Toon posts:

[XP] Windows start programma's 2X op??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds meldingen van programma's (winbar etc) dat het programma al een keer opgestart blijkt te zijn. Ik ben het gaan natrekken met msconfig.exe en zie daar inderdaad dat alle processen in de map Startup van XP dubbel wordt verwerkt zodat alle programma's 2x opstarten daardoor krijg ik vaak error meldingen, maar als ik een van de 2 meldingen met msconfig uitvinkt dan blijkt bij herstart dat BEIDE weer verdwenen is.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/detron23/pics/dubbelstartup.jpg

ik heb deze 2 directories vergeleken
"c:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup" VS. "c:\Documents and Settings\detron23\Start Menu\Programs\Startup"
maar alle iconen staan wel in "all users" en niet in "detron23"
Dit heb ik nog gedaan: 1) virusscan meerdere malen gedaan, 2) ad-ware gedraaid 3) spybot -paar dingen gedelete 4) bij het draaien van pestpatrol vond hij toch nog een aantal verdachte dingen ( na de test van adware en spybot) die ik gedelete heb.
Heb opnieuw gestart maar het probleem is nog steeds niet op gelost....steeds meldingen dat alles dubbel opstart. (vooral WinBaR)
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

in LOCAL_MACHINE staat een grote lijst met items, terwijl in Current_user maar 3 dingen staan. Geen van de 3 dingen komen voor in LOCAL_MACHINE. dus wat dat betreft heb ik geen dubbele dingen in de registry

Verwijderd

Topicstarter
kick
hoop dat iemand hier vanavond nog een antwoord op heeft

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanalles geprobeerd met de mmc.exe (microsoft manager console) en het dubbelstart probleem is nog niet opgelost