Toon posts:

[ati 9800] geen tv-out signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn ati 9800. Ik krijg het niet voor elkaar beeld op mijn TV te toveren. Helemaal niets! geen zwatr/wit, geen ene flikker. Als ik dezelfde kabel en TV gebruik met een NVidia kaart lukt het wel! ik heb hier een 9200 en een 9800, beide hetzelfde probleem, geen signaal.
Ik het dit artikel:
http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/
Helemaal uitgespit en wat mij opvalt is dat ik een rood kruis blijf zien naast de tv in Displays. niet als ik 'force detection of my tv' aanzet, maar dan ook geen beeld. ik denk dat mijn 100hz aristona breedbeeld het niet pikt ofzo. of dat ati tijdens het booten de tv niet ziet. Ik heb nu al dagen zitten kloten en proberen, ik weet het niet meer.
hardware:
Sapphire 9800 met tv-out in een P4 3ghz
Excalibur 9200 met tv-out in een P4 2.8ghz
ati catalyst 4.2, 4.3, omega drivers, orginele cd drivers,
profigold interconnect cable (s-video) op s-video ingang
s-video->RCA van ati over RCA ingang op tv
Aristona 100 hz breedtbeeld 70wa8414
op analoog en op digitale ingang settings geprobeerd

ook via de scart ingang geprobeerd met allerlei adapters.

wie heeft een idee?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je al TvTool geprobeerd (dus handmatig de tv-out activeren), lost bij mij meestal dat soort grappen op.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 20 maart 2004 @ 22:57:
Heb je al TvTool geprobeerd (dus handmatig de tv-out activeren), lost bij mij meestal dat soort grappen op.
tvtool is toch niet voor radeons.

Probeer eens de laatste drivers. Of heb je die soms al. Je moet gewoon even in de advanced properties, dan naar displays, en dan je tv aanzetten. Of is het juist dat, dat niet werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Dan verdwijnt het kruis wel maar ook geen beeld. Ook 'force detection of my tv' werkt niet. maar raar genoeg werkt het wel op een geforce..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
zelf ben ik dus bang dat het mijn TV is... :(
iemand met een 100hz breedbeeld tv and een ati radeon 9x00 die het wel lukt?
dus wel zijn desktop op zijn tv kan toveren?

• Noork
  • Niet online
Maakt toch geen ruk uit voor je tv. Bij een refreshrate van 50 laat hij een plaatje gewoon 2x zien. Het moet gewoon kunnen werken, waarom zouden de radeons de miljoenen 100-Hz televisie bezitters ontzien.

Verwijderd

Topicstarter
en wat voor een kabels gebruiken jullie? ik heb een 4 pin s-video kabel die op een geforce goed werkt.. en een speciale s-video naar rca die dan in de gele connectie op de tv gaat..

• Noork
  • Niet online
Ik gebruik hier zo' tulpstekker van en naar m'n tv. Deze kabel kun je denk ik het beste gebruiken voor het testen van je tv. Als deze niet werkt, werkt de rest waarschijnlijk ook niet. Maar s-video geeft natuurlijk wel betere kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
dus eerst die converter (s-video->gele tulp) en dan tulp op tulp naar de tv..

werkt ook niet

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:22:
dus eerst die converter (s-video->gele tulp) en dan tulp op tulp naar de tv..

werkt ook niet
radeon heeft toch een tulp uitgang? vanwaar die converter.

Verwijderd

Topicstarter
mijn sapphire 9800 heeft een vga, een dvi en een s-video met 7 pinnetjes (female).. geen tulp.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een plaatje gevonden van de zijkant... geen tulp
Afbeeldingslocatie: http://www.universecomputers.nl/images/images_big/209800Pro_s_s.jpg

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:12:
ik heb een plaatje gevonden van de zijkant... geen tulp
[afbeelding]
tja dat is minder. Hier heb ik een radeon9200se met een tulpstekker. ging er vanuit dat een hogere radeon ook nog wel zo'n aansluiting zou hebben.

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Noork schreef op 23 maart 2004 @ 15:20:
[...]

tja dat is minder. Hier heb ik een radeon9200se met een tulpstekker. ging er vanuit dat een hogere radeon ook nog wel zo'n aansluiting zou hebben.
Tulp is inferieur aan S-video, vandaar dat de meeste kaarten tegenwoordig S-video hebben, soms met een tulp er nog bij (aangezien dat 1 van de 2 signaaladers van s-video is).

