Toon posts:

Garantie Belinea Geschil, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de story vooraf

gisteren kreeg ik een brief van Maxdata (Belinea) in de bus. Daarin stond het volgende:

"Onze technische dienst is tijdens de reparatie het volgende tegengekomen: Krassen in het beeldscherm en dit valt niet onder de garantie"

De kosten van deze reparatie komen uit boven de nieuwwaarde
We kunnen u de volgende 2 mogelijkheden aanbieden: (altijd 2 vakjes aankruisen)

1: de ruilmonitor blijft bij u en de kosten zijn hiervoor: 241€ ex btw!!!!!

- de defecte monitor wordt door ons kosteloos vernietigd
- de defecte monitor wordt retoer gestuurd

2: de ruilmonitor wordt bij u thuis opgehaald

- de defecte monitor wordt door ons kosteloos vernietigd
- de defecte monitor wordt retoer gestuurd

dus:

Het probleem was het volgende: de monitor geeft gekke kleuren en degaus niet goed.. dit lag volgens de helpdesk aan een weerstand en dat viel onder de garantie.
nu denkt de technische diensst dat het aan de krasjes ligt..... leker technische personen daar!! amateurs!
In al mijn boosheid heb ik gebeld naar Belinea en daar kreeg ik het volgende te horen:

wij hebben alleen krassen gevonden en geen mankement aan de kleuren (yeah right!)... krassen vallen niet onder de garantie
Ik was er heilig van overtuigd dat er wel degelijk gekke kleuren te zien zijn..... en toen kreeg ik als antwoord.
ook al zouden we een kleuren defect hebben gevonden dan kreeg u nog geen garantie want er zitten krassen op.....
WAT een onzin!!! daat maakt toch niets uit die krassen.. ik weet zelf dat er om precies te zijn 2 krasjes van 3 mm onder in de rechter hoek zitten. de krassen en de kleuren hebben niets met elkaar te maken! als ze nou die kleuren verhelpen met ene nieuwe NTC weerstand en die krasjes laten zitten dan vind ik het best!
De man van de helpdesk sprak zichzelf een aantal maal tegen en was redelijk onvriendelijk. Ik ergerde me dood omdaat die monitor nog gaan halfjaar oud was!
Ik eis gewoon een gereparareede monitor zonder kleuren en dan met die kleine krasjes! want de weerstand valt wel onder garantie. Bij belinea hebben ze waarschijnlijk de filosofie dat ze een monitor allen helemaal kunnen repareren en niet een onderdeel

Toen vertelde ik een vegelijking tegen die ^#&$&$# van de helpdesk:

"IK koop een mooie goede fiets omdat er 3 jaar gaarantie op voorvork en frame zit. Na 6 maanden plezierig erop te hebben gefietst... breekt mn voorvork. De fietsenmaker stelt de diagnose op een productie fout in de vork en dat valt onder de garantie... Mijn fiets is helemaal perfect alleen er zit een scheur in het zadel en mn licht doet het niet. Ik krijg een halfwerkende leenfiets van hem en laat mn fiets bij de fietsenmaker achter. Na een maand krijg ik bericht:

we willen je voorvork niet vervangen omdat je licht het niet doet en het zadel kapot is.
Ik krijg de keuze. Of mijn fiets kapot terug en mn leenfiets teruggeven

of
ik mag de leenfiets, die het amper goed doet en verkleurd is, houden en ik moet zoveel betalen dat ik net zogoed meteen een auto kan kopen"

Na deze vergelijking begon die ^^&%$*&$ van de helpdesk te lachen en zei:

maar meneer een monitor is geen fiets, goedenmiddag!

en hij hing de telefoon op omdat het 17:00 was en snel naar huis moest om te eten denk ik.
Ik ben dus redelijk tot heel erg chagerijnig over de gang van zaken en ik wil weten of ik in mijn recht sta en dat belinea mn monitor moet maken en die krasjes laten zitten

ik wil dus alleen een nieuwe NTC weerstand meer niet!
Ik kreeg ook nog een ultimatum:

ik moet binnen 7 dagen laten blijken wat ik wil. Doe ik dit niet dan wordt mijn monitor vernietigd en moet ik mijn ruilmonitor teruggeven

:r :r :r :r Belinea!!

wat zijn mijn rechten en wat moet ik doen in 7 dagen.. nu nog 6

Verwijderd

ik zal hem terug vragen, kijken of die monitor het ook doet bij een andere pc op een andere locatie. Dit is echt voor de zekerheid om te checken of die hufters van belinea gelijk hebben.

Doet hij overal raar; zou ik een mailtje sturen naar consumenten bond om te laten blijken dat dit een slecht bedrijf is en meteen vragen of je nog rechten hebt.

