Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kapotte hoofdtelefoon uitgang van MP3 speler

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Een tijdje geleden is er een stukje plastic van de audio-uitgang van mijn mp3-pendrive afgebroken. Het gaat maar om een klein stukje (2mm ofzo) aan de buitenkant (dus de kant die naar buiten staat gericht) van het plugje.
Waarschijnlijk is dit afgebroken omdat er teveel kracht op is komen te staan toen het plugje erin zat.

Het probleem is dat er nu uit het linker-oordopje geen geluid meer komt (maakt geen contact meer).

Helaas is m'n garantie dus een paar weken verlopen. Nu kan ik wel een nieuwe gaan kopen (kosten toch nog maar 80 euro ofzo), maar ik wil hem liever fixen, aangezien ik toch 140 euro (dacht ik) voor dat ding betaald heb :P

Het bewuste stukje plastic kon ik niet meer vinden :( Anders had ik het terug gelijmt. Vervangen van het plugje lijkt me lastig (zit op de printplaat vastgesoldeerd).
Weet iemand anders een manier om het te fixen? Bestaat er geen pasta die ik daarin kan smeren, die later hard wordt ofzo?

Het hoeft dus niet geleidend te zijn, het afgebroken stukje is van plastic. Maar de plug maakt geen goed contact meer omdat de plug teveel bewegingsvrijheid heeft.

Bedankt :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
wat je eventueel kunt proberen is er een kort verlengkabeltje voor te maken (jack-plugje ---> contra-jack) en dan het plugje in de aansluiting vast te lijmen, dan houd je dus de hoofdtelefoon heel en kun je hem evt. eruit halen.

het enige nadeel is uiteraard dat je er dan continue een los kabeltje uit hebt hangen :P .

[zeur-mode]
overigens, al had je nog garantie gehad, dat had niet uitgemaakt, aangezien de meeste fabrikanten bij zelf veroorzaakte schade de garantie beëindigen. O-)
[/zeur-mode]

If it ain't broke, fix it till it is...

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Heb je geen foto?

• Solomon
Ik maak wel even een foto, ogenblikje.

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1547N809IG9B

[ Voor 49% gewijzigd door Solomon op 17-03-2004 19:59 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zo moeilijk is het niet om een nieuw busje te solderen... Tzijn hooguit 4 soldeerpunten... En de fabrikant wil er tegen betaling vast wel eentje opsturen... En misschien past er wel een universele op van bijvoorbeeld conrad...

• Solomon
MikeyMan schreef op 17 maart 2004 @ 19:49:
zo moeilijk is het niet om een nieuw busje te solderen... Tzijn hooguit 4 soldeerpunten... En de fabrikant wil er tegen betaling vast wel eentje opsturen... En misschien past er wel een universele op van bijvoorbeeld conrad...
Hmm, de fabrikant is een onbekend koreaans bedrijf :P Dus om daar zoiets vanaf te krijgen lijkt me moeilijk. Maar misschien valt er inderdaad een nieuw buisje in te solderen. Maar ik probeer eerst te kijken of er niks valt te lijmen ofzo.

[edit]

Ik kom er net achter dat het feit dattie geen contact maakt niet komt door de afgebroken plug. Maar door een soldeer stukje wat los zit :D
Maar dat is dus makkelijk te repareren :D Yeah :P

[ Voor 16% gewijzigd door Solomon op 17-03-2004 20:14 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Voor de search en/of voor als je het toch nog wil fixen: Als je van die bison (ofzo) 2-componentenlijm neemt kan je het volgens mij wel bijwerken, da's lijm die als 't net gemengd is half-vloeibaar is zodat je het mooi kan afwerken en opgedroogd vrij hard is en goed blijft zitten. Het enige nadeel is dat het zo'n brakke kleur heeft :) (Alles btw van horen zeggen, geen eigen ervaring ermee)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
offtopic:
Anders jat je effe me oude nick? :+ :*)

Heeft ook een computer!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Hey, das de Duex xp :P Die heb ik ook, brak ding he? Elke keer zelfde shuffle enzo, vastlopers enz :P

[ Voor 14% gewijzigd door brinkdinges op 18-03-2004 08:03 ]

Casemod: Cubeleon

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bij mij is het contact van me duex XP ook wel wat slecht, je kunt proberen door hem open te schroeven de lipjes wat te verbuigen zodat er wat meer veerspanning op staat. bij mij hielp dat wel aardig. Al is bij jouw het probleem natuurlijk het afgebroken deel.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
In een plasticvlieftuigjes-winkel (tja, hoe noemt dat :? ) kun je kneedbare plastic kopen, dus iets dat je kneed en dan hard wordt. Misschien ben je daar iets mee?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Pak gewoon smeltlijm en plak dit er netjes omheen als het stekkertje erin zit. Stekkertje wel van tevoren even invetten met siliconen, zorg dat de behuizing niet vet wordt. Nu kan je het stekkertje er gewoon uithalen als de lijm afgekoeld is! :)

• Solomon
Het bleek inderdaad te liggen aan de losse soldeerverbinding. Hij doet het weer geweldig.

Die vastlopers werden bij mij verholpen door de firmware, eigenlijk heb ik er verder geen problemen mee :)
Voor de mensen die net als ik de Duex XP firmware hebben geupdate, maar waardoor de volume toetsen veranderd zijn:
Als je hem openschroeft kun je met een platte schroevendraaier die knopjes loskrijgen (zitten een beetje vastgelijmt). Dan kun je ze gewoon omgedraaid terug zetten :) Wel moet je even naast een van de gaatjes waar de knopjes in horen te zitten, een plastic bultje wegvijlen (anders past het niet). Maar zo kun je dus makkelijk de volume knoppen zetten zodat het past bij die nieuwe firmware :)

[ Voor 10% gewijzigd door Solomon op 18-03-2004 16:55 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Dus er is nieuwe firmware die veel van die problemen verhelpt? Heb je ff de link daarvan? Anders mag je hem wel mailen :) En wat is dat dan precies voor probleem met die knopjes?

Casemod: Cubeleon

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou heb ik zelf niet zo'n ding... Maar ik gok dat ie bij het +je zachter gaat en met het -je harder... En het omdraaien van de knopjes lost dat op :+
Pagina: 1