Adobe Reader herconfigureert bij elke start

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
Heb een vrij irritant probleem:

elke keer als Adobe Reader wordt gestart (6.0, of 6.01 maakt niet uit). Krijg ik dit venstertje even te zien:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stanley.oei/got/herconfigureren.jpg

Het duurt maar heel even, maar het is vrij irritant als ik enkele keren een pdf open. Ook vind ik het natuurlijk irritant dat ik het niet weg krijg..

Ik heb uiteraard al geprobeerd het programma helemaal te verwijderen. Daarna de iets oudere 6.0 erop, had geen zin.
Verder heb ik vrij weinig ideeën gehad, in de instellingen heb ik niets kunnen vinden (default zou het goed moeten zijn).
Zag zonet wel dat ik iets soortgelijks had met Radlinker, een tool van de omega drivers voor m'n radeon kaart. Maar dit lijkt na deinstalleren en herinstalleren wel opgelost te zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door StanTheMan op 21-03-2004 15:43 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lijkt er op dat de wijzigigen die Acrobat maakt in de registry weer verdwijnen. Heb je iets van anti-spy ware, of iets anders draaien dat registry wijzigingen tegengaat?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• StanTheMan
nee heb ik niet draaien, alleen norton antivirus..

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 14:30
Je kan wel even kijken in de eventviewer. Als het goed is zal er een melding zijn onder application dat er een error/warning is voor de MsiInstaller.
Daar kan je meer info vinden over wat Acrobat 6 mist, waardoor hij opnieuw gaat installen/repairen.

• StanTheMan
Goede tip, maar ik zie helaas alleen het volgende nietszeggende stukje:

Product: Adobe Reader 6.0.1 - Nederlands -- De configuratie is voltooid.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• StanTheMan
hm, gaat deze wederom in m'n rijtje onopgelost, ondanks hulp van GoT??

[ Voor 8% gewijzigd door StanTheMan op 25-03-2004 12:15 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

heb je al "repareren" geprobeerd vanuit software installatie/verwijderen?

anders produkt deinstalleren,
maar dan moet je op zoek via je registry naar de msi file (welke een andere - random naam heeft gekregen) en die wissen.
beste is herstarten en nogmaals installeren.

althans zoiets heeft mij al eens geholpen, meer details kan ik me ogenblik niet herinneren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Kijk eens in je register of er iets achterblijft staan bij je startupinstellingen wat oorspronkelijk maar 1x hoort te draaien.

• StanTheMan
ik zag inderdaad iets onder runonceex staan (adobereader60cleanup), maar dit was verder leeg en na verwijderen was het probleem er nog steeds (uiteraard na een restart) en kwam het ook nog eens terug in het register.

Kiezen voor herstellen mbv de setup hielp ook niet..

Door het idee om het register eens goed door te spitten heb ik t echter wel opgelost: na een deinstallatie heb ik het register op "reader" afgezocht en alles wat van adobe reader was heb ik verwijderd.

Daarna een herinstallatie en volgens mij is het nu goed!
Pagina: 1