Toon posts:

Win 2000 of 2003?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn xp nu helemaal totaal fucked up is wil ga ik dus vanavond formateren, maar nu twijfel ik tussen windows 2000 pro en windows 2003.
Ik heb ze beide op cd staan: windows 2000 pro inc. sp4 en windows 2003 corp edition (dus alle versies booteble vanaf de cd, als ik 2003 zou doen zat ik zelf te denkten aan enterprise)
Welke os zal het beste zijn voor gamen en beetje msne/inetten en af en toe fotosoepen.
Waarom ik dit hier post is omdat ik eigenlijk niet weet of er met 2003 wel te game valt :) ken het ook nergens vinde.
Of zal ik tog weer xp erop zetten? 8)7 uit bench van tomshardware blijkt xp beter te lopen met games, dit kan ik me egt nouwelijks voorstellen met al die troep die bij xp erbij zit |:( en ja ik heb de faq van dit forum doorgelezen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 23:24 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
2003 is een server os en dat werkt niet fijn als een normaal workstation :)

Neem dus gewoon xp of 2000, zelf vind ik 2000 altijd nog het fijnst..

Tweakers Discord

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1. In XP moet je al die "troep" uitzetten :P
2. 2003 is een Server OS niet mee gamen !!! Het kan maar is er niet voor gemaakt ;)
3. Waarom heb ik het gevoel dat het niet allemaal bepaald legaal is :+ Anders zou dit Topic niet eens bestaan en je portemonnee zou beslissen :P
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 23:27:
Ik zou XP er terug opzetten.

Server OSen en games gaan niet echt samen ...

W2K Pro en games ook zo niet ...
Wel hoor alleen moet je minimaal SP2 erop hebben ;)

[ Voor 35% gewijzigd door nero355 op 19-03-2004 23:28 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter

sinds sp4 tog wel? :/

• tweakduke
  • Laatst online: 00:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

met sp4 en alle updates dan kun je gewoon alles doen met 2k wat je met xp ook kan :)

Bovendien moet je gewoon voor jezelf kijken wat je het fijnst vind werken...

Tweakers Discord

Verwijderd

Win2kpro--> Games lopen hier prima
WinXP pro--> Lopen ook prima (Zelfde 3dmark score als win2k)
in Win2k3 Server waren de benchmarks wat minder.

Ik vind zelf 2k wat lekkerder lopen dan xp, maar daar zijn de meningen zeer verschillend over..

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
sinds sp0 ook wel... niks mis mee. alleen zou ik nu persoonlijk voor xp kiezen. voelt wat sneller aan dan win2k

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 23:24:
Waarom ik dit hier post is omdat ik eigenlijk niet weet of er met 2003 wel te gameN valt :) ken het ook nergens vindeN.
Windows 2003 Server.
Zou het? naaah...
Of zal ik tog toch weer xp erop zetten? 8)7 uit bench van tomshardware blijkt xp beter te lopen met games, dit kan ik me egt echt nouwelijks nauwelijks voorstellen met al die troep die bij xp erbij zit |:( en ja ik heb de faq van dit forum doorgelezen :+
Laat in ieder geval wel de spellingscontrole zitten als je je XP install gaat strippen, ok? :+

gpedit en sysoc.inf zijn je vriendjes.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 19-03-2004 23:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 19 maart 2004 @ 23:28:
[...]

met sp4 en alle updates dan kun je gewoon alles doen met 2k wat je met xp ook kan :)

Bovendien moet je gewoon voor jezelf kijken wat je het fijnst vind werken...
mja windows xp is bijna hetzelfde als 2000 kwa besturen, aleen bij xp zit alemaal troep waar ik nooit gebruik van maak, zowel installeer ik het zelf wel :)
dus ik denk dat ik voor 2000 ga :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Win2k met SP4 en DX9.0b erop en je draait alle games net als onder winXP. Alleen draait het sneller en ben je 1/3 van je hdd ruimte kwijt.

2003 server zou ik niet aan beginnen als je wilt gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Laat in ieder geval wel de spellingscontrole zitten als je je XP install gaat strippen, ok? :+
mischien ben ik dan wel dom, maar wat the f*ck bedoel je hiermee? :P

Verwijderd

Ik snap hem wel.
Even ontopic, je gaat toch niet een server OS installeren op een standalone PC.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 00:00 . Reden: aanvulling ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 09:13
Als je met 2k3 wil gaan gamen, moet je een aantal services aanzetten. En nu mag jij 3 maal raden. Wanneer je dit doet, krijg je voor 90% XP weer :)
Zet er gewoon weer XP op en disable alle services die je niet nodig hebt. Begin met het installeren van de nieuwste drivers, je zal zien, draait als een tiet :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

flasjuh - dit soort discussies zijn niet zo zinvol - als jij erge behoefte hebt om Windows 2003 als desktop te gaan gebruiken, moet je dat vooral doen. De vraag ofdat dit zinvol is, en hoe je dit het beste kan doen, is al een groot aantal keer voorbij gekomen, dus ik stel voor dat je daar even mee begint.

Mijn tip zou zijn om gewoon Windows XP te gebruiken als je puur een beetje wil 'msne en inette' - wil je echter helemaal wild en los gaan met het spelen met een Windows server os - neem dan Windows 2003.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.