fragtape of thermal paste ??

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
als vervolg hierop: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/78935

Wat kan ik beter nemen voor het plaatsen van een heatsink op het geheugen van m'n Hercules 3D Prophet Geforce2 MX DDV? Fragtape of thermal paste?

Als ik thermal paste zou gebruiken, moet ik er dan voor zorgen dat de heatsink de chips niet raken?

Nog andere tips?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met thermal paste is het de bedoeling dat je de chips raakt. Zorg er gewoon voor dat de pinnen niet geraakt worden ivm kortsluiting

• Canard
Even voor de duidelijkheid/zekerheid:

Er zitten 4 geheugenchips op die ik wil
koelen.
Hiervoor heb ik een standaardheatsink in 2 stukken gezaagd. Ik kan dus gerust 1 stuk van de heatsink gebruiken om 2 geheugenchips te bedekken? Dit geeft geen problemen met kortsluiting?

• _JGC_
  • Nu online
Zou moeten kunnen, kijk wel ff goed of de heatsink geen contact maakt met de pinnen. Die chips zelf geleiden niet, dus dat zou geen probleem zijn.

Verwijderd

Zeker, het is al vaker gedaan...

• Canard
nog een vraagje: hoe kan ik de heatsink het beste bevestingen op de chips? Lijm (gewone secondenlijm?), tie-rap of iets anders?

• _JGC_
  • Nu online
Ik denk dat je het beste gewoon met fragtape kunt werken in dat geval. Lijm geleid niet zo goed... Tie-wraps zetten die dingen nooit goed vast, heb je veel kans dat ze gaan verschuiven waardoor je wel kortsluiting kunt krijgen

Verwijderd

www.oc-shop.nl , koop de arctic silver thermal adhesive . Arctic Silver op basis van epoxy hars . Krijg je wel nooit meer los , dus goed nadenken voor je het gebruikt !

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb een nieuwe cooler op de GPU van m'n Hercules Prophet II MX gelijmd met arctic silver adhesive componenten lijm. Werkt erg goed, m'n nieuwe koelblokje wordt goed warm, dus het geleid goed.
Was alleen niet zo makkelijk om te lijmen. Zorg dat je een lijm klem bij de hand heb (dat had ik dus niet), dan is het heel goed te doen.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik zag een test waarin dat adhesive spul maar net beter is dan gewone geleidende pasta. Kan je niet gewoon artic silver pasta eropsmeren en in de hoekjes een klein beetje secondelijm? Naar mijn idee werkt dat beter
(goed, is ook een stuk lastiger te monteren, maargoed, een beetje tweaker moet dat kunnen:))

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47
fragtape geleid niet best. thermal adhesive ook niet. het best is arctic silver(of gewone prut) en dan klemmen. tierippies werken ok, als je ze goed vast kan zetten.

ik heb zelf metalen klemmen gemaakt die ze op hun plaats houden

was trouwens ook wel handig toen ie kapot ging, want toen kon ik gewoon alles er weer afhalen, inleveren en nieuwe krijgen.

dat gaat je met thermal adhesive niet lukken.. krijg je het al los dan blijven er altijd sporen achter.

• Albinoraptor
  • Laatst online: 21:48
Op zondag 17 december 2000 15:45 schreef RdB het volgende:
ik zag een test waarin dat adhesive spul maar net beter is dan gewone geleidende pasta. Kan je niet gewoon artic silver pasta eropsmeren en in de hoekjes een klein beetje secondelijm? Naar mijn idee werkt dat beter
(goed, is ook een stuk lastiger te monteren, maargoed, een beetje tweaker moet dat kunnen:))
Zo heb ik mijn Chrome orb ook op mijn Radeon gekregen en dat lijkt zeer goed.

• Canard
thanx a lot!
Pagina: 1