dremel/decoupeer zaag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 01:13
hoi,
ik ben nieuw op het gebied van casemodde en wil een raam maken in de zijkant van mn kast in het figuur van een biohazard teken.
nu is mijn vraag wat kan ik het beste gebruike om het netjes uit te zagen?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor de grote stukken gewoon een decoupeerzaag pakken en voor de fijne hoekjes zou ik een dremel pakken. Bij voorkeur met 426 schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Windows met rechte hoeken in de FAQ

kijk dan een klein beetje naar onder en je hebt ronde hoeken... ook bestaat er lasercutting... ben ik zelf ook in geinteresseerd....

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: welkom bij GoT! :)

Ligt natuurlijk aan een paar dingen..
Gewoon ff je vorige post editen en wat meer info geven zoals:

Van wat voor materiaal is je kast gemaakt?
Hoe groot logo wil je?

Klein zou ik de dremel gebruiken en bij groter een decoupeerzaag.. maar het ligt er natuurlijk ook aan of je een beetje overweg kan met deze apparaten.

edit: Je kunt het ook laten doen als je zelf niet zo heel handig bent en het niet wil verknoeien (niet verkeerd opvatten dit hoor) :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt aan iedere nieuwkomer gevraagd om eerst het forum door te nemen.

Vervolgens ook de Forum FAQ's

Dan kom je er wel uit ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
Ik gebruik altijd een decoupeerzaag, ook voor letters etc. dremel vindt ik maar niks, misschien omdat ik er gewoon echt niet mee om kan gaan :D

Maar ik zou gewoon de decoupeerzaagje pakken voor dat, gaat stukken sneller en je hoeft niet bang zijn dat je uitschiet ( wat ik bij sommige mensen wel eens ziet gebeuren :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:51
zoiets als dit bedoel je? :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/82FOH2DE06PU/picserver.jpeg

ik heb 't helemaal met een dremel gedaan, maar op zich zou je de grote stukken idd. met een decoupeerzaag kunnen doen, gaat wel stuk sneller.
en de smalle stukjes tot aan de punten met een dremel voor het fijnere werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 13:06

Mx-KAEY

Mx-KÆY

het probleem van een deczaag is dat het grof is... en dat je bijna altijd krassen krijgen e.d. (wegens omstandigheden enz ben ik van de buitenkant gaan zagen :D binnenkant is idd handiger ;) )

probleem van dremel is dat het lang duurt voordat je een hele window hebt gezaagd...

ik was eerst begonnen met dremel en na stuk of 5 slijpschijfjes en een lamme arm vond ik het wel genoeg en heb bij de buurman een decoupeerzaag gehaald :D

en dat beviel me... heb later wel weer opnieuw me kast moeten spuiten maar het resultaat mag er zijn :)

waar je met een dremel om een meter te zagen een uur bezig bent... ben je met een deczaag in een minuutje of 5 klaar...

hier een kleine pic van tijdelijk resultaat met deczaag(hoekjes heb ik later afgewerkt met dremel)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/i.karatas/kast%20modding%20011%20(600%20x%20450).jpg

conclusie : combinatie is het beste ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Mx-KAEY op 17-03-2004 13:29 ]

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit! Nou TS dan weet je ook bij wie je moet zijn voor het logo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 17 maart 2004 @ 13:20:
het probleem van een deczaag is dat het grof is... en dat je bijna zeker krassen krijgen e.d.
Je kunt ook een fijner zaagje in je decoupeerzaag zetten. Dat scheelt vaak nogal! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
Mx-KAEY schreef op 17 maart 2004 @ 13:20:
het probleem van een deczaag is dat het grof is... en dat je bijna zeker krassen krijgen e.d.

probleem van dremel is dat het lang duurt voordat je een hele window hebt gezaagd...

ik was eerst begonnen met dremel en na stuk of 5 slijpschijfjes en een lamme arm vond ik het wel genoeg en heb bij de buurman een decoupeerzaag gehaald :D

en dat beviel me... heb later wel weer opnieuw me kast moeten spuiten maar het resultaat mag er zijn :)

waar je met een dremel om een meter te zagen een uur bezig bent... ben je met een deczaag in een minuutje of 5 klaar...
Fout, je hebt fijnere zaagjes, en kussentjes voor de voet van de decoupeerzaag anders kan je altijd eerst eff afplakken met tape of whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
ja precies zoals NewbieNeo het heeft =)
kben van plan deze kast ervoor te gebruiken http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=817

