Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wordt zeker niet sneller...Gunner schreef op 23 juni 2004 @ 16:57:
Ben ik de enige die het er allemaal niet sneller op vind worden na het installeren van deze versie op een schone laptop?
Zijn verreweg alleen security updates wat er meestal in zo'n service pack zitten. Soms komen er wat extra functionaleiten bij. Sneller dan een windows die net vers erop zit is niet mogelijk
Verwijderd
Windows blijft prima werken, maar je mediacenter kan je weggooien (Of SP2 uninstallen zoals ik zojuist heb gedaan
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 09:44 ]
Ik had geen probleem hier op m'n HTPC om van RC1 naar RC2 te gaanVerwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 09:43:
Even een opmerking, Installeer RC2 niet op Media Center Edition!!
Windows blijft prima werken, maar je mediacenter kan je weggooien (Of SP2 uninstallen zoals ik zojuist heb gedaan)
[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 24-06-2004 10:26 ]
v2149 staat onlineBillie schreef op 05 juli 2004 @ 11:29:
Welke build is deze public RC2 die online staat? Want bij mij valt net v2149 door m'n brievenbus. (Staat ook RC2 op)
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
maar nu is alles weer ok, het enige verschil met rc1 is dat mijn tray icons niet meer op magische wijze verdwijnen.
waarom ik rc's blijf gebuirken ondanks de problemen die ze creeren? bij deze was het om de verbeterde bluetooth support (bij mijn dongle was de software echt bagger)
reactie op bovenstaande, bij rc1 "knalde" mijn netwerk er ook uit, dit kwam door niet compatible/verwijderde spyware. winsockfix (bekend tooltje te vinden via google) verhielp dit. bij deze installatie gebeurde dit niet.
mogenlijk is je spyware straks ook niet compatible met de final
[ Voor 23% gewijzigd door bitflusher op 06-07-2004 00:09 ]
Laatst een officiele SP2 Training gehad van Microsoft.
in de Koperen Hoogte in Zwolle..
Nou.. je komt daar binnen... koppie koffie... enz.
U mag nu allen naar die zaal gaan.
Zit je daar gewoon 3 uur presentaties te kijken hoe goed en mooi het er wel niet uitziet.
En als toppertje van de dag.... de laatste presentatie
Een ventje van hoogstuit 20 die even een verhaaltje komt doen over licencies...
jaja
Je mag pas een Windows XP OEM verkopen als je er een stukje hardware bij levert
Ja zo vreemt. En na de tijd mooi ff pilsen/borrelen op de kosten van Microsoft.
Maar nu ff weer ONTOPIC.
SP2 zal zeker een verbetering zijn op de huidige SP1.
Alleen missen er nog wel een paar dingetjes maargoed... Ze lijken er wel hun best voor te doen
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
Weet iemand of ze ook al cosmetische foutjes hebben weggewerkt? Zoals de knop afmelden in klassieke modus? en ik kan er nog veel meer noemen. Als jullie niet snappen wat ik bedoel wil ik wel een paar pics posten.
Misschien zijn pics handigVerwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:48:
Ik vraag me trouwens af of het straks ook gedaan is met spyware via IE. Die nieuwe beveiligingswaarschuwingen e.d. zien er al een stuk beter uit.
Weet iemand of ze ook al cosmetische foutjes hebben weggewerkt? Zoals de knop afmelden in klassieke modus? en ik kan er nog veel meer noemen. Als jullie niet snappen wat ik bedoel wil ik wel een paar pics posten.
Bedoel je de knop afmelden in het start menu?
Aanvulling:
Ik zie trouwens net dat het venster afmelden via het startmenu er anders uitziet dan via CTRL+ALT+DEL afmelden
[ Voor 12% gewijzigd door Gaitman op 10-07-2004 22:00 ]
Verwijderd
Dat was mij ook al opgevallen en dat vind ik dus helemaal nergens op slaan. Afmelden via CTRL+ALT+DEL geeft een Win2000 afmeldknop.GJAman schreef op 10 juli 2004 @ 21:51:
[...]
Misschien zijn pics handig![]()
Bedoel je de knop afmelden in het start menu?
