[ACAD04] Automatisch dimensions

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
first of all: ik ben aan autocad noob, maar ik probeer het.

ik heb een tekening gemaakt, met daarin verschillende vakjes en rondjes.
nu wil ik daar automatisch de dimensions in laten genereren.

dit moet natuurlijk kunnen met zo'n geavanceerd pakket
ik ben alleen niet geavanceerd genoeg ;)

iemand die mij op weg kan helpen?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

F1 :? :+ Oftewel wat heb je zelf al uitgezocht ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
nero355 schreef op 22 maart 2004 @ 17:10:
F1 :? :+ Oftewel wat heb je zelf al uitgezocht ??
jaja, uiteraard zelf al in de help gekeken. ook al in de search. heb je enig idee hoeveel matches je hebt bij auto + dimension?? 355 om precies te zijn.

wel gezocht dus, maar niets gevonden

overigens wel muf om meteen te vragen wat ik zelf gevonden heb.
geef dan geen antwoord

[ Voor 21% gewijzigd door JackBol op 22-03-2004 17:19 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dirk-Jan schreef op 22 maart 2004 @ 17:18:
[...]

jaja, uiteraard zelf al in de help gekeken. ook al in de search. heb je enig idee hoeveel matches je hebt bij auto + dimension?? 355 om precies te zijn.
Hmm........... 355 flauw :D
wel gezocht dus, maar niets gevonden

overigens wel muf om meteen te vragen wat ik zelf gevonden heb.
geef dan geen antwoord
Helemaal niet zo muf want ik kan me herinneren dat ik een keer achter mijn Pa's PC met 2003 zat te stoeien en met wat prutsen en proberen kan je heel veel dingen snel vinden dus vandaar ;)

Anyway als je dus met strepen/pijlen de dimensies aangeeft kan je dat heel makkelijk laten doen, ben alleen kwijt hoe :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

dimstyle's ?? mdim ?? tutorials ??

Deze plek is te koop.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Wat bedoel je met automatisch dimentioneren? Wil je als je lijntjes, 4-kantjes of rondjes trekt dat hij meteen gedimensineerd wordt? Dat kan naar mijn inzien niet, je moet het aangeven. Bovendien vindt ik dat irritant. Er zijn wel opties als quick dim., baseline dimm. & continue dimm. Als je maar weet hoe je dat meot toepassen.

Verder is acad geen prog. om zomaar een lijntjes, rondjes of wat dan ook te tekenen. het is een prof. 2d (klein beetje3d) prog voor in bouw, arch, wegenbouw, landbouw, werktuigbouw etc. Simpele versie is o.a turboCAD etc, selft kan je ook visio gebruiken.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53
Heb nog nooit gehoord van iets automatisch dimensioneren, lijkt me ook niet makkelijk dat elk lijntje wat ik zet automatisch een dimensielijn krijgt.
Je moet gewoon via dimension menu, linear een dimensie trekken.
Verder raad ik je aan een tut te openen.

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb nog ff snel mijn dikke boek of acad 2004 opengeslagen en in de functie reference gekeken, maar niks wat er op lijkt, net zoals de rest al gezegd heeft.

Maar gewoon object snap en gewone dimensielijnen moet het tog mee lukken en anders ben ik echt bang dat je zelf iets moet gaan proggen.

• Killkees
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Bovendien, hoe vaak komt het nu voor dat je iedere lijn maat moet voeren?
Ben er maar op voorbereid dat je het gewoon handmatig moet doen (althans, aangeven welke lijnen gedimensioneerd moeten worden en waar je dat wilt hebben).
succes...

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Werkbouwtuig schreef op 22 maart 2004 @ 20:38:
Ik heb nog ff snel mijn dikke boek of acad 2004 opengeslagen en in de functie reference gekeken, maar niks wat er op lijkt, net zoals de rest al gezegd heeft.

Maar gewoon object snap en gewone dimensielijnen moet het tog mee lukken en anders ben ik echt bang dat je zelf iets moet gaan proggen.
ik ben er een tijdje mee bezig geweest, maar ik heb het dus handmatig gedaan.
als je snap to grid aan hebt, ben je per honderd lijnen ongeveer 20 tot 25 minuten nodig... (als leek zijnde)

iig bedankt voor de dim tips!

Pagina: 1