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:21:
Ziet er goed uit! Nou TS dan weet je ook bij wie je moet zijn voor het logo! :)
:X :X
had ik toen maar een logo..
window is nl. groter dan een A4 dus kon 't niet meer uitgeprint krijgen
kheb eerst opgemeten hoe groot de window maximaal kon zijn en daarna met een passer alle lijnen getekend.. (hele logo bestaat uit verschillende cirkels)

en Mx-KAEY: je krijgt geen krassen als je vanaf de binnenkant een decoupeerzaag gebruikt hoor.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door NewbieNeo op 17-03-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/cm05.jpg

compleet met de decoupeerzaag gedaan. t is wel ff werken, maar dan heb je ook wat :7

k heb gewoon een plaatje uitgezocht, uitgeprint op 2 A4-tjes en aan elkaar geplakt. dat uitketekend op de kast en toen zagen maar :9

[ Voor 26% gewijzigd door DP Kunst op 17-03-2004 13:29 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
btw kheb geleze dat je leds had gebruikt voor verlichting kan ik ook gewoon een Sharkoon Cold Cathode - rood gebruike ?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]NewbieNeo schreef op 17 maart 2004 @ 13:26:
[...]

:X :X
had ik toen maar een logo..
window is nl. groter dan een A4 dus kon 't niet meer uitgeprint krijgen
kheb eerst opgemeten hoe groot de window maximaal kon zijn en daarna met een passer alle lijnen getekend.. (hele logo bestaat uit verschillende cirkels)

en Mx-KAEY: je krijgt geen krassen als je vanaf de binnenkant een decoupeerzaag gebruikt hoor.. ;)[/quote]

Haha ja best groot logo idd. Veel werk met de passer. Maar dan kan je een stukje plakband op je case plakken en daar de passerpunt opzetten zodat ie niet wegglijd! Ik weet trouwens nie of de TS zon groot logo wil aangezien zun kast 43 bij 47,5 cm is. Mja das verder zijn beslissing. :D

Denk dat ie nu wel voldoende weet om zelf aan de gang te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
blaatschaaap schreef op 17 maart 2004 @ 13:31:
btw kheb geleze dat je leds had gebruikt voor verlichting kan ik ook gewoon een Sharkoon Cold Cathode - rood gebruike ?
yup, als 't goed is, geeft dat een nog beter, verspreid licht dan de 4 ledjes die ik heb gebruikt..

maar die ledjes waren dan ook 2 euro bij elkaar en een CCFL kost je al gauw zo'n 15 euro ofzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 13:06

Mx-KAEY

Mx-KÆY

blaatschaaap schreef op 17 maart 2004 @ 13:31:
jah tuurlijk! :X

je moet echt is ff de search gebruiken... veel van deze vragen zijn allang geweest... je moet ook kijken wat JIJ mooi vindt en wat er allemaal ooit is gemaakt enz.

voor de rest kan je best wel zelf dingen verzinnen lijkt me :)

succes :>
NewbieNeo schreef op 17 maart 2004 @ 13:33:
[...]

yup, als 't goed is, geeft dat een nog beter, verspreid licht dan de 4 ledjes die ik heb gebruikt..

maar die ledjes waren dan ook 2 euro bij elkaar en een CCFL kost je al gauw zo'n 15 euro ofzo.. :)
ccfl is de helft van de prijs die jij nu noemt hoor tegenwoordig :)

ccfl is veel mooier effect en feller en altijd leuk is sound reactive he ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Mx-KAEY op 17-03-2004 13:41 ]

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op 17 maart 2004 @ 13:28:
[afbeelding]

compleet met de decoupeerzaag gedaan. t is wel ff werken, maar dan heb je ook wat :7

k heb gewoon een plaatje uitgezocht, uitgeprint op 2 A4-tjes en aan elkaar geplakt. dat uitketekend op de kast en toen zagen maar :9
Whaha ja ook wel gelukt maar wat zie ik daar voor enorme spagetie brei?? Alleen de saus mist nog! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
bedankt voor de hulp en sorry voor de onnodige vragen :P
als het ooit af komt post ik het nog wel :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar houden we je natuurlijk aan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:34:
[...]

Whaha ja ook wel gelukt maar wat zie ik daar voor enorme spagetie brei?? Alleen de saus mist nog! :P
die brei is inmiddels weggewerkt ;) was nog een oude foto
nu zit de brei aan de andere kant ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/cm10.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip van mij, als je voor een zaagje voor in je decoupeerzaag gaat. Koop een degelijk zaagje van een fatsoenlijk merk. Ik gebruik meestal zelf Piranha, het kost wel wat maar ik gebruik nog steeds mijn 1ste zaagje. Ze zijn echt oerdegelijk en glijden zo door het metaal heen alsof het boter is.

Suc6 ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op 17 maart 2004 @ 18:45:
[...]

die brei is inmiddels weggewerkt ;) was nog een oude foto
nu zit de brei aan de andere kant ;)
[afbeelding]
Wahhah cool maar idd nie meer aan de mooie kant van de case! Das al veel beter! :) Wat tering veel plakertjes!! :P
Pagina: 1