Aanvulling:
Ik zie trouwens net dat het venster afmelden via het startmenu er anders uitziet dan via CTRL+ALT+DEL afmelden
Dit bedoel ik met schoonheidsfoutjes, de knop afmelden in het menu start:

Het pictogram staat er niet goed op en dat geld ook voor de prullenbak:

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden in Windows XP. Ook het gebruik van Win2K pictrogrammen en XP pictorgrammen door elkaar heen. Bij het downloaden van een bestand bijvoorbeeld zie je nog steeds exact hetzelfde als in windows 98.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 11:59 ]
Ja, inderdaard na dat ik het gisteravond getest had viel me dat ook op. Ik dacht echter dat je het echt over de knop afmelden hadVerwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 11:58:
[...]
Dat was mij ook al opgevallen en dat vind ik dus helemaal nergens op slaan. Afmelden via CTRL+ALT+DEL geeft een Win2000 afmeldknop.
Dit bedoel ik met schoonheidsfoutjes, de knop afmelden in het menu start:
[afbeelding]
Het pictogram staat er niet goed op en dat geld ook voor de prullenbak:
[afbeelding]
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden in Windows XP. Ook het gebruik van Win2K pictrogrammen en XP pictorgrammen door elkaar heen. Bij het downloaden van een bestand bijvoorbeeld zie je nog steeds exact hetzelfde als in windows 98.
[ Voor 8% gewijzigd door Gaitman op 11-07-2004 13:15 ]
- Taakbalk verdwenen
- Internet Explorer wil geen pagina's in een nieuw venster openen, alleen in hetzelfde venster.
- System restore werkt niet meer (Ik dacht nog, kom, laat ik voor de gein 's een restore punt aanleggen je weet tenslotte maar nooit)
- Norton Systemworks 2003 werkt niet meer.
Ik heb gelukkig nog wel SP2 kunnen deinstalleren, maar ik was er niet blij mee.
Nu maar op mijn werk laptoppie proberen
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Verwijderd
Lees dit document maar even, staat alles in wat je moet wetenVerwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:52:
Die SP2 komt er nu gauw aan, maar wat zijn eigenlijk de uiterlijke verschillen met huidige SP1 XP ? KUn je meer Themes enzo hebben? Is er een nieuwe stijl?
Behalve de optisch betere firewall en de popblocker in IE is er niet echt veel te merken.
Voor de notebooks geld wel dat het maken van Wifi connecties wel verbeterd is en de verbindingen zeker stabieler zijn. Zou het niet kunnen zijn dat het meer om hardware related issues gaat dan op puur SP2 specifieke zaken? Niet dat SP2 geen problemen zou kunnen veroorzaken maar ik twijfel er erg sterk aan dat de meeste geschetste problemen rechtstreeks te relateren zijn aan SP2. Mogelijk dat 3e partij drivers conflicten kunnen hebben met SP2, dat ligt dus niet aan SP2.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
verder was ik best te spreken over 2149 ik zal eens kijken of ik 2162 ga doen.
eigenlijk geen problemen gehad met sp2.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
http://www.microsoft.com/...ro/maintain/winxpsp2.mspx
Windows update V5 is trouwens final.
SP2 RTM mogen we wss heel binnenkort verwachten.
[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 03-08-2004 19:50 ]
According to a posting this morning 2004-08-03 on the patchmanagement@listserv.patchmanagement.org listserv, Windows XP SP2 may be released tomorrow:
"It's supposed to be first thing tomorrow - we interviewed Rebecca Norlander
(Group Manager of Microsoft's Security Business and Technology Unit) a week
ago about SP2. But I understand that although it's ready to roll, they are
holding off confirming the release until the very last moment, leaving the
option to withdraw it if a last minute gremlin is found. Worst case is
probably any day now, unless something dire happens, most likely is that
it's on track for tomorrow.
-Jon
--
Jon Tullett
UK Editor, SC Magazine
(T) +44 20 8267 8014 / (F) +44 20 8267 4549
www.scmagazine.com
Zou het dan toch?
