Ik heb hier thuis een compaq deskpro P!!! 733mhz staan met 64mb intern geheugen. Nu wil ik dit graag uitbereiden. Met het lieft 512mb. Dus heb ik net even op the Balsuc server gekeken en er kunnen volgens mij maximaal 256mb dimms (PC 133) in dus wordt dan 2x 256mb. De chipset is van Intel namelijk de 815. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken maar hij was constant overbelicht
. Kan ik hier nu gewoon ieder 256mb PC 133 reepje indoen of niet ?
PMG FAQ - Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
Voor de i815 is dat dus 2x 256MB 16Mx8 doublesided dimms
Deze kun je zo kopen op de webshops die op www.tweakers.net/pricewatch te vinden zijn. Veelal hebben de A-merken enkel de 16Mx8 versies en maken de cheap-ass merken meer gebruik van de goedkopere 32Mx4 singlesided chipconfiguraties. Stuur gewoon een mailtje naar de webshop of ze ook daadwerkelijk 256MB 16Mx8 leveren
Voor de i815 is dat dus 2x 256MB 16Mx8 doublesided dimms
Verwijderd
Ik zou niet zomaar wat kopen. Heb ik ook gedaan met een Compaq deskpro PIII 500MHz, EN SFF en ben gelijk gestraft en zit nu met Kingston KVR133X64C2/512 in mn maag
.
Ook te zien bij [rml][ W2k]blijft opnieuw opstarten met ander geheugenchip[/rml]
Sites die mij goed geholpen hebben is :
www.compaq.com (voor specs pc)
www.kingston.com (voor specs )
www.interngeheugen.com/index1.html (en dat klikken op de geheugenwizard en ik wist wat ik nu met mn chip kan doen die in m'n maag zit
)
Weet na deze sites precies wat ik moet nemen
Waarschijnlijk moet ook jij voor de Kingston KTC6611/256 in alle 3 de slotjes, want deze machines kunnen geen 512Mb aan.
Anderzijds heb ik ook een compaq pressario 5717 en deze slikt echt alles, zit nu 3 verschillende 256Mb modules in, zo kan het ook
!
Suc-6 , groet Gnor !
Ook te zien bij [rml][ W2k]blijft opnieuw opstarten met ander geheugenchip[/rml]
Sites die mij goed geholpen hebben is :
www.compaq.com (voor specs pc)
www.kingston.com (voor specs )
www.interngeheugen.com/index1.html (en dat klikken op de geheugenwizard en ik wist wat ik nu met mn chip kan doen die in m'n maag zit
Weet na deze sites precies wat ik moet nemen
Waarschijnlijk moet ook jij voor de Kingston KTC6611/256 in alle 3 de slotjes, want deze machines kunnen geen 512Mb aan.
Anderzijds heb ik ook een compaq pressario 5717 en deze slikt echt alles, zit nu 3 verschillende 256Mb modules in, zo kan het ook
Suc-6 , groet Gnor !