt dat ook niet, alles trashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

discutie is _geen_ nederlands woord! De correcte spelwijze is Discussie :)
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:46:
[...]
Kappen met die bagger en trashen is dus mijn persoonlijke mening.
En plotseling verliezen 100 mensen gemiddeld 750 posts >:) :+

[ Voor 30% gewijzigd door Spider.007 op 22-03-2004 22:53 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

justmental schreef op 22 maart 2004 @ 22:48:
Klinkt wellicht wat hautain en W&L-erig, maar wel serieus bedoeld:
Gezien het gros van de bezoekers waarschijnlijk ergens in Kohlberg fase 3 zit qua ethisch model moeten we een manier zien te vinden om het ongeinspireerd posten als uncool te presenteren.
De regulering straalt dan uit de voorbeeldfunctie van de toppers.
_/-\o_
Heb je ook suggesties hoe we de toppers uit fase 3 gaan sleuren, danwel in fase 3 laten zitten maar onze wensen laten uitvoeren? Misschien moeten we zelf mensen die in die topics posten een beetje gaan pesten daarmee?

[ Voor 8% gewijzigd door Confusion op 22-03-2004 22:54 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Confusion schreef op 22 maart 2004 @ 22:53:
[...]

_/-\o_
Heb je ook suggesties hoe we de toppers uit fase 3 gaan sleuren, danwel in fase 3 laten zitten maar onze wensen laten uitvoeren? Misschien moeten we zelf mensen die in die topics posten een beetje gaan pesten daarmee?
Ik heb wel een idee, maar nu geen tijd meer. Wellicht onderneem ik morgen een initiatief (lees: topic).

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Volgens mij is het ook zo dat het nutteloos topic voornamelijk 'runt' op een select groepje mensen die je elke dag meerdere keren terug zult zien. Vallen die mensen af dan zul je zien dat het nutteloos topic gelijk een heel stuk minder hard zal gaan en ben je eigenlijk wel een beetje van het probleem af dat er daar gewoon veel te veel rotzooi wordt gepost.

Veel in de HK posten is niet erg, zolang je het maar leuk houdt, maar er zijn een aantal mensen die wonen bij wijze van spreken in het nutteloos topic. Spreek bijvoorbeeld de top 10 van users met de meeste posts in de nutteloze topics eens aan en zie wat het resultaat is :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 26-09 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

Als er toch met litemods gestrooid wordt zomaar, doe mij ook maar een kleurtje.

offtopic:
Think about it. En hiermee bedoel ik meer dan je als eerste zou denken @ mijn post.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Twhomp schreef op 22 maart 2004 @ 23:04:
Als er toch met litemods gestrooid wordt zomaar, doe mij ook maar een kleurtje.
Als je kan lezen dan gaat het daar dus NIET over :P Het gaat over een mentaliteit die moet veranderen :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

December schreef op 22 maart 2004 @ 23:01:
Volgens mij is het ook zo dat het nutteloos topic voornamelijk 'runt' op een select groepje mensen die je elke dag meerdere keren terug zult zien. Vallen die mensen af dan zul je zien dat het nutteloos topic gelijk een heel stuk minder hard zal gaan en ben je eigenlijk wel een beetje van het probleem af dat er daar gewoon veel te veel rotzooi wordt gepost.

Veel in de HK posten is niet erg, zolang je het maar leuk houdt, maar er zijn een aantal mensen die wonen bij wijze van spreken in het nutteloos topic. Spreek bijvoorbeeld de top 10 van users met de meeste posts in de nutteloze topics eens aan en zie wat het resultaat is :)
Goed plan! Ik post er zelf af en toe eens wat , als ik blij ben dat ik vrij ben van school , of zo nu en dan een vraag/iets anders. Zonder dat topic zou ik het gewoon nergens neerzetten.

Ik ben het helemaal eens met December , dan zou imo dat topic open mogen blijven. Word er niets constructiefs aan gedaan zou ik er een enorm hangslot om gooien. Weg met die rotzooi. Vreet alleen harde schijf ruimte -> kost geld -> CA :+

Iets anders is imo het bikkeltopic , waar overigens ook veel minder in gepost word en de sfeer nog altijd goed is...

//edit:

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat die zooi gewoon naar de /dev/null moet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raku op 22-03-2004 23:10 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 26-09 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

disjfa schreef op 22 maart 2004 @ 23:05:
[...]

Als je kan lezen dan gaat het daar dus NIET over :P Het gaat over een mentaliteit die moet veranderen :P
Heel goed :)
Dat het zo snel 'geraden' zou worden zeg _/-\o_

Maar goed, ik denk dat de spammers aanpakken al genoeg is. En in het [rml][ Serieus] Kan het soms iets minder nutteloos?[/rml] topic was "afgesproken" om het nutteloos-topic niet dicht te doen, dus zou het redelijk een streek zijn om het nu 'opeens' toch te doen.

Iedereen weet wie er in het nutteloos-topic spammed. Even aanpakken en klaar, lijkt me.

En om nou "bepaalde" mensen nu in hun wangedachten te gaan steunen en hun gedrag goed te keuren op het moment dat die macht willen hebben over mindere users in hun ogen, lijkt me geen goed plan.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Simulated Zero schreef op 22 maart 2004 @ 23:08:
Goed plan! Ik post er zelf af en toe eens wat , als ik blij ben dat ik vrij ben van school , of zo nu en dan een vraag/iets anders. Zonder dat topic zou ik het gewoon nergens neerzetten.
En voor de lieve usertjes die wel die onzin kwijt willen kunnen dat dan gewoon in het irc kanaal proppen lijkt me :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Twhomp schreef op 22 maart 2004 @ 23:09:
[...]

Heel goed :)
Dat het zo snel 'geraden' zou worden zeg _/-\o_

Maar goed, ik denk dat de spammers aanpakken al genoeg is. En in het [rml][ Serieus] Kan het soms iets minder nutteloos?[/rml] topic was "afgesproken" om het nutteloos-topic niet dicht te doen, dus zou het redelijk een streek zijn om het nu 'opeens' toch te doen.

Iedereen weet wie er in het nutteloos-topic spammed. Even aanpakken en klaar, lijkt me.

En om nou "bepaalde" mensen nu in hun wangedachten te gaan steunen en hun gedrag goed te keuren op het moment dat die macht willen hebben over mindere users in hun ogen, lijkt me geen goed plan.
Een streek om hem dicht te doen? Nee , imo niet. Ze wisten dat het niet goed was wat er gebeurde , nu is er nog steeds niets veranderd imo. Dichtgooien , PM naar top 10 die er posten...
Erkens schreef op 22 maart 2004 @ 23:11:
[...]

En voor de lieve usertjes die wel die onzin kwijt willen kunnen dat dan gewoon in het irc kanaal proppen lijkt me :Y)
Sinds ik op irc zit merk ik wel dat ik veel minder post in de HK :P Maar daar heb je imo ook irc voor. Reg #nutteloos en ga daar lekker lopen lullen over wie er het topic mag setten oid :+

Jammer is wel dat ik op school geen irc kan krijgen :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Raku op 22-03-2004 23:13 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Waarom wil men eik slowchat topics? Als je wilt chatten kun je toch naar irc?

Bedoel dat als serieuze vraag trouwens :)

Pagina: 1 2 Laatste