Gelukkig maar want ik heb namelijk nog maar ff gewacht met een nieuwe schone installatie.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
FYI. deze post was gedateerd op de datum van vandaag. Voor de rest kan ik ook niets meer zeggen.CycloneX schreef op 03 augustus 2004 @ 21:47:
Vet op google vond ik vanmiddag ook al een bericht van neowin (14 juli) waar ze ook vertelde dat ie op 4 aug zou uitkomen![]()
Gelukkig maar want ik heb namelijk nog maar ff gewacht met een nieuwe schone installatie.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
nieuws: Release Windows XP SP2 verwacht op 5 augustusVolgens een woordvoerder van Microsoft zou morgen, 5 augustus, Service Pack 2 voor Windows XP verspreid worden. Het pakket zou vorige week reeds klaar geweest zijn, maar om de release op het allerlaatste moment nog te kunnen uitstellen, mocht er nog een probleem opduiken, werd dit nog niet aangekondigd. Volgens Winbeta zou vandaag de RTM-versie vandaag al verspreid worden, wat betekent dat OEM-systeembouwers negentig dagen de tijd hebben om hun nieuwe systemen van SP2 te voorzien. Morgen zou het pakket op MSDN en het Download Centre verschijnen en op 25 augustus ten slotte zou Windows Update het pakket gaan aanbieden. Dit houdt in dat, wie dat wil, vanaf morgen het volledige pakket kan downloaden.
Release To ManufactureVerwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:29:
Wat houd die rtm versie precies in?
maw: de final versie die naar de fabriek gaat
A wise man's life is based around fuck you
Maar is dat dan alleen de Engelse versie die daar heen gaat of ook de Nederlandse.
Khoop ut wel
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
draai de rc2 al een tijdje.. kep wel wat vage problemen er mee maar voor de rest is het een enorme verbetering..
Min pc is nu helemaal up to date met alle updates etc.
Ben van plan om SP2 te slipstreamen in en dan mijn harde schijf te formateren.
Maar moet je dan ook SP1 erop hebben staan om SP2 te kunnen installeren, of kan je in 1 keer SP2 erop knallen?
Stop chasing the dream, you're already living it
Atari 4 ff'r 😊
Build 2162 is niet de RTM, dat is 2181PWM schreef op 04 augustus 2004 @ 13:46:
Ik draai nu build 2162 RTM en die werkt prima. Het is echt een heel goed SP, dat mag ook welleens gezegd worden.
Verwijderd
ga binne kort over van sjello naar adsl en dan format ik gelijk ff en dan ken ik dat gelijk mee installen altijd goed dacht ikzo
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
MeuiCycloneX schreef op 04 augustus 2004 @ 16:54:
Als het goed is kan je dan bij Microsoft de volledige netwerkinstall downloaden van 2XX mb
dan er maar vroeg bij zijn voordat de boel plat ligt daar
morgenvroeg maar weer
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Ik geloof ook niet dat ze de Nederlandse tijdzone zullen aanhouden daar in Redmond.Pretorian_ schreef op 05 augustus 2004 @ 00:39:
tis net 45 min 5 aug maar nog geen SP2 bij bijv. MSDN...:(
morgenvroeg maar weer
Ik denk dat het in de VS ook 5 augustus moet zijn. Ff wachten dus nog.
kan het nog een paar dagen duren:
Subject: Re: Did MS remove Windows XP SP2 RC2 from its WU v5 site?
From: "Mike Brannigan [MSFT]" <mikebran@online.microsoft.com> Sent:
8/4/2004 1:14:05 PM
"Phillip Pi" <phillip_pi@symantec.comSYMC> wrote in message
news:ecM5pmleEHA.2088@cpmsftngsa05.privatenews.microsoft.com...
> Or is it just me?
>
> Thank you in advance.
> --
Yes we are preparing for the final release, that will happen soon.
(sorry no official date announced, definitely not the 4th or 5th August as
has been reported by non official sources)
--
Regards,
Mike
--
Mike Brannigan [Microsoft]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Lol
Ik snap die LOL niet. Ik ben er juist heel blij mee. Dit betekend dat MS zeer zorgvuldig is met de goede werking van het SP, en zich niet laat lijden door Deadlines of tijdsdruk. Het SP wordt vrijgegeven als het goed is, lijkt me een goede ontwikkeling.
Tuurlijk, maar ik was nog blijer geweest als dat moment NU was gegeven.PWM schreef op 05 augustus 2004 @ 10:37:
[...]
Ik snap die LOL niet. Ik ben er juist heel blij mee. Dit betekend dat MS zeer zorgvuldig is met de goede werking van het SP, en zich niet laat lijden door Deadlines of tijdsdruk. Het SP wordt vrijgegeven als het goed is, lijkt me een goede ontwikkeling.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
En van mijn part doen ze er nog een jaar over, als ze maar is stopen met dat geroep van morgen komt ie en dan vlak voor tijd, nee sorry duurt nog even.
en trouwens
"Although last night the SP2 team were partying at the "release of SP2" it wasn't clear what build was RTM and whether anyone had agreed on RTM."
