Drie beeldschermen op een PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke videokaarten kun je het beste kopen voor deze configuratie?
Ik zat aan een Geforce 2 MX te denken voor de nodige 3D power en een Matrox G450 DualHead. Maar volgens mij zijn deze alletwee alleen in AGP uitvoering beschikbaar, of heb ik dat mis?

Als de G450 niet bruikbaar is, welke twee PCI kaartjes zijn dan het beste om twee ongeveer 17" monitoren aan te sturen?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

misschien de V5 5500 pci :P

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

pak een mx met twinview en een simpel kaartje voor de 3e monitor...

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Destijds werden er Geforce 2 MX'es in PCI uitvoering aangekondigd... weet niet of daar nog ooit iets van gekomen is.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:45
Met een paar simpele/goede S3tjes lukt het wel. Oh sorry, SonicBlue-tjes.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 21:17

Mappy

Piramide van Austerlitz

ik heb hier 3 17" monitors op 1 compu ziten :9... 1 riva tnt2 agp en 2 lame pci kaartjes... zit erover te denken om nieuwe pcikaartjes te halen, diamond s540 ofzo... 200 piek, 32 Mb. bij een kennis gingen drivers van matrox g400 dualhead helemaal over de rooie als je echt 2 monitors gebruikte, dus daar eigenlijk nooit aan toegekomen :)

g450 alleen agp, dus als je die gf3 erin wilt houden moet je wel 2 pci kaartjes erbij proppen (aiii had je nou toch maar een isa modem gekocht) :P

is btw wel leuk zo'n videowall van heleboel monitors (uhh 'k heb er nog rijtje meer dan 3 staan) met matrix screensavertje erop :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Verwijderd

Ik zou een GeForce II MX dualhead kopen en dan een PCI kaartje erbij.. Matrox G200PCI ofzow lijkt me het best..

Als je het kan betalen is er toch ook nog een ATI RADEON voor 1e 2 schermen? (of zijn die geen dualhead :?) die hebben weer iets hogere FPS in games, een veel mooier beeld (dus beter als je ook een 19" ofzow hebt) en zijn bijna 2x zo duur :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Prop er een G400/G450 in (werkt werkelijk perfect met 2 monitoren) en een VooDoo5 PCI voor games en 3e monitor (ben je één mille kwijt, maar heb je ook wat). Ik zit er zelf ook serieus over na te denken een V5 PCI naast mijn G400 in te steken; ik wil meer 3D speed, maar wil absoluut niet minder 2D kwaliteit (GeFarce zuigt).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
op de hcc bij ede IIyama stand stonden 3 monitoren aangesloten op 1 pc, zag er wel stoer uit, volgens mij draaide ze er microsoft flightsimulator op, linker monitor keek door het linker raampje , middelste keek naaar voren en rechts stond op het rechte raampje, zag er wel stoer uit dacht ik zo...

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Op zondag 17 december 2000 13:00 schreef Mister_X het volgende:
op de hcc bij ede IIyama stand stonden 3 monitoren aangesloten op 1 pc, zag er wel stoer uit, volgens mij draaide ze er microsoft flightsimulator op, linker monitor keek door het linker raampje , middelste keek naaar voren en rechts stond op het rechte raampje, zag er wel stoer uit dacht ik zo...
yep klopt... maar weet je waarom dat op zo'n grote kast stond? daar stond per monitor een computer onder, leuk met netwerkje verbonden. Kinda misleading but sweet :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Op zaterdag 16 december 2000 12:23 schreef OverFlow het volgende:
Destijds werden er Geforce 2 MX'es in PCI uitvoering aangekondigd... weet niet of daar nog ooit iets van gekomen is.
die zijn er wel deglijk

check http://canard.50megs.com

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Ik zou geen! s540 (savage4) nemen, die dingen zijn verschrikkelijk kut!

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 14:05 schreef Mappy het volgende:

[..]
yep klopt... maar weet je waarom dat op zo'n grote kast stond? daar stond per monitor een computer onder, leuk met netwerkje verbonden. Kinda misleading but sweet :)
Flightsimulator ondersteunt degelijk meerder monitoren hebbe ze al lang over nagedacht. Als je computer het aankan natuurlijk, eenzelfde vliegtuig precies afbeelden in een netwerk lukt bijna niet. Vooral niet OnFLight

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Op maandag 18 december 2000 09:12 schreef Diepvries het volgende:
Flightsimulator ondersteunt degelijk meerder monitoren hebbe ze al lang over nagedacht. Als je computer het aankan natuurlijk, eenzelfde vliegtuig precies afbeelden in een netwerk lukt bijna niet. Vooral niet OnFLight
meerdere monitoren kan best met 1 pc, maar op HCC hadden ze 100 Mbit netwerk liggen met per monitor 1 pc.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 09:12 schreef Diepvries het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet lukken met de huidige hardware?
Met Doom kon het ook al, en dat is toch tijden geleden.
Pagina: 1