Ik ben met je eens dat het best een naaistreek is, als het zo is dat hij nog steeds rare kleuren geeft. En dit is alweer een reden om geen belinea te kopen, en ik dnek dat ik hele slechte reclame is voor ze. :p

voor de rest is je post nogal lang, waardoor andere het denk ik niet altijd ff lezen! :p

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Rustig, opwinden heeft geen zin (al is het wel begrijpelijk) ;)

Het is heel simpel geregeld wettelijk: als de beschadigingen die door de gebruiker zijn aangebracht geen verband hebben met het mankement, kan de leverancier (dat is jouw aanspreekpunt, Belinea hoort door de leverancier aangesproken te worden, niet door klant) zich daar niet op beroepen.

Oftewel: regel een second opinion bij een andere compuzaak, laat ook foto's maken (of maak ze zelf) als het euvel zich laat zien, ga daarmee naar de leverancier, weigeren ze dan nog, stap naar de Consumentenbond.

Verwijderd

ihhi, tijmen(tmotion) wordt niet echt veel op gereplyed. MJa, vind het ook niet zo gek; want wat moet je er ook eigenlijk van zeggen... Ach, je bent je woede misschien kwijt!
:p :p :p :p :p :p

Verwijderd

-Nau. Je kunt zegge dat belinia slechte garantie service heeft en er alles aan doet om je lekker niet te kunnen helpen.
-Het is onbeleeft vandie gast om zelf de hoorn neer te leggen, ik zou een beroep(ofziets) zodat hij wordt ontslagen
-Over dat je zegt over die 7 dagen laten blijken wat je wilt zou ik als een bedreiging zien en ik zou het bedrijf aanklagen!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 17:14:
-Nau. Je kunt zegge dat belinia slechte garantie service heeft en er alles aan doet om je lekker niet te kunnen helpen.
-Het is onbeleeft vandie gast om zelf de hoorn neer te leggen, ik zou een beroep(ofziets) zodat hij wordt ontslagen
-Over dat je zegt over die 7 dagen laten blijken wat je wilt zou ik als een bedreiging zien en ik zou het bedrijf aanklagen!
Met dat puberale gedrag schiet je niks op, je moet proberen de verstandhouding zo goed mogelijk te houden, niet het verder de verdommenis in te laten gaan. Overigens moet, zoals ik al zei, TS zich met de leverancier bezighouden, niet met Belinea.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik gewoon de monitor terug eis.. fotos maak van het euvel en dan met een brief erbij wederom opstuur naar Belinea.

kga morgen nog wel even bellen over de gang van zaken..

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 18:32:
ik denk dat ik gewoon de monitor terug eis.. fotos maak van het euvel en dan met een brief erbij wederom opstuur naar Belinea.

kga morgen nog wel even bellen over de gang van zaken..
Je verliest dan wel de kans op steun van een geschillencomissie of Consumentenbond, je moet het echt bij de leverancier afhandelen wil je volledig je eigen recht kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
kheb net gebeld met Belinea en ik heb gelijk gekrgen na veel gezeur.

Ik belde met Belinea en deed wederom mijn verhaal. Ik kreeg weer precies hetzelfde te horen als afgelopen vrijdag. Ik herhaalde alles wat ik had gezegd en ik zei dat die krasjes niets met de kleuren te maken hadden en dat ik recht had op een gratis reparatie van alles wat onder de garantie valt.

Nog steeds wilden ze niet toegeven totdat ik zei dat ik ook alvast had nagevraagd bij een student rechten en productschap, de ombudsman en ik zei dat ik het op Internet forums (GoT) had nagevraagd. Hierop antwoorde ze:

"nou volgens mij heb je toch wel misschien een punt, een momentje aub"

na 5 min wachteen met duitse slager muziek... zei ze dat ze er werk van ging maken en dat ze me zo snel mogelijk zou terugbelllen.

10 minuten laater kreeg ik weer telefoon van Belinea. IK HAD GELIJK!!!!
Het lag volgens haar aan een administratieve typfout. Er stond bij de keuze van de prijsopgaaf die ik kreeg, ongerepareerd maar er moest staan gerepareerd....

Ik moet dat ff doorkrassen en een vermelding naar het gesprek erop schrijven en opsturen. Ik krijg mn monitor terug zonder defecten en met die 2 mm aan krasjes. De ruilmonitor wordt bij me opgehaald..... Ze had ook met Duitsland gebeld en die beevestigden dat mijn monitor een kapotte NTCweerstand had yeah!!

dus ik krijg m terug..

wel frapant dat als je gaat dreigen met ombudsman, inet, enz dat ze dan overstag gaan. Enm dat van de typfout is onzin.... dat doen ze naar mijn mening standaard en dan hopen ze gewoon dat niemand gaat zeuren en braaf 241€ ex btw betaalt....

I'm so happy en bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1