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Ik loop ook al te kloten met een mobile radeon 9600 waarmee ik maar geen beeld op de tv krijg. Zelfde dingen als jij geprobeerd zowel scart aansluiting als tulpaansluiting op de tv geprobeerd (je weet maar nooit of 1 van 2 stuk is). Force detection had ook al geen effect.... Dit is dus niet echt een oplossing maar meer om te laten weten dat je niet de enige bent....

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Noork schreef op 22 maart 2004 @ 14:09:
Maakt toch geen ruk uit voor je tv. Bij een refreshrate van 50 laat hij een plaatje gewoon 2x zien. Het moet gewoon kunnen werken, waarom zouden de radeons de miljoenen 100-Hz televisie bezitters ontzien.
Sterker nog : Elk signaal van elke input op je TV die binnenkomt wordt door de TV zelf op 50 Hz opgenomen en omgezet naar 100 Hz ;)

Vraag me niet waarom heb het ook alleen maar gehoord van een gozer die TV's repareert ;)

/EDIT :
Lekkere Kwal schreef op 23 maart 2004 @ 17:18:
[...]
Nou dat ligt wat anders, op zo'n aansluiting staat een PAL signaal, dat signaal geeft bij een aftasting van 50 keer per seconde een stabiel beeld (overigens kan dat vaak ook 49,9 of 50,1 zijn, de electronica meet de stabiliteit van het beeld en stemt daar de aftastingssnelheid op af, tot op een zekere hoogte).

Vervolgens refresht de electronenstraal 100 ipv 50 keer per seconde het beeld, met als bron een constant signaal (ongemoduleerd) dat uit de afstemmer komt (met stabiel beeld).
Ja dat zeg ik :P Ken al die moeilijke zooi niet en is tijdje geleden ;)

[ Voor 40% gewijzigd door nero355 op 23-03-2004 17:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

nero355 schreef op 23 maart 2004 @ 17:09:
[...]

Sterker nog : Elk signaal van elke input op je TV die binnenkomt wordt door de TV zelf op 50 Hz opgenomen en omgezet naar 100 Hz ;)

Vraag me niet waarom heb het ook alleen maar gehoord van een gozer die TV's repareert ;)
Nou dat ligt wat anders, op zo'n aansluiting staat een PAL signaal, dat signaal geeft bij een aftasting van 50 keer per seconde een stabiel beeld (overigens kan dat vaak ook 49,9 of 50,1 zijn, de electronica meet de stabiliteit van het beeld en stemt daar de aftastingssnelheid op af, tot op een zekere hoogte).

Vervolgens refresht de electronenstraal 100 ipv 50 keer per seconde het beeld, met als bron een constant signaal (ongemoduleerd) dat uit de afstemmer komt (met stabiel beeld).

Verwijderd

Topicstarter
en als het signaal nu ntsc is? als ik de bios van mijn radeon uitlees zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7Z296GUAEOMA/picserver.jpeg

Verwijderd

Heb je op de kaart zelf het schakelaartje omgezet, vlak bij het stekkertje van de fan zit een heel klein (2mm) blokje met twee kleine schuifjes erin die standaard op ntsc staan. Om het op PAL te zeten moet je er eentje verschuiven met een scherpe potloodpunt oid. Ik weet niet of het je verder helpt, ik zag het staan in de Getting Started pdf. van Ati

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik mijn zalman er eens afslopen en kijken of dit helpt...

schakelaartje gevonden, op pal gezet, kaart terug, kable naar tv, pc aan, niks..
hetzelfde... geen enkel beeld wat dan ook...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand? geen tooltjes? geen linkjes?

• Frostie
Ik heb dit weekend een andere s-video kabel geprobeerd waarmee het wel goed werkte...Blijkbaar was dit de missing link want alles werkte nu gewoon. Geen idee wat er mis wat de andere maar goed mijn probleem is iig opgelost!

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

Topicstarter
is die nieuwe met 4 pinnetjes?

• Frostie
Ja met 4 pinnetjes en op mijn eigen TV thuis gaf dit perfect beeld (s-video -> s-video) maar in mijn appartement krijg ik zwart-wit beeld (s-video -> scart) dus dat is weer een nieuw probleem...

Pagina: 1