[Alcatel] OT 512 software

Pagina: 1
Acties:

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Goeiemiddag!

Ik heb een prachtig mobieltje namelijk de Alcatel one touch 512 , no comment, en ja de OK knop reageerd voor geen meter. Ook laat WAP te wensen over. Heb het 3 x werkend gekregen. Dit is best jammer aangezien ik nu geen beltonen kan ophalen. Daarom heb ik een datakabel gekocht. Leuke is nu dat ik geen software kan vinden.

Heb al een goeie paar uur zitten googlen maar nix. Ja genoeg voor een swing... Wil der graag voor betalen een goe stukje software. Maar freeware is altijd leuk ;)

offtopic:
ik wist niet of het draadje in SA of hier moest verplaats anders maar :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Herby op 29-03-2004 10:57 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*bumperdebumperdebump* :+

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*high kick*

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ok, mooi verhaal, maar wat wil je nou precies?

1 - De [ok]-knop werkt niet;
2 - Je kunt niet wappen;
3 - Je hebt een datakabel gekocht omdat je niet kunt wappen, en nu kun je daar geen software bij vinden?

1 - Als ik nog garantie had en de knoppen werken niet naar behoren, dan had ik het hele zaakje allang teruggebracht naar de winkel... Ook als ik geen garantie meer had was ik er nog teruggegaan, vragen of het 'normaal' is. Ik weet niet hoe jij met je spullen omgaat, dus of het hardware, software of gebruikersfout is kan ik hier niet zo beoordelen.

2 - Dat je niet kunt wappen kan aan duizend dingen liggen, daar kan ik echt niets zinnigs over zeggen. Ik heb namelijk zelf geen Alcatel. Wanneer je niet kunt wappen moet je alle relevante instellingen controleren, even opzoeken in de boekjes van de provider, op het forum of de helpdesk van je provider bellen. "Ik kan niet wappen" is niet een probleem beschrijven, maar een gevolg van een ander probleem aangeven.

3 - Wellicht zou je ook even op de site van Alcatel kunnen kijken, of gewoon even het nummer bellen dat meestal ergens achterin de handleiding staat? Dat er een datakabel voor je telefoon bestaat, betekent niet dat er per definitie een datasuite beschikbaar is voor dat model. Misschien moet je algemener zoeken, en niet alleen naar "software voor een alcatel 512".

Mijn advies zou zijn: zorg gewoon dat je WAP structureel werkend krijgt, ga desnoods langs een winkel van je provider (en dus NIET een Belcompany of Phonehouse o.i.d.) en vraag om instellingen. Dat vinden ze niet raar, dat valt onder 'after sales'. Vind ik.

Niet lullig bedoeld, maar ik ga er van uit dat iemand die zich "ICT beheerder" (wat dat ook mag zijn, staat in je profiel) noemt toch iets creatiever kan zijn dan dit. Dit is niet het eerste topic waarin je met een nogal vaag 'probleem' komt, vriendelijk verzoek om de FAQ (nogmaals) te lezen voor je weer een topic start.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
beste vriend niet nodig om zo 'lullig' te gaan doen.

1 de ok knop werkt niet dit is een veel voorkomend probleem, maar was meer bedoeld als bevestinging wordt hier genoemd

2 dat ik niet kan wappen ligt aan het toestel ben al bij Vodafone geweest. Hier hadden ze dit nog nooit meegmaakt (beveiligingsfout) en ik moest contact opnemen met Alcatel zelf. Zogezegd zo gedaan. Moest mijn toestel resetten. Na de reset heeft WAP het 2 X gedaan. Instellingen zijn dus goed. Ben deze ook stuk voor stuk nagelopen met info van de site. Ben hierna weer na Vodafone gegaan en die zeiden dat alles goed staat. En konden er nix aan doen.

3 En dan nu de vraag! Ik zoek dus een stukje software voor een alcatel 512, zodat ik wat met mijn datakabel kan (denk hierbij een nummers beheren ,wallpapers, ringtones) en op de site van alcatel staat niets ben hier ook al geweest. Enige software op de site van alcatel is voor een 535 (uit mijn hoofd) en dat is om je telefoon te syncroniseren. Heb deze software toch geprobeerd maar helemaal niets.

Mocht je dus een antwoord weten? Waar te vinden een stukje software om met alcatel OT 512 iet te kunnen doen (zie bovengenoemde functies, 1 van de 3 is al mooi). Mag betaald maar freeware is altijd leuk

offtopic:
* offtopic: ICT Beheerder is een niveau 4 MBO opleiding kijk hier maar dan weet je ook waar je het over hebt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Herby op 23-03-2004 13:30 ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb zelf ook maar even op Google gekeken, en binnen 2 minuten dit en dit gevonden. Kun je service-software bestellen (niet gratis, dus geen 'warez' leek mij --> indien wel, links verwijderen aub).

Ben geen 'data suite' tegengekomen, GSMBOX zegt er het volgende over:
An ultra compact GSM (as small as the Nokia 8310/6510) and extremely light (one of the lightest). It has the basic functions, plus it offers integrated viva voice and polyphonic ring tones. However, it is missing GPRS, the IrDA port and the possibility to connect to the PC, even by cable.
Wat jij wilt kan dus blijkbaar helemaal niet, tenzij iemand hier zelf iets voor verzonnen heeft. Dat er dus een kabel in past, wil niet zeggen dat het ook gaat werken, waarschijnlijk hebben de OT 7xx-modellen dezelfde connector ofzo.

offtopic:
Het was echt niet lullig bedoeld, serieus. Het kwam allemaal zo vreemd over.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Neej dit is idd niet wat ik zoek... wil me telefoon niet unlocken dit had ik ook al gevonden. Vroeg om software voor ringtones en wallpapers.. Maargoed even over het verhaal dat het niet bestaat: Ik heb een datakabel gekocht en deze is wel voor een OT 512. Maargoed misschien dat er dus niets te vinden is. De kabels worden wel gewoon op internet verkocht. Maar nergens met software. ;( hier verkopen ze um bijvoorbeeld

[ Voor 13% gewijzigd door Herby op 24-03-2004 09:59 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*low kick* HerbyNL should have been a ninja }:O

[ Voor 2% gewijzigd door Herby op 25-03-2004 09:40 . Reden: typo ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*headbutt* or a pokémon :*)

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
schop ofzo

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
laatste poging als ik nu nix hoor mag er wel een slotje op :)

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
kan het toch niet laten *BUMP* 8)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Probeer us of "oxygen phone manager" werkt met de alcatel, weet de link van "oxygen phone manager" zo niet, maar die vind je zo met google.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
hoe kom je erbij dat deze voor alcatel OT 512 werkt?? Staat nergens op de site en ut is geen freeware, dus als je egt ervaring hebt met dit progje en deze foon....

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
zie bovenstaande vraag

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
nou? :P

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Westereen schreef op 31 maart 2004 @ 18:03:
Probeer us of "oxygen phone manager" werkt met de alcatel, weet de link van "oxygen phone manager" zo niet, maar die vind je zo met google.
Heeft er iemand ervaring met oxygen phone manager en de Alcatel OT 512? Op de site staat dat het niet kan.

Pagina: 1