[9800PRO] Flikkering door MSN tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Onlagns heb ik een nieuw systeem gebouwd. Mijn videokaart heb ik daarbij ook vervangen ik ben van een Geforce 4 MX440 naar een ATI 9800pro gegaan.
Sinds dat ik mijn nieuwe systeem heb, zit ik met een irritant probleem. Ik laat MSN altijd aanstaan tijdens games om soms tijdens scrims mensen op te roepen dat ze moeten komen en voor andere dingen. Vind het gewoon makkelijk.
Voorheen als er iemand on-line kwam met die Nvidia kwam dat schermpje van MSN rechtsonderin over me gamescreen heen en volgende wat flikkering rechtsonderin. Dat was ok, ik zag wie er on-line kwam en had er in princiepe geen last van in mijn game.
Sinds dat ik die ATI heb en er komt iemand on-line gaat heel me beeld flikkeren en ontstaat er een enorme lag. Als ik net in gevecht ben, ga ik gelijk gelijk dood dit is gewoon vreselijk irritant. Nu is de vraag komt dit door bepaalde instellingen of is dat gewoon ATI :?

Windows XP SP1
Club3d 9800PRO

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 17:45
Ik heb een 9800SE en heb last van exact hetzelfde probleem, in Wolfenstein:ET worden alle gebrouwen flikkerend doorzichtig wanneer er een MSN popup schermpje komt.

Verwijderd

same problem here gebruik geen msn meer maar trillian nu Had msn wel aan staan maar popup optie uit gezet om probleem op te lossen ben alleen bang dat die optie jou niet tevreden zou stellen :/

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Heel makkelijk, zet in msn die irri popups uit :)

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
s2sw schreef op 16 maart 2004 @ 20:26:
Ik heb een 9800SE en heb last van exact hetzelfde probleem, in Wolfenstein:ET worden alle gebrouwen flikkerend doorzichtig wanneer er een MSN popup schermpje komt.
Hehe de game waar het bij mij gebeurd is RTCW dus de voorloper :*). Wat jij zegt klopt precies het lijkt net of je een soort wallhack gebruikt man echt irritant.
offtopic:
RTCW is veel beter dan ET :P www.allstarsclan.uni.cc

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
roedie schreef op 16 maart 2004 @ 20:30:
Heel makkelijk, zet in msn die irri popups uit :)
Nee dat is het hem juist wil wel kunnen blijven zien we er on-line komt.

Verwijderd

Schaf een p1 133 mhz aan. Met leuk 15" tft. En draai daar je msn op :P
Of schaf alleen een 2de scherm aan en zet em op je 3dkaart (als je 2 outputs hebt)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Haha dit had ik ook met een Radeon 8500, ik was er wel blij mee, kon ik tijdens een war door de muren kijken bij CS >:)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Idd ook bekend als de msn hack :D

Imho, komt het gewoon door het feit dat de animatie directX gebruikt, sinds versie 8. Het ligt niet echt aan de drivers, maar gewoon aan msn.

JayGTeam (213177)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je deze optie aanstaan?
Mijn status weergeven als "bezet" en mijn meldingen blokkeren als ik een toepassing in volledig scherm uitvoer, zoals een diavoorstelling?
Dan worden ze alleen geblokkeerd als je bijv een film kijkt of een spel speelt ..of wil je dat ook niet?

edit: oja dat zoek je ook niet :+

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 16-03-2004 21:26 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Heb sinds een maandje een Radeon 9800 pro en ik heb hetzelfde probleem in het spel Enemy Territory. Dit probleem had ik overigens niet met mn GeForce3 (nvidea dus).

Ik heb gewoon maar die MSN popups uitgezet en problem is solved.. 8)7

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Je kan bij de opties van MSN (6.1 iig) instellen dat hij geen meldingen/popups geeft wanneer er een programma full-screen wordt uitgevoerd (een game dus), werkt bij mij top.

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
helemaal geen andere mogelijkheden?? is idd heel iri en is bij Soldier of Fortune 2 ook het geval

Foto

• Frietsaus
  • Niet online
Arjen86 schreef op 16 maart 2004 @ 21:45:
helemaal geen andere mogelijkheden?? is idd heel iri en is bij Soldier of Fortune 2 ook het geval
Windows Messenger gebruiken :+
ff serieus: Ik weet verder niet wat je er aan kan doen, ik heb er iig nooit een oplossing voor gevonden, nou jah... ik ben nu ook nVidia gebruiker ;)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Idd, dat probleem heeft iedereen... Me heeft een 8500 LE en daarbij is het dus ook. Maar volgens mij alleen met CS. Maarja gewoon uitzetten dus als je je eraan irriteerd. ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
ik heb het ook met men radeon 9500 non pro, duurt iets van 5-10 secs en dan is ut weer weg

