Wekkel schreef op 18 maart 2004 @ 07:59:
Daarna worden hele simpele vragen van mij telkens ontweken. Ik ontvang derhalve alleen maar argumenten ad hominem van jou en geen antwoorden op mijn vraag. Dat zegt meer over jou dan over mij, vrind.
Welke simpele vraag? Ik heb aangegeven hoe en waarom ik zijn opmerking bot vind -
hier. Het is voor mij zonneklaar dat SF op zijn vraag
geen antwoord verwacht. Dat je die uitleg niet deelt is jammer, maar geen reden om mijn integriteit in twijfel te trekken zoals in
deze en
deze post. En als de bal dan gekaatst wordt ben ik degene die ad hominem is? Dat werkt bij mij thuis toch even anders.
Ondertussen blijf ik nog steeds hangen op het punt van botheid.
Jij ziet in de litigieuze post een botte opmerking, ik niet. Leg dan gewoon eens uit wat er bot aan is, wat ik ook nogmaals aan Mr. Lui vraag.
Je bedoelt: ondertussen ben je het nog steeds niet met me eens - dat kan ik kennelijk ook niet helpen. Denk jij er nog eens lekker over na. Ik heb er genoeg over nagedacht, en zeker de toelichting van SF zelf (het interesseert hem geen fuck, zie
hier) maakt elke verdere discussie omtrent zijn insteek overbodig.
Je drentelt om deze vraag heen met de reeds opgemerkte speldenprikken richting mijn persoontje in plaats van eens antwoord te geven. Ik vraag je dit juist omdat je dan gedwongen wordt er eens goed over na te denken. We kunnen immers moeilijk maar van de botheid van de reactie uitgaan zonder daar eerst eens goed over nagedacht te hebben. Het staat je vrij om niet te reageren op mijn vragen, dat is de vrijheid die je hier hebt.
Wou je zeggen dat ik de vraag niet beantwoord? Ik beantwoord hem niet zoals jij dat zou doen. Wou je zeggen dat ik er nog niet over nagedacht heb? Wou je zeggen dat ik niet op je vragen reageer?
Nogmaals: ik geloof niet dat jij het recht (

) hebt om andere mensen ad hominem te noemen. Iedereen die het niet met je eens is, beschuldig je er gewoon van niet na te denken. Lekker makkelijk. Als je er zo slecht tegenkan dat iemand het niet met je eens is, moet jíj wellicht wat meer aan zelfreflectie doen.
Daarenboven is mijn bezwaar tegen jouw manier van oordelen: je kijkt naar de letter, en schijnbaar bewust niet naar de regel van wat er hier gepost wordt. Dat ontslaat mij gelukkig van de morele verplichting op je te reageren.
En dan toch doen, heh.Het valt mij echter op dat je nogal emotioneel gaat reageren als er wat druk op je wordt gelegd, waaronder de persoonlijke aanvallen. Deze dan niet-intelligente persoon vraagt je desondanks gewoon eens uit te leggen waarom iets zou zijn, en kom dan graag met een beter antwoord dan dat het een retorische vraag van Superfruitig zou zijn. De redenen daarvoor heb ik in mijn vorige reactie al gegeven. Uit een andere reactie over onze discussie wat dan het antwoord op deze 'retorische vraag' zou zijn, blijkt al sterk dat blijkbaar niet voor iedereen het antwoord al besloten ligt in de (schijn)vraag (en het dus klaarblijkelijk geen retorische vraag is, althans, niet voor iedereen).
De eerder gegeven antwoorden zijn niet realistisch, als je het mij vraagt. Dat niet iedereen dat als "objectief" wenst te normeren kan gebeuren. De mensen die dat wel doen, hebben mijns inziens een punt, en volgens jou niet. Verschil van mening. En dat ik emotioneel reageer is vanwege jouw houding, niet vanwege die van SF. Bovendien proef ik ook hier weer de houding dat ik omwille van mijn engagement niet tot oordelen in staat ben.
Als we trouwens toch op alle slakken zout gaan leggen: ik heb je nergens niet-intelligent genoemd, ik heb gezegd dat ik je manier van reageren niet in overeenstemming kan brengen met het feit dat je wel intelligent bent - ik wéét dat je niet dom bent, het komt er in dit topic alleen even niet uit

Waarom doe je dit soort uitlatingen, curry684? Een andere rechter gaat zich toch ook niet in een interview bemoeien met de zaak van zijn collega

Ik denk dat dit je probleem is: je beschouwt deze zaak zoals je in je eigen vakgebied zou kijken. Dit is geen rechtbank, hier wordt niet beschouwd of iemand schuldig of onschuldig is, hier wordt beschouwd of iemand sociaal of niet sociaal opereert. Geen misdaad in de wettelijke zin van het woord, maar een houding ten opzichte van andere mensen. En als die houding rot is, kan je nog zo formeel onschuldig zijn, maar wil men hier er toch wat van kunnen zeggen. Daar is geen juridische, maar een emotionele bewijslast voor nodig - en die bewijslast wordt opgespannen door de lengte van dit topic. Het feit dat er zoveel mensen boos worden om de manier waarop SF zaken oppakt, is dan genoeg om de discussie over 'schuld' te laten voor wat 'ie is, en over boete te gaan praten. Wat dat betreft snap en onderschrijf ik curry's reakties volledig.
Speaking of which: ik had een Engels woordenboek nodig om achter de betekenis van 'litigeus' te komen, en aangezien dat woordenboek verklaarde dat hier een rechtbank aan te pas komt ("concerned with lawsuits"), zou ik graag jouw Nederlandse uitleg van dit woord zien. En zonder juridisch jargon, ajb, daar ben ik vast niet sterk in.
Laten we dan ook een rationeel doorpraten over het gebeurde, zonder steeds op de kast te klimmen en elkaar steken onder water te geven.
Laten we dan ook eens kijken naar het probleem wat er ligt, in plaats van dat naar jouw wetshandhavingsachtergrond te vertalen en *dan* pas te praten. Ik vind mijzelf rationeel genoeg; dat jij jezelf ook rationeel genoeg vindt is duidelijk; dat je lijkt te denken dat dit een rechtbank is, ook. Die fout maak ik alvast niet

Ik verwijs graag ietsje terug naar de quote van The_Sukkel om een en ander eens in perspectief te plaatsen. Iemand nog gedachten over hoe hijzelf een betekenis heeft gegeven aan 1 woordje en 1 smiley?
Hallo!
Ik ga dan ook niet postten: aah wat zielig bla bla, omdat t mij gewoon geen fuck interesseert.
Perspectief genoeg?