Dat is beetje sarcasties bedoelt, ze worden er bij neowin ook een beetje moe van denk ik, dat vond ik ook wel lollig
[ Voor 24% gewijzigd door SithWarrior op 05-08-2004 10:55 ]
Microsoft heeft de datum van 5 augustus nooit zelf aangegeven, maar 1 of andere anonieme bron.SithWarrior schreef op 05 augustus 2004 @ 10:45:
En van mijn part doen ze er nog een jaar over, als ze maar is stopen met dat geroep van morgen komt ie en dan vlak voor tijd, nee sorry duurt nog even.
En ik heb het niet alleen over deze keer he, paar maanden terug stond er in pers bericht dat hij in nov uit zou komen maar dat hebben ze ineens maanden naar voren geschoven.
Lees dit maar eens door:
http://news.com.com/Windo...5297645.html?tag=nefd.top
http://www.theinquirer.net/?article=17659
[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 05-08-2004 11:40 ]
Wel weer een teken dat het dichterbij komt... maar goed wanneer
*note: gisteren stond die tekst er nog niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 05-08-2004 12:58 ]
Weet eigenlijk niet of je iets met een productid kan, dus ik had hem voor de zekerheid maar weggehaald...amsoxa schreef op 05 augustus 2004 @ 15:39:
offtopic: je hebt je productid vergeten in te voeren...
Deze is 266MB. Ik had er eerst ook een van 18MB maar die was niet compleet.
Nog twee

[ Voor 47% gewijzigd door CycloneX op 05-08-2004 16:38 ]
Ben het wel met je eens, het zou toch wel lullig zijn:SithWarrior schreef op 05 augustus 2004 @ 16:43:
Dat er RTM in staat dat is opzich niet zo vreemd meer, dat doen ze altijd paar builds voor het einde al hoor, maar als ze nog niet tevreden zijn over bepaalde aspecten neem ik aan dat ze dit nog gouw verbeteren dus dan bestaat de final versie toch nog helemaal niet. Pure boeren logica hoor ik weet niet
"Jongens, we zijn helemaal klaar met SP2"
"Ja, nu moeten we alleen nog overal even het build-nummer naar 'RTM' gaan veranderen..."
Dat is niet illegaal zeker? Heb je een link?FireFly3k schreef op 05 augustus 2004 @ 15:16:
Ik ben net build 2179 van SP2 tegengekomen.
Heb hem geinstalleerd en als ik naar de versie kijk staat er RTM in... zou het dan misschien toch al de final kunnen zijn??![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Microsoft.com en windowsupdate.com (V5) zijn zo traag als dikke stront...
Verwijderd
site is bizzyVerwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:22:
Je kunt hem al bestellen op CD
http://www.microsoft.com/...der/en_us/default810.mspx
Naar alle waarschijnlijkheid zal eentje tussen de 2181 en 2185 rtm worden.
[ Voor 3% gewijzigd door cvs79 op 06-08-2004 09:36 ]
Verwijderd
en wat dan nog?cvs79 schreef op 06 augustus 2004 @ 09:36:
Komt er nu ook een nieuw theme in SP2. Een tijdje ging wel dat gerucht namelijk maar lees of zie er niks meer van.
ik werd al scheel bij de teletubbie skin, ik moet er niet aan denken om tegen nog ergere zuurstokkleurtjes aan te kijken.
(om de bijdehandjes voor te zijn: ik zit heel veel op andermans pc's)
Wat is dit nou voor antwoord. Heb nu nog geen antwoord op mijn vraag. In een hele vroege versie zat namelijk een nieuwe theme. Maar weet alleen niet of ie het heeft gehaald naar de final.Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:37:
[...]
en wat dan nog?
ik werd al scheel bij de teletubbie skin, ik moet er niet aan denken om tegen nog ergere zuurstokkleurtjes aan te kijken.
Op de site staan ook de data van wanneer je het kan bestellen:Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:22:
Je kunt hem al bestellen op CD
http://www.microsoft.com/...der/en_us/default810.mspx
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| CD Language Date Available to Order English August 25, 2004 German September 1, 2004 Japanese September 1, 2004 French September 1, 2004 Chinese (Simplified) September 8, 2004 .... |
Mogen we er vanuit gaan dat dit een soort van bevestiging is van de release?