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Nokko schreef op 16 maart 2004 @ 21:20:
Haha dit had ik ook met een Radeon 8500, ik was er wel blij mee, kon ik tijdens een war door de muren kijken bij CS >:)
Lol, klopt idd het is net een wallhack maar wel eentje die zoveel lagg veroorzaakt dat je wel dood bent als je iemand tegen komt. Ja die pop-ups uitzetten is mis het beste maar ja wel irri dat je niet meer ziet wanneer er iemand tegen je praat/on-line komt. :(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nokko schreef op 16 maart 2004 @ 21:52:
[...]
Windows Messenger gebruiken :+
ff serieus: Ik weet verder niet wat je er aan kan doen, ik heb er iig nooit een oplossing voor gevonden, nou jah... ik ben nu ook nVidia gebruiker ;)
Dit meen je niet :/ Alleen wegens dat klote MSN (dat je zowiezo gewoon uit moet doen vind ik als je MP Online gaat spelen maar goed.........) heb jij je ATI voor een nVidia geruild :?

Lekker 1337 |:(

* nero355 probeert niet te flamen maar vind dit echt een idioot iets + het feit dat hij dat programma wel kan schieten zowiezo...... gebruikt dan ook Trillian en doet hem uit tijdens gamen :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 16-03-2004 23:00 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Dit probleem is opgelost in de catalyst 4.3 driver, ik had het probleem ook en na de nieuwe driver geinstalled te hebben is het opgelost.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 08:34

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik denk niet dat het opgelost is met cat 4.3, ik speel wel eens Jedi Knight Jedi Acadamy en het is een en al feest als er een msn popup komt (ati radeon 9800 pro 128 MB).

Ik heb het nog niet geprobeerd maar misschien is het volgende een oplossing als je een 2e monitor hebt:

- Zet bureaublad uitbreiden naar 2e monitor aan
- sleep je start balk naar je 2e monitor
en speel het spel op je 1e monitor :)

ga het vanmiddag proberen, maar ik ben toch van mening dat als je in je naam zet:

"Ik ben aan het gamen"

dat er niemand is die het je kwalijk neemt dat je niet antwoord op msn ofzo.

Kortom,uitzetten die hap of iig de functie die de popup blokkeerd als je Full screen bezig bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan1981 op 17-03-2004 09:44 ]

• Frietsaus
  • Niet online
nero355 schreef op 16 maart 2004 @ 22:59:
[...]

Dit meen je niet :/ Alleen wegens dat klote MSN (dat je zowiezo gewoon uit moet doen vind ik als je MP Online gaat spelen maar goed.........) heb jij je ATI voor een nVidia geruild :?

Lekker 1337 |:(

* nero355 probeert niet te flamen maar vind dit echt een idioot iets + het feit dat hij dat programma wel kan schieten zowiezo...... gebruikt dan ook Trillian en doet hem uit tijdens gamen :Y)
Problemen mee? :)
Ik zie het probleem er niet van in, ik ken zoveel mensen die van ATi naar nVidia zijn overgestapt, Ik heb nu geen problemen meer iig (en nee ik heb de kaart niet alleen veranderd omdat ik last had van de MSN popups). Nogmaals ik zie het probleem er niet van in, Ieder zo zijn Videokaart, als jij van ATi houdt, dan hoef ik dat toch niet gelijk te doen? :/

[ Voor 53% gewijzigd door Frietsaus op 17-03-2004 16:27 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nokko schreef op 17 maart 2004 @ 16:17:
[...]

Problemen mee? :)
Ik zie het probleem er niet van in, ik ken zoveel mensen die van ATi naar nVidia zijn overgestapt, Ik heb nu geen problemen meer iig (en nee ik heb de kaart niet alleen veranderd omdat ik last had van de MSN popups). Nogmaals ik zie het probleem er niet van in, Ieder zo zijn Videokaart, als jij van ATi houdt, dan hoef ik dat toch niet gelijk te doen? :/
Nee het gaat niet om "van ATI houden" het gaat om "MSN doet het niet goed met iets dat je zowiezo niet moet doen, dus koop ik een nVidia" ;)

Maar als je ook andere problemen had dan kan ik het wel begrijpen volledig je recht ;)
Het kwam zo stom over gewoon ......... Sorry als mijn reactie bot overkomt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Frietsaus
  • Niet online
Hehe geaccpeteerd :)
Ik had problemen in alle soorten en maten...
Nou jah, nu gaan we een beetje offtopic... :)
Pagina: 1