Hoe zag dat thema er dan uit?cvs79 schreef op 06 augustus 2004 @ 13:39:
[...]
Wat is dit nou voor antwoord. Heb nu nog geen antwoord op mijn vraag. In een hele vroege versie zat namelijk een nieuwe theme. Maar weet alleen niet of ie het heeft gehaald naar de final.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Lijkt mij wel, maar 25 augustus was toch al de officiele datum? Ik bedoel, hij wordt pas eind deze maand verzonden als je hem besteld. Dat bestellen werkt overigens ook nog niet goed. Ik klik op bestellen, maar het duurt heel lang en dan krijg ik de melding dat de pagina niet beschikbaar is. Schiet niet echt op, maar goed, vanavond nog maar eens proberen._Rayman_ schreef op 06 augustus 2004 @ 13:54:
[...]
Op de site staan ook de data van wanneer je het kan bestellen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 CD Language Date Available to Order English August 25, 2004 German September 1, 2004 Japanese September 1, 2004 French September 1, 2004 Chinese (Simplified) September 8, 2004 ....
Mogen we er vanuit gaan dat dit een soort van bevestiging is van de release?
Verwijderd
Gelukkig ben jij ook de enige ter wereld die gebruikt maakt van Windows XP, het is dus logisch dat, omdat jij het niet wilt, het er niet inkomt.Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:37:
[...]
en wat dan nog?
Maandag 9 augustus zal hij uitkomenVerwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:07:
Zou ie al uit zijn?
Microsoft.com en windowsupdate.com (V5) zijn zo traag als dikke stront...
De bron in deze is het vertrouwen in de medemens. Net zoals hier: Microsoft Security CD nu ook in Nederland
EDIT:
Info over SP2 staat vanaf nu trouwens ook op: http://v5.windowsupdate.m...mer/default.aspx?ln=en-us
LOL, ze hebben op de Windows Protect site zelfs een link naar de Apple protect site staan. Netjes.
[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 06-08-2004 15:36 ]
Pinned: Windows XP Service Pack 2 build 2180 Released To Manufacturing
Posted By bink on August 6, 2004 at 2:44 PM Sources very close to Microsoft tell me Windows XP Service Pack 2 build 2180 was litterly sent to the CD manufacturers (Authorised Replicators) on Thursday.
Build 2180 was declared RTM wednesday evening.
RTW could be today (seattle time)
disclaimer: I dont have this officially confirmed yet.
Zou die dan toch binnenkort uitkomen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Je bedoelt waarschijnlijk het "Royale" theme. Deze komt zover ik weet niet in SP2 maar wel in een nieuwe versie van XP Media Center Editioncvs79 schreef op 06 augustus 2004 @ 13:39:
[...]
Wat is dit nou voor antwoord. Heb nu nog geen antwoord op mijn vraag. In een hele vroege versie zat namelijk een nieuwe theme. Maar weet alleen niet of ie het heeft gehaald naar de final.
Verwijderd
Vindt je het gek?CycloneX schreef op 06 augustus 2004 @ 17:47:
Haha lol iedereen heeft een herinstallatie in de planning
SP2 was voor mij HET ideale moment om weer een herinstall te doen.
Voornamelijk ook omdat ik "nare" ervaringen met een SP over een installatie die al ruim een half jaar "vervuild" is
IMHO heeft het weinig zin om een maand voor SP2 uitkomt te gaan herinstallen. Heb je geherinstalled, ga je updaten, maand later kan je weer....
Nee, ik slipstream SP2 wel in me XPCD, en doe dan een herinstall, veel makkelijker
http://www.flexbeta.net/m...php?catid=1&shownews=8582
Plaatje: http://www.flexbeta.net/images/final.jpgGreat news for beta testers, Windowsbeta has just put Windows XP SP2 final for beta testers to download. The final build number is 2180 with digital signature, here is a screenshot of the build on WindowsBeta. The file size is 266MB and is only available in English at the moment. We should see it RTW soon.
[ Voor 78% gewijzigd door 4hp op 06-08-2004 20:07 . Reden: Bericht gequoted ]
Dit topic is gesloten.
![]()